Originaliteit van namen..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 18:39

Mijn paardjes heten Whirling Stardust, Raci Bulli en BQ Jodis Lil Athena. Waarom?
Whirling Stardust ziet er altijd (al poets je je te pletter) stoffig uit (dust) doordat ze bruin wit gemeleerd is op haar rug. Verder lijken de vlekken een beetje op vegen (whirling). Dust is zo afgezaagd dus hebben we er star voorgeplakt. In zijn geheel dus 'whirling stardust'. Maar we noemen haar kortweg Dusty.
Raci Bulli had die naam al toen we haar kochten. Raci komt af van haar moeder: Racing Room en Bulli komt af van Bully Bullion. Roepnamen varieren tussen Raci en Bulli en al wat je er van kunt maken (bv. miss trullybully).
Bq Jodi Lil Athena is ook een combinatie van vader en moeders bloedlijnen: Jack Over Dun It (kortweg Jodi) en van moeders vader heet Doc Athena. Omdat het geen doen is dit te roepen op de wei hebben we haar Holly gedoopt.

Groetjes,

Jolande

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 21:48

hihi die pavlov en zn dak hihi *LOL* *LOL* grappig grappig...

ik probeer altijd zoveel mogelijk naampjes te zoeken om die beginnertjes toch maar in de war te sturen: er stond es een pony en die noemde spikey, maar iedereen d8 datie bounty noemde omdat het plakkaatje vd merrie die daar vroeger stond er nog ging dus ik roep mooi "ga s spike zadelen" bekijken die kinders mich alsof k van mars kom "spiikkkeee???" hihi Lachen

en er staan 2 kleine ponykes die = naam hebben omdat ze afwisselend komen vanbij = eigenaar, ze noemen crasje, eigenlijk Tuurke en Steffi , maar ja als ik dus pestirig wil doen noem ik ze vo die beginnelingskes bij hun echte naam hihi Extreme duivel ik ben toch reuzestout e...

francien
Berichten: 405
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:40

Penstacan Esau ik noem hem penstacan bij de vorige eigernaar heten hem fred Misselijk Misselijk en bij de fokker noemden ze hem freddy Misselijk Misselijk .
ik heb hem zijn stamboek naam truch gegeven

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:48

Beau heette eerst beauty Misselijk
Dat vond ik helemaal niks en toen had mijn zus Beau bedacht. Je schrijft een T en een Y minder en van een Schoonheid werd hij gewoon Mooi Lachen . Bijnamen: Broodje, Bootje enz

Pjelk heet gewoon Pjelk en dat houdt ik zo. Ik vind het wel leuk, klinkt ergens wat Noors en lekker kort. Bijnamen: Lellebel, Pjelkje, Pjelli of Pjelli Parelli.
Beide paardjes hebben dus een 1 lettergreep naam.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:52

Ozabel heet Ozabel omdat haar moeder Izabel heette en haar naam met een O moest beginnen. Vond het eerst vreselijk, maar ben er nu aan gewend, noem haar Oza, OzaBEL, en als ze erg vervelend is ozabellende. Als ze erg hengstig is ozadel.
Mersedess heeft zijn naam in Letland gekregen, ken de achterliggende gedachte niet. Ik noem hem vaak bolle, dikkie dik en als hij vervelend is snertsedess.

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-11-02 11:00 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 17:23

Pinky heette al zo toen ik hem kocht. Omdat hij op 2e Pinkserdag geboren is, joepie.
Maar die naam past gewoon bij hem, dus ja wie ben ik dan om hem te veranderen. Kzou toch geen leuke andere naam weten. Alles klinkt dan niet als je eenmaal iets gewend bent Lachen

Mysty hebben Inge en ik samen verzonnen.

Pinky roep ik meestal met Punk, Pinkeltje of dikke! Lachen
Mysty is Meisje of mys(je)