Achterlijke mensen tegenwoordig! BAH!!
                                                         Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
                                                         milo schreef:ik zou aangifte doen.
ze heeft ingebroken,
jouw paard een trauma bezorgd,
ook nog lopen schelden op jullie,
waar haalt ze de gore moed vandaan??
ik zou vandaag nog langs de politie gaan. zeker weten. echt te gek voor woorden.

Naar binnen gegaan (deur was open, de lompe doos) en daaaaaar kwam ze. Wat ik wel niet dacht dat ik aan het doen was. 'ach mevrouw, ik wilde met u praten, en aangezien u toch geen bezwaar schijnt te hebben tegen inbreken'... Stilte. Dus ik vertelde dat ik verschrikkelijk kwaad was, maar dat ik het toch op een fatsoenlijke manier op wil lossen. Dus ik vanalles uitgelegd over paarden, shetlanders, beleren, leeftijden, tuig, wat wel en niet kan, waarom een paard zo vastklemmen echt helemaal fout is, en dat het levensgevaarlijk was wat ze deden. "Dat wist ik niet" "Nee mevrouw, maar ik heb u eerder al uitgelegd dat ze niet bereden kan en mag worden, niet qua leeftijd en belering, maar ook simpel weg van mij uit niet. Toch deed u het, en dat wist u wel." Nou ja...niet graag, maar er kwam toch nog een sorry uit. Ik streek over mijn hart en dacht 'ze wisten niet beter'. Of ze wel nog naar de wei mochten komen. "Ja hoor, tuurlijk, aaien en lekkers geven vinden we allebei prima, maar ín de wei mag absoluut niet."

) voor haar voeten. Kindje kijkt verschrikt, moeder komt nu ook in actie. Pakt hooivork, ik (stoer): Mooi zo, er ligt nog een hele berg stront op u te wachten, daar, achter u, met de traantjes. Moeder kwam achter mij aan, maar ik ben iets sneller en minder vet, dus dat lukte niet echt. Ik zag gelukkig mijn ouders met de honden aankomen, ik was ondertussen toch wel van plan aangifte te doen, en als er iemand is die je verhaal kan bevestigen, werkt dat alleen beter. Moeder meende een geit te grazen kunnen nemen. Dat was ook nog mijn eigen geit (ja, en us Nien is da vrauke haar liefdesgeitje), dus tóen had ik het wel echt gehad. Bobbie kwam aangerend en wilde mij en de geit beschermen, en moeder heeft geluk gehad dat ik eerder was, anders had ze enkele botbreuken opgelopen. Ik trapte haar vól in haar maag, gooide haar op de grond en gaf haar een klap met de hooivork. Kindje wilde mij te pakken nemen, maar was er niet op bedacht dat ik zó giftig was dat ik kindje van de grond tilde en in de mest gooide. Moeder was furieus en wilde achter mij aankomen, mijn boer en boerin zagen wat er gebeurde, floten de hond, en de boer greep de schep. Mijn ouders, hadden gezien wat er gebeurde, en mijn vader kwam sneller dan het licht aangerend, de twee honden helemaal door het dolle: ik word aangevallen, en 'pappie' rent... hij rént! Einde van het verhaal: Furieuze mam en kindje lief bonden royaal in bij het zien van 4 grommende honden (kleine Dribbel had zich als een grote waakhond erbij gevoegd), een kwaad paard, een beer van een vent met zijn staalkabel armen al ontbloot had, twee giftige beschermers met onorthodoxe wapens en twee spuwende vrouwen. Mijn moeder belde de politie, en ondertussen troefden wij elkaar compleet onlogisch af: 

Dat dat zomaar in het wild rondloopt, zijn ze helemaal besodemieterd!khirshanta schreef:want onderweg naar de politie wagen: 'dit komt weer allemaal door jóú' °mept kind°.

je zult zon moeder hebben!                                                         

Dat kind bepaalt dus letterlijk wat er gebeurd en wordt er nog op afgerekend als het niet goed gaat ook!

Inderdaad erg kordaat opgetreden van je (zeker dat je bij moeder ging 'inbreken'... Zelf niet in de gaten hebben dat je totaal respectloos te werk gaat, totdat iemand je een koekje van eigen deeg geeft. 
  Hopelijk krijgen ze door het politieoptreden iets meer inzicht in hun eigen persoonlijkheid en tegelijkertijd het idee om er eens even flink mee aan de gang te gaan (natuurlijk om het te verbeteren).
 )                                                         

En zij kennelijk ook niet                                                         
)                                                         Goof schreef:Ik kan ergens nog wel begrijpen dat kinderen door hun brutaliteit hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen, maar een volwassen persoon????
Die moet toch haast wel een vreselijke kronkel in de kop hebben wil je zo'n slecht voorbeeld voor je kind zijn zeg!