Tandarts is geweest, arm paard of niet?!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Tandarts is geweest, arm paard of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-03 19:26

Magic at al een tijd moeilijk en we hadden al besloten om een tandarts erbij te halen. Nou kwam hij toevallig over een aantal weken.

Hij is uiteindelijk dinsdag geweest. En het was wel weer wat erger dan we dachten. Wij dachten dat ze iets van haken had ofzo.
Maar nee hoor. Er zijn stukken van een tand afgebroken en bij de meeste paarden gaat het dan naar binnen zodat ze het vanzelf uitspugen. Maar ze zou Magic niet geweest zijn als het zo gegaan was.
Die stukken zijn naar buiten gegaan en daardoor in haar wang terecht gekomen.

Dus een groot gat in haar wang. Arm beest!!! Hij heeft die stukken er zo af/uit kunnen halen en die tand bijgevijlt. En de tandarts heeft gezegd dat het snel weer zal helen.
Ik hoop het. Het zit Magic ook allemaal niet mee...
Laatst bijgewerkt door Antoinette op 07-02-03 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt


tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:50

Tjee, wat zielig Verdrietig , ik hoop dat Magic zich na een paardagen weer wat beter voelt.
Vorige week is de tandarts bij ons op stal geweest voor mijn 3 jarige Animo. De tandarts heeft bijna Tiamo zijn hele gebit eruit gehaald , allemaal doppen wolfstanden en losse elementen. We zijn nu 1 week verder en Tiamo is ineens heel rustig met zijn hoofd en zoekt mijn hand lekker op en wil zelfs al wat gaan nageven helmaal geweldig!!!
Party!! Party!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:12

Arm paard...! Hopelijk knapt ze snel weer op *LOL*

Mijn jonge paardje moet ook weer even gecontroleerd worden. Vorige keer zaten de doppen nog te vast, maar ze willen er maar niet uitvallen! Misschien wordt ze dan nog iets rustiger met haar hoofd, het is nogal een wiebel. maar we hebben er ook nog maar heel weinig opgezeten *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:39

Hai,

Hopelijk knap je paardje gauw weer op.

Bij mijn paarden is de tandarts ook langs geweest.
Ik had gedacht dat vooral de draver wel het een of ander zou mankeren maar het viel me niets tegen eerlijk gezegt.
Hij heeft wel flink geveild om de scherpe haakjes weg te halen maar verder was alles oke.
Weet nu wel ongeveer de juiste leefdtijden,Anca de draver is ongeveer 14 en pablo de anda is ongeveer 18,19 Verward
De draver zat wel goed maar met de anda zijn we toch opgelicht en is het dier een aantal jaren jonger verkocht dan hij werkelijk is(ik snap die mensen niet hoor,hij had natuurlijk al een verborgen gebrek)
Echter hij gaat voor geen goud weg,hij is mijn grote,oudere shat. Lovers
Die trouwens wel zeer jong van geest is en er nog goed uitziet. Cool

Groetjes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 11:42

Als de tandarts is geweest gaan ze altijd opknappend heen. Nu is Magic wel zielig met die gat in zijn wang, maar als de wangen open liggen door de haken is dat ook zielig (en ze kunnen het voer dan niet goed fijnmalen)

Over een paar daagjes is hij weer alles vergeten en helemaal de oude...

Je suis Charlie.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-03 17:32

Het zal voor haar best een verademing geweest zijn! Vandaar de titel: Arm paard, of niet. Ze heeft nu als het goed is geen pijn meer.

Dus heeft de tandarts haar geen pijn gedaan. Maar het juist weggehaalt. Hoop ik Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Dnies90, fokfanaat, hoogendroog, Mark0919 en 32 bezoekers