Minst favoriete paardenklusje

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:14

Chubby staat volpension gestald, dus mesten, drollen uit de wei halen, zeulen met water als de leidingen bevroren zijn, etc, hoef ik niet te doen...
OK dan!

Tuig poets ik haast nooit (zegt genoeg vrees ik), maar waar ik ook een hekel aan heb: 20x wassen voor de keuring en dan vooral die staart Verdrietig

highlight

Berichten: 143
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:15

manen trekken ben ik niet zo'n fan van...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:25

Hoeven krabben

Tuig schoonmaken vind ik altijd leuk om te doen!

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:26

Uitmesten!! Haha!
Manen trek ik niet (hafje)
Drollen uit de wei halen hoeft nu niet, hij staat op stal

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:37

Het vlakken van de mesthoop!
Uitmesten zelf is geen probleem, maar we staan opeen bedrijf waar ook veelkoeien staan, en de koeienmest wordt gewoon op de mesthoop gekwakt, evenals nageboortes enzo.
Het ligt dan op een enorme berg (wordt nl met trekker gedaan), en dat is een k*t-klus om een beetje te vlakken!!!!! (boer zelf doet t helaas niet)

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 17:41

1x in het jaar MOETEN wij de bak scheppen, echt vreselijk
nou en ik kan je 1 ding vertellen, dan is die bak groot..................
maar ja de rest van het jaar wel een goede bak, zonder een randje erlangs OK dan!

Marije_jiplover

Berichten: 25394
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:30

Ha, gelukkig hoeven wij tegenwoordig niet meer met emmers water te zeulen, sinds de hele waterleiding geïsoleerd is en wordt rondgepompt binnen het systeem en er tracing (of hoe je dat ook schrijft) omheen zit. Daardoor komt er ook nog eens 'lekker warm' water uit de drinkbakjes als het vriest!
Alleen verleden jaar zat 1 tracing niet in het stopcontact en toen was er wel een gedeelte bevroren, maar dat waren maar een paar paarden (alleen maar manege-paarden) en die wisselden we gewoon een aantal keer per dag met de andere stal manege-paarden, zodat iedereen genoeg te drinken kreeg. En er is voor gezorgd dat die leiding zsm weer ontdooide, dat ieder paard weer in zijn eigen stal kon blijven staan.

Vroeger was dat nog wel eens anders, de hele ponystal had geen water bij strenge vorst, dus dat was met emmers slepen, bah, koude handen!
Gelukkig hoeft dat nu dus niet meer, maar ik leef met iedereen mee die dat nog wel moet doen.

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 15:40

wat ik een vreselijk klusje vind is hoeven teren zit altijd helemaal onder Verward gelukkig hoeft t maar 1x in de week Haha! en momenteel doe ik t helemaal niet heb geen paard Verdrietig komt wel weer Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:32

Ik heb een hekel aan hooi en stro van boven halen ( boven is hooizolder )
Maar dat heeft een reden, onze hooizolder is zo vreselijk gammel, er zitten gaten in, je kijkt dwars door de bodem heen naar de begane grond.
Het kraakt,piept en je moet met een gammele ladder naar boven, heb een hekel aan ladders, ben altijd bang dat ze onder me weg schuiven.

Daarbij gooi ik vaak met het hooi of stro de ladder op de grond dus dan kan ik via een oud houten trapachtig iets naar beneden...

Verder vind ik alles wel leuk, zolang het maar niet de hel dag is, heb op mijn vorige stage eens 3 dagen achterelkaar tuig lopen poetsen, van sochtends tot einde van de middag...dan is het niet grappig meer

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 20:33

udinae schreef:
wat ik een vreselijk klusje vind is hoeven teren zit altijd helemaal onder Verward gelukkig hoeft t maar 1x in de week Haha! en momenteel doe ik t helemaal niet heb geen paard Verdrietig komt wel weer Haha!


1 keer in de week ? Wat vaak... Bloos! Lijkt me eigenlijk helemaal niet goed, ik doe het eens in de zoveel tijd als het me uitkomt...

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 22:18

et hatelijkste klusje ... hmm ... moeilijk ...
ik doe alles heel graag, maar lals ik enkele dingetjes zou mogen laten zou het dit zijn :

1.niet zow vroeg opstaan Scheve mond loop dan gwoon ff zelf uit je stel naar de voerkamer Tong uitsteken
2.uitmesten Pling loop dan optenminst naar ut toilet Knipoog Tong uitsteken

dat is eigelijk het enige wat ik niet SUPER leuk vind !!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 00:35

Ik heb echt een hekel aan om mn spullen na het rijden te moeten opruimen en verder vind ik uitmesten ook niet echt leuk (maar dat komt meer omdat ik altijd lucks zn hele stal kan leeghalen en meestal 2 of 3 keer moet lopen Huilen )

IcePrincess

Berichten: 7745
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 01:47

Shaienne schreef:
Hoeven krabben

Tuig schoonmaken vind ik altijd leuk om te doen!


en ik dacht dat ik de enige was die er zo over dacht Haha!

hoeven krabben vind ik echt afschuwelijk, al die poep die helemaal samengeperst vastzit onder die hoef die alsmaar zwaarder word omdat het paard graag zijn voet op de grond wil hebben Scheve mond , nee, ik mest dan liever een stal uit.

en tuig schoonmaken vind ik ook juist leuk om te doen , alles leuk uit elkaar halen mooi schoon maken, weer inelkaar zetten Haha!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:02

minste klusjes in de zomer vindt ik, iedere dag weer dat zalfje in de manen, staart en buik inmasseren voor zijn zomereczeem. Maar als ik het niet doe, wordt ik de volgende dag wel afgestraft door een manenafschurende Marco.
En in de winter vindt ik de dekens verwisselen niet het leukste werkje. dan weer die deken op en dan weer die.....

Daihyo

Berichten: 88120
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:03

Mesten vind ik niet zo heel erg.
Maar Kasmeria's staart uitwassen....blegh.
Ze is schimmel en gaat graag in haar eigen str*nt liggen.....
Je kan wel raden hoe die staart er dan uitziet....

Yavanna

Berichten: 2675
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:22

Waar ik een hekel aan heb, dat is 's zomers de waterbakken bij vullen. Helaas gaat er nog geen leiding naar de wei, en moeten we wel een keer of zes naar de waterkraan lopen met 2 emmers, aangezien ze veel drinkt. En 's zomers de drollen uit de wei scheppen, het is zo'n roteind lopen. Voor de rest heb ik nergens moeite mee.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:27

met emmers water slepen omdat in de winter de drinkbakken afgesloten zijn. Huilen Boos! Dan moet je ook keivaak op en neer lopen.
Verder zijn er wel dingen die ik minder vind (stal uitmesten, invetten van zadel enz) maar die zijn nog wel te doen. Haha!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:07

waar ik een hekel aan heb is dat wanneer ik klaar ben met rijdn ik alles weer een beetje fatsoenlijk moet opbergen.... Bah als het aan mij lgt laaat ik het der gewoon liggen maarja dan word het echt een rommeltje...maar niet doen dus Haha!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:32

Op een bizar vroeg tijdstip in het donker in de regen met beslagen ruiten de trailer aankoppelen. 6x in een uitstappen omdat je zo weinig ziet vanuit die K*Tauto, ondertussen dieseldampen ademend. Dit alles nadat je eerste geworsteld hebt met 2 sloten, waarvan de wielklem er niet af wil omdat de buurtrailer er te dicht naast staat....