Met welk bit rijd jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: Met welk bit rijd jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 00:56

Ik rijd met een simpel enkel gebroken watertrensje. Niet te dik niet te dun, maar wel lekker licht.
En hij doet t er prima op.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 01:06

Ik heb een zelfde soort als myler maar dan van sprenger met shanks (en zo'n stukje dat je ook als normaal trens kan rijden). Sweet iron.
Daar loopt ze tot nu toe het beste op, nog steeds niet helemaal ideaal maar beter als op een enkel of dubbelgebroken trensje (knevel, bus en watertrens, allemaal al gehad).
Bitloos ook geprobeerd maar om echt te rijden was ook geen succes, daar reageerd ze niet op als ze daar geen zin in heeft maar gewoon lekker een rustig buitenritje met alleen een halster om is helemaal geen probleem.

Zilion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 01:54

Ik rijd Topper en Mafleure met een dubbel gebroken bitje. Topper heb ik tijdelijk (in overleg met Emiel Voest) met een myler's bit gereden. Dit omdat hij het bit niet aannam en achter de teugel liep. Na behandeling tandarts en een tijdje met dit bit te hebben gereden ging het zo goed dat ik ben terug overgegaan naar een dubbelgebroken trens. Daarnaast rijd ik regelmatig bitloos en met een leren bit.

Karamell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:01

Bosal of zo'n appelsmaak watertrensje

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:10

#Ymke# schreef:
Ik rij alebei mijn paarden met een dubbelgebroken watertrens. De K&K Conrad Ultra, om precies te zijn.

Mijne heeft al 4 jaar niks anders meer in zijn mond gehad. Echt een super fijn bit. Gebruik hem voor zowel dressuur, springen als buitenritten.

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:46

[quote="Javayo"]Ik rij hem nu op een myler-watertrens level 1. quote]

Daar rij ik ook mee en Lester loopt daar heel goed op. Laat sneller los dan met een "gewoon bit". Gewone bit wil hij nog wel eens vastpakken en dan nek erop zetten en onbestuurbaar zeg maar. En met de Myler loopt ie lekker te kauwen als ik het hoofdstel om doe.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:34

de mijne loopt ook veel lekkkerder op een myler.

Flippertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:45

Mijn paardje heeft een dubbelgebroken trens met een plat tussenstukje. Dit is 1 van de weinige bitten waar ie lekker op loopt. Springen, dressuur of buitenrit, altijd dit bit!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:34

vanaf vandaag met dubbelgebroken bitje
miriano loopt er super op!!

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:54

Ik heb ook de K&K Conrad Ultra

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:57

gebroken trensje.. En voor de kar een stangetje..

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:28

mijn Shetje loopt met enkelgebroken trensje,
mijn verzorgpaard (Quarter Horse) met een enkelgebrokel roller D-trens
en mijn andere verzorgpaard (Fries) met een koper dubbelgebroken trens

ze lopen er super op

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 19:33

http://www.oxer-ruitersport.nl/IMAGES/4012256.jpg
van sprenger

Gebruik ik voor alles, dresuur, springen, buitenritten, ..
Ik heb er wel al een paar keer een dubbelgebroken watertrens in gehangen, maar ik merk helemaal geen verschil dus blijf met het oude

Marsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:48

Allemaal met een dubbelgebroken watertrens van Imperial Riding. En voor onze pony nog een pessoabit voor met springen of op een buitenrit, dat kan soms zo'n hittepetit zijn . Maar gebruik 'm eigenlijk niet zo veel...

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:57

Watertrens gewoon normale dikte

peetjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:05

Linde90 schreef:
Verosjaak schreef:
ik rij op een nogal drukke belg een liverpool stang op het 2e streepje anders gaat ze ervan door

Dus je kan niet gewoon met een ander bit rijden? je kan het altijd proberen, toch?

ja je kan het proberen maar die belsen zijn sterk hoor!!
ik rijd ze zelf ook allemaal met een liverpoolstang en ook op het 2 gaatje en ik vind het hartstikke fijn rijden.

groetjes petra

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:02

Dubbel gebroken koperen watertrens

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:24

Ik rijd in de bak met een enkelgebroken Robartbitje, het mondstuk kan je helemaal ronddraaien.

