Alle tips op een rijtje!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:49

Ik zag hier de tip voorbij komen om in plaats van een duur leadrope een nylontouw van bij de bouwmarkt te nemen, maar dat kan behoorlijk in je handen branden als er eens hard aan getrokken wordt. Neem liever zo'n katoenen koord van minstens 8mm doorsnee, te vinden bij winkel die benodigdheden voor zeilboten hebben.

En tegen het verbranden van neuzen in de zomer smeer ik de neus van mijn paarden elke ochtend in met kinderzonnebrandcreme faktor 20.

Heb je ook zo'n paard wat heel behulpzaam gelijk zijn voet omhoog trekt zodra je zijn been of hoef aanraakt, en daarmee soms onbedoeld mensen (of overenthousiaste kinderen) zowat raakt?
Leer hem dan een bepaald signaal waarop hij een hoefje geeft. Zelf doe ik dat met 2 klopjes net boven de kootholte, alleen dan tilt hij zijn voet op. Anders niet Lachen

Bij een paard wat bij het lopen met zijn achtervoeten zijn eigen voeten openschopt in plaats van strijklappen eerst eens gewoon een katoenen draadje er omheen binden. Op de plek waar je anders strijklappen zou doen. Die tip kreeg ik ooit van onze hoefsmid omdat ons paard zich ook steeds openschopte en ik geen strijklappen in zijn maat kon vinden.
Het werkte perfect! Blijkbaar worden ze zich dan bewuster van hun eigen voeten. En je kunt een touwtje in de kleur van de voet nemen. Wel weer even doorknippen als hij op stal gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:59

Tegen hoesten wil een sneetje brood met honing wel eens helpen.

Voor kleine 'wondjes' even Calendulazalf erop smeren, dan heelt het sneller.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:50

Citaat:
PhiaBink schreef:

Rotstraal:
De stralen uikrabben tot het paard au "zegt" Dan een strotouwtje in de teer dopen en met een hoevenkrabber het touwtje in de staal proppen. Touwtje goed aandrukken en eventueel dubbeldoen. De bacterien worden zo gedoodt. De teer zit in de straal en ligt er niet op, wat niet goed is. Het touwtje is vaak de volgende dag verdwenen. Dit 2 x per week doen en de rotstraal is meestal na een week weg. Het beste werkt dit als de smid is geweest. Hij heeft de stralen mooi schoon gemaakt en de teer kan het laaste werk doen.


Mijn smid zegt dat je met rotstraal juist niet moet teren. Dan sluit je het nl af van zuurstof en dan vermeerderen de bacterien zich juist alleen maar meer.


Mijn hoefsmid is ook niet zo positief over teer. Ik heb een spuitbusje met een tuitje gekregen waarin een blauwe vloeistof zit (weet niet meer hoe het heet). Door het tuitje kun je het goed in de straal spuiten. Dan een klein sponsje erin en klaar.