Wat vinden jullie van de teugel

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 13:37

Ja, dat klopt, iedereen vind wat anders mooi. Ik houd niet van aangespannen rijden, terwijl heel veel mensen daar helemaal wild van zijn!!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 18:58

Het vinden van sponsors voor een tvprogramma is ontzettend moeilijk! Met Pony Express hadden we daar ook de grootste moeite mee. Dat was ook nog een jeugdprogramma wat de spoeling van sponsors nog dunner maakt.....
Paardensport is natuurlijk een selecte groep Nederlanders dus het vinden van een consumentenproduct-sponsor (bv. Vogue) is al een prestatie. Ze besteden liever hun geld aan een groter publiek.

Dan heb je nog de paardensport branche. Deze lijkt heel groot maar uiteindelijk zijn het tal van kleinere bedrijven die hun reklamebudget liever verdelen (tv, print, etc). Ook niet alle grotere bedrijven hebben zin in tv, dus ga er maar aan staan.

Daarnaast is het bijna nog moeilijker oms sponsors op een leuke manier in een programma te plaatsen zonder dat je een "koffietijd-gevoel" krijgt.
Je hebt te maken met iemand die geld investeert en dat natuurlijk terug wil zien op tv, dus heeeel veeel aandacht voor zijn product.

Aan de andere kant zitten de kijkers die zoveel mogelijk leuke info en beelden willen en niet het gevoel willen hebben dat ze naar een commercial zitten te kijken. Schijnheilig

Het vinden van de juiste mix is dan erg moeilijk.

Dat is ook de reden dat Pony Express er niet meer is; sponsors konden we wel krijgen maar dan moesten we heel veel inleveren aan de kwaliteit van het programma en dat wilden we niet.

Dus, tv is niet zo eenvoudig en Marieke ziet het vaak ook graag anders Knipoog

Folkert353

Berichten: 77
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 19:21

Hey marieke, jij weet vast wel of die aflevering, met de friese hengstenkeuring nog eenkeer herhaald gaat worden???????
Toen wist ik nog niet dat het programma bestond Boos!!!!!!

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 20:17

Marieke schreef:
Wat paarden mensen dan nog eens extra lastig maakt is dat de een van dressuur houdt, de ander van springen een ander weer van endurance, western, eventing, recreatie, vrijheids dressuur, allerlei verschillende soorten rassen enz enz. Wat de een leuk vindt vindt de ander weer niks aan. Het is in princiepe nooit goed.


Ja, dat is waar. Maar daarom moet je het juist afwisselen! Ik begrijp hier van de meeste mensen die wel kijken dat er teveel springen in voorkomt. Kan begrijpen dat het dan wel een beetje saai wordt. Maar we kunnen dit wel allemaal tegen jou zeggen (omdat je toevallig op Bokt zit) maar kan je de programmamakers zelf niet bereiken via de mail ofzo voor leuke ideeen?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:14

[quote="Vinessa] Ja, dat is waar. Maar daarom moet je het juist afwisselen! Ik begrijp hier van de meeste mensen die wel kijken dat er teveel springen in voorkomt. Kan begrijpen dat het dan wel een beetje saai wordt. Maar we kunnen dit wel allemaal tegen jou zeggen (omdat je toevallig op Bokt zit) maar kan je de programmamakers zelf niet bereiken via de mail ofzo voor leuke ideeen?[/quote]

Het springen was het volgen van de Super League. en inderdaad, dat was wat saai (sorry springruiters).
Ik zelf heb ideeen zat en er ook in verwerkt daar waar mogelijk. We hebben uiteraard ook veel meer gedaan dan alleen maar springen. We zijn gaan mennen met IJsbrand Chardon, Dressuur met Anky, Springen met Wout Jan van der Schans, Drafsport met Intact Hornline, Nu net voorbereiding op Boekeloo met de parcourbouwster. Trick Riding met de future Guys, Tuigpaarden met HBC stal, Hoe laarzen gemaakt worden met Petrie en Derby, Dressuur Clinic met Coby van Baalen enz enz. We hebben nog maar 22 afleveringen gehad.

Er zijn echt ideeen zat, ik weet nog zoveel leuke dingen om te gaan draaien, maar het blijft een probleem, waar wordt dat van betaald? Misschien is het een idee om met Bokt samen (met jullie dus) een tv programma te bedenken en te maken. En iedereen die iets leuk verzint probeert dat ook meteen financieel voor elkaar te krijgen OK dan!
We noemen het programma dan ook Bokt.nl!!!

