handelaren slecht?!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:44

juist idd!!
toen wij onze paarden verkochten..
stond er bij iedere advertentie..GEEN HANDELAREN!
en dat heeft helemaal niks te maken met dat de handelaren niet goed zijn..
maar het verschil tussen verkopen aan een handelaar..of gewoon aan een ander baasje verkopen..
is dat je weet waar je paard naartoe gaat!

als ik mn paard aan een handelaar zou verkopen..zou ik niet weten waar het beestje terecht komt..
of wat er met hem gebeurd..
das is denk ik waarom het er vaak staat!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:41

Ik heb juist wel een goede ervaring met een handelaar gehad!
Mijn pony (Z2 dressuur) heb ik verkocht aan een handelaar, met de belofte van hem dat ik kreeg te horen waar hij terecht kwam.
Zo gezegd zo gadaan, mijn pony staat nu in Zweden, bij hele leuke particuliere mensen op een serieuse stal.
Met het paard gaat het super goed en die krijgt alle aandacht van de wereld! Goed toch, zo zie je maar dat je niet iedereen over een kam moet scheren!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:48

Ja er zijn ook goeie handelaren, die doen het voor de lol, maar anders als ze het voor t geld doen zijn het vaak geen goeie hoor!

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:24

ik heb mijn paardje ook te koop staan en daar heb ik ook bij staan geen handelaren.
dit komt doordat ik der zelf slechte ervaringen mee heb ik ken namelijk ook iemand die had ook 2 keer een paard gekocht bij een handelaar bij de eerste paard die ze gekocht had bij een handelaar die trapte haar regel recht de stal weer uit en ze kon er helemaal niks mee beginnen en wij ook niet .
en bij het tweede paardje die kon ze na twee weken afvoeren omdat de benen helemaal kapot waren en het paard ongeloofelijk veel pijn had.
dus ik verkoop mijn paardje liever niet aan handelaren maar dat is natuurlijk weer mijn mening

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:43

Ik heb ook in mijn advertentie 'geen handelaren' gezet.

Niet omdat ik handelaren slecht vind, ik sta zelf bij een handelaar op stal en dat zou ik echt niet kunnen als ik dat slecht vindt. Die mensen hebben hun zaakjes vaak beter voor elkaar als sommige particulieren.

Ik wou gewoon kunnen beslissen waar mijn paard terecht zou komen. Het is een ontzettend lief beesje die gek is op aandacht en super met kinderen.

Mijn idee was om een leuk gezin te zoeken voor haar, en die heb ik ook gevonden. Die mensen zijn super serieus qua omgang en verzorging, en ze heeft super veel aandacht van de twee kinderen die erop rijden.
Ook die mensen zelf zijn veel met haar bezig.

Het heeft mij gewoon een goed gevoel gegeven als ik weet hoe ze het nu heeft. Ik heb ook nog steeds contact met die mensen.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:39

RanouK schreef:
Een handelaar verkoopt paarden om te leven, een particulier voor meestal andere redenen. Ik ken ook een handelaar waarbij de paarden het wel fijn hebben. Maar de ene keer kwam er uit een dekking van €1500 een misvormd veulen, hebben ze dit veulen gewoon verwisseld, en toen het stamboek kwam het papierloose en gezonde veulen aangezien voor het resultaat van de dure dekking. (ik ben slecht in uitleggen Haha! ). En ook dat ze nogal snel durven zeggen dat een paard verkeersmak is, als het paard al op straat is geweest dan is hij verkeersmak. Snappie ? Haha!

