Paard met karakter (vervelend?)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:40

Ach ik ben ook nog behoorlijk groen hoor *LOL*
Heb zelf geen wedstrijdervaring, en rijd ook niet hoger dan B/L-niveau....

Liesje89

Berichten: 9939
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:55

Hey!
Ik maak ook verschrikkelijke tijden mee met mijn 4jarige ruin..
De ene keer is ie direct rustig, en aant been enzow, en de andere keer heeft hij daar 3 kwartier voor nodig. Nu ligt dat voor een groot deel aan zijn leeftijd, en daar komt nog bij dat hij laat (op zijn 4e) gecastreerd is.
Ook heeft ie arabisch bloed door zich heen stromen. Maar die van mij is totaal NIET verwend. Hij bokt nooit, maar hij loopt gewoon ijskoud onder me vandaan, en dan duurt het ook heel lang vordat ie weer helemaal onder me is, waarna ie weer onder me vandaan loopt. Hij blijft nu wel beter bij me, het verbeterd ook alwel. Maar soms dan heb ik echt het gevoel: ik had een oudere moeten kopen... En dan heb ik echt het idee dat ik niet aan een 4jarige toe ben. Maar mijn instructrice vind dat ik dat wel ben, en dat het ook gaat lukken. En dan denk ik bij mezelf: Ja, hij IS nog jong, en als ie 8 is, gaat het perfect - hoop ik dan. Hetzelfde heb ik meegemaakt met mijn shet x welsh. Toen ik haar net kreeg (zij 3, ik 8 we hebben haar gekocht om persoonlijke redenen... Ik zou NOOIT een 3 jarige kopen voor een kind van 8, maargoed...) durfde ik er niet op, en dat beest dat bokte elke lange zijde, heel irritant. Maar nu ze ouder is (8 jaar) gaat het beter! Ik ben wel veels te groot natuurlijk, maar ze loopt nu echt perfect! Netjes nageven, wijken, je kent het wel. Ik heb toch wat berijkt met haar, en je weet nooit hoe het balletje rolt.
Het is nu ook best koud, en daar ligt het ook aan.
Die NRPS-er (waar ik mee begon) heet Replay -> Wordt hier op stal sprijkerbroek genoemd)... Ik heb 2 weken niet gereden nu, want ik was best ziek enzow, maargoed. Dus ik ging vandaag weer rijden, en ik denk: Heb schijt aan de bak, ik wil geen dressuur vandaag Haha! Dus ik ben gewoon naar buiten gegaan -> Ijskonijn Tong uitsteken Hij was echt heel braaf enzo, en heeft ook niet overdreven gek gedaan. Hij keek alleen wat vreemd toen ie over een galmend bruggetje moest, en toen ie een riolering-ding van beton zag (iets wat heel groot was, ik weet niet WAT het was, maart was vreemd), en hij heeft 1 bok gegeven bij het aanspringen in galop, maar dat was dan ook alles!
Hij liep keurig tussen 2 van die rood-witte verkeersdingen door (sonden op een weg in een woonwijk, waren aan de straat bezig) en de rest van de triep die er stond was ook niet eng. (flikkerende) Kerstversiering -> No Problem...
Op zulke momenten ben je toch wel weer tevreden Tong uitsteken
Of hij staat in de bak, je jaagt 'm op, plert je zweep weg, fluit hem, en hij komt, ook zo iets. Of hij loopt in de bak (LOS) over mee naar toen waar jij ook heen gaat enzo. Dan ben ik echt HEEL GELUKKIG Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 00:45

heinekengirl schreef:
heinekengirl


Die van mij is 8 Haha!

En heb die problemen.
Ik hoop voor jou dat hij ze tegen die tijd wel kwijt is.
Maar het je beloven doe ik niet Haha!

Maar vergeet niet, ook onze NEUROTEN zijn weer allemaal anders.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 00:52

Ik heb gisteren toch eigenlijk best lekker gereden.
Hb hem lekker op SAVE gereden en dat ging eigenlijk best goed.
Hij is er niet tussen uit gepiept, maar was wel degelijk AANWEZIG.

