Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

goiis

Re: Ik heb ze nu ook...Rotmeid en haar moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:00

Wat een idiote actie!! Laten we maar hopen dat ze er van geleerd hebben.. en dat je pony er niets aan over heeft gehouden..
Achterlijke mensen tegenwoordig! BAH!! Boos!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:18

milo schreef:
ik zou aangifte doen.

ze heeft ingebroken,
jouw paard een trauma bezorgd,
ook nog lopen schelden op jullie,
waar haalt ze de gore moed vandaan??

ik zou vandaag nog langs de politie gaan. zeker weten. echt te gek voor woorden.

Hier ben ik het mee eens: aangifte doen. Als zo iemand zo kortzichtig is om dit te doen, zullen ze vast nog wel een keer langskomen! Hang anders een geplastificeerd blaadje op met een waarschuwing dat er video-opnames gemaakt worden en dat bij elke overtreding direct de politie ingeschakeld wordt. Dit hoeft niet werkelijk zo te zijn, maar het is wel een afschrikker!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:33

Jeetje zeg, het wordt ook steeds gekker tegenwoordighe. Scheve mond
Snap niet dat een volwassen? vrouw die dus ook een normaal, volwassen verstand zou moeten hebben, zoiets doet. Nagelbijten / Gniffelen
Pennymeisjes zijn tot daar aan toe, maar een moeder met kind..
Vind het echt niet kunnen, zomaar op iemand anders z'n terrein komen waar nog een omheining om staat ook en dan zomaar aan iemand anders zijn paard gaan plukken en er op rijden.. Scheve mond

Aangifte doen is misschien wel een goede.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 21:54

Bubs is er goed vanaf gekomen, ze is wat schrikerig aan haar hoofd (dat werd ze de laatste tijd meer en meer, nu weet ik dus waarom), maar niets onoverkomelijks, ze heeft vandaag zelfs haar eerste kennismaking met rijdende auto's van dichtbij meegemaakt, en ze deed het weer eens super, dus ze zal er niks aan over gehouden hebben.

Het is trouwens dat Bobbie zo hard op me af kwam gerend, en ik dat zó verschrikkelijk lief vond dat ik spontaan even agressie-loos was. Als Bubs niet los had kunnen komen had ik dat kind ervan geschopt (letterlijk) en moeder laten weten dat mijn schoenen erger zijn dan maaiende hoeven in zo'n geval.

Ik heb aangifte gedaan, het niet eens de bedoeling, maar zó ongelofelijk lomp, grof, aso en brutaal, dan krijg je echt een pak slaag.

Het verhaal:

Deur gaat open. Deur gaat dicht. Ik bel aan. Geen gehoor. Omdat ik stiekem toch nog laaiend was, en ik uit was op wraak, besloot ik lekker achterom te gaan. Gelukkig voor mij is het een erg afgelegen achterom Bloos Naar binnen gegaan (deur was open, de lompe doos) en daaaaaar kwam ze. Wat ik wel niet dacht dat ik aan het doen was. 'ach mevrouw, ik wilde met u praten, en aangezien u toch geen bezwaar schijnt te hebben tegen inbreken'... Stilte. Dus ik vertelde dat ik verschrikkelijk kwaad was, maar dat ik het toch op een fatsoenlijke manier op wil lossen. Dus ik vanalles uitgelegd over paarden, shetlanders, beleren, leeftijden, tuig, wat wel en niet kan, waarom een paard zo vastklemmen echt helemaal fout is, en dat het levensgevaarlijk was wat ze deden. "Dat wist ik niet" "Nee mevrouw, maar ik heb u eerder al uitgelegd dat ze niet bereden kan en mag worden, niet qua leeftijd en belering, maar ook simpel weg van mij uit niet. Toch deed u het, en dat wist u wel." Nou ja...niet graag, maar er kwam toch nog een sorry uit. Ik streek over mijn hart en dacht 'ze wisten niet beter'. Of ze wel nog naar de wei mochten komen. "Ja hoor, tuurlijk, aaien en lekkers geven vinden we allebei prima, maar ín de wei mag absoluut niet."

