zit paardrijden in de familie?..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:05

Bij ons zit paardrijden in de SCHOONfamilie. Ik reed altijd al paard (op een manege in Delft), tot ik naar Brabant verhuisde. Ik vond het erg moeilijk om alleen naar een manege te stappen om te gaan kijken of het wat voor me was, dus op een gegeven moment zei mijn schoonmoeder: "Kom op, Heike (mijn schoonzus) en ik gaan het ook leren, gaan we met z'n drieën ergens rijden." We zijn toen op de manege in Mierlo terecht gekomen en niet meer weggegaan Lachen

Nog steeds ben ik mijn schoonmoeder en schoonzus dankbaar dat ze zijn meegegaan, want wie weet of ik die stap in mijn eentje wel had durven zetten (ben een tikje verlegen, of tenminste wàs dat wel). En dan had ik ook nooit mijn Mistral gekend...

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:46

Jammer genoeg niet, niemand uit de hele (10 mensen ofzo) familie.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 12:19

Ik heb wel 2 nichten die ook in de paarden gezeten hebben maar ben nu nog maar de enigste van de fam. met een paard. En mijn ouders + broers vinden het maar helemaaaaaal niks.

Jillie
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 10:59

Alleen mijn nichtje rijdt paard, de rest van de familie rent er alleen maar hard voor weg...

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 17:04

Bij mij zit het zeer zeker NIET in de familie. Mijn zus vindt het te eng. Mijn moeder vindt het te eng en is ook superallergisch. Op het moment dat zij maar één pas in de stalgang heeft gezet begint zij al te niezen. Mijn vader vond paarden altijd verschrikkelijk. Hij had niets met de paardensport. Alleen als ik moest starten bij de Nederlandse Kampioenschappen kwam hij altijd kijken met mijn moeder.

Een paar maanden terug kwamen zij spontaan een keer langs op stalen vroeg ik mijn vader of hij een keer op Garfield wou zitten, hij zei dat hij dat maar niet deed, hij moest dan wel een ladder hebben. Robert, man van mijn vriendin, zij vervolgens dat hij wel een stoel had en zette die naast Garfield neer (ik stond er inmiddels al naast). Hij wou zich niet laten kennen en ging erop zitten. Het was ongelooflijk, hij zat ontspannen, recht in de rug, bovenbenen ontspannen, hakken naar beneden, etc. Ik heb hem een paar rondjes laten stappen en wat hij toen zei, ongelooflijk! "Ik moet eerlijk toegeven, dit had ik nooit verwacht, wat is dit ontzettend leuk". Hij snapt nu pas wat er al die jaren in mij om is gegaan, waarom ik toch mijn eigen paard heb gekocht (hij had altijd de middelen wel, maar hij wou geen paard voor mij kopen). Hij gaat nu zelfs een proefles nemen en dat terwijl hij al 55 jaar is. Zo zie je maar, men is nooit te oud om te leren.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:34

Mijn opa van moeders kant zat bij de de bereden politie van Amsterdam Haha! Ik heb hem nooit gekent maar volgens iedereen heb ik zijn passie voor paarden (niemand anders in de familie is gek van paarden Frusty ) geerft. Ook zijn muzikaliteit en creativiteit heb ik van hem Haha! T's alsof ik hem toch wel een beetje ken!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 19:52

is even zien hoor...

* 2 zussen, 1 heeft vroeger gereden, ander rijd nog steeds
* oom+ tante, oom reed regelmatig, tante vroeger heel veel, 3 nichtjes 2 heel veel nog steeds de ander regelmatig. (hebben nu een haflinger, was verzorg van de oudste van het gezin)
* oom rijdt soms
* oom heeft ontzettend veel passie voor paarden voornamelijk friezen (is zelf een fries) wil ooit een fries kopen en dan gaan mennen

(andere kant van de familie)
* opa, had vroeger zelf paarden
* nicht reed vroeger paard,
* nicht heeft zelf 2 paarden
*nichtje rijd sinds 2 jaar op de manege
* ander nichtje reed vroeger regelmatig bij nicht met eigen paarden

pfff dat was het geloof ik wel....
Ontzettend veel mensen die rijden dus...