Wat vind jij het engst met paardrijden???

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:05

ik ben bang dat m'n paard op hol slaat, en dat ik hem niet meer kan houden (nogal logish bij op hol slaan) maar iig ben ik dan bang dat hij maar door rent (en ik ga me d'r niet af laten vallen denk ik) en dat hij dan door en over vanalles rent, en zichzelf pijn doet, en dat ik daar dan nix aan kan doen Huilen
dat lijkt me het engste (nog nooit gebeurd hoor trouwens)

gomir

Berichten: 25576
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:28

Ik vind paarden die echt vuil steigeren niet fijn als ik erop zit.

Verder voel ik me niet echt fijn als ik op een paard zit dat helemaal uit zijn dakkie gaat en niet meer te controleren is...Maar echt bang ben ik dan niet, voel me eerder onprettig Knipoog

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:46

euhh... springen vind ik eng Knipoog
maar dat doe ik ook niet meer Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:47

Een paard wat stijl overeind staat en waarbij je ook voelt dat ze moeite hebben om zich te kunnen houden om niet achterover te slaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:49

Steigeren en bokken geef ik niet zoveel om, maar ik ben altijd zoooo bang dat ze met het bit tussen de kiezen gaan rennen.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:50

Ik ben gelukkig niet vaak bang maar heb liever niet dat ze stijgeren en achterover vallen. Heb het eens meegemaakt en het is zeker niet fijn!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:52

Even kijken wat heb ik al gedaan; Vallen met pony en al, stuk of 6 keer pony heeft last van evenwichtstoornis ofzo. Achterover gevallen met steigeren en dus paard bovenop je. Zoiezo steigeren, Bokken en er vandoor schieten. Dat was het wel weer zo'n beetje.
Ben nog steeds nergens bang voor, let alleen wel op waar ik ga lopen met mijn pony omdat ze heel veel struikeld en niemand weet de oorzaak. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 11:52

idd LuvdaTossa
steigeren vind ik ook niet eng, zolang ze niet staan te wankelen, of je voelt ze een pas naar achter bijzetten omdat ze anders hun evenwicht kwijt zijn.

gomir

Berichten: 25576
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:06

Dat bedoelde ik ook ongeveer met gemeen steigeren Knipoog

Ik heb er wel genoeg ondergelegen Bloos

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:28

All of the above .... ja, ik en een schijtlaars. Ik zie doemscenario's overal Best wel lastig! Ik ben één keer met m'n kop op een betonnen paal gevallen (draver uiteindelijk na veel aandringen in galop gekregen, maar wel meteen in een rengalop, steigbeugel kwijt, en hupakee eraf, vader mocht niets weten, want hij had gezegd dat ie m'n paardje zou dood doen als ik er één keer afviel Boos!), en één keer met die zelfde draver onderuit gegaan omdat een malloot het niet kon laten om haar angst aan te jagen door te staan gassen achter haar met een tractor Boos!. Met m'n ponymerrie eens gehad bij een wandeling aan de hand dat ze niet meer te houden was dat ik 'r in een reflex aan een lantaarnpaal heb gebonden Tong uitsteken, en haar dochter die 'r had losgerukt op een uitje een keertje (liep gelukkig weg van het verkeer) en één keer dat ik zeiknat van het zweet thuiskwam omdat ik opeens met een bommetje aan het wandelen was in de plaats van met een pony Boos!
En die keer dat de pony me in de hoek van de stal trapte en maar bleef trappen gewoon blindelings tot ik 'r met een vuistslag van me afkreeg
Ik zie snel risico's overal, misschien heeft het te maken met het feit dat ik een gezin en kinderen heb.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:46

Inderdaad paarden die echt vuil steigeren, een beetje omhoog komen oké, maar zodra ik ze voel wankelen.... Ik heb er een keer onder gelegen, geen fijne ervaring. Dat beest liet zich gewoon vallen, hij ging recht overeind staan, om dan door zijn achterbenen te zakken. Dat zakken was niet zo erg, dan kwam je wel weg. Maar op een gegeven moment kwam hij dus echt in één beweging steil overeind en liet zich recht achterover vallen, ging zo snel...

Rennen vind ik niet zo erg, Jordy deed het is de bak toen ik hem net had constant, vol gas zonder rem en stuur. Het went Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 12:49

paarden die niet te vertrouwen zijn, daar heb ik moeite mee.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:42

Ik heb persoonlijk eigenlijk niet snel schrik als het paard bokt of steigerd of wegcrost en er geen controle meer is. Dat is omdat ik dat van vroeger gewent ben, maar zoals sommige zeggen, steigeren en bijna achterovervallen omdat ze hun evenwicht niet kunnen houden is nooit prettig hehe.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:48

Dat mijn paard er vandoor gaat en dan valt.
Dat heb ik is op vakantie gehad, paard ging er vandoor en gleed uit op een asfaltweg. Ik ben toen even bewusteloos gweest en had een hersenschudding en zat onder de schaafwonden, au!! Het paard had gelukkig elleen wat schaafwonden opgelopen. Ik ben daarna echt heel lang bang geweest om naar buiten te gaan. Scheve mond

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 13:51

ik ben bang dat ie ervandoor gaat en ik hete tempo niet meer beheers.

