paard afladen....ging helemaal mis

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 02:44

ah dit is echt zielig
ik zou mijn paard dan ook niet zoveel pijn laten lijden en onder de medicijnen zetten hoor als het mijn eigen paard was

heel veel sterkte ermee en ik leef met je mee

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 05:09

Dank jullie voor de lieve woorden.

De kans dat hij als gezelschapspaard of weidepaard verder z'n leven kan slijten is zeer klein.
Een operatie is heel ingewikkeld,zelfs voor deze artsen,Dr P hendrikx en Dr Mariën. Ze hebben met elkaar overlegd en zijn t er mee eens dat opereren eigenlijk niet te doen is. Ze moeten veel weefsel kapot snijden om bij de fracturen te komen,er lopen veel belangrijke spieren en zenuwen.
Dat hij nooit meer zou kunnen koersen boeit me echt niet,als hij z'n dagen op de wei zou kunnen slijten dan deed ik t meteen.....

Het is heel moeilijk allemaal. Zijn vader brak 2 jr geleden zelfs 5 wervels, is 7 cm kleiner geworden en is helemaal hersteld. Hij dekt nog steeds.

Maar t is net wat de Da zegt, het ligt er helemaal aan hoe de breuken zijn, een mooie breuk kan vanzelf weer aan elkaar groeien, maar als alles kapot is, is dat natuurlijk heel anders.

Ik zou er m n laatste cent aan uit geven, ik heb er alles voor over,maar ik moet het beste doen voor hem, en ik wil hem niet door een hel van pijn gaan sturen,omdat ik hem zo graag bij me wil houden. Dat heeft hij echt niet verdiend.

De optie om hem 2 mnd te laten staan en te kijken of het enigzinds vanzelf wat beter wordt vind ik heel erg moeilijk. de breuken kunnen niet van alleen aan elkaar gaan groeien.
Hij verrekt van de pijn en beweegd nauwelijks, hij eet alleen als ik er ben.
Hij is een vechter, een heel sterk paard, maar er moet al een wonder gebeuren wil dit goedkomen.

Ik ga morgenvroeg,dadelijk al dus, naar de Da om samen de foto's te bekijken en om alles nog eens door te nemen.

Het is de zoveelste tegenslag in m'n leven,ik ben er ziek van.
Hij is zo'n appart dier,hij heeft een eigen kijk op de wereld over hoe t zou moeten volgens hem. Zo'n sterk karakter. Zo bruisend vol leven en energie. Dankbaar en blij als ik hem aandacht geef, wil graag voor me werken en doet altijd z'n best. Zo tevreden in z'n stal.
Hij heeft van mij altijd de tijd gekregen om zich te ontwikkelen,zowel mentaal als fysiek.
Op zijn 5e liep hij z'n eerste koers,de meeste mensen geloofde er niet in( 'al' 5 jaar), maar hij kwam,zag en overwon, 1 van de mooiste dagen van m'n leven. We hebben samen veel plezier en soms onenigheden gehad,maar onze band is echt heel sterk, en zijn geluk gaat altijd voor t mijne....

Sall

Berichten: 6775
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 09:48

Ik kan jammer genoeg niet een beetje 'makkelijker' voor je maken. Dit zijn de beslissingen die een mens moet nemen, die je liever niet op je pad krijgt.
Ik weet zeker dat voor hem de juiste neemt, maar dat maakt het er allemaal niet minder verdrietig om... sterkte met je mooie 'man'.

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 10:08

Ik heb net de foto's gezien..wat een verschikking.
Bij 2 wervels zijn de koppen erafgebroken ,Een derde is in t midden over met kleine stukjes eraf,geen mooie breuk dus, en een 4e is ook meer dan de helft afgebroken en dat losse stuk is naar beneden ergens gezakt of geboord.
1 staat helemaal scheef en duwd tegen een andere wervel aan.
Er waren nog 2 waarvan hij niet zeker wist of ze nou wel of niet over waren,maar dat zou dan wel goed kunnen komen, als die andere er niet zo slecht aan toe zouden zijn.

Ik moet hem dus laten inslapen...

Komt er ook nog bij dat die vrouw waarvan het erf is,waar de paarden van m n vriendin staat, het absoluut NIET wil dat t daar gebeurd.
Want dan weet t hele dorp t en er komen wel eens wandelaars langs....werkelijk...

Ik kan hem niet vervoeren,maar dat mens zegt dat ik er maar een oplossing voor moet vinden, ze had t briljante idee om hem in de trailer af te maken zodat ik hem naar mijn eigen stal kan vervoeren........
Zo'n mens snap je toch niet! ik ben zo ongeloofelijk kwaad....dat noemen zich dierenliefhebbers, en maar bezorgd doen en vragen hoe t met hem is...bah.

