zwaar verwaarloosde veulens gezien UPDATE

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:14

Iiiii wat een rottig verhaal zeg! Jakkie, hoe kunnen mensen zoiets doen! Desiree, misschien wil Mark wel met je mee (kan goed onderhandelen), of kunnen er een of twee paarden voor niet al te veel bij hem op de wei? Ik zeg maar wat hoor, misschien waardeloos idee, maar je weet maar nooit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 00:15

Probeer het anders eens via de AID (algemene inspectie dienst) zij hebben veel meer bevoegdheden dan de dierenbescherming.
Ik zal je het tel.nr PBen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 10:41

Koortje schreef:
Iiiii wat een rottig verhaal zeg! Jakkie, hoe kunnen mensen zoiets doen! Desiree, misschien wil Mark wel met je mee (kan goed onderhandelen), of kunnen er een of twee paarden voor niet al te veel bij hem op de wei? Ik zeg maar wat hoor, misschien waardeloos idee, maar je weet maar nooit...


Koortje, als mark iets NIET kan doen is het wel zaken doen. Mark is niet tactisch genoeg en ik denk dat ik met zulke mensen zelf ook geen handel kan drijven omdat ik me heel erg moet inhouden. mark kan niet onderhandelen, hij weet niet eens wanneer hij een paard op het juiste moment moet verkopen (namelijk als hij er veel voor kan vangen want dan doet hij niet niet, en dan wil hij het paard eindelijk kwijt en dan kan hij het niet meer kwijt). Nee, dan weet ik wel iemand om me te helpen, dat is het punt niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 13:03

Nou, LUISTER voor degenen die geinteresseerd zijn. Ik heb nog eens gebeld. Deze handelaar gaat volgende week terug want ik heb aangegeven geinteresseerd te zijn in het hengstveulen dat achtergebleven is. De papieren heeft hij nog niet, die vent moest namelijk daarvoor nog betalen aan het KWPN... dus ik kan nog geen papieren in kijken. HIj wil nog eens proberen om een hoop paarden daar weg te kopen, en als het hem lukt, kan ik jullie dus naar hem verwijzen. Ook de kruising haflinger fries zal hij proberen te krijgen.
Omdat hij de paarden in groepen verkoopt en niet "per stuk", kan hij ze voor minder krijgen. HEt is dus nog even afwachten hoe het verder gaat. Overigens weet ik dat de paarden in een ouwe koeienstal staan. De eigenaar is al heel oud, ouder dan 70 en je snapt dan al snel dat zo iemand de boel laat verslabbakken en waarom de paarden er zo waardeloos bij staan. Gelukkig wil hij er van af. Het is ergens in Limburg voor zover ik weet.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:26

Nou ik hoop maar dat die vent zijn paarden snel kwijt is... Arme dieren, ik moet het niet zien want dan neem ik ze allemaal mee

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 13:28

flair schreef:
Nou ik hoop maar dat die vent zijn paarden snel kwijt is... Arme dieren, ik moet het niet zien want dan neem ik ze allemaal mee

ik moet het OOK niet zien, daarom zou ik er zelf ook NOOIT naartoe gaan. Ik word er ook alleen maar ongelukkig van.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:29

Ik denk dat ik die vent wat zou aandoen...

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:21

Desiree"]
[quote="flair schreef:
Nou ik hoop maar dat die vent zijn paarden snel kwijt is... Arme dieren, ik moet het niet zien want dan neem ik ze allemaal mee

ik moet het OOK niet zien, daarom zou ik er zelf ook NOOIT naartoe gaan. Ik word er ook alleen maar ongelukkig van.
[/quote]

Dezelfde reden waarom je nooit naar een paardenmarkt moet gaan . Kom je ook weer thuis met 10 shets of fjordo's.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:32

ik vind dit altijd zo vreselijk en ook ik moet zoiets niet zien, dan wil ik ze allemaal mee nemen en een goed huis geven, helaas als ik zelf een stuk grond had mochten ze met alle liefde bij me staan en genoeg geld om ze op een pensionstal te zetten heb ik helaas niet..
ik hoop dat er toch mensen bij zijn die deze paarden een goed huis kunnen geven.ik vind het in ieder geval heel goed dat je er zo mee bezig bent, ik wens je heel veel succes en als ik nog iemand hoor die intresse heeft hoor je het van me..

