Okee niet lachen --- nieuw aanbod...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 18:10

Nee ik weet nog niets meer. Mijn vader is steeds onderweg dus ik heb hem nog niet kunnen vragen of hij die contactpersoon al gebeld heeft voor meer info. Ook van mijn vriendin weet ik nog niets, heb haar wel een SMS gestuurd maar ze heeft er nog niet op gereageerd dus ik hoop dat ze vanavond ofzo wel thuis bereikbaar is.
Ik ben laatst met Marloes op stallenjacht geweest toen zij Pliva van de ene op de andere dag ergens anders moest stallen. We zijn toen bij de pensionstal op de Anreperstraat geweest waar Kitty het in dit topic al over had, bij Joling op Schieven inderdaad en bij Arends in Deurze.
En allemaal vragen ze rond de 140 tot 160 euro per maand, uitmesten is per stal verschillend. Maar dat kan ik echt niet betalen in mijn eentje want mijn studiefinanciering stopt in september maar moet nog wel een jaar studeren in Zwolle dus ook niet gratis helaas.
Wat je zegt over Geert dat die een stal vrij heeft als jij Des toch bij huis hebt staan...heeft ook al even door mijn hoofd gespookt, maar ik kan die arme man toch niet nog een keer opbellen voor de paarden *LOL* hij ziet me aankomen!! Bloos Knipoog

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:25

Ik denk dat Geert het helemaal geen probleem zal vinden. Hij heeft het vorig jaar al eens met mij over pensionstalling gehad. Ik geef toe er over hebben en daadwerkelijk iets doen daar zit nog wel verschil in Schijnheilig .
Maar als jij meer weet over dat paardje, en het lijkt je echt wat, dan zou ik het zeker eens vragen aan hem. nee heb je! Heel mischien weet ik nog wel iemand anders voor je. Hoewel zij het er ook al over hebben om een 2e paard aan te schaffen... Als je meer zekerheid hebt over het paardje, en je zit nog steeds met stalling omhoog, dan kan ik dat wel aankaarten op de menvereniging. Daar hebben vast nog wel een paar een plekkie over! En voor weinig geld! Als ik zeg dat ik een kennis heb die gratis een paardje kan krijgen maar met de stalling omhoog zit. Als je wil kan ik dinsdag een balletje opgooien. Dan hebben we een vergadering. Dan staat ie dus wel richting Smilde ipv richting Rolde.... (maar ook hier kun je mooi rijden hoor!)

Nouvelle
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 00:21

LiSSy schreef:
mijn beste vriendin had ook zoiets....
haar tante die woontin frankrijk en die mensen zijn ook stinkend rijk... haar dochter had een paard die voor het springen gefokt was, maar dat meisje wou dressuren.
hebben ze mijn vriendin, ook enorm paardengek, opgebeld dat ze hem mocht komen ophalen.
het paard was ook helemaal gratis...

maarre... cody ik hoop dat het lukt voor je!


Da's dus het paard van mijn zusje en ze is er dolgelukkig mee.
Wij hebben mijn vader ook overgehaald om haar op te halen uit frankrijk.
Dus zijn we i.p.v. een weekendje Utrecht naar Frankrijk gegaan.
Het was een beetje heen en weer rijden, maar wel met een erg leuk vooruitzicht. Als ik jou was zou ik het zeker doen en de stalling daar kom je ook wel weer uit. Zorg wel dat je alles goed geregeld hebt qua papieren, enz. Als alles door gaat wens ik je veel succes en plezier toe en waar een wil is is een weg, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:40

Hoi Cody,

Stel... Zij wil een goed tehuis en een goede eigenaar. Dat kun je nooit afdwingen als het paard van een andere eigenaar is. Maar... kun je niet bespreekbaar maken dat je samen met haar een oplossing zoekt. Leg je probleem uit mbt je studie en het weinige geld dat je nu hebt. Kun je niet vragen of ze bereid is om bijv. f 100 per maand bij te leggen totdat je zelf in staat bent om beter bij kas te komen. Kun je altijd na een jaar haar dat geld teruggeven en heb je het paard voor f 1200 gekocht. Als het paard voor niets weg mag, zijn zo ook weer niet zo arm toch?? Zij kan zich dan overtuigen dat het paard goed terecht is gekomen en af en toe eens komen kijken. Ik denk dat je wel moet weten hoe de gezondheid van het paard nu is, beenconditie etc. Is hij ok, (ja goed niet meer zo jong, maar dat weet je toch nooit van te voren, een jonger paard kan ook ineens van alles krijgen) zou ik de gok wagen.

succes

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:48

Spannend zeg!

Mijn moeder zei altijd dat je nooit op zoek moest gaan naar dieren, maar dat het juiste beestje jou wel opzoekt..
Geloof dat iemand jou gevonden heeft.. Knipoog

(wij werden ook érg vaak gevonden, wat als gevolg heeft dat we over een tijdje moeten verhuizen omdat we met té veel beesten zitten Tong uitsteken )

Ik zou het, als het financiel te redden is, doen. En aangezien er zo veel mensen zijn die je willen helpen..

