paardenvrouwen en hun kledingkeuze

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 19:13

Steef schreef:
In mijn paardenkleren naar het dorp?? Op mijn begravenis nog niet!

Ik zorg meestal dat ik er wel redelijk bijloop als ik bij de paarden ben, rijbroek met bijpassende bodywarmer of trui en daar moeten je sokken natuurlijk ook bijpassen .


Vergeet je je bijpassende make-up niet Knipoog Schijnheilig je bent ook echt absoluut niet ijdel he.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:07

Nou in mijn vrije tijd, probeer ik er toch wel netjes bij te lopen hoor. Op stal ook, maar dat houd ik nooit zo lang vol (haren in de war en zo). Sinds de binnenbak er is, lukt het al wel wat beter. Al moet ik zeggen dat mijn paardenwinterjack nodig in de was moet.

Toen ik in een nieuwe klas kwam, rook het ontzettend naar paard. Ik was al bang dat ik het was (al had ik echt geen stalkleren aan). Bleek er nog een paardenliefhebster in de klas te zitten. Compleet met stro (en mest) nog aan de schoenen. Vond ik niet echt wat.
Soms zie je ook van die paardenmensen in de winkel, met chaps vol modder en een jas vol opgedroogd kwijl, dan vraag ik me echt af of ze zich nou echt niet eventjes om hadden kunnen kleden. Ik vind dat geen stijl.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:26

flair"]
[quote="Steef schreef:
In mijn paardenkleren naar het dorp?? Op mijn begravenis nog niet!

Ik zorg meestal dat ik er wel redelijk bijloop als ik bij de paarden ben, rijbroek met bijpassende bodywarmer of trui en daar moeten je sokken natuurlijk ook bijpassen .


Vergeet je je bijpassende make-up niet Knipoog Schijnheilig je bent ook echt absoluut niet ijdel he.
[/quote]

Nee, en mijn handtasje moet er ook nog bijpassen

*flauw flauw flauw Gaaaap *

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 20:41

Woeh Boemel goes extreme! Ik doe ook vaak boodschapjes in mijn rijkleren of blijf er de hele dag in rondlopen omdat het me teveel werk is om me om te kleden en omdat het zo lekker zit ja. Wat ook handig is, is zo'n broek hebben met héle wijde pijpen, die er ruimschoots overheen past. Haha!

Maar veel mensen missen the point, het gaat er niet om wanneer ze in rijkleding lopen of wát ze als paardenkleding aanhebben. Maar dat veel paardenvrouwen er in hun vrije tijd gewoon niet uitzien in hun kloffie van minstens 10 jaar oud.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 20:54

Ik loop alleen nog op en top als ik uitga....aankleden en dan niet gaan zitten(ben altijd in t zwart en heb 3 katten &hond binnen)en snel wegwezen....
vrije tijd =dierentijd(heb een zootje dieren in en rond huis lopen)dus dan paardrijbroek(of nog erger trainingbroek),jas ,daarover nog een gore waxjas,geitewollensokken over mijn broek en daaronder een paar charmante klompen(erg he)en vooral geen makeup en haar in staarten met pet op Lips are sealed
Als er al onbekende voorbijkomen herkennen ze me niet(zijn die uitgaansbarbie gewend)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 02:13

Als ik uitga zie ik er altijd heel verzorgd uit. Vroeger dachten mensen wel eens dat mijn ouders twee dochters hadden omdat ze zich niet konden voorstellen dat ik hetzelfde meisje was dat de hele dag tussen de paarden had gelopen. Haha!

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 04:16

Supertje schreef:
Mijn vriend heeft me al gewaarschuwd dat hij weg is als ik er zo bij ga lopen *LOL*



klinkt als een diepgaande relatie Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-03 12:12

Klinkt als niet serieus... Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:23

boemel schreef:
Soms zie je ook van die paardenmensen in de winkel, met chaps vol modder en een jas vol opgedroogd kwijl, dan vraag ik me echt af of ze zich nou echt niet eventjes om hadden kunnen kleden. Ik vind dat geen stijl.