Als ze een DNA proef zouden doen, kwamen ze er zo achter dat dat niet het veulen van die merrie is.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:40

avincav schreef:
ik heb mijn paardje ook te koop staan en daar heb ik ook bij staan geen handelaren.
dit komt doordat ik der zelf slechte ervaringen mee heb ik ken namelijk ook iemand die had ook 2 keer een paard gekocht bij een handelaar bij de eerste paard die ze gekocht had bij een handelaar die trapte haar regel recht de stal weer uit en ze kon er helemaal niks mee beginnen en wij ook niet .
en bij het tweede paardje die kon ze na twee weken afvoeren omdat de benen helemaal kapot waren en het paard ongeloofelijk veel pijn had.
dus ik verkoop mijn paardje liever niet aan handelaren maar dat is natuurlijk weer mijn mening

Had ze dat paard dan niet laten keuren????!!!!
Altijd doen; zeker klinisch!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:10

Bij ons staat ook een goeie handelaar, en daar worden de paarden klin. en rontg. gekeurd!

welshpony
Berichten: 35
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:41

ik heb een echte grotte hekel aan handelaren , die gaan het allen maar om het geld punt uit!!

bonfire
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: wijhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:45

sommige handelaren doen ze ook naa de slacht als ze ze niet verkopen das pazz zielig!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:28

welshpony schreef:
ik heb een echte grotte hekel aan handelaren , die gaan het allen maar om het geld punt uit!!


nee...ben ik het niet mee eens!
er zijn ook heus wel goede handelaren hoor...
er zijn er bij waar ik mn paard ook niet naartoe zou doen..
maar dat het ze ALLEMAAL alleen om het geld gaat weet ik zeker dat dat niet zo is.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:44

Ik ben het er niet mee eens dat handelaren slecht zijn. Dat komt door al die pennyverhalen. Het is net als met mensen die hun paard voor de 'lol' hebben, de een gaat er beter me eom dan de ander.
Ik ken de handelaar Sipko Sipkens en die heeft alles keurig er uit zien.
Het lijkt mij ook niet dat iemand een handelsstal begint voor paarden als die ene hekel heeft aan paarden Knipoog .

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 18:16

juist dat bedoel ik Haha! Tong uitsteken

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 15:40

promiss schreef:
nee...ben ik het niet mee eens!
er zijn ook heus wel goede handelaren hoor...
er zijn er bij waar ik mn paard ook niet naartoe zou doen..
maar dat het ze ALLEMAAL alleen om het geld gaat weet ik zeker dat dat niet zo is.



Jah er zijn goeie handelaren en niet alle handelaren zijn slecht...
maar mijn paard zal nooit naar een handelaar gaan, want als ik muh paardjuh weg doe is dat particulier iemand... Bij een handelaar worden ze zo vaak geshowd en gedaan en dat wil ik niet....

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 16:40

ik heb mijn pony bij een handelaar gekocht en die was echt heel eerlijk en goed voor zijn paardjes, mijn pony was minder duur omdat ze weefde, wat daar helemaal niet opviel, dus hij had het niet hoeven vertellen, ik denk dat sommige mensen hun paard niet naar een handelaar willen doen omdat je dan niet weet waar het paard uiteindelijk terecht komt, nou is mijn andere pony naar een soort handelaar verkocht( de eigenaar van de stal waar onze paardjes staan) en ze staat nog gewoon waar ze bij ons ook stond, en ik kan er dus bij zijn als ze verkocht word, anders had ik het zelf denk ik ook niet gewild naar een handelaar verkopen, maar ieder zijn mening, ik vind het wel een goed verhaal, want er zijn ook zat mensen die vooroordelen hebben over handelaren, maar helaas zijn er ook handelaren die die vooroordelen waar maken
OK dan!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 18:16

Farouche schreef:
Jah er zijn goeie handelaren en niet alle handelaren zijn slecht...
maar mijn paard zal nooit naar een handelaar gaan, want als ik muh paardjuh weg doe is dat particulier iemand... Bij een handelaar worden ze zo vaak geshowd en gedaan en dat wil ik niet....


dat vind ik ook..
daarom zou ik mn paard ook nooit naar een handelaar doen!
zou dan ook nooit weten waar mn paardje terecht zou komen...
er zullen best goede handelaren zijn..
maar zelf hou ik er niet van... Bloos

scooby09

Berichten: 2220
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:33

vraagje is er niet ergens een lijstje met adressen van de goede handelaren een soort keurmerk zeg maar

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:16

Ik wil niet alleen dat mijn paard niet bij een handelaar terecht komt vanwege de zorg maar ook om het feit dat ze doorverkocht worden naar weet ik veel waar... Ik wil gewoon weten waar ze blijven. En zelf heb ik slechte ervaringen met handelaren dus vandaar..