Die middag kwamen ze langs, en ik stond toevallig in de stal. Ik hoorde ze, en dacht: even kijken wat dat wordt. Ze stonden heel netjes ernaast, en wilden haar gewoon aaien. Bobbie is ook niet gek, en die kwam meteen weer naar mij toe. Dus laten zien dat het geen kwaad kon. Maar mooi niet dat ze zich liet aaien! Stukjes appel die de wei in gegooid werden waren wel welkom. Vork
Kindje begint te bléren, moeder kijkt mij onbeholpen aan, ik kij terug 'zie maar wat je doet, ik heb het uitgelegd' En moeder legde uit dat het niet kon en dat het gevaarlijk was omdat het paardje geen mensen op de rug gewend was. Kindje blért harder. Moeder kijkt naar mij. Kindje begint aan de paal te trekken. Moeder durft niets te doen. Kindje trekt paal los (de grond was nog niet goed aangereden), moeder sust toe, ik hef mijn hooivork. Moeder 'nee schat, dat mag niet' Kindje begint hek te verduwen. Ik kijk ongeduldig naar moeder, moeder kijkt naar hooivork. Kindje kijkt naar paard en wil over het hek, moeder zegt 'Hier komen lieverd' en kijkt naar mij, ik geef aan dat ik op het kindje mik. Kindje gaat verder, ik SMIJT de hooivork tot net (perongeluk iets te dicht, maar ach Duivel ) voor haar voeten. Kindje kijkt verschrikt, moeder komt nu ook in actie. Pakt hooivork, ik (stoer): Mooi zo, er ligt nog een hele berg stront op u te wachten, daar, achter u, met de traantjes. Moeder kwam achter mij aan, maar ik ben iets sneller en minder vet, dus dat lukte niet echt. Ik zag gelukkig mijn ouders met de honden aankomen, ik was ondertussen toch wel van plan aangifte te doen, en als er iemand is die je verhaal kan bevestigen, werkt dat alleen beter. Moeder meende een geit te grazen kunnen nemen. Dat was ook nog mijn eigen geit (ja, en us Nien is da vrauke haar liefdesgeitje), dus tóen had ik het wel echt gehad. Bobbie kwam aangerend en wilde mij en de geit beschermen, en moeder heeft geluk gehad dat ik eerder was, anders had ze enkele botbreuken opgelopen. Ik trapte haar vól in haar maag, gooide haar op de grond en gaf haar een klap met de hooivork. Kindje wilde mij te pakken nemen, maar was er niet op bedacht dat ik zó giftig was dat ik kindje van de grond tilde en in de mest gooide. Moeder was furieus en wilde achter mij aankomen, mijn boer en boerin zagen wat er gebeurde, floten de hond, en de boer greep de schep. Mijn ouders, hadden gezien wat er gebeurde, en mijn vader kwam sneller dan het licht aangerend, de twee honden helemaal door het dolle: ik word aangevallen, en 'pappie' rent... hij rént! Einde van het verhaal: Furieuze mam en kindje lief bonden royaal in bij het zien van 4 grommende honden (kleine Dribbel had zich als een grote waakhond erbij gevoegd), een kwaad paard, een beer van een vent met zijn staalkabel armen al ontbloot had, twee giftige beschermers met onorthodoxe wapens en twee spuwende vrouwen. Mijn moeder belde de politie, en ondertussen troefden wij elkaar compleet onlogisch af:

boer:Jullie komen niet aan onze meid!
ik: en aan mijn beesten!
Boerin: en ook niet aan die van ons
Vader: Als je ook maar één vinger uitsteekt naar mijn dochter...
ik: En mijn paard en geit!
Boerin: en die van ons
Boer: en aan ons meiske

Van gift zeg je de meest lompe dingen Bloos!