Boeit me niet hoor...soms doe ik het ook. Als ik na een drukke werkdag, de nodige tijd in de file, naar mijn paard toe, 's avonds het net nog om kwart voor tien red om de AH in te duiken, heb ik echt geen tijd meer om naar huis te gaan en me te verkleden. En dan maar met paardenkleren de supermarkt in hoor...eerder dat dan te verhongeren.

Voor de rest is vrije tijd = paardentijd.

En ik heb geen zin en geen geld om me op te doffen als ik naar mijn paard toega. Ik ken een meisje die het presteert om in een witte, net gestreken, bloes naar stal te gaan en hem ook wit te houden. Ze staat nooit klaar om een ander te helpen als er even iets gedaan moet worden, er wordt voor haar gezadel en afgezadeld, ze heeft sierraden om waar je naar van wordt (en wat in mijn ogen ook godsgruwelijk gevaarlijk is als je bij de paarden bent) en een coupe alsof ze net bij de kapper vandaan komt. Outfit aan dat nog duurder is dan hun paard heeft gekost. En natuurlijk...alles ton-sur-ton
Is dat in mijn ogen een paardenmeisje? Nee....

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:30

Is ook niet serieus bedoeld, maar als hij er altijd als een bouwvakker uit zou zien, en nooit eens iets leuks aan zou trekken, zou ik er toch ook iets van zeggen Knipoog

Maar ik zou ook never nooit naar het dorp gaan in volledige paarden-outfit... Ik durf niet eens de benzinepomp binnen te lopen in mijn rijbroek, ook al ga ik bijna plat van nicotinetekort (benzinepomp is naast mijn huis), dan ga ik me eerst omkleden . Wel als ik bijvoorbeeld alleen even bij stal ben geweest in spijkerbroek ofzoiets, maar zelfs mijn paarden-spijkerbroeken zijn alleen maar van Replay, Diesel en Evisu... Jaja, snob! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:33

Tja.. het is maar waar je het geld aan uit wilt geven. Ik ben alleenstaand, kan een auto rijden, heb een eigen woning en kan twee paarden houden...maar kan dan niet veel aan kleding uitgeven. Bovendien heb ik een vreselijke schurft aan winkelen. Kleding kopen doe ik omdat het MOET en je niet naakt over straat kunt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 12:51

Lielle en ik zijn na onze meeting van woensdag gewoon in onze rijbroek gaan eten bij een eetcafé in Den Bosch. Lielle had zelfs haar rijlaarzen nog aan. Daar blijken we allebei erg makkelijk in te zijn Haha!.

Voor mijn werk hoef ik mij niet anders te kleden dan in mijn vrije tijd. Loop dan ook altijd ofwel in spijkerbroek ofwel in van die nette stretchbroeken die ik bij de Sting koop, met daarop een vestje of truitje met een shirtje eronder. Bloes met trui lukt ook nog wel eens. M'n kleren koop ik voornamelijk in de uitverkoop, altijd al gedaan, 't is maar heel zelden dat ik iets voor de nieuwprijs koop. Vind het juist leuk om koopjes te scoren.

Als mijn kleding maar schoon is en een beetje leuke combi vormt, dan ben ik al tevreden. Met de laatste mode doe ik nooit mee (puntschoenen bijvoorbeeld), binnen de kortste keren is het 'uit' en dan trek je het nooit meer aan. Mijn kleding is behoorlijk basic en zo'n beetje alles staat wel bij elkaar, lekker makkelijk dus. Lachen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 19:31

Supertje schreef:
Maar ik zou ook never nooit naar het dorp gaan in volledige paarden-outfit... Ik durf niet eens de benzinepomp binnen te lopen in mijn rijbroek, ook al ga ik bijna plat van nicotinetekort (benzinepomp is naast mijn huis), dan ga ik me eerst omkleden .


