Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 18:27

Dreamboy ik heb in de verschillende topics veel begrip getoond voor de zorgen van mensen. Ik vind het afschuwelijk als je dieren wat overkomt, en ik begrijp dat je niet altijd direct het geld en de middelen hebt om alles perfect te maken. En zelfs dan blijft misschien de angst.
Ik heb in een topic dat daar speciaal voor was meegedacht over wat voor omheiningen, welke maatregelen nog meer, welke opties zijn er.

Maar omdat ik niet anti wolf ben, ben ik keer op keer verguisd en is geproduceerd mij uit het topic te krijgen, tot dreigementen aan toe. Daarbij populistische onzin informatie en dat soort opmerkingen die ik net noemde, drijven mij steeds verder weg van begrip voor- en meedenken met.
Ik ben het levende voorbeeld van hoe die stemmingmakerij en anti wolf campagnes averechts werken.

Excuses voor de mensen die wèl serieus meedenken en bezig zijn, en met wie ik prima in gesprek ben geweest, dat ik die misschien soms onterecht geraakt heb met mijn opmerkingen.

Ik zou graag gewoon namen noemen, want liever eerlijk en duidelijk, maar dat mag helaas niet op bokt.
Ik kan je wel vertellen dat ik om die reden de berichten van drie kwart van de deelnemers in dit topic over het algemeen niet meer lees, of er niet meer op reageer.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 18:34

Nikass schreef:
Dreamboy ik heb in de verschillende topics veel begrip getoond voor de zorgen van mensen. Ik vind het afschuwelijk als je dieren wat overkomt, en ik begrijp dat je niet altijd direct het geld en de middelen hebt om alles perfect te maken. En zelfs dan blijft misschien de angst.
Ik heb in een topic dat daar speciaal voor was meegedacht over wat voor omheiningen, welke maatregelen nog meer, welke opties zijn er.

Maar omdat ik niet anti wolf ben, ben ik keer op keer verguisd en is geproduceerd mij uit het topic te krijgen, tot dreigementen aan toe. Daarbij populistische onzin informatie en dat soort opmerkingen die ik net noemde, drijven mij steeds verder weg van begrip voor- en meedenken met.
Ik ben het levende voorbeeld van hoe die stemmingmakerij en anti wolf campagnes averechts werken.

Excuses voor de mensen die wèl serieus meedenken en bezig zijn, en met wie ik prima in gesprek ben geweest, dat ik die misschien soms onterecht geraakt heb met mijn opmerkingen.

Ik zou graag gewoon namen noemen, want liever eerlijk en duidelijk, maar dat mag helaas niet op bokt.
Ik kan je wel vertellen dat ik om die reden de berichten van drie kwart van de deelnemers in dit topic over het algemeen niet meer lees, of er niet meer op reageer.

Ik vind dat je je eigen deelname in het geheel niet moet onderschatten, misschien iets minder met een vinger wijzen.

De stand van wolven hoeft om mij helemaal niet op nul. Ik zal nooit juichen om de dood van een dier. De wolf doet ook maar wat zn natuur m ingeeft en ik zie het dan ook niet als moordenaar, die titel dicht ik enkel mensen toe. Maar ongebreideld laten voortplanten kan hier niet. En dan kan je wachten tot alle dieren achter raster staan en het bos is leeg gevreten, want dan vertrekt ie misschien uiteindelijk. Maar waar blijf je dan mee zitten. Wat heeft het dan uiteindelijk voor zij gehad.

En ja, het gaat hier soms hard en niet eens alleen tussen voor- en tegen wolf hoor. Beetje eelt kweken kan geen kwaad.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 18:49

Nikass schreef:
rien10 schreef:
Wellicht doen anderen, diegenen die jij zo hard veroordeelt, dat ook wel. En wellicht geven die ook niemand de schuld als er wat gebeurt.

Dat blijkt niet uit dit topic, waar alleen maar anderen de schuld krijgen. Op de eerste plaats de wolf, die "moordenaar"!

De wolf is ook schuldig aan het feit dat onze dieren niet meer veilig buiten kunnen staan. Dat onze dieren voor hun veiligheid 's nachts op stal moeten. Dat schapenhouders hun dieren soms helemaal niet meer buiten kunnen lopen, omdat het wolfwerend hekwerk niet werkt. Als je zelf geen slechte ervaring heb gehad met de wolf, betekent dit niet dat een ander dit ook niet heeft. Ik denk eerder dat mensen zonder slechte ervaring tot nu toe geluk hebben gehad. Dit betekent echter niet dat mensen die wel een slechte ervaring hebben gehad of lering trekken uit de slecht ervaring van een ander opeens aan het roodkapje syndroom leiden of gekke Henkie zijn. Naar mijn mening zijn deze mensen vooral realistisch.

