Hoefsmeden en agenda's: slechte combi

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:39

Dan hebben wij toch wel geluk.
We hebben een smid die erg goed met één van onze paarden op kan schieten. (Wel makkelijk, want ze is erg bang voor het beslaan)
Daarnaast komt hij op de afgesproken dag en tijd, belt wanneer iets niet doorgaat of hij later komt.
Als er een ijzer af is komt hij vaak nog in dezelfde week. Kan hij niet komen, dan kun je altijd 's avonds met het paard bij hem thuis komen.
Betekent dus in feite dat je altijd terecht kunt als er wat is.... OK dan!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:42

Wij hebben ook een zeldzame smid dan
Altijd op tijd, meestal zelfs tien minuutjes vroeger Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:49

Die van ons komt wel eens een uurtje te laat, maar nooit een dag! En hij belt meestal als hij komt, zodat we de paarden die nodig zijn op kunnen halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:21

Ik had eigenlijk alleen drama's met smeden..........diverse keren afgesproken dat ze gewoon iedere 4 weken zouden komen een ochtend, om dan alle paarden te doen. Maar........drama en ellende.

Enkele weken geleden zocht ik met spoed een veearts en via bokt enkele telefoonnummers gekregen. Allemaal gebeld Haha! En alleen Lov der smid en de smid van Chronos belde terug. Die van Chronos was als eerste en die was zo lief om een afspraak te verzetten en gelijk de volgende dag te komen. Ik ben er niet bij geweest maar ze was blijkbaar erg braaf.

Wouter had ook een goede smid geregeld, alleen had ik die van Chronos al eerder kunnen regelen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 23:40

Mag ik even klagen over klanten van smeden? Knipoog

Paarden die je zelf uit een modderweide moet gaan vangen, benen helemaal onder de modder..Als gevolg dat je de halve dag nat en klam bent..

Vragen of je 'even tussendoor' nog een paard kan beslaan,of kappen,zodat je te laat bent bij de volgende klant..

Klanten die de afspraak heeeelemaal vergeten zijn,terwijl je juist voor deze klant,drie kwartier om moet rijden.

Klanten die hun paard niet juist hebben opgevoed, (ja,echt die zijn er Tong uitsteken ) zodat je een ruim een uur met zo'n paard staat te vechten,terwijl dat helemaal niet nodig is.

Klanten die tijdens het beslaan hun paard vasthouden,gezellig staan te beppen met een andere pensionklant,terwijl het paard de hoefsmid half in elkaar trapt..

Klanten die al klaar staan met gereedschap + 6 a-viertjes vol,over hoe een paard stap voor stap dient bekapt en beslagen te worden Verward

Of ook leuk,klanten die opbellen om te vragen of we even langs willen komen,om te kijken of het paard bekapt moet worden...Blijkt dat het dier met naar voren en boven omgekrulde hoeven staat....zou het nodig zijn Verward

No offense,naar niemand niet,maar dit is even de andere kant van het verhaal Knipoog Maar het is inderdaad erg vervelend als smeden zo laks om gaan met hun afspraken,maar vaak is hier wel een goede reden voor...Het is vaak druk op de weg,file's,even 'iets' tussendoor doen etc Knipoog

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:13

KellyenXena schreef:
No offense,naar niemand niet,maar dit is even de andere kant van het verhaal Knipoog Maar het is inderdaad erg vervelend als smeden zo laks om gaan met hun afspraken,maar vaak is hier wel een goede reden voor...Het is vaak druk op de weg,file's,even 'iets' tussendoor doen etc Knipoog



Ben het helemaal met je verhaal eens, lijkt me ook zeer vervelend als smid zijnde al die lastige klanten.... MAAR.... er bestaat altijd nog zoiets als een telefoon indien je te laat bent of er iets tussen is gekomen.
(bijna iedereen heeft tegenwoordig een gsm)
Scheelt een hoop ergernis van beide kanten

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:34

Gelukkig wel zeg!! Zonder die gsm's zou het helemaal een ramp zijn!

Het erge is,dat je soms kunt blijven bellen...Bij de eerste klant komt er iets tussen..Bel je al de volgende klanten op dat je later komt...Bij de tweede klant komt iets tussen..Kun je weer gaan bellen..Dan heb je een file...Etc Knipoog Nee,echt zo gemakkelijk is het niet altijd hoor .. De smid met wie ik meeging, sprak " plus-minus " tijden af. Dat is misschien nog wel de beste oplossing.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 09:41

Hmmm... telefoon staat nog uit...

Ik hoop echt niet dat er wat met zijn vrouw of babytje aan de hand is... Scheve mond

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 15:02

We zijn al een dikke week aan het bellen, steeds de voicemail Boos! wij inspreken, maar terug bellen

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 18:08

Ik heb er ook genoeg gehad die nooit op tijd kwamen, of als je ze nodig had voor een ijzer, pas 2 weken later kwamen ofzo. Maar de laatste die ik had, kwam én altijd op tijd, hij kwam meteen als er een ijzer af lag en hij kwam altijd om de zes weken sowieso langs om te kijken hoe de ijzers er onder zaten en of hij beslagen moest worden of dat het nog een weekje kon wachten. 1 nadeel, af en toe was het wel een zeur, als mn pony niet stil stond dan zei die van ja ik kan je pony zo niet bekappen hoor Clown Naja een beetje hoefsmid kan dat toch? Maar goed verder was er niks mis mee Tong uitsteken

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:00

@KellyenXena, deze klachten hoor ik ook vaak van mijn smid. Van de week had ie bijvoorbeeld een paard wat hem echt helemaal afbrak, en de eigenaar deed er niks aan Hij zei gewoon dat ie daar nooit meer kwam Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 20:38

Ode aan mijn smid!!!!!

