babygeitjes in de woonkamer *ze zijn dood*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 16:26

Ach jee, ik kan me voorstellen dat je je leeg voelt. En heel sneu vooral voor de kinderen. Laat je de bok nu helpen of mag hij nog een keertje dekken?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 17:34

Jeetje, na al die moeite die jullie hebben genomen, echt jammer dat niet 1 van de baby geitjes het heeft kunnen overleven. Huilen

Ze zagen echt schattig uit op die foto's!

Ook erg sneu voor je dochters om zoiets van dichtbij mee te maken, maar mischien een troost dat het besef er was dat de geitjes niet zouden halen en dat je dochters onbewust afschied konden nemen.

Veel sterkte toegewenst om dit allemaal te kunnen verwerken. Kusje

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 18:19

jeetje. Ik was er al bang voor. Huilen Leeg is dat he als je ineens zo'n rust heb Verdrietig .
Sterkte

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-03 19:44

Eigenlijk had ik helemaal geen tijd om zoveel uur met de geitjes in de weer te zijn maar ik had het er graag voor over gehad en nu mis ik de hele tijd iets.

Mijn jongste was net moedergeit aan het volstoppen met voer want, dacht ze, dan zou ze wel weer kindjes krijgen Haha!
Ik weet nog niet wat ik doe. Deze geitjes waren helemaal de bedoeling niet en de moedergeit en een van de twee bokken moeten eigenlijk ook weg maar dit vind ik ook geen afsluiting dus misschien laat ik haar toch nog een keer dekken. Dat is misschien wel beter voor de kinderen.
De ellende is dat sinds de MKZ geitjes een stuk moeilijker kwijt te raken zijn.

We hebben ze inmiddels begraven en allemaal afscheid genomen, ze liggen bij elkaar in een doos.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:46

Anders zou je jonge geitjes kunnen kopen? Om dit gat een beetje te vullen?
En kinderboerderijen, willen die geen geiten meer?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 20:03

Oh jeetje Percy, dit is vreselijk nieuws! Maar, je hebt je best gedaan. Je hebt gedaan wat je kon voor hen. Meer was er niet meer aan te doen. Veel sterkte voor jou en de familie.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:39

Jammer dat ze het niet konden redden, ook erg triest voor je kinderen.


Ik heb vorig jaar ook een geitje in de kamer gehad. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Eerste worp en dan direct vier van de kleintjes. Eentje was al direct erg zwak en ook na warm wrijven kwam ze er niet bovenop. Twee bokjes deden het prima, maar een geitje had het ook erg zwaar. Een poosje warm gehouden maar het ging steeds slechter. Toen als noodoplossing maar bij de herder in de mand gelegd. Dat ging erg goed. Drinken met een lammerspeentje lukte niet, ook geen zuigreflex. Nu had ik van mijn werk kleine pipetjes thuis liggen en daarmee kreeeg ze toch wat binnen. Binnen enkele dagen dronk ze zelf uit een kopje. Ze sprong zo op de bank en begon dan uit je koffiekopje te drinken. Toen ze wat ouder werd hebben we haar terug bij moeder en broertjes gezet maar moesten we haar nog steeds bijvoeren omdat moeder haar niet accepteerde.
Jammer genoeg is ze van de zomer doodgegaan (twee weken later ook haar moeder) aan draaiziekte. Ze bleef erg klein en erg aanhankelijk.

Het lijkt me wel leuk om je geit nog een keer te dekken. Die kleintjes halen zulke mooie taferelen uit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:19

wat moet dat balen zijn zeg! Zelf ben ik gek op dwerggeitjes, zeker van die jonge. Ik vind het net engeltjes. Is het nou alleen maar vanwege de kou dat het niet ging? ik vind het wel raar hoor. Hier lopen al volop lammetjes buiten. Ik hoop dat je de volgende keer meer geluk zult hebben.

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 10:22

Percy schreef:
Ook de tweede heeft het niet gered vannacht. We zijn hier met zijn allen behoorlijk van slag daardoor Huilen
Ik heb nu een heel leeg gevoel.
oliebol zeg (sorry voor het taal gebruik) wat hebben jullie je best gedaan met die geitjes, natuurlijk word het verdriet er niet minder om maar jullie hebben wel alles gedaan om ze te redden. Veel sterkte voor het jullie allemaal en vooral die twee meiden voor kinderen is dit toch vaak wel moeilijk te verwerken.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-03 10:25

Ik weet niet waarom ze dood zijn gegaan. Buurman boer zei dat het te koud was geweest, de dierenarts dacht ook dat de kou de reden was. Schapenlammetjes hebben natuurlijk wel een dikkere vacht. En misschien was er toch iets anders aan de hand.
Gisteren hadden ze precies een week oud moeten zijn. Daar werd ik wel naar van.

De afgelopen nacht is de geit terug gegaan naar de bokken (noodgeval) dus de kans dat ze gedekt wordt is heel erg groot. Ik wil wel graag nog een keer lammetjes maar ik wilde ook net minder geiten, dat is niet echt verenigbaar met elkaar natuurlijk Scheve mond