ongeluk omg. middenbeemster ...???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

ongeluk omg. middenbeemster ...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 21:56

Wie heeft er toevallig iets gelezen over een ongeluk met een meisje die met haar pony over de weg liep en geschept werd door een auto?
Mocht iemand er iets vanaf weten of een artilel van hebben, zou ik het graar horen !!


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 22:40

wanneer is het gebeurd?
Ik kan er zo even niets over vinden.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-03 22:45

het is maandag gebeurt, heb er zelf al 1 artikel over gevonden, maar misschien zijn er meer mensen die er wat van mee gekregen hebben?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 07:47

Ik kan je helaas niet verder helpen. Ik heb er niks over gehoord of gelezen.
Maar hoe is het afgelopen voor het meisje met haar pony?

* To Belg, or not to Belg *

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 07:54

Had het al aangemeld bij "nieuws"...


Citaat:
'Automobilist liet Lara aan kant van de weg liggen' Van onze verslaggeefster
MIDDENBEEMSTER-,,Ik ben woedend en in alle staten.'' Hein van Grinsven is dringend op zoek naar de automobilist die maandagmiddag zijn dochter Lara heeft aangereden en haar aan de kant van de weg heeft laten liggen.

De 15-jarige Lara liep maandag met haar paard over de Nekkerweg, in de buurt van manege Maarse aan de Rijperweg. ,,Ze kon niet op haar paard rijden, want die is geblesseerd. Maar haar paard moet wel beweging krijgen en om die reden had ze hem aan de hand meegenomen. Op een gegeven moment werd ze gepasseerd door een auto en daar schrok haar paard zo van dat hij een stap opzij deed. Mijn dochter werd vervolgens vol door de buitenspiegel geraakt en meegesleurd. De automobilist is daarna met hoge snelheid doorgereden en heeft mijn dochter aan de kant van de weg laten liggen.'' Het paard liep uit zichzelf terug naar de manege.
Hoe de auto eruit ziet waardoor Lara werd aangereden, kan Van Grinsven niet precies vertellen. ,,Het gebeurde allemaal heel erg snel, maar vermoedelijk gaat om een soort terreinwagen die goud- of champagnekleurig is. De auto zal ongetwijfeld wel beschadigd zijn geraakt, want mijn dochter is door de auto meegesleurd. De bestuurder of bestuurster moet dus ook wel wat hebben gemerkt.''
Lara bleek een gebroken enkel te hebben opgelopen door de aanrijding. ,,Ze zit inmiddels in het gips, maar ook haar gezicht is geschaafd en ze is haar voortanden kwijt. Als vader voel ik me verplicht om deze bestuurder of bestuurster ter verantwoording te roepen. Ik wil geen onschuldige mensen lastigvallen, maar ik hoef ook niet werkloos toe te kijken hoe asociaal gedrag ongestraft blijft.''
Van Grinsven roept om die reden iedereen op om te helpen bij het vinden van de auto die Lara heeft aangereden. ,,Ik ben dodelijk geschrokken, maar ook woedend en ik wil via alle mogelijke manieren de bewoners van Waterland inschakelen bij mijn zoektocht naar de bestuurder of bestuurster die na het aanrijden van mijn dochter is doorgereden. Het is een schandalige en laffe streek die ik aan de kaak wil stellen.''
Het ongeval waarbij Lara gewond raakte vond omstreeks 15.00 uur plaats. Op het moment dat het ongeval plaatsvond, stond zo'n 100 meter verderop een agent een bekeuring uit te schrijven aan een automobilist die was betrapt op het overschrijden van de maximumsnelheid. De agent heeft de auto die Lara heeft geraakt, wel gezien, maar wist toen nog niet van het ongeval. Volgens de agent betrof het een goudkleurige stationcar die kwam vanuit de richting van de Hobrederweg.

woensdag 5 februari 2003, 09:05

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 08:31

Daar gaan we met de normen en waarden.Natuurlijk kan het gebeuren dat je iemand aarijdt,maardan rij je toch niet door?Vermoedelijk is het niet eens de schuld van die automobilist want het paard stapte opzij,maar nu heeft hij meer ellende aan zijn broek dan dat hij gestopt was(plus als hij een beetje hart in zijn donder heeft een schuldgevoel van hier tot Tokyo)nb: Overal waar hij staat kan natuurlijk ook zij gelezen worden!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-03 11:11

Dank je wel!, dit gaat namelijk over mijn oude pony.
Maar de pony is zeker niet zomaar geschrokken, kwam echt door de auto, die kwam met een flinke vaart strak langs hun heen!
Met Lara en Donna gaat het wel.
Het is gewoon onvoorstelbaar hoe laf je kunt zijn Boos! Boos!
Zeker iemand die geen kinderen en dieren heeft, of niet verzekerd was etc.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 11:16

Wat walgelijk zeg Hoe kun je zoiets in godsnaam doen Verward Ten 1e is die auto waarschijnlijk veel te dicht langs dat meisje met paard gereden en dan ook dat kind nog meegesleurd aan zijn spiegel.. nou sorry maar dat merk je echt wel hoor als er een kind aan je buitenspiegel hangt en vervolgens gewoon doorrijden... misschien had deze persoon wel te diep in het glaasje gekeken Verward

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:34

oooh mariek wat onwijs erg zeg! arme donna en arme Lara wat vreselijk!
wat ene hufters lopen er toch ook rond ik hoop echt dat ze 'm pakken.
Wat voor'n blessure had donna en is dat niet erger geworden door dit voorval?
wens Lara en haar ouders maar veel sterkte.hopelijk pakken ze de bestuurder

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:37

Kijk, dat is nou precies het hufterige gedrag van (meestal mannelijke) automobilisten naar mensen met paarden! WAt een rotzak!

De hond is de betere mens

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 12:39

Ik woon een dorp verderop en wordt echt misselijk van hoe hard men daar over die polderwegen dendert. Zal me niks verbazen als "het" harder dan 80 reed toen ze tegen het meisje aanreed.
Bij mij is de weerzin om langs die wegen te rijden zo groot dat ik het alleen niet meer aandurf.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 13:17

Voor mij is dat ook bekend terrein... vroeger zat ik in Middenbeemster op school en moest dus altijd op de fiets door de Beemster. Toen waren er nog geen fietspaden... levensgevaarlijk daar!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 16:52

jemig, dit is toch niet te geloven he! Dit vind ik echt vreselijk! Wat erg dat dit kind al haar voortanden kwijt is. Dat moet toch een van de ergste dingen zijn die je meemaakt. Ik hoop dat ze hier snel bovenop komt. Wat die kl...betreft, ik hoop dat hij of zij opgepakt wordt.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 17:45

Mijn paardje staat vlakbij de beemster en het is idd niet normaal hoe hard ze daar rijden.. Bij ons is het ook nog eens een echte sluipweg helaas..
Maar hoe kan een automobilist zo hard zijn om gewoon door te rijden.. Wat een mensen toch op deze wereld!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-03 22:46

oh dit heb ik nooit gelezen! wat aso zeg! tjonge jonge!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 14:55

Ik hoor het nu ook pas voor het eerst! Wat erg zeg. Ik weet hoe hard er op de polderwegen gereden wordt...heb zelf ook een tijdje met mijn pony door de polder gereden.
Gelukkig dat het allemaal nog zo 'goed' afgelopen is! Ik hoop wel dat ze hem/haar nog vinden...!

Ik wist helemaal niet dat Donna van jou is geweest Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, egnie, eshz, Jet, Marsha777, sorayamagic2 en 13 bezoekers