Wat een nachtmerrie...
Laatst bijgewerkt door thoroughbred op 05-06-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:27

Tjemig, kan het nog erger? Wat afschuwelijk allemaal. En het is nog weekend ook (door de week zou je misschien iets kunnen afspreken met het bedrijf dat hem op moet halen zodat ie er niet te lang ligt). Ik zou toch proberen dat iemand met die vrouw gaat praten, misschien de DA zelf, om uit te leggen wat de ernst van deze situatie is. En dat niemand op deze situatie zit te wachten maar het nu eenmaal een noodgeval is en geen kwestie meer van "liever niet op mijn erf". Hij kan nu toch niet geladen worden, doet veel te veel pijn? Een vrachtwagen zou qua formaat beter zijn, maar die klep is helemaal stijl.
Walgelijk dat zulke mensen dan zo gaan reageren. Door paarden te gaan houden weet je dat dit soort zeer verdrietige dingen kunnen gebeuren, maar ik denk eerder dat ze het zelf niet aankan dan dat ze bang is voor de wandelaars. Nogmaals: laat de DA een lans voor jullie breken. En heel heel veel sterkte!!!

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 10:49

Wat een verhaal zeg, echt heel erg veel sterkte met het komende verlies. Je doet zo echt het beste voor je paard.

Wat betreft dat mens, walgelijk dat mensen zo kunnen reageren. Zorg voor een verklaring van de DA, dat dit paard absoluut niet vervoerd mag worden, en zéér beperkt verplaatst. Wil ze dan nog niet, schakel dan gewoon de politie in.

lies

Berichten: 9655
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:04

Idd een nachtmerrie Verdrietig
Wat vreselijk om op deze manier je paard te verliezen. Sterkte.

Wat betreft de stalhoudster, ik denk dat je er verstandig aan doet dit te laten oplossen door je vriendin of liever nog de d.a. Ruzie met die vrouw over waar jij je paard 'mag' laten inslapen, kan je er niet bij hebben.
De d.a kan haar wrs haarfijn uitleggen dat jouw paard de trailer helemaal niet op KAN en wrs ook niet wil.

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:28

zo is mijn paard verongelukt. Viel op zijn hoofd en op slag dood. Zelf was ik er niet bij.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:32

Supertje schreef:
Wat betreft dat mens, walgelijk dat mensen zo kunnen reageren. Zorg voor een verklaring van de DA, dat dit paard absoluut niet vervoerd mag worden, en zéér beperkt verplaatst. Wil ze dan nog niet, schakel dan gewoon de politie in.


Sommige mensen zijn echt niet te begrijpen
Ze heeft zelf paarden dan weet ze ook dat paarden niet voor altijd blijven leven, en ben ik benieuwd hoe zij dat regelt als één van deze paarden ook iets onverwachts verschrikkelijk zou overkomen en niet te vervoeren zijn....
Volgens mij denkt ze puur uit eigen belang! wat een ongevoelige mens Boos!

Ik ben met Supertje eens, probeer via je DA deze situatie met de stalhouder op te lossen voor je.
Ik denk dat de politie ook in het belang van je paard zal reageren. Denk b.v. tijdens de MKZ, het is een heel ander situatie maar de dieren werden wel gelijk op het erf afgemaakt en niet eerst weggebracht.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 11:48

thoroughbred schreef:
Ik moet hem dus laten inslapen...


Wat een nachtmerrie...


Je maakt het beste keus voor je mannetje, je leeft met hem mee en hij voelt dat ook van je. Je geeft hem rust, dat is wat hij behoefte aan heb want hij heeft teveel pijn.

Nogmaals heel veel sterkte met deze verlies Ach gut

Het enig spijt ik heb was dat ik niet afschied heb kunnen nemen van mijn merrie tot op het laatste moment... daar werd ik afgeschermd van, want anderen dachten in mijn belang Verdrietig . Ze is voor altijd uit mijn oog, maar nooit uit mijn hart

Duhelo

Berichten: 28613
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 12:04

misschien kun je het in de stal zelf laten doen?
wat ik wel zou voor opletten, is dat je de DA vraagt om hem zo mogelijk geheel onder narcose brengen, zodat hij echt slaapt voor de "echte" spuit
zodat hij er zeker niet kan tegen gaan vechten...
veel sterkte! Vriendjes zijn? Lovers

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 13:36

jeetje en dan ook nog zo'n stom mens. dat kan je nu echt niet gebruiken.

heel veel sterkte en ik hoop dat die vrouw eens inziet wat ze aan het doen is en bijdraait

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:33

Heyy jeetje, wat verschrikkelijk!! Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt, maar dat moet je niet doen! Het kan de beste overkomen!!

Ik wens je heeeel erg veel sterkte met dit verlies!

Ik zou idd kijken of de da met deze vrouw kan praten! Je hebt gewoon van die mensen die denken nergens bij na!!

