eigen paard/pony na hoeveel jaar ervaring

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 14:02

Ik reed 2 jaar les bij de manege toen ik mijn eerste pony Beau kreeg. In die tijd had ik ook een aantal verzorgpony`s waar ik een paar keer per week heen ging
Ik vind dat iemand wel minimaal twee jaar manegeles moet rijden om op een eigen pony te kunnen rijden. Al kan je na twee jaar nog niet zoveel. Naar mijn idee kan je dan net iets moeilijkers van een makke pony eisen maar snelle, schrikkerige, bokkenden pony`s zijn dan toch vaak te lastig. Daarom dus minimaal twee jaar minimaal. Ik vind het ook heel belangrijk dat iemand voordat ie een pony of paard koopt eerst een verzorgpaard gehad heeft zodat e een beetje weet wat de verzorging in houdt en dat dat iedere dag is. Ook bij slecht weer en veel huiswerk. Verder is veel lezen ook altijd nuttig zodat je veel wijzer over verzorging en rijden wordt en zelf (eenvoudige) problemen op kunt lossen. Een paardenpersoon in de buurt die je o raad kan vragen is helemaal perfect. Daarom is het wel handig het eerste eigen paard op een manege of pensionstal te zetten omdat daar altijd mensen met meer kennis en ervaring zijn.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:34

Even denken.....ik reed 7 jaar denk ik toen ik mn eerste echte eigen pony kreeg(had daarvoor al een tijd geen manegeles meer maar reed pony's en paarden voor anderen)
Die heb ik vorig jaar verkocht en heb nu ongeveer anderhalf jaar mn paard.
Ik rij nu zo'n tien jaar.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 21:34

Even denken.....ik reed 7 jaar denk ik toen ik mn eerste echte eigen pony kreeg(had daarvoor al een tijd geen manegeles meer maar reed pony's en paarden voor anderen)
Die heb ik vorig jaar verkocht en heb nu ongeveer anderhalf jaar mn paard.
Ik rij nu zo'n tien jaar.