Hoefsmeden en agenda's: slechte combi

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 14:31

Heb op het moment echt wel een goede smid. Komt zijn afspraken om te beslaan/bekappen goed na. Eerste smid die ik zo ken.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:20

De vorige keer dat de hoefsmid van ons kwam, had ik van te voren les. Ik was ruim op tijd terug, ongeveer 45 minuten, maar hij stond al even op mij te wachten Bloos! snel uitgeladen en laten bekappen... Dan voel je je wel banketstaaf, maar ik had nog tegen zijn vrouw gezegd dat ik eerst les had hoe laat ik terug zou zijn.

Hij komt wel vaker te vroeg, maar een uur... Daar had ik niet op gerekend... Meestal moet je een week tot 2 weken van te voren een afspraak maken, maar in spoedgevallen en wanneer het niet te druk is en je zit op zijn route wil hij ook wel eens binnen een paar dagen komen.

Afspraken niet nakomen heb ik bij deze smid nog niet gemerkt.
Zijn vrouw maakt de afspraken en houdt de agenda bij en te laat komt hij zelden.

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:23

Wij hadden er eerst één die rustig niet kwam opdagen om vervolgens de volgende dag aan te komen kakken.
Die we nu hebben kwam afgelopen week opeens op dinsdag, terwijl we echt woensdag hadden afgesproken. Was ie nog gepikeerd ook omdat alles nog in het land stond...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 16:39

JazzOrlando schreef:
Wij hebben smid op het erf!! (Egbert Marijnissen)


Zelfs dat werkt niet (heb ik ook.) Rolleyes
Ik ben deze smid ook zat (laat gerust 2 wkn wachten, gaat liever andere dingen doen volgens mij). Dus het word tijd voor een nieuwe... Scheve mond

Iemand die een hoefsmid in limburg-zuid weet?met een lekkere kont Schijnheilig

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 17:20

Haha ja precies..!
mijn vriendin moet er ook wel 100 keer achter aan bellen voordat ie es komt

nijntjepluis
Berichten: 311
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:36

jah ik herken et allemaal helemaal moet ik zeggen. Gisteren een uurlang om de 5 minuten naar zijn huisnummer en naar zijn mobiel gebeld. Na iets meer dan een uur kreeg ik zijn dochter aan de lijn. Als het dringend was mocht ik om half zes weer bellen omdat hij nog onder een paard stond. Hij kon op zijn vroegst maandag, maar in de praktijk duurt het in idd geval bij hem wel een week. dus mijn wesly moet nog idd tot maandag het zonder 2 hoefijzers doen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:09

Eigenlijk heb ik helemaal geen problemen met mijn hoefsmid, hij heeft het wel druk, en hij komt je paardje wel doen, misschien niet die zelfde dag of week nog, maar als er een ijzer of iets onder af is, dan komt hij wel meteen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:12

Ik heb ook geen problemen met mijn hoefsmid, met mijn nieuwe al helemaal niet. Die gaat zelfs binnenkort met mijn moeder uit *LOL* Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:28

mijn hoefsmid is een Kusje vent.... Ik wil standaart Mirk 1 keer in de 6 weken op ijzers hebben, en elke keer belt hij mij keurig op tijd om te zeggen dat hij langs komt!!!

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 21:15

Lydiia schreef:
Ik heb ook geen problemen met mijn hoefsmid, met mijn nieuwe al helemaal niet. Die gaat zelfs binnenkort met mijn moeder uit *LOL* Haha!



Nagelbijten / Gniffelen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:26

pffff bekend probleem ja. Heb een hele goede smid, maar de laatste tijd komt hij telkens te laat. Van de week zelfs een uur en ik had een lastig paardje (van te voren gezegd) en mn smid was dus sjago, laatste werkdag en ik was de laatste klant. Nu is er 1 voetje bekapt en de andere wilde niet lukken, maar ja de smid gaf het na 5 minuutjes al op... Scheve mond

Dus nu komt ie terug als hij wel tijd er voor heeft... Ja dan bel je en zeg je ik heb een lastig paard en ik weet niet hoe hij is bij de smid en dan moet je nog 2 keer afspreken... Frusty

Gelukkig heb ik er niks voor betaald deze keer en is hij echt heel goed in zijn vak, anders...

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:56

komt me allemaal hele bekend voor. Toen ik Image had en ik op de NIeuwe Heuvel stond, kwam de smid daar wekelijks langs. Je moest dan gewoon even naar hem toe gan met de vraag of hij je paard eens wilde dan (snel). Nou, dat snel duurde soms wel 3 of 4 weken. Toen Image later bij ons thuis kwam, gebeurde het regelmatig dat ie niet kwam opdagen. (o ja sorry, niet goed in mn agenda gezet, of oeps vergeten....)

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:15

Ik ben zeer tevreden over mijn hoefsmid: Ron van Putte !

Een week voordat mijn paardje weer beslagen moest worden, belde ik hem op en dan kwam hij de week daarna.
En als mijn paardje weer eens zijn ijzer was verloren in het paddock, belde ik en dan had hij in 2 dagen weer een ijzer! Bloos

Ja deze houden we nog wel een hele tijd! Knipoog

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 13:53

Ja die van mij is ook altijd te laat, en soms komt hij niet opdagen. Heel vervelend.
Maar als ik een afspraak wil maken kan hij wel binnen een week normaal gesproken, ik hoef echt geen 3 weken te wachten gelukkig.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:57

welke agenda, denk niet dat er een smit is die er een heeft.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:01

Goh heeeel herkenbaar! Mijn hoefsmid deed eerst zelf zijn agende, dat was dus niet zon goeie zet ook omdat hij net begon. Toen heeft zijn moeder de agenda overgenomen en dat ging echt goed, alhoewel die wel altijd te laat is of te vroeg, maar nooit op tijd. Toen hefet ie het zelf weer een poosje gedaan en toen ging het weer niet en nu doet zijn moeder het weer en ik hoop dat dat zo blijft!
Als mijn paard een ijzer af heeft getrapt of een zweer oid heeft staat ie er wel binnen een dag, dus hij maakt wel tijd voor spoedgevalltjes, gelukkig!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 17:01

Ik denk dat veel hoefsmeden te veel inplannen op een dag en daardoor constant in de problemen komen. Er zijn ook 3 verschillende zaken aan de hand:
1: te laat komen voor een afspraak
2: lange wachttijd
3: niet op komen dagen bij een afspraak.

Te laat komen kun je ze amper verwijten, immers, het is niet van te voren in te schatten hoe lang het duurt bij vorige klanten. Het is bijna aan het vak eigen, maar moet wel binnen marges blijven. Zelfde als bij ziekenhuisafspraken toch ?

Lange wachttijd weet je van te voren. Goede hoefsmid, veel vraag naar, kun je hem/haar moeilijk verwijten.

Niet op komen dagen kan natuurlijk niet, maar is vaak een gevolg van punt 1. Op een gegeven moment is "opeens" Lachen de dag op. Dit kan natuurlijk gebeuren maar dan moet er op zijn minst gebeld worden en nog liever een bezoekje als het niet onredelijk ver voor hem is.

Ik denk dat het voor hoefsmeden een goed plan zou zijn om elke dag een flink aantal uren niet "in te plannen".
Die kunnen dan ingevuld worden door uitlopers van de vorige dag, spoedgevallen etc.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 17:32

Te laat komen is 1 ding. Maar een telefoontje plegen is vaak ook een grote moeite hoor!

Gelukkig isdie van ons geweest en ze staan er weer pico bello op Lachen