Politie kwam, proces verbaal opgemaakt, en ze moesten mee naar het bureau. Ik denk dat het deze keer wel tot moeders is doorgedrongen, want onderweg naar de politie wagen: 'dit komt weer allemaal door jóú' °mept kind°. Wat ervan komt, zullen we nog moeten horen, maar ze wordt aangeklaagd op inbraak, vernieling, mishandeling van mensen, mishandeling van dieren en poging tot mishandeling en bedreiging. Er zijn vijf verklaringen die precies hetzelfde omvatten, dat is toch wat beter dan de waardeloze verklaring van een labiele moeder.

goiis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:05

Hatjeee!
Dat noem ik nou gerechtigheid voor die domme mensen!!
Toch vind ik dat je nog aardig netjes hebt gehandeld, want zulke "volwassenen" hebben echt wel meer dan 1 steekje loshangen!!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:16

Mooi opgelost zo!! Waar haalt dat mens de brutaliteit vandaan Scheve mond

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:17

Wat een idioten zeg Bloos! Dat dat zomaar in het wild rondloopt, zijn ze helemaal besodemieterd!
Ik was waarschijnlijk al helemaal uit mijn panty gegaan als ik had gezien wat je in je openingspost beschrijft, dan had ik echt niet voor mezelf ingestaan.
Dat je ze nog toe liet daarna zeg.... ik had ze per direct van het erf geknikkerd, eventueel met wat 'lichte dwang'..... En wat er verder gebeurde, ik kan er gewoon niet bij dat er zulke mensen zijn. Gelukkig dat er nog andere mensen waren, in je eentje lijkt dat me dat helemaal geen fijne situatie.

Dat mensen denken dat paarden algemeen bezit zijn heb ik trouwens ook al weleens gemerkt, maar gelukkig niet zo extreem. Ik heb het weleens gehad dat tijdens een buitenritje even een ijsje haalden bij een snackbar en met de paarden op een veldje ernaast stonden. Een paar mensen met kinderen kwamen even aaien, geen probleem. Tot een vent zijn kind oppakt en zo op de rug van mijn nietsvermoedende paard zette, toen werd ik al goed giftig. Vent begreep er niks van, paard had toch een zadel op en het kind kon er best even op zitten.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 04:28

khirshanta schreef:
want onderweg naar de politie wagen: 'dit komt weer allemaal door jóú' °mept kind°.

Die spoort echt niet helemaal Verward
Eerst die akties al op jouw terrein, dan vervolgens je eigen kind slaan omdat het niet snapt dat niet mag wat je eerst wel toeliet en ze het niet eens terugfloot..?
Ik kan er met mijn kop niet bij.. wat een gek zeg..

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 05:27

jezus wat een soap Bloos
en wat een ziek mens je zult zon moeder hebben!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:00

Oooh wat een verhaal zeg!! Stoom uit je oren

Ik geloof dat deze dame maar eens eel snel naar een opvoedspreekuur moet, voor zichzelf en voor het kind!

Kind heeft haar zo in de tang dat ze het laat doen wat niet mag (ze is godberterd bang voor de rectie van het kind!) en als het dan uit de hand loopt, schuift ze de verantwoordelijkheid ook nog op het kind! Koe Dat kind bepaalt dus letterlijk wat er gebeurd en wordt er nog op afgerekend als het niet goed gaat ook!

Wie voedt nou wie op!
Boos!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:08

...dus die moeder wilde jou aanvallen?
Maar toen trapte jij haar en smeet het kind in de mesthoop??
Ik vind die vrouw echt zwaaaar geschift Bloos!
En dat kind krijgt echt de perfécte opvoeding!
Hoe oud was dat kind nou, denk je?

Charlie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:13

Tsjongejonge zeg, wat een verhaal! Wat een stelletje idioten!!! Boos! Inderdaad erg kordaat opgetreden van je (zeker dat je bij moeder ging 'inbreken'... Zelf niet in de gaten hebben dat je totaal respectloos te werk gaat, totdat iemand je een koekje van eigen deeg geeft. Rolleyes Hopelijk krijgen ze door het politieoptreden iets meer inzicht in hun eigen persoonlijkheid en tegelijkertijd het idee om er eens even flink mee aan de gang te gaan (natuurlijk om het te verbeteren).

Nou succes verder, hopelijk ben je nu van ze af! (Hoewel een excuusbrief en een zak wortelen voor je paard natuurlijk niet zouden misstaan... Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:36

Sorry voor als ik het verkeerd begrijp maar ben jij nou degene die begon dmv een hooivork naar het kind te smijten? Wat als het mis was gegaan en je had het kind geraakt? Dan had jij nu gezeten.

