BRIEF GEHAD VAN MN EX ZN ADVOCAAT OVER FLAME

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48435
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:08

Cassidy en Yootha , bedankt voor het advies , maar :

Ik heb helemaal geen behoefte om geld weg te brengen naar het NRPS ,
bovendien staan er grove fouten in het paspoort en heb ik geen wedstrijd-of keurings-neigingen.

Dan vind ik het zonde geld om er een NRPS- inschrijving op na te houden ,
dat kostte altijd een honderd gulden per jaar dacht ik ?
Kan ik wel nuttiger besteden.....

Bovendien heb ik het geld voor Rena overgemaakt via mijn bank , met een betalingsomschrijving waar letterlijk instaat "betaling Marena" ,
op de naam en bankrekening van de vorige eigenaresse .

Dus dat lijkt me wel bewijs genoeg ?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:13

Het is jouw risico, ik zou het niet willen lopen.

Het is alleen al als je op een stal staat en die gaat failliet (zie je niet altijd aankomen) en er word beslag gelegd op de dieren die er staan. Nog niet eens dat de vorige eigenaar ineens claimt dat Marena nog van haar is (de weet misschien niet eens dat ze op papier nog steeds de eigenaar is)

Als de papieren niet kloppen, zie hem dan maar terug te krijgen. Duurt al een eeuwigheid als de papieren kloppen, maar zo....?

Ik denk persoonlijk dat een goede nachtrust het geld dat je naar het NRPS moet brengen wel waard zou zijn.

rapsodie
Berichten: 48
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: wijtgaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 19:15

Boos! lieve mensen, ik dat jullie je de situatie niet echt kunnen voorstellen en mischien heb ik het ook wel mis. maar ik denk dat we hier te maken hebben met een machtswellusteling, hij kickt zichtbaar op de aandacht die hij kan trekken met deze situatie, zij is natuurlijk ook nog een stuk jonger.

Wat begin je tegen een volwassen vent die je ook nog bedreigt, die pony had hij in de eerste instantie voor haar gekocht en uit het verhaal blijkt ook wel dat hij niet echt veel om het dier geeft, een heel vervelende toestand dus, gaat hij ook nog met haar beste vriendin, jemig wees maar blij dat je van die mensen af bent in ieder geval.

Maar nu, ik denk nog steeds dat een rechtzaak geen haalbare kaart is, probeer het geld anders bij elkaar te krijgen en zoek iemand, desnoods via deze site die zogenaamd de pony koopt!! zo weet je vriend niet dat jij erachter zit, laat wel een kwitantie uitschrijven!!! en laat die tussenpersoon ook weer een soort contract opstellen dat hij haar weer aan jouw heeft verkocht, het lijkt omslachtig maar wel een goede methode lijkt me. Wacht even met je zelf te laten zien, tot het wat op de achtergrond is geraakt, mischien kan die tussenpersoon daadwerkelijk een paar weken op je pony passen en neem het dan over. Geheel legaal, zonder ruzie en gedonder, toch opgelost.
Als ik bij je in de buurt had gewoond, had ik het zeker voor je willen proberen. }>

Gaat het nu allemaal niet lukken dan raad ik je aan om er even een beetje afstand van te nemen, praat desnoods even met de staleigenaar of het goed gaat met de pony en laat je even niet zien, zodoende krijgt je ex niet de aandacht waar het hem volgens mij om te doen is. Nu heeft hij een soort van macht over je d.m.v de pony, verspil je energie niet aan gesprekken die gedoemd zijn te mislukken, hij zal de pony vast niet verkopen zonder de papieren en dan moet hij toch naar jou toe komen, kijk dat draait de zaak weer even om, geef hem toch niet de aandacht die hij niet verdiend, blijf bij je zelf, je bent nog veel te jong voor deze vervelende toestanden, dus GEEF HEM GEEN AANDACHT MEER Frusty Frusty , je pony redt het wel even zonder je. Huilen

Succes meisje, je kan het!!!! *LOL* *LOL*

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 20:03

tnx allemaal...
ik ben al heel druk bezig, maar hou het hier op bokt een beetj bij hoe alles is verlopen...
ik heb een advocaat gebeld (ook meerdere) (tenminste mijn nieuwe vriend) en die zeggen dt ik nu weer een stapje dichter bij ben...
een rechtzaak is niet te betalen...
maar nu weten julie dus dat ik ook druk bezig ben... maar vlot gaat het inderdaad niet..
ik heb de papieren pas , dus ben alweer een stukje verder...