Sterkte!!

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:33

Wat een raar mens zeg, maar is dat niet en primaire eerste reactie?
Ik zou er nog eens in alle ust over praten met haar, vervoeen lijkt me zeer dieronvriendelijk.

Sall

Berichten: 6775
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 14:58

Ga dit idd niet zelf regelen, je heb nu wel wat anders aan je hoofd!
Laat de DA idd verklaren dat je paard niet vervoerd mag worden, en dat het geen keus is, maar een voldongen feit.
Daar wordt je toch naar van, als je je gaat bedenken dat hij dan nog vervoerd moet gaan worden of een trailer in moet gaan lopen...

*zucht*

kibbeling

Berichten: 380
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:18

hallo jovanka
hier een berichtje van paula (jan pubben) ik vind het zooooo ongelovelijk erg voor je. ik moest gewoon huilen toen ik het las. ik vroeg me al af waarom jullie de laatste tijd niet kwamen rijden bij jan. ik wens je in ieder geval alle sterkte van de wereld en wie weet tot ziens
groetjes paula

Farjen

Berichten: 8036
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:54

Zit hier met de tranen in mijn ogen...
Sterkte..

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:25

Oh,wat vreselijk voor je.
Heel veel sterkte!!

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:57

Ach gut gossie Boos! das even schrikken! sterkte!

marahana
Berichten: 85
Geregistreerd: 22-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 19:58

ho.. dat moet een zielig poppetje zijn bedoelde ik...

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 21:37

ooh dit is echt vreselijk!!! heb het de laatste dagen beetje gevolgd.
vind het vreselijk voor je!! veel sterkte ermee Huilen
meid ik denk aan je van de week! Ach gut

thoroughbred

Berichten: 449
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 23:00

Ik kreeg net een tel van m'n vriendin. Haar goede kennis die daar ook t paard heeft staan heeft met de vrouw gepraat en ze heeft uiteindelijk toegegeven.
Wij waren allebei niet in staat om met die vrouw daarover te praten,zo woest waren we.
Er was natuurlijk geen haar op m n hoofd die eraan dacht om hem te gaan vervoeren,hij kan nauwelijks lopen,laat staan zich schrap zetten in een trailer als je de bocht doorgaat.
Ik was van plan de dierenbescherming in te schakelen als t zo ver zou moeten komen, het is in mijn ogen dierenmishandeling om zo'n dier te gaan vervoeren.
Gelukkig is dat geregeld.

Met fellow gaat t nu redelijk,ik heb sterke pijnstillers van de DA.
Eigenlijk mag hij maar 3 zakjes per dag,maar omdat hij ze toch niet lang zal gaan innemen mocht ik er 4 per dag geven.
Hij kijkt weer helder en eet z'n hooi, ook eet hij redelijk goed z'n gewone voer. hij hinnikte zelfs vanochtend naar z'n voer.
Hij wil ook bewegen maar dat gaat moeilijk, z'n linkerbeen wordt langzaam dik omdat hij daar t meeste op steunt. Liggen kan hij niet.

Als ik hem zo zie staan,en zie hoe hij kijkt begin ik toch weer te twijfelen,je kunt gewoon niet geloven dat hij daar alles kapot heeft, maarja, dat is natuurlijk door die pijnstillers.
Ik hoop dat ik hem zo de laatste paar dagen door kan krijgen,zonder al te veel pijn.
Maandag bel ik de Da om een afspraak te maken.

Dank jullie nogmaals voor de steun, en het medeleven. Ik ben nooit zo aktief hier op t forum geweest,maar ik ben blij dat ik t van me af kan schrijven en dat er zoveel reakties op komen.

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:06

Stil ben ik er van ......en denk ook meteen aan het ongeluk wat ik zelf heb meegemaakt met een pony die z'n hele hoef er af had gerukt.
Wij hebben de pony in stal eerst in diepe slaap gemaakt en daarna echt in laten slapen, dat ging heel rustig.
Daarna hebben we hem door een mannetje met een trailer op laten halen en ook hij was heel gemoedelijk.
Ik snap dan ook het verhaal van die wandelaars die komen kijken niet ...want hij hoeft toch niet langs de weg te liggen?
Hoe dan ook .... ik wens je veel sterkte!Dit gun je echt niemand .

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:14

Gelukkig een zorg minder wat die stalhoudster betreft...wat een mens!
Hoe raar het misschien ook klinkt geniet de komende dagen nog van je paardje ...knuffel praat en huil met hem...ik leef met je mee!

Lampje
Berichten: 1313
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 23:19

Ik ben super blij voor je dat het geregeld is met de pensionstalhoudster.
ben blij dat het wat beter met hem gaat, maar ik denk ook dat het komt door de pijnstillers... ik vind het echt vreselijk voor je!!!
ik zal aan je denken en heeeel veel succes...