Vandaag weer erop gereden.
Maar helaas nog niet de helft van gisteren
Maar dat wist ik eigenlijk bij voorbaat al Haha!

Kreeg wel complimenten van gisteren (vrijdag).
DAt hij zo netjes en super liep.

Voor het oog ziet het er ook altijd SUPER uit.
Alleen wil dit niet zeggen dat wanneer je er op zit, het ook lekker voelt of soepel is.

Vandaag deed iemand het schuifluik open, en reed ik eerst in mijn eentje en toen opeens met 7 man.

En sommige waren heel druk, en ja hoor toen ONTPLOFTE hij weer.
Bokken Verward en rennen.

Ik weer terug gereden naar de stap, en weer draven, doorzitten en weer lichtrijden.

Op een gegeven moment liep hij braaf, en ben ik gelijk gestopt.

Een braaf eind is een goede afsluiting toch ?

Ik heb dus in totaal 3 kwartier gereden.

Hoop dat het morgen een beetje richting vrijdag gaat, maar zeker weten doe ik het nooit.

Bennu 2 weken vrij en heb dus alle tijd voor mijn paardje.
Dit betekent dat ik lekker kan rijden alleen.
Want niet iedereen is vrij Haha!

Dus weet ik wel zeker dat er goede momenten en misschien wel dagen er tussen zullen zitten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:40

Fijn dat hij vrijdag zo lekker liep! Na zo'n dag kan je er weer een tijdje tegen aan, als hij een wat minder goede bui heeft Haha!
Klinkt ook heel bekend, dat het er heel anders uitziet dan dat het voelt....

Ook reactie op andere paarden is heel bekend, ze hebben hun aandacht niet bij jou, maar meer bij de omgeving.

Afsluiten op een goed moment lijkt me heel verstandig Ook al heb je dan misschien niet het doel bereikt waar je naar streefde toen je erop stapte, je hebt het iig goed afgelsoten.

Succes de komende twee weken!

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:54

hoi
mijn dochter heeft ook zo'n paard met karakter
vreselijk lief, keuri gopgevoed, maar die kan toch over de zeik gaan
De instructeur weet het soms ook niet meer
dat paard kan gerust als protest de hele bak achterwaarts rond gaan
het is een half Engels volbloed en moeder was half Arabier / Wels Cob
We hebben hem zelf gefokt en opgevoed, maar met rijden kan hij helemaal door het lint gaan de ene dag en de andere dag kan ze lekker met hem naar buiten gaan
Als het goed gaat danst hij door de bak en is het een lust voor het oog
maar er zijn van die dagen !
Hij is wel rustiger nu hij ouder wordt ( 9 ), maar met rijden is er geen verschil. Hij word t ook na een half uur pas goed heet en is nie t moe te krijgen. Pas als hij dan op stal staat merkt hij dat hij toch wel moe is, echt volbloed.
Een heel intelligent paard is het ook. Maar idd dat zijn de beste !!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 01:23

fjordenfan schreef:
hoi
Hij word t ook na een half uur pas goed heet en is nie t moe te krijgen. Pas als hij dan op stal staat merkt hij dat hij toch wel moe is, echt volbloed.


Jaaaaaaaa.

Dit herken ik ook.
Zodra wij richting de box gaan, hoor je echt een onwijs diepe zucht van verlichting en valt hij bijna in slaap.

Maar onder het zadel laat hij het echt niet merken.

ALs Noureyev echt een TOP dag heeft DANST hij ook zo.
Zijn naam Noureyev is ook een Russische balletdanser geweest.

Nou op een TOPdag heeft hij daar wel iets van weg. Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 01:28

Vandaag 23 december,

Heb ik gewoon weg heerlijk gereden.
Was zelfeen beetje nerveus maar was nergens voor nodig. Pling

Hij was super lief en braaf

Zelfs het wijken leek op wijken.
Nog wel scheef maar hij deed het wel.
Eerst natuurlijk met rennen, maar daarna gewoon braaf. Cool

Mijn mond viel open Bloos!

