Deze advertentie kwam ik tegen,een noordkreet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 11:55

Percy als jij het hele verhaal met die mensen zou kunnen bespreken zou het voor jou dan mogelijk zijn om er eens over te denken?Niks moet he!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:56

Ik heb je ook net een pb gestuurd, ik wil ze best helpen zoeken in de omgeving.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 12:00

Ja dat is goed percy

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:34

Als ik al was verhuisd, had ze hem best voor weinig bij mij neer mogen zetten (mits dat paard geen pijn heeft,anders vind ik het gewoon sneu). Maar daar heeft ze nu niks aan!

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 23:04

Maar aan de andere kant: Als jij een paard koopt ben je verplicht ervoor te zorgen! En als jij per maand maar 125 euro kan missen vind ik niet dat je een paard moet nemen!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 01:27

irish_lady schreef:
Maar aan de andere kant: Als jij een paard koopt ben je verplicht ervoor te zorgen! En als jij per maand maar 125 euro kan missen vind ik niet dat je een paard moet nemen!


Ze kunnen maar zo weinig missen omdat ze zulke hoge kosten hebben aan dit paard waar ze, ondanks het feit dat ze niet veel geld hebben, grote bedragen aan besteden om hem maar weer beter te krijgen.

Ik zeg niet dat ze de goede weg bewandelen, misschien wel, misschien niet. Ik weet te weinig over deze specifieke methode maar ze hebben wel heel veel voor dit paardje over.
Oordelen en veroordelen is erg gemakkelijk achter een computer maar niet altijd terecht.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:13

irish_lady schreef:
Maar aan de andere kant: Als jij een paard koopt ben je verplicht ervoor te zorgen! En als jij per maand maar 125 euro kan missen vind ik niet dat je een paard moet nemen!


Ik weet ook niet genoeg om zo over dit specifieke geval te oordelen, maar in het algemeen ben ik het zker met je eens.
Mensen met een krappe beurs moeten geen grote paarden houden.
Net zoals mensen op een flatje geen grote hond moeten nemen....

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 12:27

Dees"]
[quote="irish_lady schreef:
Maar aan de andere kant: Als jij een paard koopt ben je verplicht ervoor te zorgen! En als jij per maand maar 125 euro kan missen vind ik niet dat je een paard moet nemen!


Hier ben ik het helemaal mee eens! Voor de aanschaf moet je van alles uitgaan, paard kan ziek/kreupel enz worden, d.a. kosten dus, hoefsmid enz ....
Maar goed, ik weet ook niet alles over dit geval... maar toch.. 125 euro is niet veel vind ik

Citaat:

Net zoals mensen op een flatje geen grote hond moeten nemen....


Ben ik het niet mee eens, ruimte maakt niet uit, de hoeveelheid beweging wel Knipoog

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:09

Ik moet wel zeggen, dat ik een bedrag van € 125 - 150 wel redelijk vind, als je een plek zoekt op een wei! Ze verlangd voor dat geld toch geen luxe stal, met binnenbak, springplaats, warme/koude afspuitplaats, stapmolen enz. enz. ??!!

Tuurlijk moet je het verhaal van 2 kanten horen om te kunnen oordelen, maar in dit geval, vind ik dat die mevrouw eerst maar even het voordeel van de twijfel moet hebben Knipoog ! E.e.a. kan toch altijd nog in een persoonlijk gesprek besproken worden ??!

Jammer dat ik in dit geval echt te ver weg woon Verdrietig ! De ruimte heb ik Scheve mond ....
Ik vind iig dat Poppetje wel een pluim verdiend, dat ze moeite voor een, voor haar, volledig onbekend paard doet Kusje !

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:37

Sterre schreef:
Ik moet wel zeggen, dat ik een bedrag van € 125 - 150 wel redelijk vind, als je een plek zoekt op een wei! Ze verlangd voor dat geld toch geen luxe stal, met binnenbak, springplaats, warme/koude afspuitplaats, stapmolen enz. enz. ??!!

Tuurlijk moet je het verhaal van 2 kanten horen om te kunnen oordelen, maar in dit geval, vind ik dat die mevrouw eerst maar even het voordeel van de twijfel moet hebben Knipoog ! E.e.a. kan toch altijd nog in een persoonlijk gesprek besproken worden ??!

Jammer dat ik in dit geval echt te ver weg woon Verdrietig ! De ruimte heb ik Scheve mond ....
Ik vind iig dat Poppetje wel een pluim verdiend, dat ze moeite voor een, voor haar, volledig onbekend paard doet Kusje !


Ik vind het ook erg goed van je dat je dit voor een vreemd paard doet. Wij betalen maar 300 euro per maand, voor 4 paarden en dat is dus all-inn! We hebben dan niet zo heel veel....stal met schuur (voor spullen) en 4 kleine weitjes! dus 125 is wel redelijk denk ik...
Als ze dichter bij mij stond en ik had ruimte gehad...dan had het bij mij wel een optie geweest! Helaas! veel geluk bij het zoeken!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:54

Ik wordt hier echt STRONT CHAGGIE van Boos! . Hoe kan je nu een paard weigeren....En een stukje land heeft toch iedereen wel. Ik snap heel goed dat die mensen met hun handen in hun haar zitten. En trouwens de meeste pensionstallen hebben toch wel een buitenbak, daar kan je toch ook best dat paard inzetten met een paard andere. Als ik de paarden bij huis had en er was zo'n geval bij mij in de buurt dan zou ik GEEN moment twijfelen...


Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:56

Gisteravond heb ik met deze mevrouw contact gehad nadat ik, bij toeval, een adres op het net had gevonden van een meisje wat stalling aanbood niet zo ver hier vandaan.
Ze zijn nu met elkaar aan het mailen en ik hoop dat het wat wordt. In geval van nood mag het paard eventueel wel tijdelijk hier maar een wat definitievere oplossing is natuurlijk voor alle partijen beter.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:58

Percy schreef:
Gisteravond heb ik met deze mevrouw contact gehad nadat ik, bij toeval, een adres op het net had gevonden van een meisje wat stalling aanbood niet zo ver hier vandaan.
Ze zijn nu met elkaar aan het mailen en ik hoop dat het wat wordt. In geval van nood mag het paard eventueel wel tijdelijk hier maar een wat definitievere oplossing is natuurlijk voor alle partijen beter.

Ik hoop dat er een positief contact uit voortvloeit, want het zal je maar gebeuren dat je je paardje kwijtraakt, door zoiets.......

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 23:11

Nou dank jullie voor de complimentjes!!!!!!!!!!
Ik ken deze mensen idd helemaal niet.
Ik vond deze advertentie toevallig op het internet en hij was net geplaatst.
Aangezien ik ook ooit een wei zocht en weet dat het lang kan duren voordat je iets vind(ook via de weg die die mevrouw bewandelde via het internet)dacht ik op bokt gaat het volgens mij sneller omdat er hier zo ontzettend veel paardenliefhebbers zitten.
Ik had dus de keus om die mensen een handje te helpen snel gemaakt.
Ik zou het ook heel fijn vinden als iemand mij zou helpen(en daarnaast ben ik gewoon het type dat graag helpt).
Er stond een heel kort stukje in haar advertentie en ook al weet ik er natuurlijk niet het fijne van(nu inmiddels al wat meer) toch besloot ik dat het geen kwaad kon om te helpen.

Daarnaast vind ik ook dat Percy een hele dikke pluim verdient!!!
Zij had mij gePBt om te helpen.
Ik heb haar in contact gebracht(ik wilde niet graag het e-mail adres hier neer zetten zodat die mensen geen onnodige mailtjes ontvangen) en omdat zij dichterbij woont en meer kan betekenen heeft zij het overgenomen en is zij nu samen met die mensen aan de zoektocht begonnen.

Dus als iemand mij een pluim geeft,dank je maar die geef ik meteen ook door aan Percy.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 23:20

Percy Haha!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 03:15

heel goed goed gedaan. poppetje en percy


ik heb met steigende verbazing hier de reacties gelezen van sommigen.
ieder zijn eigen mening maar soms gaat het mij wel wat te ver. Misselijk

ik ken mensen die veel geld hebben en die geen zak over hebben voor hun paard.
deze lui doen er alles aan binnen hun vermogen, enne het zal je maar gebeuren he dat je paardje ziek wordt.


fijn dat er mensen zijn zoals jullie. poppetje en percy dan Haha!
toch weer wat kids blij gemaakt.

wat is er toch loos met deze maatschappij tegenwoordig, maar goed dat het geen oorlog is, want dan zou ik me rot schrikken van de wantrouwigheid en gebrek aan medemenselijkheid hier op bokt.
Boos!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 13:40

Percy verdient idd ook een dike pluim! Vooral omdat ze gisteren avond ook nog andere dingen aan haar hoofd had, dan op zoek te gaan naar een plekje voor een , ook voor haar, onbekend paard van wildvreemde mensen !! Dus bij deze ook voor jou Percy : !!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 14:10

Helemaal mee eens: Percy Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:31

SANEX schreef:
Ja inderdaad,als je er wat voor overhebt,moet je gewoon een middagje rondrijden.

Nee heb je,Ja kun je krijgen...


Dat kan anders behoorlijk tegen vallen. Hoeveel middagen wij wel niet rond gefietst hebben destijds toen Tiko's stalling door de verhuurder opeens opgezegd werd..... maar we konden niet vinden, waar hij weidegang had en dat een beetje een redelijke prijs en fietsafstand bleef.
Nu was dat wel net na die mkz-periode, maar toch, dat je met een middag rondfietsen wel stalling hebt is wel heel optimisitisch.

Mij lijkt trouwens zo'n 100-150 euro voor een stukje land wel reëel, maar goed dat is mijn mening.

Poppetje, en Percy,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 21:35

Sorry maar in of net na MKZ tijd hoef je dat ook niet te verwachten.

Maar toen ik op zoek was naar een andere stal voor Kawa had ik hem zo op verschillende plaatsen kunnen zetten.
Met uiteraard verschillende luxe. Verschillende prijzen.
Allemaal binnen een straal van 10 km.
Maar wel gewoon erop af gestapt en gaan vragen.
Uit advertenties kom je gewoon niet snel wat tegen als het met speod moet.

Maar ik hoop dat er nu een oplosing gevonden is.
En zeker erg goed van de bokkers die zich daarvoor ingezet hebben.