Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiNero
Berichten: 8
Geregistreerd: 06-04-24

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:56

Nee was een ruin, persoon hield de emmer wel vast hoor maar inderdaad alsnog heel knap

Elisa2

Berichten: 37959
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 13:25

Thirza schreef:
Laatst stonden er n paar paarden in de stapmolen en er kwam een niet paarden man naar me toe om te vragen of ze stroom aan het opwekken waren.


Heel raar vind ik dit niet, nog niet zolang geleden werden paarden inderdaad ingezet om de hele tijd rondjes te lopen in een gebouw om het ea in beweging te houden en op te wekken .Is oa in het openluchtmuseum nog te zien.

Ik vond het zo grappig toen ik weleens met de Hackney pony wandelde dat mensen niet konden thuis brengen wat het nu was. De meeste mensen dachten dat het een veulen was. :+

Ik heb ook weleens de vraag gehad met buitenrijden of ze me met een drone mochten volgen en filmen als ik over het zand zou galloperen. Heb maar beleefd geweigerd en gezegd dat ik niet zo hard durf te galloperen. :D (wetende dat mijn angstige dressuurpaard er dan keihard vandoor zou gaan)

musiqolog
Berichten: 3382
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 15:38

Elisa2 schreef:
Ik vond het zo grappig toen ik weleens met de Hackney pony wandelde dat mensen niet konden thuis brengen wat het nu was. De meeste mensen dachten dat het een veulen was. :+

Ik heb ook weleens de vraag gehad met buitenrijden of ze me met een drone mochten volgen en filmen als ik over het zand zou galloperen. Heb maar beleefd geweigerd en gezegd dat ik niet zo hard durf te galloperen. :D (wetende dat mijn angstige dressuurpaard er dan keihard vandoor zou gaan)

Nog goed dat ze het vroegen dan. :)

Wat hackneys betreft: die zien er ook niet heel ponyachtig uit. Precies warmbloedpaarden in een kleinere maat. Dat je dan als leek aan een veulen denkt, vind ik niet zo gek.

TinkerTreas

Berichten: 3733
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 16:55

Op mn vorige stal kwam er weleens een vrouw langs met haar kleindochter, die mocht dan op de shet van de stal eigenaar zitten.
Toen kwam ze een keer toen de stal eigenaar er niet was, en ik stond mijn 2 shetten eten te geven.
Kind liep gelijk op mijn toen 2 jarige af, dus ik gezegt dat ze het kind bij zich moest houden omdat mijn pony toen nog wel eens kon bijten en trappen als ze aan het eten was.

Zegt die vrouw:"ja maar ze wil erop zitten"
Dus ik zei dat er niet op mjn pony's gezeten wordt, daar zijn ze te jong voor, te klein voor en ik vind het niet nodig.
Vrouw:"maar ze mag er altijd op als ze komt"
Dus ik uitgelegd dat dat op de pony van de stal eigenaar is, volgens haar was het dezelfde pony. Mijn pony is zwart, toen misschien 85 cm en nog heel iel.
Pony van de stalbaas is vos met blonde manen en staart, boven de meter en behoorlijk bol.

En toen daarna vond ze dat ik de andere pony maar moest pakken. Nou ik ga niet de pony van iemand anders pakken. Raar mens.
Later hoorde ik dat ze ook een keer bij een ander stalgenootje heeft lopen drammen dat haar kleindochter op haar hoefbevangen shet wilde zitten. Ook toen accepteerde ze niet zomaar een nee.

kimwilliam

Berichten: 1208
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:08

heel herkenbaar van '' alweer naar je paard '' etc

heb ook vaak de opmerking gehad van leeftijdgenoten: oh jij hebt eigen paarden en rijd al heel je leven paard, dan je vast ook goed op andere dingen rijden.......

gelukkig had ik altijd mn zegje klaar en zeiden ze het daarna niet meer maar heb momenten gehad dat ik ze wat aan kon doen als die zin weer voorbij kwam
( nu kan ik al niet tegen zulk poopiejoopie gedrag / opmerkingen )

Sherivey
Berichten: 8836
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:20

Ohja, van die lollige mannen die dan zeggen "ohh, je mag ook wel op mij rijden hoor!"

Waarop mijn reactie dan vaak was "als jij kickt op gebruik van sporen en zweep, prima hoor"

Dropen vrijwel allemaal af daarna. :+

Shenavallie
Berichten: 11759
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 17:22

Hier is toch ooit al eens een topic over geweest?