Haha! Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 00:55

graciaxxx schreef:
paardensprot is trouwens veel te weinig op tv. altijd maar voetbal!!! paardensprot is tcoh veel leuker????


is dat een nieuw soort spruit Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, hoor maar ik ben geen slowchatter dus doe ik het voor deze 1 x hierzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:52

Ik heb een paar keer gekeken maar het boeit me zo dat ik in de pauze vergeet terug te zappen Lachen
De onderwerpen hebben geen diepgang. En wat ik me kan herinneren krijg ik op cruciale momenten geen paard in beeld maar een close-up van Marieke. En Marieke, je ziet er heel leuk uit hoor maar ik kijk toch liever naar een paard dan naar jou, als je begrijpt wat ik bedoel Haha!.
Ik heb de pony-express ook vaak voorbij zien komen en dat vond ik een veel leuker programma.
Die dingen die ik nu opnoem hebben toch niets met budget te maken. Ik denk dat het probleem is, dat het team dat De Teugel maakt helemaal niets met paarden of sport heeft. Dit programma heeft gewoon een heel verkeerd format.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:42

Marieke schreef:
Er zijn echt ideeen zat, ik weet nog zoveel leuke dingen om te gaan draaien, maar het blijft een probleem, waar wordt dat van betaald? Misschien is het een idee om met Bokt samen (met jullie dus) een tv programma te bedenken en te maken. En iedereen die iets leuk verzint probeert dat ook meteen financieel voor elkaar te krijgen OK dan!
We noemen het programma dan ook Bokt.nl!!!


Is het geen idee om een keertje een aflevering te besteden aan bokt?Dat we een meeting houden ofzo?Of dat je langs gaat bij bokkers?? Verward Haha! OK dan! OK dan!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 11:50

Ik vind het een leuk programma! mag idd meer afwissling. heb gistrer een voque pakket ontvangen!!!!!!!! had blijkbaar goed geantwoord ihih! doei!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 13:01

Heej

Ja dat lijkt me ook wel leuk.
Een nieuw programma, maar ja dan is het weer zo zonde dat De teugel er weer mee op houd ?
Maar dan is het dus de bedoeling dat we iedeen op doen voor zo'n programma en dus een kleine investering doen voor zo'n programma.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:56

Ik kijk er meestal naar, vind hte wle leuk, iid af en toe te veel springen maar ik vind er al stukken meer aan dan de eerste afleveringen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:15

Idd, ik vond de pony-express ook veel leuker
*ik erger me ook dood aan die ontsnapte fries met dat halstertouw Boos! )*

En als prijs voor die prijsvraag, kunnen ze niet beter een waardebon van bijv. Divoza doen bijvoorbeeld?

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 19:33

Ja, dat wat je nu kunt winnen bij die prijsvraag is natuurlijk niks he Knipoog Wat moet ik nou met een vogue (dat was het toch) verzorgingspakket? Tong uitsteken maar goed, die reis naar Griekenland is wel lekker, vooral met dit weer *LOL*

Maar goed,ik kijk dat programma ook wel eens, aleen ik vind het over het algemeen wel een beetje saai. dat springen boeit me niet zo en die dressuurwedstrijden eigenlijk ook niet...... Tsjah ik ben wel kritisch he. Ik zal eens even na gaan denken over andere onderwerpen (het is alleen jammer dat ik niet zo origineel ben maar ja, wie weet kom ik ineens op een idee Tong uitsteken )

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:46

Marieke schreef:
Er zijn echt ideeen zat, ik weet nog zoveel leuke dingen om te gaan draaien, maar het blijft een probleem, waar wordt dat van betaald? Misschien is het een idee om met Bokt samen (met jullie dus) een tv programma te bedenken en te maken. En iedereen die iets leuk verzint probeert dat ook meteen financieel voor elkaar te krijgen OK dan!
We noemen het programma dan ook Bokt.nl!!! Haha! Haha!


Nou dat is inderdaad nog niet eens zo heel slecht idee. Ik denk dat je in samenwerking met dit forum een heel grote doelgroep te pakken hebt.
Nou is het natuurlijk leuk als je bijvoorbeeld bezoekjes brengt aan bokkers enzo en dat hun dat ook financieel moeten regelen, maar bedenk wel dat hier ook veel jonge mensen zijn die dat nog niet zo even kunnen ophoesten.

Maar het is zeker een idee. Ik denk dat er daardoor in ieder geval meer kijkers zullen komen en dat levert natuurlijk ook weer geld op. En dan kunnen jullie eens beginnen met een andere uitzendtijd. Zodat nog meer mensen kijken en dan heb je nog meer geld! Das ieder geval een mooi begin!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:16

Sammm schreef:
*ik erger me ook dood aan die ontsnapte fries met dat halstertouw Boos! )*


Dat wilde ik nou eigenlijk niet zeggen.... Maar dat erger ik me ook al effies aan ja.. Niet echt een voorbeeld voor de wat jongere kids...

