Lekker kletsen met Leeuwarders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 21:59

Wat is er met Alladin gebeurd dan?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:21

Nou het is niet zo dat ria dat voor haar lol doet, maar bv doeble (weet zo gauw niet hoe je het schrijft, ik kijk nooit op de bordjes haha) is super eigenwijs net zoals winny en die moeten dan even op hun plaatst worden gezet.
Wat vinden jullie van loulou?

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:34

hoi voor degene die uitleg willen over Ria ze is gewoon niet erg tactisch geweest tegen een meid die angst hed om te gaan rijden die had wat ernstigs mee gemaakt (door de vooruit gegaan met een op hol geslage paard (voorruit auto) op het moment dat ze op wilde stappen vertrouwde ze het paard naam??? in de manege niet en durfde niet en van ria moest en zou ze er op en anders maar niet!!!!! nou weet ik wel dat als je bang bent er wel weer op moet stappen wil je over je angst heen komen maar ze durfde gewoon niet.Om het verhaal toch nog een vrolijk tintje te geven ik heb haar verder begleid en nu rijd ze weer met vol vertrouwen paard alleen niet op de manege door Ria dus dan weten jullie het nu een beetje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 00:18

Oh bengeltje is Jolanda? Geinig... Lachen

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 14:37

ja ik is Jolanda *LOL*

uhmm Alladin wou niet meer beter worden nadat hij zolang kreupel was... ze hebben de VA erbij gehaald en die heeft `m na gekeken en `m een prik ergens voorgegeven in zijn linker voorbeen (waar hij dus kreupel was) en nog geen 10 minuten later was hij opeens rechts voor kreupel... maar waar hij nu is heb geen idee en komen we ook niet achter ook ....
maar ja tis jammer was een mooi/goed paardje...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:15

Jobbeltje schreef:
Is er toevallig onder jullie ook eentje die meegaat op de buitenrit van 9 juli??




welke buiten rit???????????? Verward

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:43

Pellie schreef:
Oh bengeltje is Jolanda? Geinig... Lachen


welke Jolanda Verward

Xena: de buitenrit wordt door de manege georganiseerd, duurt ong 2 uur en gaat door het Leeuwarder Bos en Jelsum. Voor zover ik weet zit ie al vol!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 17:48

oooooooooooooooooh..........dacht al!dan heb ik niets gemist Knipoog

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 19:49

uhm die buitenritten zijn altijd heel beroerd vind ik... maar voor die dressuur curses is er ook 2 buitenritten voor in de plaats gekomen zitten die al vol denk je? of weet je dat niet ??? Hmmz misschien wil ik wel met 1 van die mee ....

Ga jij wel met die van de 9de mee ?? (met wie dan ben ik even benieuwd naar)

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:06

Nee ik ga niet mee, mijn paardje staat in Jelsum, dus ik rijd er normaal al doorheen Knipoog Bovendien vind ik 17 euro wel erg duur voor 2 uurtjes hobbelen. En ik rijd ook niet meer op de manege.

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 20:40

ja inderdaad dat vind ik dus ook dus zit er ook zwaar over na te denken ga denk ik binnenkort even een paardje lenen in Dwingeloo wil daar wel weer een keer het bos in ... eventjes gezellig met een vriendin met z`n tweeen (scheelt dat ik het bos daar ken dus dat we alleen het bos in mogen)

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:15

*** verder blijft het hier wel vrij stil he! ***

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:22

Jobbeltje schreef:
*** verder blijft het hier wel vrij stil he! ***




ooit een tink in een identiteitscrisis gezien?? kijk ff in het land achter de blauwe golf Haha!



(vandaag weer goed zijn best gedaan om even zwart te worden als de friezen daar)


zo!meteen weer iets minder stil hier........... Party!! Party!! Party!!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:31

Oh Xena ik ben afgelopen woensdag aan het eind van de middag nog op de Kinderboerderij in Lwd geweest.
Heb je paardje toen ook in het land zien staan, erg leuk dier.
Was daar om een aantal paardjes te bekappen met school.
Ik heb een "iets" bekapt, wat leek op een ijslander/haflinger kruising? en verder zijn er nog 2 shets en de ezel bekapt. Was erg gezellig, maar de paardjes hadden het ook wel nodig zeg, lange hoeven Maar goed inmiddels staan ze er weer mooi op, al zeg ik het zelf

Alja

Berichten: 25677
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:36

ok mag ik wat vragen als niet frieslander?
ga morgen naar oudeschoot de paardemarkt maar weet de weg niet zo goed, tips????