Binnen 11 dagen 4 keer bezoek van de wolf binnen wolfwerend raster:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/16231677/het-regent-wolvenaanvallen-in-drenthe-wolfwerende-rasters-werken-niet-meer

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:02

Nikass schreef:
Maar als mijn paarden slachtoffer worden omdat de situatie die ik voldoende veilig vond, toch niet toereikend bleek te zijn, dan geef ik daar niet de wolf, de deskundigen of wie dan ook de schuld van.
Dan heb ik een foute inschatting gemaakt, en draag ik de consequenties.

Dan heb je een foutieve inschatting gemaakt doordat de deskundigen foutieve informatie verschaffen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:38

Sanet schreef:
Ik vind het vreselijk wanneer er een wolf dood gereden wordt, maar als het een wolf is die al 250 schaapjes verscheurd heeft en erger, dan vind ik het wel ineens minder erg ja.

Telkens als ik hoor dat een wolf dood is gereden heb ik ook dubbele gevoelens.
Ik hoop echt dat het dier bam dood was en het niet gemerkt heeft. Niet dat hij ergens nog een week ligt te creperen.
Anderzijds ben ik een soort van blij, want geen levend uit elkaar gereten dieren meer die wel liggen te creperen tot de da er is.

Maar als je zoiets schrijft blijft blijkbaar alleen maar hangen dat je het prima vind dat hij verongelukt is en word alles weer uit zijn verband gerukt.

Loretta

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:40

Elke doodgereden wolf is er weer 1 minder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:44

Ik denk ook dat er genoeg wolven zijn dat een paar minder geen kwaad zou kunnen. De manier waarop vind ik wel sneu.
Verder denk ik dat elke open gevallen plek/territorium alleen maar opgevuld gaat worden door een andere wolf die een 'eigen' plekje zoekt.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:59

onpaard schreef:
Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?

Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.

Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.

Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?

Hier ben ik voor!
Op deze manier sneeuwen de zichtmeldingen onder!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:28

vilheide schreef:
onpaard schreef:
Kan er niet een topic geopend worden waar alleen de zichtmeldingen in staan en dat daarop gereageerd kan worden?

Dat is namelijk de reden dat ik dit topic volg. Alle eindeloze discussie's vind ik oninteressant.

Alle topics over wolven worden naar dit topic geleid dus logisch dat er discussie ontstaat.

Nog meer bokkers die behoefte hebben om dit te splitsen?

Hier ben ik voor!
Op deze manier sneeuwen de zichtmeldingen onder!

Nou wat let je? Dit topic is oorspronkelijk bedoelt om te praten over alles wat met wolven te maken heeft. Die zichtmeldingen worden pas de laatste maanden hier geplaats door Tienus. Die steekt daar ontzettend veel tijd in. Kan me voorstellen dat ze er niet op zit te wachten om dit ook nog in een apart topic te doen.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op 30-03-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:34

Door Tienus

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:47

Wintu schreef:
Door Tienus

Oja sorry. Zal het aanpassen.
Toen ze ermee begon was er juist heel veel commentaar dat ze die zichtmeldingen hier plaatste want die kon je immers ook op facebook of in de app volgen. Het is ook nooit goed.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:11

Ik ben er superblij mee hoor. Te veel apps inmiddels en ook fijn dat de fotos van de dode dieren niet in je opslag komen. Dus heel fijn hier.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:13

Wintu schreef:
Ik ben er superblij mee hoor. Te veel apps inmiddels en ook fijn dat de fotos van de dode dieren niet in je opslag komen. Dus heel fijn hier.

Ja precies. Dus als ze zo graag die meldingen in een apart topic hebben, dan maken ze er toch gewoon zelf een aan? Of ze melden zich aan bij de app groep.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:51

Nikass schreef:
Volgens mij is het topic toegankelijk voor iedereen? Wat is jouw interesante bijdrage Happinez?
Waarom is het (voor een aantal mensen hier) zo belangrijk dat alleen mensen met eenzelfde mening berichten plaatsen?
Lezen jullie wat er daadwerkelijk wordt gezegd?
Er zijn ook mensen die wèl begrijpen dat er zorgen zijn, die van mening zijn dat de overheid eens moet opschieten met een deugdelijk beleid, maar die desondanks niet tegen de wolf zijn, en óók van mening zijn dat dieren houders ook zélf hun verantwoordelijkheid moeten nemen (en sommigen doen dat, maar anderen niet)
Dat zijn mensen die zelf ook dieren hebben, waar ze gek op zijn, en die ook in wolvengebied wonen.
Wat heb je eraan twee topics volledig te vullen met dezelfde ja en amen reacties?

