Wie staat zijn paard af voor prinsjesdag?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:26

Eem bekende van de manege waar ik kom doet ook mee. Ga morgen op het strand kijken om 10.00 uur

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 17:20

amondi schreef:
Maar jij komt uit Dedemsvaart en hierboven las ik iemand uit Hardenberg die haar paarden uitleend? Maar een stal in Scheveningen doet het persee niet. Dat is toch raar dat de paarden van zo ver weg moeten komen omdat de eigenaren uit Den Haag niet willen. Wat gebeurt er met die paarden?


De eigenaar van de manege waar ik rijd werd gevraagd een aantal paarden af te staan zonder vergoeding, terwijl deze paarden wel zijn bron van inkomsten zijn. Zo groot is de stal niet! (13 paarden). Ik vind het niet raar hoor!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:56

Ik hoorde juist dat de ruiters op Prinsjesdag, aan een stuk door op het zelfde paard rijden, zodat ze onder de trainingen alvast aan elkaar kunnen wennen, lijkt me ook geen onlogische gedachte toch?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:11

miepmiep schreef:
De eigenaar van de manege waar ik rijd werd gevraagd een aantal paarden af te staan zonder vergoeding, terwijl deze paarden wel zijn bron van inkomsten zijn. Zo groot is de stal niet! (13 paarden). Ik vind het niet raar hoor!


Dat is het ook niet dat ik raar of vreemd vind, maar er zijn nog honderden andere paarden in Zuid Holland die geschikt zouden zijn. En schijnbaar zegt iedereen nee en moeten de paarden helemaal uit Overijssel en verder komen.
Da's op zijn minst gezegd opmerkelijk.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:00

Ik zou het niet zo'n ramp vinden als ie wat bomproef training kreeg. Schrikt ie tenminste niet meer van elk waaiend blaadje.. Tong uitsteken

Maar ik zou d'r niet uitlenen aan z'n stoet ofzo..met zoveel paarden, d'r kan van alles gebeuren Scheve mond

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:21

Hoe zit het met het evt. risico???
Zal maar één of andere leipo zijn die een bom voor je
paardje, dat je net hebt uitgeleend, worden gegooid.

Vindt het overigens niet meer dan normaal dat er een
vergoeding voor de paarden wordt geleend.
Voor manegehouders zijn hun paarden idd bron van inkomsten.
Paarden zijn er 5dgn niet en er wordt blijkbaar
geen vergoeding gegeven, strange.... Verward
Terwijl als een particulier een paard huurt voor 5dgn krijgt ie
't dier ook niet gratis mee???

Dacht zelf dat Beatrix een fervente amazone is/was en een
aardig collectie zelf heeft.
Jahhh, ik weet het vast geen 200 lieve betrouwbare knollie-bollies Pling

Uiteraard is de training mooi meegenomen en de eer OK dan!

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:32

Van mij mogen ze Fleur komen halen, graag zelfs! Zou goed voor haar zijn, zo'n bomproof training.. Ik denk alleen niet dat ze op een pony zitten te wachten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:04

miepmiep schreef:
En zou jij het doen, je paard afstaan voor 5 dagen, laten trainen en testen om mee te kunnen lopen in de stoet? "In naam van de koningin"...
Ik weet het nog zo net niet...


Waarom hebben ze mij niet gebeld? Boos! Liberty had van mij zo mee mogen lopen, had me eigenlijk wel heel erg leuk geleken zelfs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 00:07

PaysBas schreef:
Hoe zit het met het evt. risico???
Zal maar één of andere leipo zijn die een bom voor je
paardje, dat je net hebt uitgeleend, worden gegooid.


Tja, op dat moment weet je zeker dat ie nooit meer ergens van schrikt Clown. Zonder gekheid, die kans is nihil en als je de pech hebt... ja, dan heb je pech. Paarden lopen overal risico. Ik zou dan wel een nieuw goed paard uit willen zoeken op hun kosten trouwens...

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:09

Neonlight schreef:
Ik zou het ook nooit doen, dat ten eerste, en ten tweede geloof ik niet dat er geleende paarden tussen lopen. Ik ken iemand die op de koninklijke stallen werkt (hij rijdt zelfs ooit de gouden koets) en zover ik weet hebben ze het altijd nog met eigen paarden gedaan.


Zoveel paarden hebben ze daar nou ook weer niet staan.
(Mijn zus heeft er gesolliciteerd)