paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krak

paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 11:41

of het goed staat hier, weet ik niet. als het niet zo is, sorry Bloos
deze tekst komt van een ander forum. ik heb de toestemming van de schrijver om dit hier te zetten, gewoon omdat ik vind dat zoveel mogelijk mensen gewaarschuwd moeten worden.
ik ga ook de schrijver van die tekst, die ook de eigenaar is van het paard, op de hoogte brengen van dit topic, zodat ze hier zelf ook kan reageren en zelf foto's kan zetten Knipoog

Citaat:
Quinten, mijn verzorgpaard op de manege stond al een hele tijd mank. Omdat hij daar veel in de stal moest staan zochten we voor hem een oplossing. Ik vond op internet een gratis verblijf, een paardenopvang. Een opvang voor paarden die oud zijn, mank lopen,... en ze hebben heel veel wei, zelfs in de ardennen. Dit vonden we een superoplossing dus belden we, ze vertelden ons dat er nog maar 1 plaats vrij was. Dus hebben we een afspraak gemaakt en met Quinten naar daar gegaan. Het leek er allemaal heel goed, ze hadden een goede wei, paarden stonden goed dik, zagen er gezond uit, mensen waren vriendelijk,... Dus we lieten Quinten daar en tekenden een afstandspapier (dit wouden we liever niet doen maar het moest), ze zeiden dat we zo veel mogelijk mochten komen kijken.

Na een week ging de vorige eigenaar (hij ziet Quinten nog zo graag) een kijkje nemen, alles leek in orde.
Na 3 weken ging hij nog eens, maar Quinten stond niet meer op de wei. Hij belden naar de mensen van het paardenopvang maar deze namen niet meer op. Hij belden naar onze manege en ze gingen hem samen met de vorige eigenaar zoeken. Na een tijdje rond te rijden vonden we hem eindelijk op een wei. Hij zat onder de wonden, hij lag op zijn borstkas open door prikkeldraad en stond vol hoevenstampen en beten, deze wonden werden niet verzorgd door die mensen en er stond een ponyhengst tussen, die alle paarden (en mensen) aanvalt. Hij was ook fel vermagerd en ze hadden geen water. We woude hem zo snel mogelijk meenemen voor verzorging want hij had in zijn staartwortel een diepe snee die dringend moest verzorgd worden want zijn benen hingen hierdoor vol met bloed maar we kregen hem niet terug. Na een heel gedoe met de politie (dierenbescherming wou niet komen voor 1 paard, terwijl er een wei vol paarden staat die ondervoed zijn en geen water hebben) hebben we hem terug moeten kopen (deze mensen hadden Quinten gratis gekregen van ons).

Nu hebben we hem terug en hij word goed verzorgd maar toen hij aankwam kon hij bijna niet op zijn benen staan en hij was helemaal uitgedroogd (zijn vel bleef staan toen je het omhoog trok). Zijn staart is jammergenoeg heel slecht, het word goed verzorgd maar het kan zijn dat zijn wervel is geraakt en dat zijn staart moet worden afgezet.
Wat blijkt nu, deze mensen hebben geen grond in de ardennen. Als ze zeggen dat hij daar staat, is hij verkocht.
En ze zeggen tegen iedereen dat beld, er is nog maar 1 plaats vrij.

Ik ben heel blij dat we hem terug hebben want ik miste hem enorm maar ik voelde me wel schuldig want ik had deze plek wel gevonden voor hem. Maar ik ben blij dat alles met hem beter gaat, dus mensen, pas op met wat je doet: schijn bedriegd!

Naide_and_me

Re: paardenopvang blijkt 1 grote oplichterij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:44

Onze arme Quinten Boos!
Gelukkig is hij nu aan de betere hand, zijn staart is afwachten

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:44

Jeehtje, wat erg zeg!! Ik moet er niet aan denken dat zoiets mij zou overkomen.
Gelukkig zijn ze er wel 'op tijd' achter gekomen om iets te ondernemen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:45

Apart verhaal..wat heb je toch rare mensen
Hoop dat het goed komt Quinten!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:46

Sjee.
Dat is niet niks nee.
Hopen dat hij snel weer opknapt!
En volgende keer wat beter rondkijken denk ik Lachen
Maar ongelovelijk dat mensen zo wreed kunnen zijn, tegen paarden én mensen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:47

o, bah wat erg! Hopen dat het weer goed komt met hem..

