Paardrijden geen sport??!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:17

Tuurlijk is paardrijden een sport Haha!
Zet ze een half uur op die knol van mij en ze vinden het een sport (+ levensgevaarlijk *LOL* ) Heb nl. regelmatig iemand moeten overtuigen..
Ben gelukkig wel gezegend met een vriend die paardrijden zeker een sport vind Haha! Zijn zus heeft een paard }> Dat heeft vast geholpen Schijnheilig

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 20:30

Ik moet denk ik m'n vriend ook maar eens op een paard zetten }>

Alleen zullen die 6 weken geen seks lastig worden Knipoog Tong uitsteken Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:33

Jaike schreef:
Ik moet denk ik m'n vriend ook maar eens op een paard zetten }>

Alleen zullen die 6 weken geen seks lastig worden Knipoog Tong uitsteken Haha!


Voor jou of voor hem??? Haha!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:42

Dit hebben we denk ik allemaal wel minstens 1x moeten aanhoren. Maar inderdaad, laat ze 1x rijden en het is over!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:54

Wat ze trouwens vergeten is dat zeker mensen met eigen paarden buiten dat paardrijden zelf ook nog aan sport doen. Ik heb bv de luxe niet van een automatische drinkbank op stal en moet de emmers water dus gaan halen bij de dichtsbijzijnde kraan. Dat is dus 2 emmers van ongeveer 9 à 9.5 liter per stal, maakt dus samen uit 4 emmers(per twee dragen dan) is 2 keer per dag minimum ongeveer een 50tal meter wandelen met volle emmers. Als de watertobbe buiten dan gevult moet worden dan is het als ik het dagelijks bijhoud ook wel een emmertje of 2, wacht ik wat langer totdat hij bijna leeg is kan ik vijf keer op en af lopen, daarbij komt nog bij dat Evita stofallergie heeft en dus om het hooi nat te maken nog een extra emmer moet gedragen worden, veel emmertjes waterdragen kortom Haha!
En dan komt er ook nog bij de stal uitmesten, heb je een deftige dame valt dat nog mee maar heb je een viespeuk dan is dat al wat moeilijker, en heb je meerdere paarden dan vergt dat ook wel wat energie. Dan nog sjouwen met balen hooi of stro, of met zakken schaafsel, een wei opruimen is ook niet altijd even gemakkelijk... Komt dus toch wat spierkracht bij kijken hoor Haha!

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:34

Wij hielden met onze studentenpaardrijvereniging altijd een partneravond; alle sceptische vriendjes/vriendinnetjes/kennissen op het paard voor een half uur les. Was altijd helemaal geweldig, vooral voor ons als toeschouwers! Haha! Van die wit wegtrekkende kerels die bijna uit het zadel hobbelden en vervolgens twee dagen niet meer konden lopen van de spierpijn ~~}>

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 00:42

MiraMar schreef:
Wij hielden met onze studentenpaardrijvereniging altijd een partneravond; alle sceptische vriendjes/vriendinnetjes/kennissen op het paard voor een half uur les. Was altijd helemaal geweldig, vooral voor ons als toeschouwers! Haha! Van die wit wegtrekkende kerels die bijna uit het zadel hobbelden en vervolgens twee dagen niet meer konden lopen van de spierpijn ~~}>


Oww wat leuk, ga vragen of we dat ook in kunnen stellen bij ons op stal Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:16

Dat hoor je zo vaak he dat mensen denken dat het geen sport is.
Dat ze zelf zich maar eens op een paard zetten dan weten ze wat het is Haha!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 18:15

Fasel"]
[quote="Jaike schreef:
Ik moet denk ik m'n vriend ook maar eens op een paard zetten }>

Alleen zullen die 6 weken geen seks lastig worden Knipoog Tong uitsteken Haha!


Voor jou of voor hem??? Haha!
[/quote]

Beide, haha!!!! Haha! Knipoog Clown

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:53

Ook leuk: mensen die een keer een buitenrit hebben gemaakt, beetje stappen beetje draven op een braaf paard en denken dat paardrijden dus niet veel meer inhoudt dan dat...

Maar knolhobbelen zeg ik zelf eigenlijk ook...

