Drachtig nu??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 19:04

Mijn merrie is maandag voor de 2e geinsimineerd door Elmshorn. Ze was zondag hengstig en maandag ook nog dus toen meteen KI gedaan door de hengstenhouder. Dinsdag en woensdag was ze niet meer hengstig. De hengstenhouder zegt dat het dan gelukt is en dat de scan over 3 weken zekerheid heeft. Zou het niet kunnen zijn dat mijn merrie maar 2 dagen hengstig was??


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:14

Ik heb een keer een giga boek gekocht over dekken, hengstigheid, de draagtijd enz. En 2 dagen? Kan, maar het ligt volkomen aan de merrie, net zoals ons vrouwen hebben ze telkens een bijna gelijke tijd, je kunt maar beter afwachten wat de scan zegt. Dat is het beste.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:16

JA, dat kan zeker.. Wij hebben het wel eens meegemaakt dat merries maar een paar uur echt hengstig waren. Ze deden het dan gewoon stiekem 'snachts als niemand keek. Overdag leek er dan niets aan de hand, je kon alleen wel zien dat er iets gebeurd was en de merrie was toch gewoon drachtig..

Nou is insemineren wel even iets anders..Overigens ik neem aan dat Elmshorn een hengst is? Dan zal Elmshorn je merrie niet geinsemineerd hebben, dat doet de d.a. voor hem.. Beter om te zeggen dat je merrie is geinsemineerd met Elmshorn..

Joost

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 20:29

Sorry hoor, maar ik lag echt in een deuk door de opmerking van joost. Hihi, hij heeft wel gelijk!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-01 17:50

Je is normaal een paar dagen hengstig. Afgelopen maandag is ze dus geinsimineerd MET elmshorn. De dagen erna was ze niet meer hengstig. Echt heel lelijk deed ze inene tegen de hengsten en ruinen op stal. En zondag was ze echt voor het eerst hengstig want ze werd iedere dag "geshowed" voor de hengsten. Dus ze zeggen dat het meteen maandag aangeslagen heeft (de insiminatie) en dat ze daarom niet meer hensgtig was op woensdag. Ik heb daar nog nooit van gehoord maar hetz al toch wel juist zijn als hun het zeggen. Dat als de hengstigheid plotseling stopt dat het aangeslagen heeft??


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, bonnielau, dierenfan, EmptyWords, LB2003, SemrushBot, Vagabondo en 51 bezoekers