Dit is me met dit paard 4 x gebeurd, gelukkig had ik de ruimte waar ie toen stond, dat heb ik nu niet meer, ik durf buiten alleen nog te stappen...

In galop springt onverwachts naar de zijkant weg, dan hang ik ernaast en moet ik de zaak zien te redden, nog een reden om de galop in de kast te stoppen.

Ik heb een echt wandelpaard.

Ik heb net mijn eigen rug recht laten zetten na een bokpartij 6 weken geleden, dus ik blijf wel even wandelen voorlopig.....

gezien mijn leeftijd (45) hoef ik ook niet meer, paard staat in een groep ruinen buiten, daar kan hij zich uitleven, ik laat hem regelamtig los in een paddock en probeer hem op te jagen, maar daar heeft ie weinig behoefte aan.
Heeft voordelen, zo'n koudbloed!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:08

Mijn paard kan heel goed bokken, dus als hij aanzet, zet hij ook aan voor een goede, en dan lig je er binnen een mum van tijd af.
Daar ben ik een beetje angstig voor.
Maar dat doet hij alleen als je 4 dagen niet gereden hebt, en zwarte haver bijvoert. Knipoog

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:09

Ik vind springen eng. Zelf als er maar 20 centimeter staat breekt het angst zweet mij al uit.
Alleen als een paard echt super en super braaf is dan doe ik het wel, maar als het iets te snel gaat (naar mijn zin) dan stop ik er al mee (daarom spring ik ook niet meer)

Hoe dit komt? Iets te vaak zelf over een hindernis gegaan, ipv samen met paard Schijnheilig

En ik ben een paar keer met een steigerd paard achter over geslagen, dus ik vind het ook niet meer zo geslaagd als een paard echt hoog steigerd. Bloos

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 14:11

Ehm ik houd niet zo van bruggen....zeker niet in de winter als het is glad en je paard er zo af kan glijden... brr word helemaal eng bij de gedachte..

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 15:25

bij het rijden zelf vind ik weinig echt eng, ik vind het juist leuk om als een gare door het bos te sjeezen! en Apollon zelf ook.
Het enige waar ik me nooit fijn bij voel is het oversteken van een drukke weg in de buurt, echt niet leuk want Apollon word dan helemaal zenuwachtig van dat geraas en wil erover...
O,ja en met glad weer ben ik als de dood dat ik uitglijd met m;n pony.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:46

Kan eigenlijk niks bedenken wat ik echt eng vind....
Op hol slaan...mmh niet echt, is me al zo vaak overkomen dat ik er nu niet meer mee zit.
Ook bokken of steigeren...heb ik nooit echt eng gevonden!
Uitglijden ook niet...ook al diverse malen meegemaakt, en hetzelfde geldt voor struikelen...oke tis niet leuk, maar ook niet eng.
Springen..niet mijn favo maar ook niet eng.

mmh enige is denk ik naast het paard....vind het soms wel eng als een paard bijna op je springt, dat hoeft dan van mij nog niet....

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 17:52

Ik vind het eng als ik geen controle heb en er andere in de bak zijn. Zo van: ik zelf kan een hoop hebben, maar anderen soms niet...

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:39

Als ik op zo een manier de controle kwijt ben over het paard, en het paard zo doordraaid dat het ook gaat steigeren. Steigeren kan ik nog wel aan, maar op sommige momenten als ik niet weet tot hoever het paard gaat, wil ik nog weleens me afvragen waarom ik er nog op zit Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:36

Als een paard ervandoor gaat. Bokken geef ik niet zo veel om, oke sommige bokken echt gemeen, das niet leuk en ook wel eng, maar verder mwah. Steigeren vind ik wel eng. En aan springen heb ik een hekel.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:17

Als je echt totaal niks meer te zeggen hebt over je paardje dat vind ik pas eng. dus hij gaat ervandoor en je kan hem niet meer stoppen. Lijkt me zoooooo eng!
verder ben ik niet zo gauw bang.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:55

mzz... ik weet zo niet eens iets om te verzinnen eigenlijk wat ik heel eng vind.. met rijden tegenwoordig niet veel meer Haha! ik vertrouw haar nou helemaal, ben helemaal gewend aan der.. en ook met andere paarden ben ik niet gauw angstig.. maar wat ik wel heel vervelend vind is:
als paarden vast staan ofzo... en ze gaan hangen of dat ze in de trailer iets hebben waar je dan zo 1,2,3 niet veel aan kan doen Boos!