Koker schoonmaken een gewaagd werkje!!!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-03 21:01

EN er zijn trouwens zat andere homeopatische of zo middeltjes tegen stress bij een paard, tja stress is niet het goede woord, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat er meer dan 1 of 2 wegen naar Rome lijden. Succes.

Signe

Berichten: 5819
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:05

Bach rescue remedy... helpt ook tegen stress bij mensen
( van de bach flower remedies)

Heb vandaag een zwitsal babydoekej erlang gehaald... vond ie niet fijn, maar hij schopte ook niet... Ga het nog eens met lauwwater proberen, want het is daar wel vies!

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:52

Je moet wel opletten want niet alle mensen (baby) spulletjes zijn automatisch ook goed voor je paard, ik zou het gewoon met lauw water en wat betadine doen dat was namelijk het advies wat ik van mijn DA kreeg. Groetjes en succes!!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:21

Haha dat verhaal komt me bekent voor, ik kan er ook niet gemakkelijk aankomen maarja het moet gebeuren he!

tiamo
Berichten: 97
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 22:31

Als je het met Zwitsal doet dan zie je de volgende dag als hij zijn "zaakje" laat hangen dat er allemaal klonten en velletjes uitvallen. Wat je ook ziet is dat als je paard gelegen heeft er een heleboel "viezigheid" aan de binnenkant van zijn been gekleeft zit Haha!
Ik gebruik al heel lang Zwitsal voor dit "karweitje" en heb nog nooit meegemaakt dat een paard er niet tegen kon.

Ik heb eens gezien dat iemand gewoon zijn hand heel diep in de koker stopte en hem er gewoon uithaalde en hem rustig schoon kon schrobben Bloos!

Signe

Berichten: 5819
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:06

baby olie schijnt wel ok te zijn, maar dan wel ongeparfumeerd en zonder alcohol enzo...de goedkopere merken hebben dat vaak wel.

Hij staat nu nog dag en nacht in de wei en ik heb geen lauwwarm water to me beschikking anders zou ik het daarmee doen..

Mowtje
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:04

Mijn vriendin gebruikt vaseline en dat schijnt heel goed te werken. Het piemeltje blijft hartstikke schoon. Ik doe die van mijn ruin schoonmaken als ie gaat stinken. De eerste keer vond ie het nix maar nu...... heerlijk vind ie het Kwijl Als ik niet uitkijk..... hahahaha

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37432
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:45

Ik moet COnnor dus bijna wekelijks schoonmaken, anders krijgt hij van die smet plekken in de plooien rond zijn moos. EN ook aan de binnenkant zitten bijna altijd van die plakkerige stukjes, zijn talgproductie is helaas heel hoog. Gelukkig vindt hij het niet erg al schacht hij niet vaak uit helaas. Is dat wel zo dan is het gris, vasthouden en pulken, daarom heb ik ook altijd een vochtig doekje bij mijn borstels liggen voor het geval dat.

Jeanine

Berichten: 227
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Nederwetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 21:34

ha ha ha Een vochtig doekje! die vind ik echt leuk! Maar ja als het nodig is of werkt dan is het super goed natuurlijk, maar efffe een flauw vraagje he: Heb je dan van dat vochtige toilletpapier of gewoon een natte handdoek? Ha ha ha ha hu hi hih ihihiihhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Sorry kon me effe niet beheersen, Toch de groetjes he!