deze tekst komt van een ander forum. ik heb de toestemming van de schrijver om dit hier te zetten, gewoon omdat ik vind dat zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd moeten worden.
ik ga ook de schrijver van die tekst, die ook de eigenaar is van het paard, op de hoogte brengen van dit topic, zodat ze hier zelf ook kan reageren en zelf foto's kan zetten
Citaat:Quinten, mijn verzorgpaard op de manege stond al een hele tijd mank. Omdat hij daar veel in de stal moest staan zochten we voor hem een oplossing. Ik vond op internet een gratis verblijf, een paardenopvang. Een opvang voor paarden die oud zijn, mank lopen,... en ze hebben heel veel wei, zelfs in de ardennen. Dit vonden we een superoplossing dus belden we, ze vertelden ons dat er nog maar 1 plaats vrij was. Dus hebben we een afspraak gemaakt en met Quinten naar daar gegaan. Het leek er allemaal heel goed, ze hadden een goede wei, paarden stonden goed dik, zagen er gezond uit, mensen waren vriendelijk,... Dus we lieten Quinten daar en tekenden een afstandspapier (dit wouden we liever niet doen maar het moest), ze zeiden dat we zo veel mogelijk mochten komen kijken.
Na een week ging de vorige eigenaar (hij ziet Quinten nog zo graag) een kijkje nemen, alles leek in orde.
Na 3 weken ging hij nog eens, maar Quinten stond niet meer op de wei. Hij belden naar de mensen van het paardenopvang maar deze namen niet meer op. Hij belden naar onze manege en ze gingen hem samen met de vorige eigenaar zoeken. Na een tijdje rond te rijden vonden we hem eindelijk op een wei. Hij zat onder de wonden, hij lag op zijn borstkas open door prikkeldraad en stond vol hoevenstampen en beten, deze wonden werden niet verzorgd door die mensen en er stond een ponyhengst tussen, die alle paarden (en mensen) aanvalt. Hij was ook fel vermagerd en ze hadden geen water. We woude hem zo snel mogelijk meenemen voor verzorging want hij had in zijn staartwortel een diepe snee die dringend moest verzorgd worden want zijn benen hingen hierdoor vol met bloed maar we kregen hem niet terug. Na een heel gedoe met de politie (dierenbescherming wou niet komen voor 1 paard, terwijl er een wei vol paarden staat die ondervoed zijn en geen water hebben) hebben we hem terug moeten kopen (deze mensen hadden Quinten gratis gekregen van ons).
Nu hebben we hem terug en hij word goed verzorgd maar toen hij aankwam kon hij bijna niet op zijn benen staan en hij was helemaal uitgedroogd (zijn vel bleef staan toen je het omhoog trok). Zijn staart is jammergenoeg heel slecht, het word goed verzorgd maar het kan zijn dat zijn wervel is geraakt en dat zijn staart moet worden afgezet.
Wat blijkt nu, deze mensen hebben geen grond in de ardennen. Als ze zeggen dat hij daar staat, is hij verkocht.
En ze zeggen tegen iedereen dat beld, er is nog maar 1 plaats vrij.
Ik ben heel blij dat we hem terug hebben want ik miste hem enorm maar ik voelde me wel schuldig want ik had deze plek wel gevonden voor hem. Maar ik ben blij dat alles met hem beter gaat, dus mensen, pas op met wat je doet: schijn bedriegd!