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:41

Jobbeltje schreef:
Oh Xena ik ben afgelopen woensdag aan het eind van de middag nog op de Kinderboerderij in Lwd geweest.
Heb je paardje toen ook in het land zien staan, erg leuk dier.
Was daar om een aantal paardjes te bekappen met school.
Ik heb een "iets" bekapt, wat leek op een ijslander/haflinger kruising? en verder zijn er nog 2 shets en de ezel bekapt. Was erg gezellig, maar de paardjes hadden het ook wel nodig zeg, lange hoeven Maar goed inmiddels staan ze er weer mooi op, al zeg ik het zelf




hahaha....grappig! Boyd was anders ook bekapt door jullie, maar ik had al afspraak met de smid gemaakt voor a.s woensdag

enne....kruising ijco/haf???????zegt me zo niets.......niet de fjord???katinka?? Verward

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:48

xena"]
[quote="Jobbeltje schreef:
*** verder blijft het hier wel vrij stil he! ***




ooit een tink in een identiteitscrisis gezien?? kijk ff in het land achter de blauwe golf Haha!



(vandaag weer goed zijn best gedaan om even zwart te worden als de friezen daar)


zo!meteen weer iets minder stil hier........... Party!! Party!! Party!!
[/quote]


haha is hij het nog steeds niet afgeleerd... ach misschien moet je `m es goed uitleggen wat het betekend om een tinker te zijn ....
(ennuh bedankt voor de verslaving trouwens Tong uitsteken )

Jokonootje

Berichten: 4863
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:50

alja schreef:
ok mag ik wat vragen als niet frieslander?
ga morgen naar oudeschoot de paardemarkt maar weet de weg niet zo goed, tips????


pfff ben er tig keer heen geweest maar weet het zo niet meer kun je niet het beste bij de anwb op de site een route uit draaien lijkt me het slimste ennuh je kan je auto het beste ver van het terrein af zetten weet niet hoe laat je er heen gaat maar het was daar altijd zo`n chaos met de auto`s...

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:50

alja schreef:
ok mag ik wat vragen als niet frieslander?
ga morgen naar oudeschoot de paardemarkt maar weet de weg niet zo goed, tips????



ik zou het niet weten.......ben er ook nog nooit geweest.
kijk eens op startpagina en dan bij route en verkeer.....staat een routeplanner

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-03 22:54

en nu ik hier toch weer even ben...........iemand tips voor leuke rustige rijroutes??

dus lekker genieten van natuur en misschien wat water?????

ik bedoel dan wel routes van ongeveer kinderboerderij naar............................................... Haha!

o ja.............als er mensen willen aansluiten??welkom

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:35

alja schreef:
ok mag ik wat vragen als niet frieslander?
ga morgen naar oudeschoot de paardemarkt maar weet de weg niet zo goed, tips????


hmmmmmmm je bent vast al weg maar ik zou zeggen..... GA NIET!!

Het is niet zo moeilijk rijden, je komt vast vanuit richting zwolle en dan neem je afslag oudeschoot en zie je auto te parkeren. het wijst zich vanzelf.

ik ga ook maar dan later op de dag om een biertje te drinken en me te ergeren aan dronken paardehandelaren die hun handelwaar eens lekker gaan aftuigen. Boos!

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 09:36

Xena, wij hebben geen Tinker bekapt. Echtniet. We hebben er maar vier gedaan, 2 shetjes, een ezel en die ijsco, tenminste ik geloof dat die ouwe man dat zei. Hij is bruin met lichtere manen en ong 1.20/1.30?? zoiets. Had iig hele lange hoeven.

Wat rijroutes betreft. Ga onder het tunneltje door, dwars door het bilgaard, dan kom je ook in het Lwd bos (tunneltje bij de kinderboerderij). Het bos uitrijden richting dokkumer ee, langs de ee rijden richting Jelsum. Eerste afslag links (rechts ligt de ee) dan dat hele landweggetje af. Bij de T splitsing rechts, dan de eerste links, weer het landweggetje af en dan ben je in Jelsum. Daar op de T splitsing links. Weg volgen (langs de muur) en dan bij de volgende T splitsing links. Helemaal doorrijden tot je niet verder kunt (T-splitsing) daar rechts en de volgende lins. Dan ga je via de ventweg (langs de grote weg dus) tot je bij een ingang komt voor het lwd bos het bos weer in. (voorbij de blikvanger dus) en rijd je weer vrolijk in het bos tot je er weer uit kunt.
Deze route gaat de manege volgens mij ook doen, wij doen er 1,5 uur over. (soms nog sneller Haha! )

Snap je het nog? Haha! Haha!

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:13

Nou, ik woon tussen Harlingen en Leeuwarden Haha!

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 10:18

Jobbeltje schreef:
Xena, wij hebben geen Tinker bekapt. Echtniet. Haha! Haha!



nee dat klopt.....ik zei ook.......dat hij anders ook door jullie bekapt zou worden, maar dat ik al afspraak had met de smid Haha!



en wat de route betreft.......is er ook een navigatiesystheem voor te paard Haha! Tong uitsteken Knipoog

Signe

Berichten: 5816
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 11:30

Boyd heeft geen identiteits crisis!! Hij weet dat ie tinker is... tinkers zijn viesplurken! HAH!
Ik wil ook mee Xena... samen buitenritje maken... zucht..

Weet iemand heir niet iets ergens of iemand die een vrachtwagen verhuurd. Een paardenvrachtwagen voor 2 die rijdbaar is met een b rijbewijs...??