Als ik naar buiten ga heb ik een pessoa bit in met een teugel op normaal en 1 daar onder. Puur voor de veiligheid (erg heet buiten)

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:44

Ik heb 2 hoofdstellen in gebruik en beide hebben een ander bit. Het ene hoofdstel heeft een RVS dubbelgebroken bustrens met plat tussenstukje, het andere een koperen dubbelgebroken watertrens met bol tussenstukje.

Dubbelgebroken, omdat mijn paard daar beter op reageert, minder sterk in de mond. Verder 2 verschillende, omdat Prisca daar goed op reageert.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 02:25

heb eigenlijk altijd een normale watertrens in gehad of een dubbelgebroken watertrens.
Heb een tijd met een ongebroken pelham gereden, eigenlijk altijd op de bovenste teugel, paard was eigenwijs, met een normaal zowel enkel/dubbel als stang bitje liep die er dwars doorheen.
Zodra hij het kinkettingkje voelde was het de engel zich zelf!

Moik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:50

Ik rij al een tijdje met een ongebroken trensje van Imperial Riding...Bevalt prima, ligt lekker stil in de mond

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:18

Huertecilla schreef:
Bít????
Vandaag een extreme bergrit gemaakt waarvan ik me niet kan voorstellen dit met bit te kunnen doen; het paard heeft álle bewegingsvrjheid nodig die het met de ruiter als ballast maar kan krijgen.

Wellicht ga ik in de toekomst ook wel eens zonder bit rijden, ik heb nog zo'n halsring liggen, dus dat wil ik wel eens gaan proberen, maar ik heb een jong paardje, dus het is er nog niet van gekomen. Prachtig als dat kan, met mijn vorige paard reed ik ook regelmatig bitloos.

Maar moet ik uit jou stukje opmaken dat je denkt dat ruiters die wél met bit rijden het paard op rotsachtige en steile hellingen geen bewegingsvrijheid geven?!?! Ik heb in de loop der jaren al aardig wat trektochten en dagtochten te paard door de alpen en pyreneen gemaakt. Een enkele keer met hackemore en meestal hadden die paarden gewoon een bit (ben er nog niet met mijn eigen 'polderpaard' geweest ). Ik rij dat vrijwel coninue met een losse teugel en hooguit licht contact; het paard moet immers bewegingsvrijheid hebben in de hals als hij over moeilijke stukken moet balanseren. Dan houdt ik dus NIET de teugels strak!!

Yell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:22

Mijn haflinger op een simpel koperen gebroken trensje
Mijn kwpn'er een pessoa maar ik gebruik de ringen nooit meer.. Hij loopt gewoon lekker op dit bit, ik heb ook een gewoon enkel gebroken trens, wat het zelfde princiepe is als pessoa zonder ringen maar die vind hij niet zo fijn, die is iets lichter..

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 15:55

Dubbelgebroken watertrens met gewoon middenstukje.
Weet materiaal noch merk noch lengt.
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:09

Javayo schreef:
Huertecilla schreef:
Bít????
Vandaag een extreme bergrit gemaakt waarvan ik me niet kan voorstellen dit met bit te kunnen doen; het paard heeft álle bewegingsvrjheid nodig die het met de ruiter als ballast maar kan krijgen.

Wellicht ga ik in de toekomst ook wel eens zonder bit rijden, ik heb nog zo'n halsring liggen, dus dat wil ik wel eens gaan proberen, maar ik heb een jong paardje, dus het is er nog niet van gekomen. Prachtig als dat kan, met mijn vorige paard reed ik ook regelmatig bitloos.

Maar moet ik uit jou stukje opmaken dat je denkt dat ruiters die wél met bit rijden het paard op rotsachtige en steile hellingen geen bewegingsvrijheid geven?!?! Ik heb in de loop der jaren al aardig wat trektochten en dagtochten te paard door de alpen en pyreneen gemaakt. Een enkele keer met hackemore en meestal hadden die paarden gewoon een bit (ben er nog niet met mijn eigen 'polderpaard' geweest ). Ik rij dat vrijwel coninue met een losse teugel en hooguit licht contact; het paard moet immers bewegingsvrijheid hebben in de hals als hij over moeilijke stukken moet balanseren. Dan houdt ik dus NIET de teugels strak!!

Bovendie kun je ook bitloos je paard nogsteeds hinderen