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 15:44

Desiree,

als je meer informatie hebt van die kennis van je, als hij weer is gaan kijken (en misschien weer paardjes heeft kunnen kopen), plaats je dan AUB weer een updateje, dan blijven de geïnteresseerden op de hoogte...

Je kan me natuurlijk ook PB-en als je meer weet!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 17:33

met dat soort mensen!

Als ik soms die grote lege weilanden zie... en dan dit lees...
frustrerend!

hopelijk kun je er een of meer redden
elk die je red, is er weer een!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-03 10:56

Fries schreef:
Dezelfde reden waarom je nooit naar een paardenmarkt moet gaan . Kom je ook weer thuis met 10 shets of fjordo's.

Nee hoor, want ik ga elk jaar naar de paardenmarkt en daar zie je die taferelen ECHT niet. Moet je ook niet in je hoofd halen om met zulke dieren op de markt te verschijnen want het commentaar zal niet van de lucht zijn! Daarbij weten die mensen zelf ook wel dat een paard er zo niet uit hoort te zien en ze kennen denk ik toch wel zoveel schaamte dat ze er niet mee naar buiten treden.

Voor de liefhebbers: mogelijk dat ik volgende week jullie het adres geven van de handelaar als hij ze tenminste heeft op kunnen kopen. En dan kunnen jullie de dieren een goed tehuis geven.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 20:19

Ik zal het er ook eens over hebben, aangezien wij (ik Haha! ) ook zitten te denken aan een tweede paardje, zo'n beestje verdient een goed tehuis. Zou graag een Pb met het adres enzo willen hebben als je dat hebt.
Gr. Maaike

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:38

Desiree"]
[quote="Fries schreef:
Dezelfde reden waarom je nooit naar een paardenmarkt moet gaan . Kom je ook weer thuis met 10 shets of fjordo's.

Nee hoor, want ik ga elk jaar naar de paardenmarkt en daar zie je die taferelen ECHT niet.
[/quote]

Ben ik het niet mee eens hoor. Het hangt er van af naar welke markt je gaat, maar de shets en fjordo's zijn in de meeste gevallen voor het slachthuis bedoeld. Dit is per markt verschillend, maar ik zou het niet aanraden om er eentje te bezoeken. Ik zeg dus niet dat ze er verwaarloosd uitzien, maar vaak worden ze daar niet al te vriendelijk behandeld en ze zijn ook niet verzekerd van een goed tehuis. Helaas .

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 10:23

Nou, ik ga altijd maar naar 1 markt Fries, en dat is de jaarlijkse paardenmarkt in Hedel. Paarden daar zitten niet onder de stront, ze zijn niet te mager maar eerder te dik (en sommige dus echt op het ongezonde af!). En ja, er zit rauw volk bij die onverschillig met de dieren omgaan, daar erger ik me ook wel eens aan. maar meestal valt het goed mee.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:37

Fries"]
[quote="Desiree"][quote="Fries schreef:
Dezelfde reden waarom je nooit naar een paardenmarkt moet gaan . Kom je ook weer thuis met 10 shets of fjordo's.

Nee hoor, want ik ga elk jaar naar de paardenmarkt en daar zie je die taferelen ECHT niet.
[/quote]

Ben ik het niet mee eens hoor. Het hangt er van af naar welke markt je gaat, maar de shets en fjordo's zijn in de meeste gevallen voor het slachthuis bedoeld. Dit is per markt verschillend, maar ik zou het niet aanraden om er eentje te bezoeken. Ik zeg dus niet dat ze er verwaarloosd uitzien, maar vaak worden ze daar niet al te vriendelijk behandeld en ze zijn ook niet verzekerd van een goed tehuis. Helaas .
[/quote]

OP de Zuidlaardermarkt valt het allemaal wel mee.
Sommigen willen alleen dat ene zielige paardje zien op 2000 anderen. Ik heb ecth goede paarden gezien op de Zuidlaardermarkt.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 10:56

