Rare uitspraken instructeur/instructrice?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 22:07

trek hem er maar doorheen, als je paard niet na 10 min rond liep rade zij je dit aan....

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 01:00

"ja goedzo, voel je? Zo is ie helemaal ontspannen!" Paardje liep ontzettend tegen de teugel aan en liet het bit maar niet los! Verder voelde je hem zijn rug strak zetten..

"kijk, zo moet het dus, zo zet je hem goed in galop!" Paardje heeft eerst de halve bak in een nogal wat snelle draf doorgerent en toen tog maar in galop overgegaan...


even voor de goede orde, ik ben hier weggegaan. het was (en is) een super aardige meid, maar gevoel voor rijden ontbreekt wat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 10:43

er schiet me nog een leuke te binnen die ik hoorde van een instructrice.
Een leerling kwam binnen met een paard waarbij net die week een enorme gal aan de kogel van het rechtervoorbeen was verwijderd.
De instructrice kwam toen met de helderen opmerking: Nou, dan zetten we hem vandaag maar eventjes extra op een achterbeen. Verward
Alsof dat een kunstje is wat je soms wel en soms niet laat zien Als je zulke uitspraken doet mis je wel de essentie van dressuur rijden.

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 14:41

fredlover schreef:
maar gevoel voor rijden ontbreekt wat


Of het gevoel voor lesgeven Tong uitsteken Soms kunnen mensen best leuk rijden, maar hebben ze totaal geen gevoel om het over te brengen...

Wat Jippie zegt is ook wel een leuke Haha! Ik zou wsl nogal sarcastisch gereageerd hebben op zo'n opmerking...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:03

Ik heb in mijn lesrooster ook paardrijden staan op een manege,
en daar mag ik alleen bestaande figuren rijden.
Anders raakt het paard in de war... Verward

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:07

Hahaha ja, dat kan ook Haha!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 23:46

Lindy schreef:
Anders raakt het paard in de war... Verward


Geweldig!!

Stel je voor dat hij de weg kwijt raakt! *LOL*

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:30

Jantien"]
[quote="Lindy schreef:
Anders raakt het paard in de war... Verward


Geweldig!!

Stel je voor dat hij de weg kwijt raakt! *LOL*
[/quote]

ik vond hem ook al helemaal top. Heb er erg om gelachen.
Maar serieus: waarom blijft iedereen bij zulke instructeurs rijden? zonde van je tijd. Lips are sealed

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 11:54

Mijn instructrice zegt altijd: kijk uit, anders trek je zijn hoofd eraf *LOL*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:41

Ik ben redelijk tevreden over mijn instructrice, maar toch even een paar uitspraakjes:

* Denk aan je houding, anders krijg je daar last mee als later op een echt paard rijdt. (ik rij dus op een pony)
* Hoe je paard loopt is absoluut niet afhankelijk van in welke stemming hij is. (pony zat in een depressie en was niet vooruit te branden)

Verder heb ik dat van niemand anders op je pony laten rijden wel vaker gehoord. Sommige pony's hebben nogal moeite met de verschillende rijtechnieken van ruiters, vooral als ze nog redelijk jong zijn kun ze daar last van hebben.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 20:42

Ik rij voor ponyclub omlandia, eerst hadden we een onwijs leuke goede instructrice. Gaf echt wedstrijdgericht les. Totdat ze DOOR DE LEDEN VAN EEN LANDELIJKE PONYCLUB!!!!! werd weggepest Verward doordat ze van de leden elke keer grootte mond kreeg als ze daadwerkelijk iets nuttigs ging doen. Nanda is te streng, Nanda doet dit niet, Nanda doet dat niet... Waarom rij je dan in hemelsnaam bij een ponyclub??? Rijd als je dat niet wil doen, rijd dan bij een manegeles.

Maar goed weer on-topic.
Daarna kregen we dus een andere instructrice. Toen ik een keer op een echt heftig paar reed kreeg ik me daar toch een opmerking. Bellera was een m2 merrie die echt verkeerd was gereden. Ze stapte nauwlijks en als ze draafde was het verzameld. Als je dan aandreef tilde ze haar benen op als een tuiger en was het VOORUIT en walsde ze zelfs nog over een muur volgens mij als je haar er niet voorweg stuurde.

