Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Nikass schreef:Dreamboy ik heb in de verschillende topics veel begrip getoond voor de zorgen van mensen. Ik vind het afschuwelijk als je dieren wat overkomt, en ik begrijp dat je niet altijd direct het geld en de middelen hebt om alles perfect te maken. En zelfs dan blijft misschien de angst.
Ik heb in een topic dat daar speciaal voor was meegedacht over wat voor omheiningen, welke maatregelen nog meer, welke opties zijn er.
Maar omdat ik niet anti wolf ben, ben ik keer op keer verguisd en is geproduceerd mij uit het topic te krijgen, tot dreigementen aan toe. Daarbij populistische onzin informatie en dat soort opmerkingen die ik net noemde, drijven mij steeds verder weg van begrip voor- en meedenken met.
Ik ben het levende voorbeeld van hoe die stemmingmakerij en anti wolf campagnes averechts werken.
Excuses voor de mensen die wèl serieus meedenken en bezig zijn, en met wie ik prima in gesprek ben geweest, dat ik die misschien soms onterecht geraakt heb met mijn opmerkingen.
Ik zou graag gewoon namen noemen, want liever eerlijk en duidelijk, maar dat mag helaas niet op bokt.
Ik kan je wel vertellen dat ik om die reden de berichten van drie kwart van de deelnemers in dit topic over het algemeen niet meer lees, of er niet meer op reageer.
Nikass schreef:rien10 schreef:Wellicht doen anderen, diegenen die jij zo hard veroordeelt, dat ook wel. En wellicht geven die ook niemand de schuld als er wat gebeurt.
Dat blijkt niet uit dit topic, waar alleen maar anderen de schuld krijgen. Op de eerste plaats de wolf, die "moordenaar"!
Nikass schreef:Maar als mijn paarden slachtoffer worden omdat de situatie die ik voldoende veilig vond, toch niet toereikend bleek te zijn, dan geef ik daar niet de wolf, de deskundigen of wie dan ook de schuld van.
Dan heb ik een foute inschatting gemaakt, en draag ik de consequenties.
Sanet schreef:Ik vind het vreselijk wanneer er een wolf dood gereden wordt, maar als het een wolf is die al 250 schaapjes verscheurd heeft en erger, dan vind ik het wel ineens minder erg ja.
onpaard schreef:Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?
Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.
Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.
Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?
vilheide schreef:onpaard schreef:Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?
Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.
Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.
Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?
Hier ben ik voor!
Op deze manier sneeuwen de zichtmeldingen onder!
Wintu schreef:Ik ben er superblij mee hoor. Te veel apps inmiddels en ook fijn dat de fotos van de dode dieren niet in je opslag komen. Dus heel fijn hier.
Nikass schreef:Volgens mij is het topic toegankelijk voor iedereen? Wat is jouw interesante bijdrage Happinez?
Waarom is het (voor een aantal mensen hier) zo belangrijk dat alleen mensen met eenzelfde mening berichten plaatsen?
Lezen jullie wat er daadwerkelijk wordt gezegd?
Er zijn ook mensen die wèl begrijpen dat er zorgen zijn, die van mening zijn dat de overheid eens moet opschieten met een deugdelijk beleid, maar die desondanks niet tegen de wolf zijn, en óók van mening zijn dat dieren houders ook zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen (en sommigen doen dat, maar anderen niet)
Dat zijn mensen die zelf ook dieren hebben, waar ze gek op zijn, en die ook in wolvengebied wonen.
Wat heb je eraan twee topics volledig te vullen met dezelfde ja en amen reacties?
Wintu schreef:Het topic is zeker toegankelijk voor iedereen, ook als je een andere mening hebt. En het zou mooi zijn als men er ook zonder vooroordeel in kan staan dan en zonder allerlei andere zaken bij te halen en mensen daarmee bij voorbaat al in een hok te duwen waar ze misschien helemaal niet in passen. Of er gelijk van uit gaan, dat wanneer men niet echt in het raster gelooft men niet voor zijn dieren zorgt of niks doet.
Als men hier een mening neerzet, maar dan niet ingaat op feiten die de mening weerleggen en het afdoen dat mensen enkel in hun eigen straatje praten is niet fair, doet men een hele groep mensen mee te kort.
En als men dan een vraag wordt gesteld over hoe men er dan precies wel in staat en hoe men de toekomst ziet, dan krijg je geen reactie. Ik snap dat niet, waarom niet, bij gebrek aan argumenten? Of weet men het zelf eigenlijk ook niet? Zeg dat dan gewoon, maar zet anderen niet weg, om dat men zelf met niets beters kan komen.
Nikass schreef:rien10 schreef:Wellicht doen anderen, diegenen die jij zo hard veroordeelt, dat ook wel. En wellicht geven die ook niemand de schuld als er wat gebeurt.
Dat blijkt niet uit dit topic, waar alleen maar anderen de schuld krijgen. Op de eerste plaats de wolf, die "moordenaar"!
Mark0919 schreef:sterregoud schreef:Mark, jij had toch bewijs dat de wolfwerende hekken zouden werken. Kan je dat bewijs nog laten zien dan ?
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9419306225
Daarnaast lopen er op de veluwe ook verschillende onderzoeken om de effectiviteit van elektrische hekken aan te tonen.
Ik had het al eerder gepost maar ik zal hem nog een keer posten.
[ [url=m/v5tx58.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alstu
Wintu schreef:Ik ben er superblij mee hoor. Te veel apps inmiddels en ook fijn dat de fotos van de dode dieren niet in je opslag komen. Dus heel fijn hier.
Citaat:30 maart 2024.
Kraloerweg Pesse. Tijd: 15.15 uur.
Citaat:30 maart 2024
2 nachten onrustig vee Lieveringveld Beilen. Er zijn ook grote pootafdrukken gevonden ( 8 tot 10 cm)
Mensen pas op uw dieren.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Aanvallen worden alleen gemeld met toestemming van de eigenaar.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!
Loretta schreef:Elke doodgereden wolf is er weer 1 minder.
Citaat:31 maart 2024
5.00 uur
5 wolven gezien aan de Laaghalerveen in Hooghalen. Liepen vlak langs het huis richting de grote weg waar ook paarden staan. Om 4.30 is er ook hier ook gehuil gehoord.
Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.
Aanvallen worden alleen gemeld met toestemming van de eigenaar.
Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!.