Nou ik heb mij niet speciaal aangemeld om bonje te schoppen hoor.
Ik denk dat dat het grootste verschil is.
Het gaat niet om dat men een andere mening heeft, dat is prima maar het feit dat je enkel aanmeld om overal tegenaan te schoppen vind ik nogal kinderachtig.

Wintu schreef:
Het topic is zeker toegankelijk voor iedereen, ook als je een andere mening hebt. En het zou mooi zijn als men er ook zonder vooroordeel in kan staan dan en zonder allerlei andere zaken bij te halen en mensen daarmee bij voorbaat al in een hok te duwen waar ze misschien helemaal niet in passen. Of er gelijk van uit gaan, dat wanneer men niet echt in het raster gelooft men niet voor zijn dieren zorgt of niks doet.

Als men hier een mening neerzet, maar dan niet ingaat op feiten die de mening weerleggen en het afdoen dat mensen enkel in hun eigen straatje praten is niet fair, doet men een hele groep mensen mee te kort.
En als men dan een vraag wordt gesteld over hoe men er dan precies wel in staat en hoe men de toekomst ziet, dan krijg je geen reactie. Ik snap dat niet, waarom niet, bij gebrek aan argumenten? Of weet men het zelf eigenlijk ook niet? Zeg dat dan gewoon, maar zet anderen niet weg, om dat men zelf met niets beters kan komen.

Precies dit.

Nikass schreef:
rien10 schreef:
Wellicht doen anderen, diegenen die jij zo hard veroordeelt, dat ook wel. En wellicht geven die ook niemand de schuld als er wat gebeurt.

Dat blijkt niet uit dit topic, waar alleen maar anderen de schuld krijgen. Op de eerste plaats de wolf, die "moordenaar"!

Dat laatste zijn jou woorden.
Nee dat dier is niet de 'oorzaak' want die handelt vanuit zijn nature.
Maar vooral de gene die de regeltjes hebben bedacht dat we er niets tegen mogen doen, die zijn in mijn ogen verantwoordelijk voor het leed.
Is net zoiets als je een inbreker geen blauw oog mag slaan als hij je huis in geslopen is... dat gevoel.

De illusie dat er een 0 stand voor de wolf in Nederland komt heb ik zeker niet, maar het zou fijn als er beheer komt. Zodat de overlast beperkt blijft.

Mark0919 schreef:
sterregoud schreef:
Mark, jij had toch bewijs dat de wolfwerende hekken zouden werken. Kan je dat bewijs nog laten zien dan ?

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9419306225

Daarnaast lopen er op de veluwe ook verschillende onderzoeken om de effectiviteit van elektrische hekken aan te tonen.
Ik had het al eerder gepost maar ik zal hem nog een keer posten.

[ [url=m/v5tx58.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alstu :o

Heb je dan ook een onderzoek wat voor invloed deze hebben op overig wild ?
Want heel leuk dat dit zou werken, maar een natuur bestaat niet alleen uit de wolf en een schaapskudde.

Wintu schreef:

Dat kan je uitzetten hoor, ik wil de foto's ook niet in mijn opslag namelijk maar wel de meldingen direct ontvangen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 01:42

Zichtmelding Pesse Dr

Citaat:
30 maart 2024.
Kraloerweg Pesse. Tijd: 15.15 uur.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://fb.watch/r8qKxonS-_/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 01:43

Onrust omgeving Beilen nacht vrijdag op zaterdag

Citaat:
30 maart 2024
2 nachten onrustig vee Lieveringveld Beilen. Er zijn ook grote pootafdrukken gevonden ( 8 tot 10 cm)
Mensen pas op uw dieren.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Aanvallen worden alleen gemeld met toestemming van de eigenaar.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Bron meldingen wolven in Westerveld.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 05:00

Loretta schreef:
Elke doodgereden wolf is er weer 1 minder.

