Paard in training geven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Paard in training geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 10:54

N.a.v. dit topic [PP] Bijrijder zoeken of andere oplossing? heb ik nu een adres gevonden via mijn instructeur waar ik mijn paard in training kan zetten met eventueel uitzicht op verkoop als ik dat zou willen.

Waar moet je nu allemaal op letten en wat moet je zwart op wit zetten als je je paard daar neer zet?
Ze hebben misschien zelf wel een contractje, ik ga vanmiddag kijken, maar ik wil toch weten of er nog dingen zijn waar ik bij na moet denken.
En wat is reeel bij verkoop (hoeveel % van de opbrengst mogen zij vangen als zij hem kunnen verkopen?)

Iedereen trouwens hartelijk dank voor de aanbiedingen via PB
[/i]

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:02

Vaak is het 10%, maar dan heb je wel een aangepast bedrag wat je maandelijks aan de training kwijt bent.

Verder moet je afspreken wat te doen met kosten als bijvoorbeeld de hoefsmid.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:13

Aansprakelijkheid, wat als hij iemand verwond, en wat als hij door een fout van hun zelf wat krijgt. Wil je een bepaalde dierenarts?
Wat als je zelf weer kriebels krijgt, kun je hem meteen halen?
Wil je nog een bepaalde verzorging (weidegang, zaagsel, geen kuil, gelpad, etc.)
Wat is de minimumprijs waarvoor je hem eventueel zou willen verkopen?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 15:03

Ik heb ook wel paarden van derden op stal voor training en eventueel verkoop. En het ligt aan het paard en de eigenaar met wat voor constructie ik werk. Sommige parden die alleen voor de verkoop zijn staan voor voerkosten op stal en daar pak ik mijn winst op de comissie. Anderen hebben en paard in training en dan vraag ik 10% maar bij echt dure paarden wordt dat weer 5%. Gewoon eens overleggen wat die mensen normaal doen en kjken of je daar een goed gevoel bij hebt. Als je meer wilt weten moet je maar even pb'en.