Ziekte van pfeiffer

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:03

Dat kan best hoor op die leeftijd!!!! Mijn tante is 55 en die heeft het ook!!!! Dus gewoon laten prikken en uitrustennnn!!!!! Succes!!

Morrie

Berichten: 22345
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:11

Citaat:
uitrustennnn!!!!!


lijkt me heerlijk Slapen ,maar ja de Arbo-arts moet er ook nog mee akkoord gaan Scheve mond

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 10:14

Als uit bloedonderzoek blijkt dat je pfeiffer hebt, moet je arbo-arts er voorlopig wel mee akkoord gaan! Ziek is ziek, en als je niet goed uitrust blijf je er veel langer last van houden.
Dus naar je huisarts en de mogelijkheid van pfeiffer bespreken en dan waarschijnlijk bloed prikken. En dan hoor je het wel.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:31

ik heb een jaar of 8 geleden pfieiffer gehad.
ik was op een scouting kamp in dronten.. de wereld jamboree..
het kamp kostte toen 1175 gulden en het enige wat ik er gedaan heb was slapen.
ik had last van hele zware benen, ik kon de ene niet meer voor de andere zetten. als ik ging zitten viel ik gewoon in slaap, leek wel narcoleptie (korte slaapaanvallen)
als ik een leuke aktiviteit had, zoals ballonvaren dan had ik het er wel voor over om de 5 km naar de andere kant van het kampterrein te lopen, mits ik daar kon slapen.. heel raar.
ikzelf dacht toen dat het door de hete zomer kwam. het was zo warm, dat het me uitputte.
echte rust heb ik dus niet gehad.
toen ik een geelachtige huid kreeg heeft de huisarts me op pfeiffer laten prikken en de uitslag was dubiues.. heb ik weer. hadden ze nog nooit gezien. maar t hield in dat of ik had het net, of het hield net op.. het hield bij mij net op.
ik heb een nasleep van een jaar gehad en nog hecht ik veel waarde aan mijn slaap en lig vaak lang op bed en doe 's middags ook een dutje.
ik baal dat ik het niet eerder geweten heb.. dan had ik totale rust genomen en had ik niet zo een lange nasleep gehad.
als het goed is kun je op school een speciaal rooster krijgen wat zich aan jou aanpast, zonder dat je echt achter raakt.. heeft een vriendin van mij gehad. vraag t es na.
heel veel beterschap
groetjes michelle

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:46

Ik heb het ook een tijd terug gehad. Ik was echt doodmoe maar wel eigenwijs en toch proberen vanalles te doen. Heel dom en het gevolg is dat ik het niet meer heb maar toch snel moe ben! Ik hoop dat je niet zo stom als mij zult zijn, krijg je nml spijt van!
Beterschap!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:53

Jacksel schreef:
Ga ajb met hem naar de dokter, Droppie, dit is niet iets wat zo via bokt geregeld kan worden! Volgens mij is het echt heel belangrijk dat hier echte medische hulp bij komt!



Ja we zijn al bij de dokter, maar ik wil gewoon tips wat jullie er mee doen, zo bedoelde ik het Vanmiddag gaan we bloedprikken, dus ja dan horen we meer.

Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:54

Arbo arts is bij mij vrij makkelijk.......zegt dat ik goed moet uitrusten en zelf moet bepalen wat ik wel en niet kan.......

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:28

Ik heb ook de ziekte van pfeiffer gehad, een ellende was dat

Ik had er gelukkig geen last van met mijn school, maar het uitte zich in plotselinge extreme moeheid, dan kon ik ineens echt niet meer, en dat op de meest gekke momenten (bijvoorbeeld als ik van school naar huis toe fietste en midden in een potje tennis!)

Gelukkig is het al jaren niet meer actief inmiddels, maar het verbaasde me dat het bij een bloedonderzoek dat ik onlangs heb gehad wel weer gevonden werd! Dus het blijft altijd ergens zitten blijkbaar...

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 11:30

Ja, dat klopt, dat heb ik op internet gelezen, er blijven altijd antilichamen aantoonbaar als je het eenmaal gehad hebt.

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:07

Bij mij waren de antilichamen alleen aantoonbaar, toen ze mijn bloed naar Utrecht hadden gestuurd. Met een gewoon onderzoek was het niet aantoonbaar. Ik had net mijn eerste kind gekregen. Hele hoge koorts, hele zere keel. Daarna iedere 2 weken hoge koorts, als ik net iets te veel deed. Toen bekend werd, dat het toch ziekte van Pfeiffer was, gezorgd dat ik heel veel rust nam. De koorts bleef toen weg. Maar zeker 2 jaar nog heel moe geweest. Bovendien nu nog steeds, als ik moe ben, krijg is last van mijn keel, maar het wordt wel steeds minder.
Maar je schijnt 2 vormen te hebben, de acute vorm, die is vrij snel over, maar wel heftig en de chronische vorm en die duurt lang. Dat is mij tenminste ooit door een arts verteld.

Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:53

Chronische vorm krijg je inderdaad als je er te lang mee blijft lopen......De 'reststoffen' zijn je lichaam dan niet uit en daardoor komt de moeheid en keelpijn ed steeds weer terug! Daarom is het belanggrijk je rust te nemen!!