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

foutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 20:48

Ik heb niet alles gelezen dus als iemand van jullie deze reactie al heeft geplaatst sorry dan!

Ik weet je naam niet meer maar ik heb een hele slechte mededeling.
Je bent minderjarig dit betekend wettelijk dat jij niks mag tekenen wat bindend is.
Mocht dit op een rechtzaak uitlopen dan kun je er van uit gaan dat je vriend het paardje krijgt omdat jou handtekening niks waard is wettelijk!
Ik ben bang dat je weinig kunt doen in dit geval.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-02 14:06

Citaat:

idd!!

ik wordt een beetje kriegel van dat gedruil, van 'ik vind het zo zielig en mijn paard gaat naar de knoppen maar ja, mijn ex-vriendje is toch soms ook wel aardig dus dat is ook weer zielig..'

hier kom je dus geen stap verder mee. doe iets, haal dat paard daar weg, praat het uit, geen die vriendin een schop Knipoog , maar DOE iets!


Duidelijk mee eens. Ik zou ook behoorlijk kwaad worden, maar snel stappen onder nemen. Teneerste zou ik alleen al die vriendin aan spreken. Om vervolgens een rotschop te verkopen als ze niet wil luisteren. Schijnheilig

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-02 16:09

by the way:
dat meisje komt niet meer en ik ga nu gewon goed met haar om.
mn ex heeft een nieuwe vriendin die ook een paard heeft tegen over onze stal

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 13:05

hallo

ik heb lang nix van me laten horen
er is weer veel gebeurd.
ik doe flame nu elke dag en mn ex is er gewoon nooit, jah een 1 in dde maand om de stalling te betalen.
ik heb gewoon met mn ex gesproken, ik mag flame gewoon doen van hem en daar ben ik wel blij om.
het is nu vakantie, ik vraag me af voor hoe lang flame nog blijf.
mn ex wil haar wegdoen namelijk en wil een kleiner paardje die voor de kar kan.
over 2 weken ga ik op vakantie, ik wil nog geen eens meer, meer die angst dat flame weggaat.
maar ik denk wel dat mn ex zo is dat hij het eeerlijk verteld dat ie weg gaat, ik geef dan pas de papieren , die geef ik gewoon dan aan de nieuwe eigenaren, zodat ik altijd via het nrps kan vragen waar ze staat...tenminste als ze op de goede naam staan...
ik weet dat ik me niet druk moet maken, maar ik ben al aan het afwachten sinds maart wat er allemaal gaat gebeuren....das ook niet veel.
maar ik realiseer me nu wel dat ik nix over flame te zeggen heb, ok....ik kan die pony dan wel sinds die er is elke dag hebben gedaan....maar geld dat speelt gewoon een rol..
toen ik ziek ben geweest , ben ik twee dagen niet geweest....ik was zo bang dat als ik op stal aan kwam dat ze weg is..
ik weet dat ik overdreven ben....maar toch ik heb echt een band met dat beest....iedereen vind haar druk, ze mn ex heeft al een paar klappen van dr gehad en zijn ex heeft ook een flinke klap gemaakt omdat ze steigerde....
nou ik haar nooit zien steigeren...alleen in de bak en toen ze kreupel was...
ik ben weer in contact gekomen met de mensen waarvan flame was.
tenminste met een meisje die haar advertentie had geplaatst.
zij denken dat alles in orde is..
in augustus gaat zij naar die mensen toe , ze vroeg of ik ook mee wou met flame...jippie d8 ik...maar ik heb nix te zeggen over flame.
ik moet die mensen ook het verhaal vertellen, dat ik de papieren heb en mn ex dat niet weet.
ik heb nu ook foto's van flame dr ouders.....echt gaaf...dat vrolijkt me allemaal op..
ook als ik aankom op mn scooter, dan begint ze als een gek te hinniken...
maar ik laat dat meisje dit verhaal wel lezen...ik hoop dat ze het begrijpen..
ik ga vandaag ff 3 fotorolletjes volschieten van flame, ik neem mn zadel en hoofdstel mee, zodat ik nog leuke foto's heb vooradt het te laat is.
het leuke is dat ik nog met een fotoalbum van mn vorige pony bezig ben...die is al een jaar weg...
dit was weer mn verhaal tot nu toe...
als julllie vragen hebben of tips dan doet dat me heel veel!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: foutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-02 13:15

Angelique18 schreef:
Ik heb niet alles gelezen dus als iemand van jullie deze reactie al heeft geplaatst sorry dan!