Ik had haar dus gevraagd wat ik anders moest doen. Toen ze me dat aan het uitleggen was begon ze ineens te schelden en te doen! Waarom? Ik mocht haar niet aankijken als ze wat uitlegde!!! Verward Frusty Dat slaat toch ook wekelijk nergens op?

Ik ben ook niet meer naar les geweest omdat ik geen zin had in zo'n instructrice maar ben gewoon niet-lessend-lid.
Dat is toch ook niet helemaal normaal?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:08

ik reed op een manege en ik was bezig mijn paard nageeflijk te rijden en toen ging de instructrice erop zitten
en ze trok hem in de krul
ik had niet zo veel verstand van zaken
en ze vroeg aan mij:
zie je mijn handen bewegen
uhmmm. ja

dat was geloof ik niet wat ze wilde horen............

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 11:57

in de les van Sanne Beyerman die ik afgelopen zaterdag heeft gehad, had ze het steeds over "friemeltjes" Haha! (ophoudingen dus) Haha! Haha!

Tallie1979
Berichten: 22789
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:10

Haha.. Ik geef zelf les en ik zal ook wel eens dingen zeggen die niet overkomen zoals ik ze bedoel.. Haha!

Maarja, ook met andere dingen verspreek je je wel eens *LOL*

Ik maak me er niet druk om, men mag het van mij part wel 100x vragen, als ze het maar gaan begrijpen Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 12:41

Ook mijn instructie-ervaring is niet "je van het". Ik heb als redelijk onervaren ruiter een paar jaar terug een lieve, maar slimme en behoorlijk luie merrie gekocht. Ze was nog behoorlijk verwend ook, want als moederloos veulen is ze grootgebracht door mensen...

Kortom mijn luie paard was niet vooruit te branden, hing met haar volle (onder)hals op mijn schouders en ik was ten einde raad. Ik heb een hele reeks instructrices versleten (in diverse prijsklassen).

Zo maar een greep uit de opmerkingen:
- je paard is niet lui maar flegmatiek, ze moet haar gewoon vooruit trappen tot ze niet stil durft te staan.
- hang er toch een zaarder bitje in, dat zal haar leren met dat tanken.
- ga gewoon lekker met haar buiten rijden het wordt toch niks met jullie
- had je niet gewoon een paard kunnen kopen

Eerlijk gezegd had ik de hoop al opgegeven om ooit nog een fatsoenlijke les te rijden, laat staan een fatsoenlijke proef. Op dat moment greep een van de westernruiters bij ons op stal in: zij begon me te helpen. En dat werkte! Voor het eerst had een instructrice geen hekel aan mijn paard: het is wel een slimmertje of niet, ze lacht je lekker uit Knipoog

Van haar moest ik weer met een normaal bit rijden (alles wat niet goed gaat op het zwaardere bit, betekent terug naar de basis) en het werkte. Inmiddels ben ik met haar meeverhuist (ze is een ranch begonnen), start zowel in de L als op Westernwedstrijden (met mijn dressuurpaard) en er zit steady vooruitgang in....

Voor iedereen die hier aangeeft niet tevreden te zijn met de instructie: zoek a.u.b. een andere. Blijf niet doormodderen omdat je denkt dat als de prijs hoog is, de instructie wel goed moet zijn. Zoek iemand die jou en je paard, en jullie als combinatie begrijpt en iemand waarmee je het goed kunt vinden. Instructie die voor een ander goed is, hoeft voor jou nog niet te werken. Dus wees zorgvuldig en stel je eigen eisen. Het werkt.

Kortom

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 16:57

weet niet of deze uitspraak er 'bij hoort' Haha! maar deze vind ik echt Frusty
Tegen kleine kindjes (jaar of 8 ofzo...)

'Schop 'm maar in z'n ribben' Frusty Verward Lips are sealed

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:30

Merel Blom"]
[quote="Jantien"][quote="Lindy schreef:
Anders raakt het paard in de war... Verward


Geweldig!!