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:03

ik ben het er helemaal mee eens,
dat zonder handelaren veel mensen nu zonder paarden zouden zitten. want niet iedereen kan een paard betalen van een fokker toch? Lachen

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:19

benneton schreef:
Ik wil niet alleen dat mijn paard niet bij een handelaar terecht komt vanwege de zorg maar ook om het feit dat ze doorverkocht worden naar weet ik veel waar... Ik wil gewoon weten waar ze blijven. En zelf heb ik slechte ervaringen met handelaren dus vandaar..

Een privé persoon kan je paard ook weer doorverkopen naar weet ik wie dan ook. En kan ook je paard door onkunde of onwis slecht behandelen. Nogmaals je hebt goede en slechte handelaren net zo als goede en slechte particulieren!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:23

scooby09 schreef:
vraagje is er niet ergens een lijstje met adressen van de goede handelaren een soort keurmerk zeg maar

Jah er is een paardenhandelarenbond ofzo iets....

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 00:02

Margreth schreef:
Een privé persoon kan je paard ook weer doorverkopen naar weet ik wie dan ook. En kan ook je paard door onkunde of onwis slecht behandelen. Nogmaals je hebt goede en slechte handelaren net zo als goede en slechte particulieren!


maar als je je paard nou aan een privé persoon verkoop..
dan heb je kans dat je er nog gewoon een beetje contact mee kan houden..
zo kun je het ook te horen krijgen als hij word doorverkocht..en waar heen..
vind ik ook weer een voordeel...

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:30

promiss schreef:
maar als je je paard nou aan een privé persoon verkoop..
dan heb je kans dat je er nog gewoon een beetje contact mee kan houden..
zo kun je het ook te horen krijgen als hij word doorverkocht..en waar heen..
vind ik ook weer een voordeel...

Maar misschien verkoopt die hem wel weer door aan een handelaar.
Verder blijkt toch ook wel vaak/meestal dat mensen zich van te voren voornemen om hun ex paard vaak op te gaan zoeken, maar dat daar in praktijk weinig van terecht komt. Mijn vriend heeft al vaak voor mensen een paard moeten verkopen en ze zeiden dan vrijwel allemaal " Ik kom/ ga hem heel vaak opzoeken."De mensen die dit meestal het hardste riepen, zijn nooit meer op komen dagen toen ze hem eenmaal verkocht hadden.

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:32

Margreth schreef:
Een privé persoon kan je paard ook weer doorverkopen naar weet ik wie dan ook. En kan ook je paard door onkunde of onwis slecht behandelen. Nogmaals je hebt goede en slechte handelaren net zo als goede en slechte particulieren!

Sorry tikfoout : onwis Verward moet natuurlijk onwil zijn !

Fitzroy

Berichten: 25216
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 08:43

Ik heb mijn eerste paard verkocht aan een particulier iemand die hem zelfs nog 3 weken op proef heeft gehad.
Na een half jaar was het paard toch weer doorverkocht omdat hij toch niet zo goed beviel.

Dus als ik nu mijn paard verkoop maakt het mij echt niets uit waar hij naar toe gaat: handelaar of particulier. Voor de prijs die ik er voor wil hebben gaat hij echt niet naar de slager *LOL*
Ik heb hem trouwens zelf ook bij een handelsstal vandaan en daar heb ik ook goede ervaringen mee.