Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bud_gloor schreef:bud_gloor schreef:hey hey
volgens mij ben je niet verzekerd!!!
als je geen cap om heb dan!!!

MaiMai schreef:Dat verhaal van: "het is toch je eigen botte hoofd" enzo ben ik het niet helemaal mee eens: denk eens aan wat je anderen aandoet! Stel dat jij overlijdt omdat je paard schrok van een vrachtwagen ofzo, daar komt die vrachtwagenchauffeur niet snel overheen! En wat dacht je van je ouders, vrienden en familie enz? Als het had voorkomen kunnen worden door een cap?
KiWiKo schreef:euh, Yokie............... ik snap niet echt wat je zegt....
marleen_usar schreef:Als je buiten rijd zonder cap en je wordt gesnapt dan word je daar voor bekeurd is een regel die al langere tijd bestaat, ..
yokie schreef:marleen_usar schreef:Als je buiten rijd zonder cap en je wordt gesnapt dan word je daar voor bekeurd is een regel die al langere tijd bestaat, ..
Ben toch erg benieuwd waarin die regel is opgenomen en welke grondslag die bekeuring dus heeft. Tot die tijd valt ook dit argument bij mij onder het motto: onzin
Deze heb ik ook nog nooit gehoord...Jellie schreef:Tegenwoordig zijn ze van zulk goed materiaal gemaakt...
marleen_usar schreef:Het is al langere tijd verplicht maar goed jullie weten dat nu dus.
reeskees schreef:Als je een flinke klapper hebt gemaakt en het draait uit op ziektekosten, dan vragen de meeste verzekeraars zeker of je wel of niet een cap op had ten tijde van de val.
Ook als je paarden voor derden rijdt (of simpel een verzorgpony van iemand rijdt), kun je maar beter een cap dragen. want als het dan op ziektekosten uitdraait als gevolg van een val van dat paard, dan is tegenwoordig de eigenaar van het paard verantwoordelijk.
Dus de eigenaar moet dan (als deze tenminste verstandig is) je verplichten een cap te dragen.

Ir111 schreef:
Het zit gewoon niet lekker niet, ik krijg een zweetkop en kriebels en als ik hem langer dan een uur op heb krijg ik er ook nog es hoofdpijn van. Maar goed, alles went op den duur waarschijnlijk wel.