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 10:15

En zoiets komt toch ook altijd onverwachts. Hetzelfde met Des. Ik wou altijd een eigen paard, maar we hadden toen nog maar pas de flat, en een paard kon eigenlijk niet uit. Als hij in pension had gemoeten had ik het financieel ook nooit gered. gelukkig mocht zij bij Geert blijven staan, en hoef ik alleen maar stro en brok te betalen.
Onverwachtse dingen kunnen erg leuk zijn, als het paardje nu ook maar wat soeps is, en niet "maar" een mini-shetlander waar je weinig mee kunt beginnen....

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:02

Lieve schat, zo een kans krijg je nooit meer, zeker niet als je vader het ook nog ziet zitten. DOEN DOEN DOEN!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 17:23

Mijn vader heeft inmiddels het telefoonnummer van de eigenaars (vlakbij Bordeaux) maar ze nemen maar niet op Huilen
Het zijn trouwens Nederlandse mensen, dat maakt alles weer wat makkelijker. Vanvond belt mijn vader nog een keer, heb hem een lijstje opgegeven van dingen die ik in eerste instantie wil weten (ras, geslacht, stokmaat, karakter en gezondheid).
Dus morgen waarschijnlijk een update. Lachen
We hebben het weer even over stalling gehad dat ik heel misschien in Smilde iets kan vinden (bij die vriendin of anders heeeel eventueel bij mijn oude buren). Maar, zei mijn vader, dan kun je niet samen met Marloes rijden. Dat vond hij wel jammer voor me. Toen wilde hij ineens heel graag weten hoeveel stalling kost bij mijn huidige stal Schijnheilig
Misschien toch een sponsortje? Schijnheilig Knipoog

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:55

het blijft dus spannend Haha!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:34

Kusje (sorry kon het niet laten)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:00

Da's dus echt heel spannnend! Ik zal vanavond dan op de vergadering nog maar niets vragen....
Ik heb zondag mijn vriendin nog gepolsd. Die vond het ook heel erg leuk voor jou. Even later zei ze dat zij voorlopig nog geen 2e paard erbij nemen, mocht je dan toch nog stalgebrek hebben, je weet me te vinden!

Rhys
Berichten: 6354
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 22:58

Jeetje zeg, je houdt ons wel in spanning hoor! Knipoog Elke dag denk ik van nou, nu zal er wel een heuse update staan, maar nog niks...ben echt heel benieuwd wat voor paardje het is!!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:43

en al meer nieuws?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:06

ben je het paard mschien al aan het ophalen?
we wachten hier wel met spanning hoor Haha!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:10

ben je het paard mschien al aan het ophalen?
we wachten hier wel met spanning hoor Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:04

Wow! Doen man!
Zet je tanden erin en ga ervoor!!!!!!! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 12:20

Nou ik ben net terug uit Frankrijk...
Tong uitsteken

Nee, ik weet dus ook nog niks meer, loop telkens mijn vader mis 's avonds en nu is hij aan het werk dus kan hem moeilijk ff storen voor dat paard. Dus vanavond een herkansing Lachen

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik iets meer weet, echt!!
En dan komt er met grote letters UPDATE bij het topic te staan Knipoog
Ben net zo nieuwsgierig als jullie!!!

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:59

oliebol ik dacht ja ze heeft gereageerd het staat er... niet dus Scheve mond

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 09:16

Kleine update: mijn vader heeft met de contactpersoon in Frankrijk gebeld aangezien de eigenaars steeds niet opnemen.
Of het een ruin of merrie was ed wist hij niets over te vertellen maar wat hij gaat doen is binnenkort de eigenaresse opbellen met een lijstje vragen dat ik heb samengesteld. Hij belt mijn vader dan daarover.
Het kon nog wel even duren omdat de eigenaresse heel veel weg is, moest namelijk veel lesgeven in het buitenland (hmmmm dan zal ze zelf ook geen slecht paard hebben neem ik aan Schijnheilig) maar zodra er dus nieuws is - waarschijnlijk halverwege volgende week - doe ik uitgebreid (hoop ik) verslag.
Dus tot die tijd is er nog geen nieuws. Zit weinig schot in de zaak maar ja, dan kunnen we eventueel mooi in de zomervakantie die kant op om eens te kijken Haha!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:27

Gelukkig kun je nog een tijdje met Dira aan de slag. Maar spannend is het wel! Ben je al flink aan het sparen?

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:20

er zit idd geen schot in de zaak.
ging dit topic maar ff weer ff bekijken om te weten hoe het nu op dit moment zat, maar nee hoor, ben nog niks wijzer dan een paar dagen geleden Extreme duivel

ik hoop dat je heel veel geluk hebt en over een tijdje dit paardje naar NL kan halen.
vind het wel vaag als het een heel erg duur paard is, dat je die dan zomaar 'weggeeft' .
het wordt wel eens gedaan, maar niet met paarden die in de hogere prijsklassen zitten zonder gebreken ed zover ik weet.
maargoed, stel je voor dat het wel zo is, daar heb je ineens een paard van Kwijl hier tot Kwijl ginder.
maargoed, aan de andere kant kan het ook zijn dattie wat heeft of al erg oud is of dat het een klein ponytje is, waar je opzich dus niks aan hebt wat betreft het rijden.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:08

Hij was 16, dus leeftijd valt nog wel mee. Nu nog de maat..... Maar idd, wachten duurt wel lang. Haha!