Ik ga nu morgen ochtend rijden en dan morgen avond misschien nog wel even aan de molen.
Anders duurt de dag wisseling zo lang voor mijn ventje. Ach gut

Maar heb echt gewoon HEERLIJK gereden. Bloos
Ooohh wat is het toch een lekker, mooi, gaaf dier Lovers

Ik weet weer waarom ik hem heb meegenomen naar HUIS *LOL* Haha! Knipoog OK dan!

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:07

mijn verzorgpony wilde een hle ijd niks doen met rijden
zweepjes sporen...hielp niks
ze verzette geen stap,alleen bokken, dat deed ze wel
een vriendin van mij zei toen dat ik misschien een keer ergens anders moest gaan rijden dan alleen in het weiland
zij staat namelijk ook dag en nacht in het weiland
misschien vind ze het wel saai
ik ben toen een keer met haar buiten gaan rijden
en ze was heel vrolijk en deed alles wat ik zei OK dan!
daarna ben ik weer in het weiland gaan rijden maar ik had er een hindernis in gezet
zij kent geen hindernissen(ze is 3 en ik probeer haar wat manieren bij te brengen Bloos )
ze ging gewoon weer braaf doen
alleen omdat de hinderis erbij stond Verward
misschien kan je ook iets nieuws proberen met je beestje
ik hoop dat je er iets aan hebt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:07

Super joh! Dat het nu zo lekker gaat
Dan weet je weer waar je het voor doet Knipoog

littleroosie

Berichten: 6075
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:13

Nooit gedacht dat er zoveel mensen die het zeflde probleem als ik hebben.
Mijn merrie heeft ook te veel karakter. Heeft haar vorige eigenaars allemaal toen waanzin gedreven en heb haar gekocht toen je er geen eens meer op kon rijden. Ze was bang, maar ook wilde ze het niet meer, ze vond het niet leuk meer. Ik heb heel veel lef nodig gehad om haar zover te krijgen zoals ze nu is. Ze schrok overal van en ging weer als een idioot door de bak heen, ze maakte soms draaien waarvan ik niet dacht dat een paard ze kan maken. Fijn zo'n lenige arabier Knipoog.
Maar na anderhalf jaar wil ze nog steeds niet voor me werken.
Ja ik kan er normaal op rijden dus zijn we eigenlijk al een heel eind. Soms loopt ze super en dan is ze echt toppie. Maar de anderen keren is ze verschrikkelijk, een 20 jarige manege paard is dan nog soepeler dan die van mij. Ze zet gewoon die kop erop en daar kan ik het mee doen. Ze loopt wel braaf d'r rondjes en kwa figuren doet ze ook wel wat ik wil van d'r. Maar over de rug lopen de achterhand gebruiken, pff, zou ik willen. Maar op het moment heb ik goed les van iemand en ga ik het hele gevecht van voor naar achter weer aan en hoop ik dat ze na een tijd wel voor me wil werken.
Ik heb heel vaak op het punt gestaan om haar te verkopen aangezien het rijden slecht ging maar op stal was ze ook niet lief, geen knuffelpaardje ze was heel afstandelijk. Maar nu begint ze op stal ook liever te worden en wil ze graag aangehaald worden.
Maar zoals anderen al van jullie al zeggen, je steekt er zoveel tijd, energie en geld in en dit is dan wat je voor terug krijgt. Ondankbare paarden, maar helaas kunnen zij niet zo denken.
En ook ik heb zovaak het gevoel dat ik er als een trekpop( beginner Knipoog ) op zit en andere keren denk ik dat ik toch wel een beetje rijden kan aangezien het dan gewoon lekker gaat.
Ik denk wat ook heel moeilijk is dat de mensen je op stal niet begrijpen. Hij loopt toch braaf z'n rondjes, wat zeur je nou? Maar het is zo moeilijk om dit uit te leggen aan die mensen.
Ik hoop voor iedereen die zo'n paard heeft er allemaal doorheen komen.

Misschien moeten we maar een clubje oprichten voor mensen met zulke paarden Knipoog

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 19:03

Zou misschien nog wel een leuk idee zijn.