Maar voor de rest vind ik het wel goed dat ze nu iig weg zijn. En waarschijnlijk ook voorgoed.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:47

Wow wat een wild-west-verhaal zeg!
Maar wat een brutale, domme mensen met een ontiegelijk dikke plaat voor hun kop!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:52

Echt je mond valt ervan open, wat brutaal! Boos!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:53

Vandaag kwamen vader, moeder en kind (okéé, ze stonden een eindje verderop al een paar uur te wachten). Vader vertelde dat hij weken weg moest zijn voor zijn werk, hij werd terug gebeld om zijn vrouw en kind van het bureau moest halen. Lang verhaal kort: ze boden allebei hun excuses aan, ook aan mijn boer en boerin, ze hoeven geen schade te betalen, want die is er niet, maar ze wilden het toch zeker wel goed met mij, het paard en de geiten maken. We zijn overladen geworden met knabbel dingen, snoepjes, appels en wortels, en ik heb een bon gekregen van 50 euri voor een paardenwinkel hier in de buurt.

@ miss montana: als ik haar had geraakt (ik zat er toch nog een 20 cm vanaf, maar toch), had ik idd een groot probleem ja, maar ik was zo kwaad dat ik perongeluk verder gooide dan de bedoeling was (dat was tot ong. een meter). Verder is het geen 'zij zijn begonnnuuuuuuh' verhaal, maar als je inbreekt en mijn paard zit te stangen, en daarna terwijl ik in de wei sta te kijken, het nóg een keer laat gebeuren, kun je een waarschuwing krijgen dat een stap verder écht geen waarschuwing meer verdient. Als je dan ook nog mijn geit te grazen wilt nemen, dan krijg je echt een klap voor je harses. Ik ben echt tegen geweld, maar als je onschuldige dieren wilt pakken, vooral die van mij, zul je dat toch echt over mijn lijk moeten doen, en ik heb er dan ook geen spijt van wat ik gedaan heb.
Voor wat hoort wat, en zo gaat dat ook bij slechte dingen.

EDIT: We willen de aanklacht laten vallen, de vrouw gaat in therapie en zo gauw we zien dat ze ook echt in therapie is, gaan we er ook niet meer op verder

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:59

Fijn dat die vader wel nog normaal was!
En dat je excuses hebt gekregen Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:30

Wat een lef moet je hebben zeg!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:37

Gelukkig dat mensen zich nog kunnen verbeteren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:50

Fijn dat het nog netjes opgelost is. Ik zou nog steeds woedend zijn maar ze hebben hun goede wil nu wel getoond gelukkig.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:00

Idd, ik bescherm mijn dieren wel, met hand en tand, maar als het netjes kan, dan wil ik ook geen stennis schoppen Lachen En zij kennelijk ook niet

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:37

Raar dat ze haar man nodig heeft om in toom gehouden te worden. Beetje een triest figuur.
Maar wel leuk dat je vanalles gekregen hebt zeg! En ook nog een bon van 50 euro!! (weet je al wat je ervan gaat kopen? Tong uitsteken)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:42

Goof schreef:
Ik kan ergens nog wel begrijpen dat kinderen door hun brutaliteit hun nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen, maar een volwassen persoon????
Die moet toch haast wel een vreselijke kronkel in de kop hebben wil je zo'n slecht voorbeeld voor je kind zijn zeg!

Precies mijn mening, een kind, oké je praat het niet goed, maar soms weten ze niet beter..
Maar inclusief moeder?! Niet te geloven!

zan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 09:46

wat een rotstreek van die mensen zeg!! wie graaft er nu een paal uit, en dan ook nog eerns heel brutaal die wei in terwijl je weet dat het niet mag.. en dan ook nog Bobbie aan z'n manen trekken! k kan begrijpen dat je ze rotmeid met dr moeder noem..Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 10:07

Hopakeee.... helemaal goed.
Goed gereageerd en goed opgelost.

Die moeder spoort idd niet en als zij haar kind niet in bedwang kan houden moet ze hulp zoeken en blijkbaar heeft ze dit nu voor zichzelf gedaan.

Heel veel sterkte... je heb het goed gedaan.