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:54

Zo erg.... ik krijg er koude rillingen van. Ik wilde mijn paard een aantal weken terug ook op pensioen zetten in een dergelijke opvang. Wegens medische problemen (cfr. [VVDD] En toen kwam het verdict..... gedaan met rijden....) kan ze niet meer bereden worden en ze bijhouden zorgt ervoor dat ik geen ander paard kan kopen. Ik wilde ze echter niet afstaan omdat ik vrees dat ze gemakkelijk verkocht kan worden met haar stamboek (wolfgang x voltaire). Ze is altijd een kweekmerrie geweest maar ik vrees dat als ze terug elk jaar drachtig is, ze er op een bepaald moment wel eens zal inblijven. Ze heeft genoeg diensten bewezen aan de mens (eerste veulen springt internationaal en de rest gaat ook die richting uit) om nu van een verdiende oude dag te genieten.
Ik heb het akelig vermoeden dat ik met diezelfde mensen te maken heb gehad (ponyhengst, ardennen, snel moeten beslissen,....) kan je me via PB laten weten over welke opvang het gaat? sterke nog met het paardje, ik heb besloten om maar een iets duurdere stalling te betalen tot ze een definitieve plaats krijgt op een weiland bij vrienden... hopelijk kan ze daar nog enkele rustige jaren doorbrengen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:00

Het is heel erg voor het paard maar ook wel erg dom van de eigenaar. Als je afstand doet van je paard op papier heb je er niks meer over te zeggen. Dan is het jou paard niet meer.
Als de eigenaar er nog wat over te zeggen had willen gehad had hij moeten betalen voor een plekje op de wei en geen afstand moeten doen van het paard.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:10

Breitling schreef:
Het is heel erg voor het paard maar ook wel erg dom van de eigenaar. Als je afstand doet van je paard op papier heb je er niks meer over te zeggen. Dan is het jou paard niet meer.
Als de eigenaar er nog wat over te zeggen had willen gehad had hij moeten betalen voor een plekje op de wei en geen afstand moeten doen van het paard.

wij hebben zelf ons inmiddels overleden Dewy vorig jaar geadopteerd van bij zo een "opvang"...
wij adopteerden haar als 20 jarig gezelschapspaard... bleek dat ze 31 was....
haar papieren kregen wij nooit, daarop stond namelijk haar echte geboortedatum
al het materiaal dat met haar was meegegaan, waar haar vorige eigenaars op stonden dat met haar mee zou verhuizen... daar hebben wij nooit iets van gehoord...

dom vind ik de mensen die hun paarden daar ter goede trouw plaatsen absoluut niet.
ge wilt niet weten hoe geslepen, achterbaks, laag en laf die mensen zijn. die palmen u binnen de 5 minuten in. of ge u paard daar gaat afzetten of ge gaat er eentje adopteren...
wij hebben serieus afgezien met die opvang. sterker nog, wij adopteren dankzij hun NOOIT nog een dier uit een opvang of asiel. het is meer dan genoeg geweest. wat wij daar allemaal hebben gezien en meegemaakt... ronduit degoutant!
ik kan de dreigtelefoons en dreigmails al niet meer tellen....
het aantal slachtoffers blijft oplopen...
de dierenbescherming kan niets doen... ook zij hebben van hun dreigtelefoons en dreigmails gekregen...
de politie doet niets.... zolang ze niet effectief met een mes voor ons staan tenminste... ach ja, laten we daar vooral op wachten dus...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:13

Het gebeurd zoveel tegenwoordig. De 1 na de ander onderhand wel. Dan snap ik niet dat mensen zo makkelijk hun paard afstaan. Gratis paardenopvang met afstaan van het paard dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen hoor! Alsof die mensen geld gaan steken in andersmans dier.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:14

het gaat hier in beide gevallen om erkende paardenopvangen Knipoog
dus niet om particulieren die een plaatsje in de wei hebben

dat vind ik dus nog veel erger...
je vertrouwt zowieso een erkende opvang al meer he...

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 12:15

en de opvang waar ik over spreek, daar plaats je je paard niet gratis... je moet afstandsgeld betalen

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:15

ik kan mensen die hun paard afstaan ook niet echt dom noemen, alleen een beetje goedgelovig. Soms kan je ook niet anders, ik heb er ook over nagedacht.... Als je te horen krijgt dat je paard niet meer te berijden valt dan bekijk je alle opties natuurlijk en als je dan van die charmeurs tegenkomt dan ben je een makkelijke prooi en zeker als je zelf weinig opties hebt wegens financieen of gezinssituatie of zo...
pffffff, ben heel content dat ze nog van ons is....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 12:45

Verschrikkelijk lijkt me dat.
Zoek je een goede opvang om je paard nog een paar fijne laatste jaren te bezorgen, komt dat dier in handen van zulke figuren.
Echt een nachtmerrie.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 18:24

Conclusie: als het te mooi klinkt om waar te zijn is het dat meestal ook.