Grappige dingen die 'niet paardenmensen' zeggen, heet het (topic uit 2006).

denisesilver

Berichten: 3096
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:02

Mijn zwager die 0,0 van paarden afweet heeft er een handje van dingen te "mansplainen" aan mij en mijn zus. Wij hebben dus al ruim 18 jaar ervaring met paarden. Echt af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan :')

Jorex

Berichten: 10026
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:11

Ik krijg vooral vaak "en nu andersom, anders is het niet eerlijk voor die arme beestjes" naar mijn hoofd toe geslingerd van mensen. Ik snap m op zich wel, want niet paardenmensen denken vast dat mijn pony's even veel wegen als een grote hond. Ik men met tweespan van 85cm. Als ik dan terugroep dat de pony's gezamenlijk wel 200kg wegen en wij dat als mens niet kunnen trekken, dan krijg ik vaak hele verbaasde gezichten van "wegen ze zoveel dan, maar ze zijn zo klein" :wow:

Shenavallie
Berichten: 11759
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 18:17

Dat werd ook wel eens tegen een collega van mij gezegd en die antwoordde steevast: "Dat heb ik al geprobeerd, maar het paard wil niet op de bok zitten".

Elisa2

Berichten: 37959
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:10

Jorex schreef:
Ik krijg vooral vaak "en nu andersom, anders is het niet eerlijk voor die arme beestjes" naar mijn hoofd toe geslingerd van mensen. Ik snap m op zich wel, want niet paardenmensen denken vast dat mijn pony's even veel wegen als een grote hond. Ik men met tweespan van 85cm. Als ik dan terugroep dat de pony's gezamenlijk wel 200kg wegen en wij dat als mens niet kunnen trekken, dan krijg ik vaak hele verbaasde gezichten van "wegen ze zoveel dan, maar ze zijn zo klein" :wow:


Oja mensen vinden zo snel iets zielig terwijl ze totaal niet weten waar ze het over hebben.

Elisa2

Berichten: 37959
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:14

musiqolog schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vond het zo grappig toen ik weleens met de Hackney pony wandelde dat mensen niet konden thuis brengen wat het nu was. De meeste mensen dachten dat het een veulen was. :+

Ik heb ook weleens de vraag gehad met buitenrijden of ze me met een drone mochten volgen en filmen als ik over het zand zou galloperen. Heb maar beleefd geweigerd en gezegd dat ik niet zo hard durf te galloperen. :D (wetende dat mijn angstige dressuurpaard er dan keihard vandoor zou gaan)

Nog goed dat ze het vroegen dan. :)

Wat hackneys betreft: die zien er ook niet heel ponyachtig uit. Precies warmbloedpaarden in een kleinere maat. Dat je dan als leek aan een veulen denkt, vind ik niet zo gek.


Daar heb je helemaal gelijk in beide. Het was wel grappig om al die verbaasde blikken te zien en de raadpogingen van mensen.

Overigens steiger ik niet zo snel maar vind de grapjes dat een paard lekker smaakt op de BBQ en als frikandel inmiddels wel behoorlijk afgezaagd.

journee
Berichten: 860
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:17

Shenavallie schreef:
Dat werd ook wel eens tegen een collega van mij gezegd en die antwoordde steevast: "Dat heb ik al geprobeerd, maar het paard wil niet op de bok zitten".


Al veel leuke reacties gelezen, maar dit is er zeker ook één om te onthouden! :D

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:21

Toen ik mijn vriend leerde kennen wilde ik mijn sensibele dravermerrie verkopen, er zat nog heel veel werk aan het paard en een draver is natuurlijk toch al niet van de hoogste prijsklasse. mijn vriend (boer) vroeg wel even aan z'n kameraad of die het paard niet wilde kopen. Die kameraad is hengstenhouder en handelaar in dressuurpaarden in het hoogste segment :+ Ik schaamde me dood haha.

La_Lune

Berichten: 438
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:30

Ik krijg gelukkig weinig gekke opmerkingen naar mn hoofd geslingerd, maar de buitenbak bij mijn verzorgpaard ligt aan een fietspad. En het gebeurt regelmatig dat mensen (mannen) die voorbij fietsen naar mij en mn instructrice beginnen te hinniken.
Ik ben maar begonnen met terug hinniken of ik zeg 'fiets, fiets, fiets, fiets!' zoals je een kat zou roepen (ja het klinkt net zo dom als dat het leest :D, suggesties zijn welkom ;) )

Celebi
Berichten: 3906
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Dingen die niet-paardenmensen zeggen, waar jij van gaat steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 20:33

Mijn nieuwe stal ligt ook aan een druk fietspad. In een week tijd heb ik al zoveel vreemde figuren horen roepen, hinniken en lachen terwijl ze voorbij fietsen. :')

kiki1976

Berichten: 16940
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 07:48

La_Lune schreef:
Ik krijg gelukkig weinig gekke opmerkingen naar mn hoofd geslingerd, maar de buitenbak bij mijn verzorgpaard ligt aan een fietspad. En het gebeurt regelmatig dat mensen (mannen) die voorbij fietsen naar mij en mn instructrice beginnen te hinniken.
Ik ben maar begonnen met terug hinniken of ik zeg 'fiets, fiets, fiets, fiets!' zoals je een kat zou roepen (ja het klinkt net zo dom als dat het leest :D, suggesties zijn welkom ;) )