Ik weet je naam niet meer maar ik heb een hele slechte mededeling.
Je bent minderjarig dit betekend wettelijk dat jij niks mag tekenen wat bindend is.
Mocht dit op een rechtzaak uitlopen dan kun je er van uit gaan dat je vriend het paardje krijgt omdat jou handtekening niks waard is wettelijk!
Ik ben bang dat je weinig kunt doen in dit geval.


Te jong om iets te tekenen dat bindende is, maar niet te jong om te gaan met een 20 jarige pedofiel?

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-02 13:23

sorry maar aan dit soort reacties heb ik nix!ik was 15 toen het uitging en hij 19..

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 18:33

nou het verhaal is allemaal lekker verlopen maar niet heus... Verdrietig Verdrietig Verdrietig
flame staat te koop, mn ex heeft geen tijd meer dat is zijn rede...
aan mij wil ie m niet verkopen.

iig mensen bedankt voor jullie tips..
ik ben er nix mee op geschoten, maar ik heb gewoon weer pech gehad.
ik heb nix meer en stop helemaal met paarden en rijden...
waarom? k ben het zat dat mensen via mij een hoop geld verdienen.
dit is wel een ander geval, maar toch...ik deed alles voor die pony, wat krijg je terug???...stank voor dank..

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:43

jij hebt wettelijk bewijs dat je paardje van jouw is die banketstaaf van een ex niet dus als ik jouw was zouw ik naar de politie stappen als diefstal! en desnoods een rechtsaak beginnen
jij wint want jij hebt papieren en hij staat op jouw naam duzz veelsuces in de rechtzaal

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 18:45

ik heb een ide je zecht tegen een vrindin hier heb je geld koop dat paard voor mij (na dat je alles aan haar uitgelegd hebt) en zij koopt het paard voor jouw en dan heb jij je paardje terug (ik vin dat je hem verdient)

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-02 18:58

dat heb ik al geprobeerd, ik al van alles gedaan.
ze beginnen niet aan een rechtzaak omdat ik 16 ben.
en in het paspoort staat:

het paardenpaspoort is geen juridisch bewijs van eigendom.

ik heb gewoon nix te zeggen en ik heb het al geaccepteerd...

ik ben er wel helemaal kapot van....maar wat kan mn ex dat nou schelen.

ik heb flame zelf helemaal uitgekozen, en de rede dat flame kwam: ik was helemaal kapot van mn vorige pony..
maar wilco zegt tegen iedereen dat ie flame heeft gekocht omdat ie een paard wou voor zn hobby en zn vrije tijd.
ik zal je vertellen...ik ben er elke dag...
flame was erg kreupel en stond 2 maanden stil.
hij kwam nooit, ik elke dag, nog steeds trouwens.
ik kwam wilco een keer tegen, hij vroeg aan mij of flame nog kreupel liep, terwijl ze al 1,5 maand beter was.....en jah....omdat ik elke dag haar been verzorgde en liep met haar.
hij weet nix van flame..hij heeft geen band met haar.....
ik heb dat echt gekregen...ik zal foto's op bokt proberen te krijgen hoe ze eerst was en nu......
niet normaal meer...iedereen zegt het.
mensen geven me complimenten dat ik een erg mooi paard heb en vragen hoe ik het voor elkaar gekregen heb...
dat voelt erg goed om te horen..

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-02 23:51

waarom geef je het op? hou je niet van je paard ofzo? kijk, als echt papieren op jouw naam staan, dan is dat paard van jou, en moet hij er met z'n tengels afblijven...bovendien moet je hem gewoon es goed de waarheid zeggen. Niet bang voor hem zijn, maar gewoon recht in z'n gezicht alles zeggen. Dat is het enige advies wat ik je kan geven.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 00:10

Zonde dat je het opgeeft, echt waar. Tenminste als je het paardje ECHT zou willen hebben.
Laat desnoods een tante (ofzo, iig iemand die hij niet kent) het paardje kopen (net doen of zij geintresseerd is) en jij neemt hem weer over??
Als je er echt van houdt dan moet je doorzetten! Lukken zal het
Succes

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 00:18

je moet egt doorvechten hoor (letterlijk en figuurlijk)
probeer anders iemand (die je ex niet kent) te vinden die het paard voor jouw koopt (met jouw geld) als hij tog niet naar het beesje omkijkt weet hij ook niet dat ze dan tog van jouw is.
en als je haar niet zelf kunt onderhouden kan je iemand zoeken die samen met je de stalling betaald en haar verzorgd en maak met diegene goede afspraken dat ze wel van jouw blijft

