Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:27

Een nrps-je.. véél te smal tussen mijn benen! Haha!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:33

Wat ik nooit zou willen is een koudbloed. Dat type paard spreekt me gewoon niet aan. Soms heb je best een leuke ertussen, maar ik hoef er echt niet 1tje. Doe mij maar een KWPN, NRPS of Welsh K (hihi, die laatste is er net bij gekomen Haha! )

Caira
Berichten: 26087
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 07:38

tussenstand:

fjord: 20
tinker: 17
fries: 13
haflinger: 11
tuiger: 10
arabier: 8
kwpn: 7
ijslander: 6
draver: 6
shetlander: 5
falabella: 3
quarter: 3
eng. volb: 2
nrps: 2
saddlebred: 2
shire: 1
criollo: 1
welsh: 1

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:29

IK hoef geen smal iel sportpardje te hebben (NRPS), ijslander trekt me ook nuiet zo en ook hoef ik geen falabella of iets kleins in die richting. Een stevige shet vind ik wel weer wat hebben. Ik denk dat ik verder alle rassen wel wat vind hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:33

napoleon schreef:
Ik zou niet snel een KWPNer kopen... Ik hou van Schimmels Geef mij maar een mooi Baroktype paard, Lusitano, Andalusier en mijn lieve Lipi natuurlijk Lovers


Schimmels heb je ook in het wpn *LOL*
Kijk maar in mijn profiel Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:38

Voor mij geen (k)wpn'er, fries of arabier (kruisingen weer wel) die heel smal is. (Shayga (?) arabier vind ik wel leuk is steviger0
Geef mij maar een Fjord.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:25

ik zou nooit voor een arabier kiezen: te smal en te fel,
en al helemaal niet voor een fries; veel te macho en ze rijden als kamelen....

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:27

Ik zou nooit een Shire willen hebben, zo'n paard ligt mij mij niet echt ze kunne soms behoorlijk lomp en log zijn...

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:16

Voor mij geen koudbloedtype, zoals Tinker en de hele rits. Ik ben meer van het warmbloedgebeuren en wat voor ras maakt me dan niet uit.
Barokke paarden word ik niet warm of koud van, dus die hoef ik ook niet.

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:01

haflingers, fjorden en tinker neej hoor liever niet

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:11

Geen arabieren en geen sportpaarden (KWPN e.d dus, ik vind ze zelfs te saai om die 'sportpaarden rassen' te gaan leren Knipoog).

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:35

Nooit meer een TInker, ze zijn hardstikke lief.. maar ben er nie zo gek meer van! Liever een KWPN, iig een sportpaard. Maar ook geen arabier die vind ik veel te iel.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:38

napoleon"]
Sorry, wilde niemand beledigen hoor Knipoog misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord Clown Ik ken ze idd alleen vanuit de westernsport en de paarden die ik ken hebben heel veel spieren, naar mijn smaak teveel en te overdadig, maar smaken verschillen natuurlijk Haha! Het betekend overigens niet dat ik de paarden die ik eerder heb genoemd niet "mooi" kan vinden, ik zou ze gewoon niet zelf kopen!
[/quote]

Je hebt niemand beledigd hoor Knipoog Wilde het alleen even kwijt. Sja, Quarters en Paints zijn over het algemeen een stuk gespierder dan andere rassen...mijn Paint is daar ook één van. Hij is 2,5, en heeft al een reet van de gemiddelde Quarter of Paint...kun je nagaan wat dat nog wordt Haha! Ik vind het prachtig, maargoed, smaken verschillen Haha!
Ik zou zelf nooit een Barok type kopen...wat dat betreft zijn wij dus niet bepaald 2 druppels water *LOL*

[quote="Quinzy schreef:
Gewoon nooit een sportpaard. paint; Quarter alemaal prima.


Paints en Quarters zijn wel sportpaarden!!! Lachen
Anders had ik er zelf nooit één gehad! Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:49

Ik weet niet hoe je het schrijft, maar een Amircan Saddlebred en een Arabier.
Ik vind die paarden zo lelijk, ik kan er niks aan doen, maar ik houd niet van die iele paardjes. Ik vind ze trouwens ook veel te temperamentvol.
Doe mij maar een trekpaard type!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:09

Ik denk dat ik niet zo snel een pony zou kopen.
Ik ben best lang en ik rijd liever op een paard wat groter is dan 1.60 cm (het liefst trouwens nog iets groter, rond de 1.70 cm), dat vind ik ook fijner rijden.

