Ik had een paard gevangen in de Veluwe!!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:58

pearl_tje schreef:
Jezus je laat zo'n paard toch niet weer los..

stel het was je eigen paard dan had je het ook niet leuk gevonden..

En wat als je hem vast had gehouden en de politie belt of gewoon vast houden maar los laten.. Straks was ie de weg op gelopen dan voel je je echt niet lekker

Wel een beetje dom Boos!


In al die bossen daar kun je niet zomaar in en uit lopen zonder een poortje te openen. Dus hij kan nooit zomaar de weg op rennen, althans dat hoop ik.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:48

smurf schreef:
Nog meer labeltjes aan je paard Sjuimpje, in Soest hangen alle paarden toch al vol met nummertjes e.d.???


Die zitten er alleen maar aan om door Jan en alleman
- bevoegd of niet - gecontroleerd te worden, hoor.
Verder heb je er niets aan.
Als ze je loslopende paard vinden, kijken ze alleen maar of er wel een
plaat aan hangt en laten 'm dan weer los. Denk ik. }>

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:54

tjee Botervlieg, Sjuimpje zit in Soest hoor, daar wonen paardenmensen, die jumpen gewoon op die knol en brengen hem ff thuis!

Wat heb ik een mazzel zeg, tot ver over de grens van het dorp weten ze wie mijn paard is en waar ie woont Knipoog

Al wil ik hem kwijt, ze brengen hem toch weer terug Verward

Ik ga kattenkokertjes maken, aan ieder zadel 1 en aan ieder hoofdstel 1.......dat zijn.....6 kokertjes *pffff*...tekst: dit is Moritz, eet GFT-afval en wel veel daarvan, wie hem vindt, mag hem houden Haha! alleen als ie Botervlieg heet Knipoog

cobiie

Berichten: 7324
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:54

Ik zou mijn best doen om het paard vast te houden. Je was daar met 3 personen, dan had je misschien iets kunnen bedenken?

Tancreda4

Berichten: 24175
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:55

In eerste instantie moet ik best lachen om deze actie Haha!
Maar kon je nog wel slapen? Ik zou echt geen oog meer dicht doen als ik hem weer los had gelaten! Straks lees je de volgende dag in de krant dat een loslopend paard (die jij dus had losgelaten) aangereden is. Paard dood. Heb je dan even een schuldgevoel......

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 17:05

Hij zou nooit doodgereden kunnen worden omdat er allemaal hekjes enz in dat bos zijn. Maar dan zou ik idd een erg groot schuldgevoel hebben jah.

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:50

ik word gek van nieuwsgierigheid wat er nou gebeurd is met de berijd(st)er van dit enorme paard, bij de Shires zijn ze geen paard kwijt, dus het is een "illegale" Shire geweest, ik heb al in allerlei Apeldoornse kranten zitten neuzen op internet, staaat niets in, wie weet ligt er nog iemand comateus op de Veluwe en hangt dat paard ergens in een boom......

Foei Smurf, maak het nou niet erger dan het al is........straks moet het meiske in therapie Schijnheilig

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 17:53

Hahahah zou kunnen toch??

Maar ik heb ook nog niks kunnen vinden. Misschien betenkent dat ze weer samen veilig herrenigd zijn? Dat hoop ik teminste.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:24

Moritz heeft geen kokertjes nodig.
Die komt hinnikend op me af,
ff lekker kroelen en gaat daarna liggen om me
op te laten stappen.
Samen galopperen we de wijde wereld van de witte wieven en
spookpaarden in..........
Aaaaaaaah, is dit een droom?

ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:33

hey, Ik wil heel ff zeggen dat ik het best een appart verhaal vind maar ik ben toevallig op kamp geweest in kootwijk en weet ondertussen hoe het er daar uitziet. Ik had inderdaad het paard proberen vast te houden (ik weet niet het hele verhaal). ik zou graag willen weten of je mischien naar het vvv hebt gebeld want daar bellen die mensen altijd gelijk heen. Wij hadden ook een hondje gevonden en hemm naar het vvv gebracht. En de volgende da kwamen die mensen ons bedanken.

Ik weet dat een groot paard iets heel anders is maar, ok en het is best een eindje van de zandverstuiving naar landal.

ik hoop dat alles goed afgelopen is en dat je er niet al te veel van wakker ligt.
wel hoop ik meer van de afloop te horen maar dat zien of horen we wel

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:37

Ik zou tot alles in staat zijn behalve los laten. Niet banketstaaf bedoeld maar het zou niet eens in mij opkomen..
Ik had hem evt gewoon mee genomen naar het huisje van het park, en daar de polite gebeld als het niet anders kon. Hoe moeilijk het beest ook te houden is..
Ben benieuw hoe het met het paard afgelopen is, ik hoop iig goed!

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:02

ik speurneus al vanaf het begin van dit topic allerlei nieuwsbronnen na, maar nix, geen woord over een ontsnapt paard en een (eventueel bewusteloze) berijd(st)er. Cool

Of ze zijn in de Veluwe karig met dit soort berichten, of.......ze hebben dit nieuws "gemist"....

