zadelpraat?

Moderators: A_nouk, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Loolapelooza

zadelpraat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-03 18:37

Nadat ik weer wat had rondgesnuffeld in de Divoza gids viel het volgende me op.

Hier enkele voorbeelden->

Van het 1ne zadel wordt gezegd

Prestige Top Dressage

Italiaans dressuurzadel dat is vervaardigd van waterafstotend rundleder. Voorzien van een stabiel singelsysteem en dikke kniewrongen. De dunne kussens zorgen voor een direkt contact met het paard. Geheel compleet met beugels, riemen en een singel.

Afbeelding

het andere:

Stubben Scandica DL
Dit zeer degelijke en luxe zadel is verfijnd met zachte en soepele kniestukken en zitleder. Voorzien van dikke beenwrongen voor een optimale en rustige ligging van de benen. Uitgevoerd met extra hoge achterkussens voor een uitstekende ligging op de paardenrug. Geheel compleet

Afbeelding

en nog 1

Passier Optimum

Dit zadel is voorzien van een iets bredere en een extra diepe zit. De zitting, kniestukken en kussens zijn vervaardigd van het zachtste kalfsleder. Extra hoge kussens voor een optimale ligging. Dit dressuurzadel is speciaal ontwikkeld met extra hoge en extra brede kussens voor de allerbeste pasvorm. Geheel compleet.

Afbeelding

Nou vraag ik me af, wat is nou het beste? Direct contact met je paard dmv de dunne kussens, of een optimale ligging dmv de hoge dikke kussens (en heb je geen optimale ligging met dunne kussens dan? De zadels lijken me duur genoeg om beide goed te passen)
Voor jezelf zal het een kwestie van smaak zijn, maar wat is nou het beste voor het paard zelf?
Dun of dik? En wat verkiezen jullie persoonlijk?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie