Is dit een witte Fries?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:43

Clitia schreef:
Anda's en Friezen zijn allebei baroque types, en daardoor hebben ze juist heel veel overeenkomsten, qua bouw en gangen ook! Ok, een slecht gebouwde Fries moet je niet vergelijken met 'n PRE-dekhengst, maar zet twee gemiddelde "versies" naast elkaar, en je zal heel wat meer overeenkomsten zien... Alleen hebben Andalusiers vaak een "hoger" lichaam.

Smalgebouwde Tinkers worden nogal eens met "bonte Friezen" verward, omdat men een Tinker breder verwacht, en een Fries smaller...



Ok de echte show dekhengsten dan wellicht, maar een gemiddelde andalusier lijkt bij verre niet op een fries.... het zijn net arabieren vind ik juist Scheve mond

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:50

Het kan trouwens ook andersom. Zo reden mijn vader en ik een keer langs een terrasje. Ik op onze arabier, hij nog op zijn oude paard (KWPN). Vraagt een vrouw op het terrasje: Is dat een arabier? Naja, inkoppertje, is nl. een rastypische lummel met deuk in z'n neus, maar wel 1.65m inmiddels. Dus ik: Ja. Zegt ze: Is dat een Tersk arabier soms? Dus ik viel bijna van m'n paard. 't Is een Drug he? Najaaaa! We waren al op zoek naar de camera: "Mevrouw, hoe raaaadt u dat zo?" Tong uitsteken Dat verwacht je gewoon niet midden op straat. We wisten inmiddels al wel dat Drugs erg herkenbaar waren, want op wedstrijd was het ons al eens overkomen dat iemand vroeg: Is dat Voltrack? Pardón? Bleek dat die man hem al van veulen af aan kende, zegtie: Ja een Drug, die herken je zó. Dan sta je echt even met je mond vol tanden!
Daarnaast vanwege zijn formaat ook vaak de vraag: Is dát een arabier. Ja hoor, kijk maar naar z'n kop en hoe hij draaft (staart omhoog). Ja maar, hij is zo gróót. Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:14

dat is inderdaad leuk om te horen laui :d heb je nog een foto van ze genomen? Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 10:24

Ik bedoel: wij dachten minstens dat we in het ootje genomen werden voor zo'n candid camera programma. We waren allebei echt stom verbaasd!
Wel vaak in het bos dat mensen zeggen, oh wat een mooi paard, zeker een arabier én wat is die ander? Ook een arabier, maar goed, met vlekken en zónder deuk... dat is behoorlijk lastig. Bovendien hebben ze geen lange manen.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:29

een albino fries Tong uitsteken nee hoor een andulusier.

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:26

ff offtopic, wat een gaaf paard en profiel heb je OK dan!

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:32

haha Lachen mooi beestje heb je!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:32

Wij hadden ooit onze groenendaeler (zwarte langharige herder) geschoren vanwege de klitten en door sterilisatie slechte vacht.
Hoorde ik iemand zeggen: Tja het heeft de kop van een herder,maar wat het voor de rest nu is..??"

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:34

Mijn zwarte lipizzaner is ook een keer voor merens uitgemaakt. Toen ik zei dat het een Lipizzaner was, kreeg ik te horen dat ik opgelicht was, omdat dat niet bestond. Nou ja, ik heb toch echt de papieren die het bewijzen. Boos!