manege's

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:50

ik leren paardrijden op mange hertog jan van brabant, oftewel beter bekend als manege de leijer. heb hier van mijn 8ste tot mijn 15e gereden. toen kreeg ik mijn eerste paardje en ben ik naar de rooise ruiters gegaan.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:01

Ello0o.. Ik Ben Begonnen zo'n 12 jaar geleden op de Gijsbreght van Amstel manege in Ouderkerk aan De Amstel!! Lachen Ik heb het daar altijd wel naar m'n zin gehad, maar de laatste jaren werd de stal overgekocht door een man die niks van paarden afwist behalve van geld, dus de stal is op een gegeven moment tot privéstal omgetoverd zeg maar.. Mijn lievelingspaarden waren daar Kellum, die stond er nog niet zo lang, Coco= een schimmelmerrie En een leuke dikke fjord» Ronald!! Pling

Nu rijd ik op Manege Nieuw Amstelland in Amstelveen, in het Amsterdamse bos!! Ik vind het zo'n goede manege, ik krijg er goed les, der staan veel paarden en pony's.. En vergeleken met m'n ouwe manege ook veel BETERE paarden en pony's!! Pling Ik rijd hier nu zo'n 2 jaar, en ben zeker nog NIET van plan om hier te stoppen!!! OK dan! En mijn favoriet hier is Redrock!! Vingers aflikken

Zijn er hier nog meer mensen die hier ooit gereden hebben?! Let me Know!! Lachen

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 22:40

MoonChloe schreef:
Ik ben begonnen op manege t centrum te Wijdenes. maar na 2 jaar daar hebben gereden stopten ze met les geven met manegepony's. het was een beetje rommelige manege als je het zo wil noemen maar het was verschikklijk gezellig, ze hielden leuke wedstrijden.. leuke "open dag voor leden"
Maar nu rij ik op Manege De Eenhoorn, ook wel gezellig maar het is nogal "netjes" ik rij nu daar 2 en half jaar.. en ben wel errug tevreden.. alleen mochten ze meer leuke spellen doen..


effe een vraagie aan je, heeft er bij jullie een wit paard op de manege gestaan dat Peppino heette??

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:19

Ik heb bij een flinke verzameling manege's hier in de omgeving gereden.
Van mijn 8e tot 16e bij Manege middenhof in Maassluis, daarna een jaar of 4 bij Mate and Compains (Aad Maat) in Schiedam) Daarna nog een half jaartje bij Schanswijk in Rotterdam. Toen weer terug naar Middenhof, daar een jaartje gebleven en gauw weer weg gegaan.
Toen naar de Barrage in Bergschenhoek tot die ging sluiten, waarna ik een jaartje bij de stichting hippisch centrum Hilligersberg heb gereden. En nu al weer 2 jaar terug bij manege Lansbergen in Bergschenhoek, wat voorheen dus de Barrage was. En daar hoop ik nog lang te blijven.
Je ziet het ik ben niet erg honkvast.

happyjoyce

Berichten: 4496
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:38

Ik heb eerst ongeveer twee maand gereden bij Manege Smit in Pesse. Daarna ben ik bij Manege de Buitenwyck gaan lessen en daar staat mijn pony nu ook nog steeds.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:47

Mijn eerste rijles was in Zwitserland, toen we daar op vakantie waren. Daarna ben ik gaan lessen op manege Reigersburgh in Waddinxveen, daar ben ik na 3 of 4 jaar gestopt omdat ik de kwaliteit van de lessen echt niks meer vond. Je reed met zo'n 16 mensen in een bak van 20x40... Daarna ben ik op manege Bentwoud in Boskoop gaan rijden, rij daar nu in de pensionles, wel op manegepony, en dat bevalt wel goed. Alleen jammer dat er veel wisseling van instructrice's is geweest, maar ze bevielen allemaal wel. Binnenkort ga ik ook daar stoppen, omdat ik een bijrijdpaard heb gevonden en de manegelessen voor mij niks meer toevoegen.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:28

manege valkenbos ( www.valkenbos.nl )
Die manege moet sluiten, alles staat te koop..Was laatst een heel topic over geloof ik.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 20:50

waarom sluit ie?

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:07

Ik ben begonnen op de ponystal in Hengelo(ov)toen ik 6 was. Nadat we verhuisden ben ik gaan rijden op de manege Wheermolen(bah) Daar mocht toen niets.je paard stond gezadeld klaar in de bak en na de les mocht je hem niet zelf afzadelen.Ik ben daarna gaan rijden op manege Dreimadelhof in Purmerland en dat was ontzettend leuk.Er mocht veel ,maar achteraf gezien was het er een vreselijke bende.Mijn "manege"periode heb ik afgesloten in Beverwijk op Ruitercentrum Beverwijk en begon aan een eigen paard.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 21:40

Ben begonnen bij Hippisch Centrum Hilgersberg maar die is nu Failliet

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-04 22:02

ahh jammer hoor

Lieke

Berichten: 11355
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:04

Ik reed op manege liethorp, ik vond het op zich een fijne manege, alleen wel met nadeel dat de paarden en pony's in stands stonden.
wel altijd leuk gereden maar op een gegeven moment was ik de ponylessen qua niveau ontgroeit (niveau lag niet erg hoog) maar ik ben nogal klein dus wou liever niet naar de paarden.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 00:32

Ik heb op Hippisch Centrum Hillegersberg gereden en vond het nou niet echt een super leuke manege.. veel mensen met kapsones (niet allemaal hoor) en er werd veel geroddeld vond ik (niet bepaald over mij ofzo maar er zaten wel een paar van die meiden tussen) maar ondanks alles was het toch wel leuk daar hoor

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:42

Paardensportcentrum de Korze in Veldhoven... toen nog manege de Korze. Ik ben er begonnen op manegepony's... En rijd ik er nog maar dan op mijn eigenste lieve paardje!

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:59

Ik heb 9 jaar bij Manege De Horstlinde in Enschede gereden. Echt super paarden hadden (hebben?) ze daar.
Na mijn verhuizing heb ik nog 2,5 jaar bij Belle Epoque in Almere Haven gelest. En nu heb ik gelukkig al bijna een jaar een eigen paard.

marjan_tjuh
Berichten: 370
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Linschoten (bij Woerden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:34

eeeejz!!!!!

k ree op manege het weidepad in linschoten maar die is sinds kort weg gegaan Verdrietig Huilen Verdrietig Huilen ik ree daar ongeveer 4 jaar. nu staan daar alemaal fjorden en is het geen manege meer. maar nu rij ik om de week op mijn verzorgpony samen met mijn vriendin we krijgen nu prive les en dat is wel beter Ach gut. het is een new forest van 14 jaar en een skatjuh. ik heb verder 8 verzorgpony's/paard. en ben daar erg blij meej *LOL*.

kuzziejs marjan

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:17

Ik rijd vanaf mijn 8e op manege de dakota-ruiters.
het is er altijd hartstikke gezellig; het is een kleine manege en iedereen
kent elkaar!
de paarden zijn ook hartstikke lief, alleen jammergenoeg hebben we maar 6 pony's en 1 paard
eerst was er nog een paard, maar die is helaas overleden.. Verdrietig dat was altijd mijn lievelingspaard
maar nu rijd ik altijd op mickey het andere paard en daar ga ik zat. 18 september de apeldoornse ruiter kampioenschappen op rijden!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:37

Aangezien dit een oud topic is sluit ik het af.