Ik was daarstraks niet op tijd thuis voor hem, maar hij had Imker al uit de wei gehaald, ijzers eraf en was al bezig met het maken van de eggbar's. Dát noem ik nou nog eens hart voor je klanten hebben!!! Echt SUPER!!!


Axel, als je dit leest: super van je !!!!! OK dan!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:05

Ik heb dat met dierenartsen...Daar zit ik altijd uren op te wachten, terwijl ik toch een keurige afspraak maak. En in plaats dat ze dan even bellen... dat het een uurtje of 4 uitloopt of zo..Dan kun je nog een patatje gaan halen o.i.d.

De hoefsmid daarentegen is altijd op tijd. Die komt gewoon 1x per twee weken en doet dan de paarden die nodig zijn. Toch een voordeel van een dorp met meerdere pensionstallen. En het is nog een goede hoefsmid ook Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 21:09

Yuna schreef:
Altijd op tijd, meestal zelfs tien minuutjes vroeger Knipoog

Die van ons ook

Barvrouwke
Berichten: 3707
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:25

Poeh praat me er niet van, zijn record was 8 weken telaat?! Maar als ie komt, doet hij het wel goed. Het is zo makkelijk voor die smeden, ben je uhm zat, nou dan zoek je maar een ander, er zijn teveel paarden en teweinig smeden. De paarden staan te trappelen om een goede smid.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 22:30

Die van ons komt vaak kwartiertje te laat ofzo maar ze is wel goed vind ik. Een keertje was het al hoognodig om te gaan en toen moesten we nog een paar weken proberen om haar te bereiken. Nu hebben we gewoon meteen afgesproken voor de volgende keer......

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:15

Wij gaan altijd naar de smid toe, hij heeft de smederij aan huis. Werkt prima! Je maakt elke keer dat je geweest bent, al een afspraak voor over 6 of 7 weken, en hij werkt altijd prima op tijd! Ideaal!
Eerder hadden we ook zo'n smid, die dus gewoon 2 uur later dan afgesproken op stal kwam! Vreselijk!! Boos! alsof wij niks beter te doen hebben dan wachten...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:37

Wij hebben een goede Haha!
De ene keer is hij te laat, de andere keer te vroeg. En ook vaak zat op tijd.
Hij weet de weg, en hij gaat zn gang maar. Hij komt altijd wel op de goede dag enzo.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:44

Hoefsmid geen probleem, maar de veearts...Pff

Wiesje

Berichten: 2920
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:53

Ik heb een erg fijne smid. Ik bel bv op maandag en vraag of hij rond het einde van de week tijd heeft. Wanneer hij een half uurtje tijd heeft, bel hij mijn zus (waar mijn paard staat) of hij langs kan komen en zo wordt mijn paard dan netjes bekapt. Of beslagen.


Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 23:54

JazzOrlando schreef:
Wij hebben smid op het erf!! (Egbert Marijnissen)


Deze meneer heeft mij vier vrije dagen gekost en is uiteindelijk helemaal niet meer komen opdagen!
Wat mij opvalt is dat een beginnende hoefsmid wel op tijd komt, het paard netjes behandelt en er prima mee is samen te werken. Twee jaar later (en eenmaal goed in het vak), zie je de verandering binnenkruipen. Te laat komen, niet komen opdagen, jouw paard een rotdreun geven en dan nog opmerkingen als "als het je niet bevalt, zie maar een ander te vinden'.
Nee, sorry mijn tenen verkrampen van de naam 'hoefsmid' alleen al. Ik heb er al een keer over een brief geschreven naar de Bit (n.a.v. mijn ervaringen met bovengenoemde smid!). Ach, er kwam een aardig artikeltje van, maar meer ook niet.

En toch hebben we nu een prima hoefsmid. Doet alleen ezels. Dat zal wel het verschil verklaren. Hij reist het hele land door en ziet kans om op tijd te komen, de dieren netjes aan te pakken en een goed resultaat neer te zetten. Mijn eerste vraag aan hem was hoelang hij al in het vak zit? Twaalf jaar was het gerustellend antwoord. Zou het dan toch kunnen dat er goede hoefsmeden bestaan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48701
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 00:01

Ik heb ook een prima hoefsmid... Lachen Komt altijd op tijd en behandelt Banjer als een echte dame van stand.... (en is stiekem ook een beetje Penny-jongetje... Haha!)

Het enige "minpuntje" is dat hij van verder weg moet komen, dus dat ik redelijk van te voren een afspraak moet maken, zodat hij het kan combineren met andere afspraken in de regio.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 08:37

liberty schreef:
@KellyenXena, deze klachten hoor ik ook vaak van mijn smid. Van de week had ie bijvoorbeeld een paard wat hem echt helemaal afbrak, en de eigenaar deed er niks aan Hij zei gewoon dat ie daar nooit meer kwam Haha!


Haha,groot gelijk van die smid!
Dat is frustrerend hoor! Vaak is het zo,dat als je zelf zo'n paard dan maar op zijn plek zet,de klanten je nog eens helemaal verontwaardigd aankijken ook! Het is soms niet normaal wat je meemaakt

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 10:45

Onze smid is altijd super optijd en komt z'n afspraken keurig na
Als hij later is belt hij!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:17

Wij hebben een echt hele goede smid, én hij komt ook nog eens altijd op tijd. Soms wel een kwartiertje te laat ofzo, maar dat komt dan door het verkeer. We willen echt geen ander meer!
Het enige nadeel is dat hij ook zelf weet dat ie goud waard is, en daar zijn de prijzen helaas ook wel naar Scheve mond