Sam door het lint (letterlijk)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-01 22:35

Vandaag was Sam ontzettend braaf met rijden, en ik had helemaal dat jippiegevoel. Toen ik ging uitstappen bedacht ik me dat ik z'n hoofstel (bosal) wel uit kon doen, om es te kijken hoe het sturen dan ging. Sam is superbraaf, ik vertrouw hem helemaal dus hoppa. Ik terwijl ik erop zit dat hoofdstel afdoen en aan een paal van de bak gehangen. De bakken bij ons zijn afgezet met schrikdraadlint (zonder stroom natuurlijk), en Sam was bij de ingang (1 draad) wat op de grond aan het snuffelen. Ik ging weer rechtop zitten en wilde hem naar recht sturen. Toen tilde hij z'n hoofd op, omdat er een kalf Koe losliep op het terrein en da's bere-interessant. Maar toen voelde hij dus dat draad op zijn nek. Hij schrok daar dus van, en in plaats van dat ie achteruit loopt ofzo neemt hij een spurt naar voren, onder het draad door (waar hij eigenlijk helemaal niet onder past) Met mij er nog steeds op, dus ik ging dwars door dat draad heen. Gelukkig kreeg ik Sam voor de stal weer rustig (had natuurlijk geen hoofdstel) en toen ik afstapte zag ik dus dat m'n ene vinger behoorlijk bloedde, daar zit gewoon een hele dikke snee in, en het holletje bij m'n elleboog ( Verward aan de binnenkant van m'n arm dus) is 1 grote schaafwond. Auw!! Nu thuis heb ik het maar schoongemaakt en betadine erop gedaan, het brandt behoorlijk. Stomme actie van mij dus Koe Boos! Koe Boos!
Gelukkig heeft Sam helemaal niks Lachen

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 22:58

hahaha sorry ik moet nogal lachen want gisteren had mijn vriendin ook zo'n actie.ja zegt ze ik wil weleens alleen met bit rijden,dus ik zei ja maar dan moet je en leertje aan de onderkant van de kin doen anders blijft dat bit niet zitten hoor.nou ik prutselen,lukte niet,zegt ze doe dan het bit maar uit,maar ik had dat hoofdstel al af en hoppa daar ging ze met eens stuurloze pony zonder hoofdstel,ikke in een deuk pony rent zo de stal in,zij gauw bukken anders hing ze in het dak Verward
ik heb me echt bescheurt gisteren daarom

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:20

Haha, zo'n actie zou ook net iets voor mij zijn ja. Gelukkig is me het nog nooit gebeurd. Wel dat mijn lieve paard in het bos tijdens een pauzetje tijdens een buitenrit haar hoofdstel kapot trok en ik dus bitloos verder moest met mijn teugels aan de neusriem geknoopt. Ja, ik moest wat. Gelukkig bleef Jurga goed achter de pony van mijn nichtje en konden we nog een paar uur verder rijden. Ach ja, je moet alles eens gedaan hebben hè? Ilona

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 09:33

Oeps, vaudje. Veel beterschap Haha!

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-01 10:27

Hihi, ik was al blij dat er helemaal niemand op stal was Haha! Haha!
Ontdekte trouwens vanmorgen dat er blijkbaar ook iets met m'n bovenbeen is gebeurd, want daar zit nu een dikke plek Verward
Gelukkig heb ik niet vaak van die dingen, maar als er iets gebeurt dan is het altijd iets raars.
Ik ben er trouwens naderhand nog wel even op gaan zitten, want ik wilde niet dat Sam zou gaan denken (je weet maar nooit met dat beest) dat ie nu een mooie manier had gevonden om 'm te peren als hij een keer geen zin heeft om te werken Lachen