Waarom zouden die mensen dat uberhaupt doen, allerlei onbruikbare paarden overnemen en op hun kosten een mooie oude dag geven? Voor niks komt de zon op en als er geen euro stalgeld gevraagd wordt kan je toch ergens al zien aankomen dat er een adder onder het gras zal zitten, niet?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 19:22

Klara, niet iedereen is zo Knipoog

wij hebben Dewy gekocht/geadopteerd. wij wilden een gezelschapspaard, dat mocht een oudje zijn, rijden moest belange niet, het enige wat er moest zijn, was de klik.
we hebben haar duur betaald, maar ze was mij elke cent waard.
Basje is bij ons gekomen, omdat het niet klikte met zijn vorige baas en hij wat mensenschuw was geworden. een minipaardje van 88cm waarmee we niet werken.
Roxanne is naar ons verhuisd, we wisten heel goed dat ze artrose heeft.

ok, bij ons zijn al onze dieren zo thuis aangekomen dus voor de paarden maken we geen uitzondering Haha!

maar een paardenopvang zal ik van mijn leven lang niet vertrouwen....

SaarenDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:19

Wat erg! Dat mensen zoiets doen!
Ik hoop dat het beter gaat!
Dat is vervelend, dan lijkt het zó goed voor je paard en dan wordt hij gewoon mishandeld!
Vreselijk verhaal. ( ik val een beetje in herhaling)

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:36

Breitling schreef:
Het gebeurd zoveel tegenwoordig. De 1 na de ander onderhand wel. Dan snap ik niet dat mensen zo makkelijk hun paard afstaan. Gratis paardenopvang met afstaan van het paard dan gaat er bij mij al een belletje rinkelen hoor! Alsof die mensen geld gaan steken in andersmans dier.

Dat is wat ik ook dacht ja! Wel vind ik het sneu voor eigenaar en paard maar ook zeker heel naief. Ik snap niet dat de dierenbescherming en politie er niks aan doen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:47

Boos! Boos! Boos! Wat vreselijk zeg, dat er zulke mensen bestaan, dat moet hard aangepakt worden, maar ja de politie is zo soft en de dierenbescherming doet pas wat als ze al te ver heen zijn en of al morsdood zijn, en dat noemen zich een dierenbescherming als het te laat is, ook veels te soft dus.

Daar zijn de dieren de dupe van.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:19

hebben jullie verder ook niks meer van die mensen gehoord?
heb je een foto?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:37

laat dit weer een goede les zijn voor mensen, wees niet goed gelovig, informeer goed en kijk op internet of er meerdere mensen zijn die ervaring hebben met de opvang. Helemaal omdat het voor je lieveling is die je een goede plek wilt geven is het belangrijk dat je dingen onderzoekt en zoveel mogelijk informatie hebt. Gelukkig is dit goed afgelopen, veel sterkte!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:41

bah wat naar om te horen, het is wel raar trouwens dat de dierenbescherming niet ingrijpt. Ik neem aan dat hij niet het enige verwaarloosde paard was daar?! Beetje vreemd.

Hopelijk komt alles goed met Quinten, gelukkig is hij nu in goede handen. En mag hij lekker van zijn oude dag genieten.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:09

zolang als de dieren iets krijgen wat eetbaars is, en iets krijgen wat te drinken is en ergens iets hebben wat lijkt op beschutting...
kan de dierenbescherming helaas niets doen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:45

krak schreef:
Klara, niet iedereen is zo Knipoog

wij hebben Dewy gekocht/geadopteerd. wij wilden een gezelschapspaard, dat mocht een oudje zijn, rijden moest belange niet, het enige wat er moest zijn, was de klik.
we hebben haar duur betaald, maar ze was mij elke cent waard.
Basje is bij ons gekomen, omdat het niet klikte met zijn vorige baas en hij wat mensenschuw was geworden. een minipaardje van 88cm waarmee we niet werken.
Roxanne is naar ons verhuisd, we wisten heel goed dat ze artrose heeft.

ok, bij ons zijn al onze dieren zo thuis aangekomen dus voor de paarden maken we geen uitzondering Haha!

maar een paardenopvang zal ik van mijn leven lang niet vertrouwen....

tjee krak wat en verhaal, gelukkig zijn jullie er op tijd bij want anders?

Tja ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar mensen pas alsjeblieft op met je ponygratis aanbieden of reageren op advertenties waarin gezelsschapsdieren gevraagd worden.
We horen dit zo vaak daarom ben ik blij dat je je verhaal hier verteld krak en hoop dat mensen er iets van oppikken.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 18:48

ik wou juist zeggen dat niet iedereen oplichters zijn he Knipoog ale wij zijn dat toch niet Haha! maar idd, je kan niet voorzichtig genoeg zijn!!!

maar die paarden"opvang" waar wij ons Dewy van hebben, die staan nog een klasse erger aangeschreven als oplichters bij ons....
ik denk dat de eigenaars van Quinten zeker en vast ook zo denken over die 'opvang' naar waar ze hun schat hadden gedaan.