Het karakter (vervelend?) clubje Haha!

En elke jaar een bijeenkomstwie het hardst door de bak kan scheuren Haha!

Ik ben heel blij dat er allerlei soorten mensen op mijn topic hebben gereageerd.

Heb hier heel veel van kunnen leren.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 20:08

hoi Noureyev!
Toen ik jou eerste berichtje lees dacht ik: hee!! dat is mijn Toet!
Haha die heeft ook zo'n karakter! Ik zat er vorige week ook weer eens even helemaal doorheen met hem Scheve mond
en dat na 4 (!) jaar.
Ik ben hem nu meer aan het longeren, dat werkt eigenlijk heel goed, vandaag heb ik weer eens heel lekker gereden na een lange tijd van gevechten en niet lekker soepel lopen. Dus ik krijg ook weer hoop. voorzichtige hoop.
Toet bokt, niet hij steigert ook niet, maar gaat rennen, of echt dingen zoeken om voor opzij te springen.
ik kan 20 rondjes op elke hand aan losse teugels stappen, draven of galopperen, ga ik na die 20 rondjes de teugels aaannemen en wat meer opnemen, is die rechterhoek opeens eng!!
of de springbalkjes die had ie ook nog niet eerder gezien en liggen er ook nog geen jaar....... Scheve mond
Daar wordt je soms moedeloos van. Maar we geven het niet op!!
het komt vanzelf goed.
veel succes!!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:09

Paarden met karakter? Dat zijn die van ons zeker, 2 gekke rarebieren met misschien één steekje vast in hun kop.
Zo nu en dan wordt je er helemaal stapel van, die drukke, kijkerige knollies. Dan kan je er echt helemaal niks met ze beginnen, 'HOE, er zit daar een SPOOOOOOKKK'
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer heel leuk, die afwisseling en die eigenwijsheid. Dom zijn ze zeker niet en zijn best gevoelig.
Ook in het bos, we komen langs een dode boomstronk die er al driemiljoenjaar ligt... Dan moet je toch wel even 3 meter opzij springen niet?
Je kan ook wel vaak om ze lachen Haha!
Met geduld krijg je het vanzelf wel voor elkaar!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 21:34

Guinni schreef:
Paarden met karakter? Dat zijn die van ons zeker, 2 gekke rarebieren met misschien één steekje vast in hun kop.
Zo nu en dan wordt je er helemaal stapel van, die drukke, kijkerige knollies. Dan kan je er echt helemaal niks met ze beginnen, 'HOE, er zit daar een SPOOOOOOKKK'
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer heel leuk, die afwisseling en die eigenwijsheid. Dom zijn ze zeker niet en zijn best gevoelig.
Ook in het bos, we komen langs een dode boomstronk die er al driemiljoenjaar ligt... Dan moet je toch wel even 3 meter opzij springen niet?
Je kan ook wel vaak om ze lachen Haha!
Met geduld krijg je het vanzelf wel voor elkaar!


Je kunt idd met ze lachen AF EN TOE Haha!

Ik geef het niet op.

En Noureyev ziet ook absoluut Spoken Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:40

Ik las laatst in IDS over Barbria, en ik herkende er ontzettend veel van in mijn merrie Paddy. Het blijkt wel uit Barbria wel dat de moeilijksten vaak de besten zijn. Jammer genoeg voor paddy heeft ze niet een super ambitieuze ruiter. Ik ga geen wedstrijden meer rijden: te enerverend, neemt te veel tijd en voorbereiding in beslag, en het is tegenwoordig te prijzig voor mij.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 00:00

Toeties schreef:
ik kan 20 rondjes op elke hand aan losse teugels stappen, draven of galopperen, ga ik na die 20 rondjes de teugels aaannemen en wat meer opnemen, is die rechterhoek opeens eng!!


Klinkt heel bekend
Zolang ik met een lang teugeltjes rijd, is er niets aan de hand (soms ook wel Schijnheilig). Maar als ze aan het werk moet.... dan is die hoek opeens zo eng Frusty

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 17:05

Komt mij ook heel bekend voor (die enge Nagelbijten / Gniffelen hoek) Haha!

