Het is afgelopen....... UPDATE: ze is dood.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:01

Heel veel sterkte Anna.
Vreselijk hoor.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:08

heel veel sterkte!!!!
En ik zal aan je denken....

gillian

Berichten: 4444
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:09

heel veel sterkte!!!
gillian

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:10

Sterkte meid. Ik denk aan je.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:18

Wat vreselijk voor je, dat het tóch zover is gekomen... Verdrietig
Ik leef zo met je mee, ik wens je veel sterkte toe, vanmiddag, maar ook de komende tijd, het is een groot verlies.

Lieve Origine, rust zacht.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:27

Sterkte... ik hoop dat het 'goed' gegaan is... ik weet verder niet goed wat te zeggen...

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:37

heel veel sterkte

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 18:43

Vanmiddag half 3 is mijn lieve merrie ingeslapen.....

We gingen 12:30 weg van huis en om 13:00 waren we in Utrecht. Ze stond gewoon in haar stal kuil te eten en dronk af en toe wat water. Ze was pas gewogen en was in 5 dagen 19 kilo afgevallen. Ze woog nog maar 410 kg...
Ik heb haar 1,5 uur lang kunnen knuffelen en heb haar nog even gepoetst. Ze stond de hele tijd met haar staart omhoog zo'n pijn had ze van die zure diarree..
De arts kwam langs om nog eens te vertellen wat er allemaal uit de onderzoeken was gekomen. Alles was dus gewoon slecht en ze verdenken haar tevens van een tumor in de buik die niet te zien is op de rontgen.. Hij vroeg of ze sectie mochten doen omdat ze dit zeer zelden zien bij paarden van net 5 jaar Verdrietig Het mocht van mij.
De arts vertelde precies hoe alles is zijn werk zou gaan en vroeg of ik overal bij wou zijn. Dit wou ik graag hoe erg het ook is om te zien, ik wil bij haar blijven totdat ze weg is.
Ik ben nog even met haar naar buiten gegaan, de laatste maal de zon in en wat vers gras uit de berm eten. De laatste maal de wind door haar manen en staart en voor de laatste maal hinniken naar de andere paarden. Dit vond ik het ergste maar aan de andere kant mooiste moment van deze dag.
Telkens gaf ze me een duwtje met haar hoofd, alsof ze het wist, alsof ze afscheid nemen net zo moeilijk vond als ik. Ik heb haar voor de laatste maal overal even geaait en toen liepen we naar de koliekbox waar de arts en de co-assistenten al zaten te wachten.
We liepen naar binnen en ik hielt haar bij haar hoofd vast, aaide haar en praatte tegen haar toen de eerste spuit naar binnen ging. Een kalmeringsspuit die na 5 minuten begon te werken. De arts bracht toen een catheter naar binnen voor de andere spuiten straks. Ik gaf haar nog een laatste kus op haar lieve hoofdje toen de coassistens haar van mij overnam voor de volgende 2 spuiten, door deze spuiten zou ze in slaap vallen. Ze kreeg de spuiten en niet lang daarna viel ze rustig op de rechterkant van haar lichaam neer. Toen lag ze daar gestrekt en mocht ik weer bij haar gaan zitten. Nu sliep ze erg diep, maar leefde nog wel.
Toen kreeg ze een overdosis narcosevloeistof, twee dikke injectiespuiten met een paarse vloeistof werden in haar lichaam gespoten. Twee minuten later constateerde de arts dat ze was overleden.
Ik was er de hele tijd bij, heb alles gezien en haar tot haar dood geaait. Dit gun je niemand, dit is het erste wat je kan overkomen. Ik heb dit paardje al vanaf jaarling, alles zelf geleerd, bijna iedere dag samen geweest en dan zo'n gruwelijk einde op veel te vroege leeftijd. Het is vreselijk Verdrietig
Ik kreeg haar halster mee en de co-assistent heeft een plukje manen voor mij afgeknipt. Ik gaf mijn geliefde merrie een laatste kus op haar hoofdje en zag in haar ogen dat ze allang weg was.
Ik hoop dat ze nu ergens gelukkig is, en dat ze op me wacht. Want ik weet zeker dat we ooit weer samen zullen zijn. Ik hoop dat mensen begrijpen hoeveel je van je paard kan houden, en hoeveel pijn het doet als je je paard los moet laten....