Stel je voor dat hij de weg kwijt raakt! *LOL*
[/quote]

ik vond hem ook al helemaal top. Heb er erg om gelachen.
Maar serieus: waarom blijft iedereen bij zulke instructeurs rijden? zonde van je tijd. Lips are sealed
[/quote]

Ja,maar ik heb geen keus.Maar ik hoef er geen jaar te rijden,hoor.
Elke 8 wk krijg ik een ander rooster,en dit blok had ik 1 stageweek,zodat ik zeven lessen heb.
Maar zo erg is het niet,hoor.We hobbelen vrolijk wat rond.
Alleen dat vond ik een erg domme opmerking.

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 19:41

Ik heb wel eens een paar jonge kinderen (net 7 jaar) bezig gehouden in een uurtje (ik durf het geen lesgeven te noemen) en deze kinderen wisten dus nog niet wat 'drijven, aansporen en been geven' betekende. Ik noemde het voor hun: 'm-aan-het-lopen-houden' en als die minibeentjes dan enkel op het zadel aan het kloppen waren liet ik ze 'een-grote-mensen-schop' geven. De pony voelde enkel het veertje bovenop hun bewegen, waarop ze bleven draven... Haha! Haha! Haha!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-03 23:32

"Arabieren?? Die kunnen toch helemaal niks?"

Dat zei mijn ex-instructeur, tsja niet bepaald wat je wilt horen als je zelf een Arabier hebt. Verder heb ik nu iemand die geweldig les kan geven, een vrouw voor de verandering, die nog eens geduldig is ook! (de meeste instructrices die ik gehad heb, waren verschrikkelijke stresskippen)

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-03 17:50

Nou, mijn instructrice praat gewoon raar Haha! Ze heeft een giga-accent, die bijna niet te verstaan is, in het begin moet je er wel aan wennen hoor, maar ik moet zeggen dat ik na 7 jaar haar al wel goed begrijp.

zilly

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 15:04

Ik had ook een tijdje les van iemand en die zei elke week: het is zo een goede pony die moet je verkopen Verward .

Ook moest ik de hele tijd 8tjes rijden (volte halve baan bij C gevolgd door een volte halve baan bij A) dan zei diegene: Als je zo doorgaat ben je zo Z

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:10

Vandaag hoorde ik weer eens een leuke:
van een western iemand, maar ook daar zal het niet zo horen.

Ze waren circels aan het draaien en toen was het: "Dat doe je niet met je benen maar met je handen!!
jaja...

En nog een van een dressuurinstructrice met vaak rare dingen (geeft ook les bij ons op stal)
Vorige week had ze het erover: "je moet je teugels korter nemen, dan gaat hij harder".
Verward

Rare mensen heb je toch....

gomir

Berichten: 25572
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:41

Antoinette schreef:
Vorige week had ze het erover: "je moet je teugels korter nemen, dan gaat hij harder".


Bij die van mij werkt dat hoor *LOL* Iets teveel druk van voren en hij gaat heel hard...maar of ik daar nou zou blij mee ben Verward

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:26

Nou om eerlijk te zijn wil Magic dat ook nog wel eens hebben.

Als ik tussen het rijden even lange teugel geef en vervolgens weer oppak wil ze nog wel eens wegdraven.

Maar of het nou iets is om te leren aan een kind Verward

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 18:57

Anya schreef:
Voor iedereen die hier aangeeft niet tevreden te zijn met de instructie: zoek a.u.b. een andere. Blijf niet doormodderen omdat je denkt dat als de prijs hoog is, de instructie wel goed moet zijn. Zoek iemand die jou en je paard, en jullie als combinatie begrijpt en iemand waarmee je het goed kunt vinden. Instructie die voor een ander goed is, hoeft voor jou nog niet te werken. Dus wees zorgvuldig en stel je eigen eisen. Het werkt.

Kortom


zeg dat eens tegen mijn ma..
zij vind alles te duur.. hoeveel kost een instructrice eigenlijk?!!?!?!
ik les nu bij een meisje maar alle meisjes die daar beginnen.. zijn nog steeds beginners..
maarja.. die zijns soms ook nog iets te jong.. naja doegzz
oja rare uitspraken?
als ik denk van.. dat ging slecht vandaag.. zegt zij zoo het ging wel goed he?