(Jippie 1400 berichten Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:07

Vind het altijd zo grappig dat mensen denken dat als ze een moeilijk paard hebben dat het gelijk een topper is Haha! Omdat een van topsporters ook toevallig lastig was.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 18:18

Die van mij heeft ook ontzettend veel karakter de ene dag gaat het super de andere dag gaat het weer goed, maar ik denk dat het grotendeels bij hem komt omdat het een hengstje is. Succes met je paardje en geeft het zker niet op iedereen heeft zijn ups en zijn downs de ene wat meer als de ander!

gr NIcole

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 19:09

Je zou van mijn Arabiertje zeggen dat dat een karakterpaard is. Nou niet dus. Kan er iedereen op zetten, de kleinste kinderen, mevrouw blijft altijd rustig zonder sloom te zijn.
Maar een dikke KWPNmerrie (ook nog wel manegepaard) is een karaktermevrouw. In de zomer is ze hartstikke lief, maar in de winter (komt vast door de kou Haha! ).... dat wil je niet weten... Overal spoken, opeens, zonder reden bokken en ervandoor gaan en fris dat ze is.... De enigste manier om haar een beetje braaf te houden is indd door te blijven RIJDEN. Goed voorwaarts en bezig houden.
Net na de zomervakantie is ze helaas verkocht.

Verder succes iedereen met zijn/haar karakterpaard!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 20:26

Noureyev schreef:


Je kunt idd met ze lachen AF EN TOE Haha!

Ik geef het niet op.

En Noureyev ziet ook absoluut Spoken Haha!


Met die van ons... Bijna altijd Haha!
Gister ook weer, ik was even met Voltrack aan het voordraven, vind ik leuk. Dus ik keerde weer om om terug te draven naar de stal, opeens schiet Voltrack ervandoor (had nog vast) en rent ie zo het plantenstukje in (een heuvel met een of andere plant erover) Daar sprong ie in als het ware. Dus ik stond ernaast en keek achterom... Stond er alleen maar een man bij het huis... Clown

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 13:07

Noureyev schreef:
Zou misschien nog wel een leuk idee zijn.

Het karakter (vervelend?) clubje Haha!

En elke jaar een bijeenkomstwie het hardst door de bak kan scheuren Haha!

Ik ben heel blij dat er allerlei soorten mensen op mijn topic hebben gereageerd.

Heb hier heel veel van kunnen leren.


ik doe mee!
alleen ik win ast niet met de westrijd wie het hardst door de bak kan scheuren
de mijne blijft alleen stoksijf staan Tong uitsteken

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:51

nosytje schreef:

ik doe mee!
alleen ik win ast niet met de westrijd wie het hardst door de bak kan scheuren
de mijne blijft alleen stoksijf staan Tong uitsteken


Daar heb je ongelijk in.

Jij bent als eerste bij de finish, want je bent er nog als wij wegschieten Haha!

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 00:56

Ik moet wel eerlijk zijn vandaag heb ik echt SUPER OK dan! gereden.

Echt heerlijk *LOL*

Misschien kwam het wel omdat ik hem al 2x heb gelongeerd (aan het werk gezet) in de zware buitenbak Schijnheilig

Hij liep gewoon weg HEERLIJK.

Is minstens 2 weken gelden toen ik zo lekker had gereden.

Er was in de bak tijdens het rijden een ander paard echt SUPER vervelend, en nog bleef hij rustig en braaf terwijl hij juist dan wegschiet Verward

op een gegeven moment ging hij dit paard zelfs aanvallen omdat hij Noureyev in de weg liep Bloos

Dit was echt grappig.
Hij had echt zoiets van; "Doe ik eens mijn best voor mijn baasje, loop jij continu in de weg en de aandacht te stelen Boos! "

Hij heeft echt af en toe rare acties Tong uitsteken

Maar het is en blijft mijn MOPPIE

Dus ik had weer een UP moment Cool