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 07:14

Jemig meid, waar ben jij aan begonnen?
Haal het paard daar weg zonder dat je ex erachter komt. Eenmaal het paard weg is van bij hem kan hij niets meer doen omdat jij hebt getekend. Haal hem daar van weg!!!!!Blijf niet zeuren over dat je je paardje kwijt zal raken, doe er iets aan! Gewoon dat beest ophalen zonder dat hij het weet. Ik zou het zeker doen hoor!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 07:26

Oh pmarena, ik zou inderdaad maar snel de papieren laten veranderen. Als de vorige eigenaresse lelijk wilt doen ben je je paardje kwijt. Heb je andere papieren dat je getekend heb dat het paard van jou is en wanneer je het paard gekocht hebt. Ik heb DC haar papieren ook moeten veranderen en mijn dochter haar naam erop moeten laten zetten anders kunnen de vorige eigenaren nog altijd zeggen dat het hun paard is.

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:16

denken jullie dat ik echt opgeef?
neeh, echt niet, maar voor de duidelijkheid, dat (sorry dat ik het zeg )poedersuiker papiertje is helemaal nix waard, jah dat ie staat ingeschreven bij het nrps..
ik ben al meer dan een half jaaar aan het vechten. het levert helemaal nix op...
ik heb net de politie gebeld en ik kan het paard gewoon daar niet weghalen, dan kom ik in de grootste problemen zeggen ze.
mn ex heeft betaald en kan me aangeven van diefstal en dan ben ik de l*l en flink ook.
wat ik iig kan doen is er heel de dag zijn en de staleigenaar houdt me op de hoogte van kopers e.d. die langs komen.
hij zei dat flame al heel lang te koop staat, mn ex had ook gevraagd of hij kopers weet, hij weet er zat maar die willen hem niet, hij zegt dat er niet veel zijn die een paard van nog geen eens 2 is...
mn ex zorgt er wel voor dat ik dat poaard nooit in handen krijgt....heeft ie gezegd op stal...
ik weet dat ik flink de fout in ben gegaan....dat weet ik donders goed en ik heb er flink van geleerd.
wat ik op zn minst kan doen is de papieren aan de verkopers geven en dan zorg ik er persoonlijk voor dat ie op hun naam staat en weet waar flame is......het enige wat ik nog kan doen...is proberen op de hoogte gehouden te worden waar ze is zodat ik me de paasei ga werken en dr alsnog heeeel (kleine kans weet ik) misschien kan kopen later.
ik heb mn lesje geleerd en probeer van de tijd dat ze er is, nog wat te maken...

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:42


Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 11:45

nou schrik niet van flame, zo zag ze er uit toen ik haar 'kreeg'....ik weet niet hoe k t erop moest zetten, maar van dit zielig veulentje is een echt paard geworden...

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:10

Stamboekpapieren zijn geen juridisch bewijs van eigendom. Papieren over laten zetten, puur om aan te tonen dat het paard je eigendom is heeft dus geen enkele zin.
Pmarena heeft een overschrijvingsbewijs, dat geldt wel als bewijs, ook een aankoopbewijs is rechtsgeldig.

Het is jammer dat je het paard kwijtraakt Naomi maar ik denk dat het enige wat je kunt doen is proberen een goede koper te vinden. Je hebt eigenlijk ook het geld niet om haar te onderhouden en een betalende verzorger vinden voor een tweejarige gaat je niet lukken.
Je hebt een harde les geleerd en dat vind ik echt heel rot voor je maar laten we hopen dat het paardje goed terecht gaat komen.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 12:17

hee, die foto doet het niet je hebt um vanuit je hotmail gekopieerd en dat gaat niet je moet um even ergens oploaden ofzo. En zoals IcePrincess al zei....is er niet iemand die flame voor je kan kopen (geld lenen? of met jou geld) zo weet je ex niet dat hij toch naar jou toe gaat. Heb je geen vrienden/kenissen die opzoek zijn naar een paardje? misschien dat hun flame dan (tijdelijk) kunnen kopen en jij hem iig kan blijven zien e.d ik hoop het voor je! suc6!

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-02 12:22

oliebol ik weet niet hoe het werkt hoor met die foto's, maar ik ben hard opzoek naar mensen......t wiol niet lukken.
tiz net wat percy zegt....