Verder ben ik het wel met vinessa eens... Hou een enquete bij de bokkers en je hebt al een goede doelgroep te pakken...
Evt een betere uitzendtijd zal meer kijkers trekken Haha!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 22:35

Programma met de diepgang van een rubberboot. Als er nou eens interessante sportverslaggeving werd gedaan met leuke interviews keek ik het een 2e keer.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:09

Ik heb vandaag een stukje gezien (van Anky) en ik vond het wel leuk!
Maar verder heb ik het nog nooit gezien omdat ik of moet werken of zit te bokken en het dus vergeet Bloos

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 16:58

Ik vond het wel interresant laatst, vooral die kur was erg mooi *LOL* Die laarzen met stalen neuzen vond ik ook wel grappig, maar ik ga ze lekker niet kopen Knipoog

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:04

Marieke schreef:
Er zijn echt ideeen zat, ik weet nog zoveel leuke dingen om te gaan draaien, maar het blijft een probleem, waar wordt dat van betaald? Misschien is het een idee om met Bokt samen (met jullie dus) een tv programma te bedenken en te maken. En iedereen die iets leuk verzint probeert dat ook meteen financieel voor elkaar te krijgen OK dan!
We noemen het programma dan ook Bokt.nl!!! Haha! Haha!


Dat is gaaf zeg!! *zit te hippen om haar stoel*
Lijkt me héél erg leuk, misschien ook een idee om De Teugel te houden en er dan een stukje Bokt.nl in te maken. Ik zat te denken aan hart in actie, je weet wel dromen die uitkomen, maar dat lijkt me te duur, ik denk dat veel Bokkers een pony willen Haha! .
Ik wil wel mee doen hoor, ik heb ideeen genoeg, en ik stel mijn ponypaard wel ter beschikking om te filmen ofzo Tong uitsteken Schijnheilig

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:10

Wanneer komt het Belgisch trekpaard bij of de shetlander?

xxPatriciaxx

Berichten: 330
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:41

Ik heb het net weeeeeer gemist. Ik zat er 5 min. voordat het begon nog aan te denken, vergeet ik het gewoon! Nou ja.

Ik ben het er wel mee eens van de keren dat ik gekeken heb dat er veel springen in voorkwam, wat nogal saai was. Weinig diepgang in andere onderwerpen die wel behandeld werden, waardoor ik het idee kreeg dat het programma niet echt bedoeld is voor mensen die al echt in paarden geinteresseerd waren, maar meer voor leken.
Ik heb wel eens een korte registratie dressuur gezien waar commentaar bij zat. Dat vond ik weer wel leuk. En inderdaad wat Jippie zegt; soms als er iets belangrijks op komst is, wordt er i.p.v. op het paard op Marieke of een geinterviewde ingezoomd, waardoor ik belangrijke informatie misloop.
Voor de rest zitten er best wel eens leuke stukjes bij. Bijv. een paar weken geleden bij een interview met Thamar Zweistra. Je ziet mij nl. precies heel klein op de achtergrond zitten. Ik was nl. de enige die al op de tribune zat Lachen.

P.S. ook al vind ik sommige onderwerpen soms niet bijster interessant, ik laat expres de t.v. aanstaan. Om de kijkcijfers voor paardensport op tv toch nog wat omhoog te helpen, hoe klein mijn aandeel daarin ook zal zijn Lachen.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 17:45

haaii,

ik heb het net voor de eerste x gezien
maar ik irriteerde mij aan de vrouw die dat presenteerde hahaha Hoe de praat Tong uitsteken

maaruh tging een beetje veel over de hackney maar ach wel boeiende stukjes zater erbij vooral over de clinic van Anky wel leuk om te zien hoe zij de paarden leert stil te staat: prrrrrrrrrrrrr
en achterwaarts: klik, klik , klik, klik
haha leek wel comish Haha!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 19:13

vind ik ook
(dit is een antwoord op het 1e, want ik heb niet alles gelezen)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-03 20:13

Ik vond dit een intressante aflevering!
Geen springen !!!!!!
Die hackneys waren wel leuk, en dat van anky vond ik wel intressant , die clinic

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-03 21:21

Tanneke schreef:
Wanneer komt het Belgisch trekpaard ?


Nou, dat zal wel een mooi idee zijn he Anneke, om het BT zo te promoten (zou ik niet erg vinden Knipoog !) Maar ik denk dat er eerst nieuwe ideeen uitgewerkt moeten worden.

Ik vind dat dat idee van een vaste rubriek Bokt.nl wel een beter idee is dan een hele uitzending. Je weet niet hoe het loopt en je zit toch met de financieen.

Zo te lezen was de uitzending van vandaag (heb het niet gezien, was op het strand met knollie) wel beter en bevatte meer variatie qua onderwerpen. Het gaat dus al de goede kant op, want heb je gezegd Marieke?! Tong uitsteken