Nee hoor, ik weet dat er ook betere markten zijn en ik zeg dus ook niet dat ze er verwaarloosd uitzien, maar het idee dat er velen (van de shets en fjordo's) een enkele reis krijgen, geeft mij al geen goed gevoel meer....... Ik sprak laatst nog een fokker van fjorden, en zij vertelden mij dat zij elk jaar een aantal enters op de ZuidLaardermarkt aanbieden en dat ze weten dat die op transport naar het buitenland vertrekken. Om hun beestjes dan meer kans te geven, binden ze altijd de stamboekpapieren aan het halster vast (ik zou liever dan geen paarden fokken, als je weet dat er niet voldoende afzetmarkt voor is - ja het slachthuis, maar daar fok je toch niet voor?-). Er stond zelfs laatst nog een artikel in de Paardenkrant over een eigenaar van hele goede merries (Fjorden), die had besloten om de komende jaren niet meer met zijn merries te fokken, aangezien hij niet voor de slacht wilde fokken. Dat zou dus voor mij een reden zijn om die beestjes te kopen, om ze die enkele reis te besparen, dus niet dat ze er daar verwaarloosd uitzien.

Om het zekere voor het onzekere te nemen, mijd ik de paardenmarkten dus maar.

Maar dit is heel erg off-topic. Is er al iets meer bekend over die boer met zijn paarden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 11:01

zulke gezonde veulens zou ik ook het liefst opkopen van de slacht. Nee, ik weet nog niets. ik wacht af want komende week gaat hij er weer naartoe. Ik hoop dat het hem lukt om zaken te doen.

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 03:13

Oei zeg dat klinkt niet zo mooi zeg.
Over wat voor paardjes gaat het?
Alleen(bijna allemaal) KWPN?
Alleen veulens?
Hebben ze allemaal papier?
Kan je ons nog meer info geven,dat maakt misschien dat er meerdere mensen een paardje wel willen helpen omdat ze toch op zoek zijn!

Je zegt hij verkoopt alleen in groepen en niet per stuk,poef dat word moeilijk hoor!
Stel dat ik er eentje wil,wat dan?

En ja deze paardjes verdienen een beterhuis,dus ook ik ben geinteresseerd in het adres!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 00:27

Weet je al wat meer of nog niet,want ik kan het niet uit mijn hoofd laten om mij in jou bericht wat te verdiepen,want ach erm die beestjes!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 10:44

weet nog nites van het adres af. Het gaat om allerlei soorten veulens maar de veulens die ik gezien heb, waren 4 zwarte merrieveulens, allevier van een jonge gribaldi hengst. ER zitten dus papieren bij. MAar je hebt ook een kruising tussen een fries en een haflinger en ik weet niet wat nog meer. Ik kan verder nog niets vertellen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23446
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 12:02

poppetje schreef:
Je zegt hij verkoopt alleen in groepen en niet per stuk,poef dat word moeilijk hoor!
Stel dat ik er eentje wil,wat dan?

En ja deze paardjes verdienen een beterhuis,dus ook ik ben geinteresseerd in het adres!


Volgens mij verkoopt die man ze in groepen aan die handelaar maar kan jij er dus wel 1 kopen van de handelaar waar ze heen gaan.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 12:24

Polly"]
[quote="poppetje schreef:
Je zegt hij verkoopt alleen in groepen en niet per stuk,poef dat word moeilijk hoor!
Stel dat ik er eentje wil,wat dan?

En ja deze paardjes verdienen een beterhuis,dus ook ik ben geinteresseerd in het adres!


Volgens mij verkoopt die man ze in groepen aan die handelaar maar kan jij er dus wel 1 kopen van de handelaar waar ze heen gaan.
[/quote]

Juist!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 13:30

[/quote] OP de Zuidlaardermarkt valt het allemaal wel mee.
Sommigen willen alleen dat ene zielige paardje zien op 2000 anderen. Ik heb ecth goede paarden gezien op de Zuidlaardermarkt.[/quote]


sorry ben ik het niet mee eens
heb zelf 2 jaar geleden op zuidlaren een mismaakt friesje gekocht
van ong 1.10 hoog vel overbeen zat met ze kont zowat op de grond
kon amper lopen, was onwijze lusteloos zat gewoon haast geen leven in die pony
ben meer dan een jaar bezig geweest om op te knappen
en zie elk jaar wel van die zielige beesten op zuidlaren