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 14:47

Misser schreef:
Ook leuk: mensen die een keer een buitenrit hebben gemaakt, beetje stappen beetje draven op een braaf paard en denken dat paardrijden dus niet veel meer inhoudt dan dat...

Maar knolhobbelen zeg ik zelf eigenlijk ook...


Och ja dan denken ze dat ze alles al kunnen Knipoog totdat dat brave paardje het op een lopen zet Knipoog Haha!

Eerlijk gezegd zeg ik ook vaak van ik ga zo ff lekker hobbelen Bloos *LOL*

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 15:00

'Paardrijden, ach een beetje rondhobbelen op je kont...' Ik zeg dan altijd: 'Ga jij maar eens 10 minuten rondhobbelen op je kont, dan spreek ik je morgen nog een keer...' Uiteraard in galop... *LOL*

En het werkt, je zal ze nooit meer horen...

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 16:08

grappig, mijn vriendin had zaterdag haar eerste les... vanmorgen kreeg ik een emailtje waarin stond: Spierpijn? Alles doet me zeer, en het wordt met het uur erger, zelfs als ik met mijn ogen knipper.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:09

tegen mij zeggen ze ..(vrienden en mensen op school...) dat ze vinden dat paardrijden geen echte sport vinden.. Verward Wij.. (mensen die paardrijden..) zouden alleen maar hoeven te zitten en het paard doet AL het werk.. Scheve mond Nou wast maar zo simpel he.. dan zouden er alleen maar anky's zijn op de wereld! ik heb geregeld echt Spierpijn van het rijden!! Vaak ben ik helemaal kapot als ik van mn paard afstap..!! en dan zeggen ze dat het geen echte sport is.. Slaat nergens op hoor.. en als het geen echte sport is.. waarom ziet iedereen het dan met de Olympische Spelen.. ?? .. .. .. Achterlijk.. mensen die zeggen dat het geen echte sport is.. moeten ze zelf maar eens een keer gaan rijden!! dan merken ze het wel hoe intensief het allemaal is Haha! .. Lachen
Groetjes!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:51

ach bij mij in de klas lachen ze me momenteel ook uit dat ik foto's van mijn paarden tussen mijn agenda heb zitten (je bent een pennymeid of je bent het niet Haha! ) Vandaag nog de opmerking gekregen van iemand tijdens LO: "dat is wat anders dan 'paardrijden' hé" Scheve mond

Gek genoeg wel allemaal van mensen die nooit in hun leven dichter dan 10 meter in de buurt van een paard zijn geweest, volgens mij zijn ze helderziend als ze zo kunnen weten wat paardrijden inhoudt Haha! Maar ik trek het mij niks aan, mijn echte vriendinnen lachen niet met wat ik doe en hier op bokt kan ik ook fijn weg met mijn verhalen Lachen

Nu wat Ghani zegt snap ik ook niet, als paardrijden zo gemakkelijk is waarom rijd er dan maar een beperkte groep Grand prix, kan mij dat iemand uitleggen die niet paardrijdt? Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:39

vroeger zeiden mijn klasgenoten het altijd!! toen heb ik zij die het zeiden eens uitgedaagd om een keer te komen rijden op pharaon (dat o zo lieve engeltje van mij) nou!! haha normaal is phara mild voor beginners, maar ik denk dat de langste tijd dat ze er op zaten een ronde was omdat ze aan de teugels hingen (iets waar pharaon echt niet tegen kan, dan begint ie te bokken enzo!!) hmm plots werd paardrijden levensgevaarlijk en moeilijk! ze vroegen me zelfs hoe ik het uithield met zo'n k*tpony

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:00

Mijn vriend heeft dat gelukkig al afgeleerd voor ik hem leerde kennen... Hij had al eens op een paard gezeten en dat heeftie geweten!!!

Hij draait het eerder om: Ik heb door een lange periode van ziekte weinig (lees: geen) conditie. We gingen eens toen het mooi weer was met mijn schoonouders mee fietsen.... Dat werd ongepland een rit van 40 (!!) kilometer en ik KON niet meer. Dat vond mijn lieve vriendje moeilijk te geloven.... Ik kon toch ook een uur paardrijden? Dat was volgens hem veeeeeel vermoeiender 40 km fietsen... Yeah right!! *LOL*