Rust zacht mijn lieve kleine paardje....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:50

Heel veel sterkte Manda. Het is het moeilijkste, maar ook het mooiste wat je voor haar hebt kunnen doen. Ze heeft niet gevochten, het is heel mooi en heel rustig gegaan. Probeer haar in gedachten te houden zoals ze in haar goede dagen is geweest. En als je wilt praten, wij zijn er voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:52

Heel veel sterkte, ik heb er geen andere woorden voor!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:54

Helaas begrijp ik het heel erg goed. Tien jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Na tien jaar samenzijn. Als ik jouw verhaal lees schieten mij ook de tranen weer in de ogen. Voor jou maar ook omdat het bij mij weer allemaal bovenkomt.
Maar je hebt alles gedaan. Je bent tot het laatst bij haar gebleven en ook al is het vreselijk om het leven uit je paard te zien vloeien, het is ook mooi om je paard tot het einde toe te begeleiden.
Je kon niet meer doen, nu is het tijd om verdriet te hebben.
Over een tijdje zal je ook weer met een glimlach aan haar kunnen denken.

Heel veel sterkte de komende tijd.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:55

manda...ik word gewoon misselijk van verdriet!!!echt,ik begrijp hoeveel je van een paard kunt houden,en als dit het einde is,kun je eigenlijk even niet verder leven!!!ik hoop dat je veel gehuild heb,want dat lucht op!probeer zoveel mogelijk erover te praten en te schrijven,heb ik ook gedaan!ik voel met je mee,en wens je enorm veel sterkte met dit vreselijke verlies...een paard is soms nog meer waard dan een mens!!!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:58

heel veel sterkte, met tranen in mijn mijn ogen heb ik dit verhaal gelezen!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23578
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 18:59

Ook namens mij heel veel sterkte.....
herinner haar zoals ze was, bewaar de mooiste herinneringen in je gedachte.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:00

Lieve Manda,
Ik zou willen dat ik iets kon zeggen of iets kon doen waar je je beter door gaat voelen. Helaas kan ik dat niet..

Heel veel sterkte, we zijn er voor je!

Dikke knuffel!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:04

Ik kreeg een koude rilling bij het lezen van de titel... Scheve mond

Jezus, vindt het zo erg voor je..Dit wens je niemand toe...

Sterkte voor je, vindt het erg naar en poedersuiker heb er gewoon geen woorden voor...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:06

Ik kan heel wat hebben en verdragen maar hierbij sprongen echt gelijk de tranen in me ogen...

Nu heeft ze wel rust en geen pijn meer...
Heel veel sterkte de komende tijd!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:15

Echt verschrikkelijk voor je.. de tranen staan in m'n ogen na het lezen van je laatste verslag. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:16

Heel veel sterkte!
Ook mijn ogen tranen.

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:17

ik heb t gelezen met de tranen in mn ogen. Wat verschrikkelijk dat dit heeft moeten gebeuren... Arme Origine. Gelukkig is ze nu pijnloos in de paardenhemel aan t spelen met allemaal andere paarden van Bokkers, dat weet ik zeker.
heel veel sterkte

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:24

JA JEETJE WAT MOETEN WE NU ZEGGEN, IEDEREEN HEEFT ZO MET JE MEEGELEEFD AL DIE TIJD. EN IEDER HAD HOOP DAT HET WEER GOED ZOU KOMEN EN DAN NU DIT, IK BEN ER HEEL ERG AANGEDAAN EN IK KEN JULLIE NIET EENS!! KAN JE NAGAAN HOE JIJ JE NU MOET VOELEN, DAAR ZIJN GEWOON GEEN WOORDEN VOOR. IK WENS JE NET ALS IEDEREEN HEEL VEEL STERKTE EN KRACHT OM ALLES TE VERWERKEN
HEEL VEEL MENSEN HEBBEN MOOIE DINGEN VOOR JE GESCHREVEN, MISSCHIEN HEB JE DAAR STRAKS WAT AAN. NOU IK GA EFFE EEN ZAKDOEK HALEN, HET LEVEN IS NIET EERLIJK................DE BESTE EN DE LIEFTSTE GAAN ALTIJD EERST................................

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:29

Ik wens je ongelovelijk veel sterkte
ik zit hier gewoon te huilen en weet niet wat ik moet zeggen Huilen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:30

Slik... Verdrietig Jeetje ik ik zit zelden achter mijn comp te janken. Ik kan mij zo goed indenken hoe je je moet voelen, ik heb mijn paardje ook al zo lang, van jongs af aan, en ik hou zo ontzettend veel van dat dier, dat is niet te beschrijven. Het is niet eerlijk, zo'n jong paard. Ik kan weinig meer zeggen om de pijn te verzachten, het is het beste, maar zo ontzettend moeilijk. Heel veel sterkte de komende tijd, en we zijn er voor je hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:32

Ik zit hier nu al met tranen in m'n ogen, laat staan hoe het voor jou nu is Verdrietig
Ik ken je verhalen ook nog zo goed over Origine van de tijd dat we regelmatig chatte op horses.
Dit is dan iets wat je niet verwacht voor zo'n jong paard.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen en mocht je je hart willen lucgten, wij bokkers zijn er voor je en voelen met je mee

Sterkte!

Billy

Berichten: 20724
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 19:36

Heel veel sterkte toegewenst....................