Hum, dat boeit me nou echt niet Haha!. Supermarkt en benzinepomp liggen heeeel handig op de route van manege naar huis. Dus ja, daar loop ik met mn vieze stalschoentjes, mn rijbroek en mn ondergekwijlde jas.
En wie kom je dan tegen in de supermarkt? Juis ja, stalgenootjes in hun rijkleren *LOL* .

O ja, Steef, in dit topic gaat het over paardenvrouwen en hun kledingkeuze. Of wilde jij als paardenman ook inspraak hebben?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:51

Steef is stiekem ook vrouw

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 12:59

Ehm, maar wat is dan het verschil tussen paardenmensen en niet-paardenmensen qua vrijetijdskleding? Niet-paardenmensen lopen dan neem ik aan toch ook niet in hun allernetste kleding rond?

In m'n vrije tijd heb ik een rijbroek aan (en nu bij toeval een oude spijkerbroek), en een trui, klaar. Ik zie echt niet wat daar mis aan is?
Daar ga ik ook rustig mee naar het dorp etc. Naar college in dressuurblouse heb ik al eens gepresteerd (moest snel door na een wedstrijd) en op m'n stalschoenen ook (had m'n broek met superwijde pijpen aan en het sneeuwde, dan liever m'n stalschoenen aan dan een andere broek). In rijbroek heb ik weleens overwogen maar dat gaat toch niet gebeuren denk ik (hoewel ik weleens erge haast heb als ik 's morgens ga rijden en 's middags naar school moet...)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:27

Het maakt mij dus ook werkelijk niet uit of ik in rijbroek boodschappen moet doen.

Als ik weg ga, visite krijg, op visite ga, ga stappen of whatever zie ik er altijd wel netjes uit. Nette kleding (geen spijkerbroek, draag ik bijna nooit), make-up en mijn haar netjes in de plooi. Haha!

Op maandag- en donderdagochtend gaat RObin naar school, dus moet ik erg vroeg op. Ik schiet in een rijbroek en trui, washandje over mijn gezicht en pet op, en klaar is ik! Thuisgekomen verander ik dat wel weer.

Ik heb ook dagen dat ik geen zin heb in make-up of nette -vaak niet echt lekker zittende- kleren. Dan loop ik de hele dag in slobberbroek en dito trui.

De tijd dat ik niet zonder make-up het huis uit durfde heb ik gelukkig ook achter me gelaten! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:43

op mijn werk heb ik een oude trainingbroek aan, dat zit gewoon het makkelijkst en een t-shirt.(werk in de kas!)
Zomers loop ik daar in een hempje en een korte broek met afgetrapte gympen.

Op stal:
Spijkerbroek en een fleece trui met een winterjas.

Netjes: ik heb voor net een licht bruine broek met een gestreepte koltrui en een vestje(soort teddystof)
Een zwarte broek totop de enkels met een rouge blouse en een jasje.
Een wijde blauwe broek(soort spijkerstof) met paars shirtje en daarover heen weer een rouge blousje.

Ik gebruik aalleen geen make-up(heb ik niet nodig Schijnheilig ) mar draag wel sieraden.

Zo goed??? Haha!

Misschien is het wat om daar eens foto's van de maken.

je werkoutfit
paardenoutfit en je nette outfit.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-03 19:58

Leuk om dit allemaal te lezen. Op mijn werk probeer ik er altijd wel netjes bij te lopen, maar niet te netjes hoor! Vrije tijd = zoals volgens bij bijna iedereen paardentijd. Dus een rijbroek en trui en een jas. Ja ondergekwijld en vies, tenzij ik hem net gewassen heb. Vrije tijd als in geen paardentijd heb ik bijna niet, maar dan draag ik dezelfde kleding als dat ik op mijn werk doe.
En boodschapjes doe ik niet (hele lieve vriend) dus daar loop ik niet in mijn paardenkleren. Wel bij de benzinepomp......slap van het nicotine-gebrek maakt het mij niet meer uit hoe ik er uit zie....