Als het in het Gooi gebeurt zou zijn, stond het groot uitgemeten in de krant, bij SBS nieuws enz.

ennu Botervlieg, galopperen met Moritz komt zeker in de krant, want dan breng je zo'n enorme zandverstuiving teweeg......denk dat ik maar eens naar kootwijkerbroek ga met hem Schijnheilig

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:24

smurf schreef:

Als het in het Gooi gebeurt zou zijn, stond het groot uitgemeten in de krant, bij SBS nieuws enz.


Zerk als het Linda de Mol was geweest, ben ook wel benieuwd hoe het nou afgelopen is. Probeer anders een paar manege's of idd, VVV's af te bellen.

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:29

wie ikke???? Verward

Ik ben alweer aan het werk, mijn vakantie is finito, ik speru het internet wel af, als iemand die nog vakantie heeft es ff maneges enzo afbelt,, schiet het misschien een beetje op......

Had Fasel niet een endurance ergens daar in de buurt???

Misschien zijn zij die Shire tegengekomen, of, de (beusteloze) berijd(st)er????? Cool

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:40

Sorry maar vind het ook een beetje een vaag verhaal. Eerst vang je ontzettend dapper een groot paard. Je weet exact de maat van 1.90 te noemen Verward en dan laat je hem weer los omdat ie zo wild is. Daar gaat de dapperheid. Zeer onverstandig om dat dier weer los te laten. Paniek of geen paniek je had hem rustig mee kunnen nemen en kunnen zorgend at hij weer op zijn plek terecht kwam. Altijd wel een oplossing voor problemen. En anders had je naar mensen kunnen schreeuwen dat ze 112 moeten bellen om de ruiter te zoeken. Wie weet hoe het daar mee is afgelopen?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:41

Haha! Nee smurf. Fasel had alleen maar de finish voor ogen en heeft niet op rondrennende, levensgevaarlijke grote Shires gelet Haha!

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:47

valt me tegen van je Fasel, misschien heb je hem (of haar) wel gewoon omver gelopen, of misschien is je paard er wel over gestruikeld Bloos!

Wel opletten hoor voortaan.......ligt er een tot de oren verlamde berijd(st)er ergens in de kant gefrot, scheurt Fasel gewoon door -> finish in zicht !
Verdrietig

ff serieus nu, je zal er maar liggen, dat denk ik wel eens, val ik van m'n paard, ben ik verlamd, wat heb je dan nog aan een gsm???????? Wie weet ligt er iemand al een aantal dagen, als het mij zou overkomen, zou het toch dagen duren voor me zouden missen, laat staan gaan zoeken!
(misschien Botervlieg, die geen pb's meer krijgt ineens, dat zou nog kunnen.......die weet ook nog ongeveer waar ze moet zoeken, dat scheelt ook een stuk ), tja.........ik heb er wel eens nachtmerries van eerlijk gezegd

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:49

Nou ja smurf, laat ik zo zeggen, dan moet je niet zulke mensen tegenkomen. Dan weet je zeker dat het niet goedkomt Knipoog.

En Fasel? Ja die heeft geen tijd hoor, die is druk met de strijd Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 00:00

smurf schreef:
wie ikke???? Verward


Nee jij niet, Haffie!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 06:30

Nondesmurf, geen pb'tjes meer?
Gauw Moritz zoekennnnnnnnnn! Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 07:37

pffffffffff, volgens mij zit jij aan de speed of zo botervlieg.

Maar goed, hoe zit eht nou met het verhaal? Want hoe vaker ik het topic doorlees hoe meer mijn instinct zegt 'wat een ***verhaal. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 07:38

smurf schreef:
tjee Botervlieg, Sjuimpje zit in Soest hoor, daar wonen paardenmensen, die jumpen gewoon op die knol en brengen hem ff thuis!

Ik geloof niet dat er veel mensen op mijn knollen zullen springen Haha!

Of ze moeten ook een torpedatie-ervaring willen meemaken? *LOL*

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:18

Sjuimpje, het is te hopen dat je erop blijft zitten, want nietvermoedende vakantiegangers laten je paard zo weer lopen hoor!

Maar ik vind eigenlijk ook wel dat Haffie zelf wat onderzoek mag doen naar de afloop van dit (inmiddels) drama , beetje rondbellen naar manege's e.d. Ze woont in Brabant zag ik, dus dan heeft ze nog vakantie.

Kom op Haffie, voor je eigen gemoedsrust en de onze; doe eens wat speurwerk, dan weten we allemaal hoe het afgelopen is! OK dan!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:20

Ik ben wel benieuwd, misschien is dat paard gevangen en naar huis gebracht en is het allemaal goedgekomen (dan hoor je d'r niks van) of het paard sjeest nog rond op de Veluwe... Zullen we een bokt-speurtocht over de veluwe uitzetten!? Haha! Op zoek naar de levensgevaarlijke shire!

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 11:19

Nope ik heb geen vakantie meer maar introductie, maar ik heb er nog niks van gehoord. Ben wel bezig, maar ik ga niet AL die manege daar in de buurt afbellen.
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet echt iets ergs met de ruiter en paard is gebeurd omdat ik het anders al wel in de krant had zien staan of op internet ofzo.