Inderdaad! Juich ik er om? Nee! maar wel blij mee. Zoals hier afgelopen december een zeldzame wolf was en opeens was en blijft hij weg. Waarschijnlijk wel dood en hoe maakt mij echt niet uit maar geeft heel veel rust. Jammer voor hem, blij voor alle weide dieren.
Sta er eigenlijk hetzelfde in als bij al de mensen die de wegen gebruiken als crossbanen. Ik juich echt niet!!! Als ze zichzelf dood rijden. Echter ((sorry)) een aantal vragen er wel heel erg hard om en als ze het dan doen zonder andere personen mee te nemen dan ben ik daar opgelucht om. Niet omdat ik hun dat gun!!! Wel omdat een zeer groot gevaar voor de hele omgeving weg is.
Zo sta ik er bij wolven ook in. Als ze nu eens van weide en huisdieren af bleven zou ik er waarschijnlijk anders naar kijken. Ze ontnemen echter weide dieren gigantisch veel vrijheid en de eerste grotere roedels zijn gevormd. De dag dat we met onze honden/paarden/kinderen bepaalde natuur gebieden niet meer veilig in kunnen die komt steeds dichterbij. Is dit nu echt wat mensen willen en fantastisch vinden?? Ik kan er werkelijk waar totaal niet bij dat er mensen zijn die denken en verwachten dat dit allemaal goed gaat in dit stukje overbevolkte postzegel formaat landje met nep natuur.
Het zal wel zijn als met alles. Als uiteindelijk blijkt dat het niet gaat dan hoor je die mensen opeens niet meer en nog eens later hadden ze het altijd al gedacht en gezegd....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 06:00

Precies.

Laatst een filmpje van een wolf bij Kootwijk. Wat een gaaf dier!
Maar hoef hem niet in de buurt te hebben.

Nederland en veel andere westerse Europese landen kunnen gewoon echt niet meer met zulke grote roofdieren.

Ja zwijnen kunnen aanvallen. Reeën ook, konijnen en hazen kunnen ook gemeen bijten.
Maar ik hoef nooit bang te zijn dat die dieren mijn pony's komen bezoeken en opeten in hun eigen leefomgeving.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 06:15

Wintu schreef:

Ik ben er ook blij mee. Lekker overzichtelijk. En ik scroll wel door de discussie heen. Meestal houdt die toch naar een paar dagen weer op. ;)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 07:07

Wintu schreef:

Ik ben lid van de locale Whatsapp groep, dat werkt prima zo in mijn eigen regio. Toch ben ik ook blij met de meldingen van Tienus63 hier, want daardoor krijg ik ook een beeld van wat er elders in allemaal gebeurt qua aanvallen en zichtmeldingen. Zo zie je ook duidelijk dat het langzaamaan een steeds groter en verspreider probleem wordt. Want ja, net zoals bijv. randstedelingen niet meekrijgen wat de wolfproblemen in Drenthe zijn, krijg ik als Drenth ook lang niet mee wat er bijv. in Limburg of Vlaanderen gebeurt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:07

Ik vind het ook triest als een Wolf doodgereden wordt, heb dubbele gevoelens bij de wolven. Vind ze aan de ene kant prachtig maar het leed wat nu wordt veroorzaakt door het beleid en het feit dat het bos niet meer helemaal veilig is vind ik niet zo grappig.

Zag gisteren een filmpje van een zichtmelding bij Otterlo, twee roedels die bij elkaar probeerden te komen. Een roedel van 5 en een roedel van 7 met een hek er tussen waar ze overheen probeerden te komen. Of dat uiteindelijk gelukt is weet ik niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 08:52

Dat is de roedel van Planken Wambuis en van de Hoge Veluwe. Ze zijn al wel eens het hek over geweest hebben ze het hek daarna niet hoger gemaakt? Staat me iets van bij.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:09

In dat filmpje gaat er sowieso al 1 het het hek over en weer terug. Misschien zijn er meerdere filmpjes van?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:58

5 wolven gezien Hooghalen Dr

Citaat:
31 maart 2024
5.00 uur

5 wolven gezien aan de Laaghalerveen in Hooghalen. Liepen vlak langs het huis richting de grote weg waar ook paarden staan. Om 4.30 is er ook hier ook gehuil gehoord.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Aanvallen worden alleen gemeld met toestemming van de eigenaar.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!.

Bron meldingen wolven in
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:06

Nogmaals kaartje afkomstig van Bij12 met overzicht van aantallen gedode LANDBOUW huisdieren tussen 2015 en 2023, bijna 2900 gedode dieren. Voornamelijk schapen.

Afbeelding

Bron Bij12