Haha herkenbaar.
Wij waren op buitenrit en kwamen langs een groep jongens die aan het zwemmen waren. Echt van die 14-16 jarige die erg stoer moeten doen.
Roept er eentje ieuwwwwwww paardennnnnn.
Ik: ieuwwww een jongetje....
Hij schaamde zich dood en sprong snel het water in.

flintstones
Berichten: 153
Geregistreerd: 15-08-22
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 18:48

niet echt over mensen die me tegen komen met mijn paard.
maar mijn collega noemt me 'miss pony' (hij heeft zowat voor elke collega wel een bijnaam _/-\o_ )
en mijn antwoord altijd 'ik heb geen pony maar een paard!'

Jenara

Berichten: 1585
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 09:46

kiki1976 schreef:
Haha herkenbaar.
Wij waren op buitenrit en kwamen langs een groep jongens die aan het zwemmen waren. Echt van die 14-16 jarige die erg stoer moeten doen.
Roept er eentje ieuwwwwwww paardennnnnn.
Ik: ieuwwww een jongetje....
Hij schaamde zich dood en sprong snel het water in.


Hier een andere ervaring, ondertussen al wat jaren geleden, maar ik was één van de eerste keren gaan buitenrijden met een jong paard, passeert er een groep van de jeugdbeweging en één van de leiders roept plots: "hey kijk daar, een poes op een paard" :')
Ik was denk ik 19? en mijn mama liep te voet mee, die keek ook even raar :')

Elisa2

Berichten: 37959
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 17:50

flintstones schreef:
niet echt over mensen die me tegen komen met mijn paard.
maar mijn collega noemt me 'miss pony' (hij heeft zowat voor elke collega wel een bijnaam _/-\o_ )
en mijn antwoord altijd 'ik heb geen pony maar een paard!'


Zo associeert ie jou waarschijnlijk. :D

Mij noemen ze hier in het dorp het paardenvrouwtje. :+

Heb ik overigens geen problemen mee.

MARenAMY

Berichten: 142
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-24 17:55

Ik was vandaag op een paardenmarkt, waar ook een ranke jaarling stond.
Komen er een jongen en een meisje van een jaar of 18 langs (die 0 verstand van paarden bleken te hebben :') )
Zegt dat meisje zo “Ahhh, kijk hoe zielig, hij is echt zo mager! Die moet echt gelijk heeel veel eten krijgen!”

Tja, misschien niet heel verstandig, om een paard in 1 keer heel veel te geven hè? :j

Later kwam ik ze nog een keer tegen zeiden ze “Goh, dat paard heeft wel hele vieze poten”
%)

Geen paardenmensen dus _/-\o_

Cambionn

Berichten: 904
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:15

Echt steigeren ga ik niet zo snel, ook nu niet. Maar naast de buitenbak bij ons loopt een fietspad waar veel tieners over komen, dus het meeste standaard dingen heb ik al wel eens gehoord inmiddels. Maar deze vond ik iig opvallend en had hem de afgelopen 2 jaar nog niet gehoord. Al zou ik hem ergens vaker verwachten.

Was vandaag ff aan de hand bezig omdat rijden nog niet gaat vandaag (kleine operatie), hoor ik opeens het volgende vanaf dat fietspad (tienerjongens):
Citaat:
Mevrouw, u heeft echt een schattig paard. Wat heeft hij een grote piemel.

Tja, niet onwaar I guess :')

Elisa2

Berichten: 37959
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:19

Waar het hart vol van is... _O-

paars

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:38

“Moeten bijrijders betálen? Ze verlenen jouw toch een dienst?”
“Moet je daar nu alle dagen heen?”
“Herkent hij je?”
“Vind het paard dat nou leuk, die rondjes in het zand?”

Ik snap het wel, de vragen en opmerkingen. Geen problemen mee hoor, ik zag het als interesse. Het was ook altijd wel hetgeen waarover ze met me praten. Spreekt toch tot de verbeelding blijkbaar.

@flintstones; wees blij dat je geen katten hebt :+

Koper

Berichten: 30514
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:52

La_Lune schreef:
Ik krijg gelukkig weinig gekke opmerkingen naar mn hoofd geslingerd, maar de buitenbak bij mijn verzorgpaard ligt aan een fietspad. En het gebeurt regelmatig dat mensen (mannen) die voorbij fietsen naar mij en mn instructrice beginnen te hinniken.
Ik ben maar begonnen met terug hinniken of ik zeg 'fiets, fiets, fiets, fiets!' zoals je een kat zou roepen (ja het klinkt net zo dom als dat het leest :D, suggesties zijn welkom ;) )

Wanneer ze hinniken: goedzoooooo. En wát doet het hóndje?