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:20

ik verzorg een fries, maar als ik zelf een paard zou kopen zou het zeker geen fries zijn.

ik zou geen draver willen hebben, en tinker maar het ligt niet per se aan het ras wat ik leuk vind maar aan de uitstraling en de kleur enzo

Albert

Berichten: 5739
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:30

Nooit een Fries en nooit, nooit een Tinker.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:21

Ik zal dus never nooit een Tinker, Fries, Shire, Haflinger, Fjord of een tuiger willen.
Natuurlijk zitten er altijd wel leuke paarden en pony's tussen maar toch zal ik er niet eentje daarvan willen hebben.. Gewoon niet mijn 'smaak'.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:30

nooit een tinker, of een haflinger

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:32

ik wil juist geen arabiertje ofzo, geef mij maar tinkers, shires, clydesdales!
Zou erg graag nog eens een Shire willen hebben, of een Drum Horse Dromen

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:43

Jordy schreef:
haflingers hebben dan nog een bles die hun verschillend maakt fjorden niet.


Geloof me, bij Fjorden kan je ook heel duidelijk zien wat de verschillen zijn. Zet 100 fjorden bij elkaar en ik pluk zo die van mij eruit.

Maar goed...ik zou dus nooit een tinker of shire of zoiets willen hebben. Meestal hebben die een ramshoofd en dat vind ik niet mooi.

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:49

Grappig dat er hier heel veel geen Tinker zouden willen Haha!

De eerste keer dat ik een Tinker zag begreep ik niet dat iemand zo'n paard wilde hebben en toen ik er nog een paar had gezien wist ik het helemaal zeker. Toen ik op zoek ging naar een paard erbij was ik eigenlijk ook weer op zoek naar een KWPN-er.
En toch: ja hoor, ik ben zo verschrikkelijk standvastig dat ik een Tinker heb gekocht 3 jaar geleden *LOL*
Nadat ik er op een had gereden die M2 liep en heel prettig was te rijden was ik om en ben ik op zoek gegaan naar een die niet zo zwaar en wel flink groot was. En die heb ik gevonden. Alleen wordt hij nu steeds breder naarmate hij ouder wordt Knipoog maar hij is supervoorwaarts en loopt zeer zeker niet op de voorhand.

Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik sommigen nog steeds helemaal niets vindt en dat zijn dan voornamelijk die kleine, lompe Tinkers.

Ik durf in elk geval nooit meer nooit te zeggen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:17

Geen mega groot paard, zoals een shire ofzo, daar krijg je mij echt niet op *LOL* ...
Maar zeg nooit nooit!

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:41

Ik heb tot nu toe een driekwart arabier gehad, een fjord, een nrps-pony, een tinker en heb nu een fell-pony Tong uitsteken .
Nogal verschillend dus, maar allemaal hadden ze wel iets wat me aansprak Cool .
Ik zou nooit een paard willen hebben, ben echt een pony fan .

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:44

waarom zou ene tinker en dergelijke alleen op de voorhand kunnen lopen? Ik ken er genoeg inclusief Snowdon die zih wel degelijk bewust zijn van hun achterhand en die ook behoorlijk gebruiken!

En ikzelf ben niet rasafhankelijk Lachen bij elk ras vindt ik wel een leukerd! Ik zou graag ene tinker erbij willen hebben, een drum horse, ene shetlander, ene shire, clydesdale, fries, fjord, haflinger, merens, fell, appaloosa, quarter, criollo, kwpn, arabier.. duidelijk? Lachen

Verder wilde ik even kwijt dat sommigen hun mening behoorlijk kwetsend kunnen brengen en behoorlijk generaliseren.... Boos!

Tuurlijk begrijp ik dat iemand die sportgericht is, liever een kwpn hefet als een tinker Haha! daarbij is dan ook een duidelijke reden! En iedereen heeft recht op zn eigen mening n voorkeur, zo ook om die onvoorzichtig/ondoordacht naar buiten te brengen....

Nina: waarom geen tinker meer voor jou? hoe komt t zo?

groetjes leon en snowdon