vlak voor mn les stortte Quentin in!!!heel eng!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:44

Het is zo dat een paard op alle leeftijden singeldwang kan hebben. De mijne heeft het ook en die heeft het al 10 jaar, zolang als hij het zadel kent. Ik moet daar rekening mee houden met het vastmaken van de singel en het aansingelen. Maar ik denk niet dat het bij dit paard het geval was. Helaas is een lichaam heel complex, het zal ongetwijfeld een goede reden hebben gehad. Maar of de dierenarts dat kan vinden............. dat lijkt mij het grootste probleem. mIsschien was het toch epilepsie? Tumor zou ook goed kunnen.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:00

Jeetje wat raar zeg!!
Nou veel sterkte ermee!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:14

ach jakkes wat eng zeg!

Ik zou echt helemaal in paniek raken.
Heel erg veel sterkte ermee, hopen dat het niks ergs is

over die da's: welke heb je normaal? ik heb altijd begrepen dat moergestel hier in de buurt het beste is, maar ik weet niet of er dichter bij jou betere zijn. succes ermee!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:19

heb je al contact met de Darts gehad?
Bah, dat is echt schrikken!
'k heb 2x gehad dat mijn paard ging liggen met mij erop. Ze had toen een lichte vorm van maandagziekte. Zou het ook iets dergelijks kunnen zijn? Ze hebben dan verzuring in de spieren waardoor ze wel verder willen maar niet kunnen, en kunnen dan dus neervallen.
Mischien dat de Darts sowieso een bloedje kan tappen....

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:31

Gadsie wat een eng verhaal. Ik wil je niet aan het schrikken maken en misschien ligt het bij bij Quentin aan iets heel onbenulligs. Maar laatst was ik met Memiro mee op wedtrijd. We kwamen een vriendin van haar tegen zonder paard. Dus Memiro vraagt waar haar paard is. Toen vertelde ze haar paard de laatste tijd zo raar deed, zich liet vallen, uit het niet heel hard rennen en in een soort van paniek raken. etc allemaal rare dingen. Ze hebben toen een scan laten maken en haar paard had een gezwel in zijn hersenen. Het was opereerbaar, dus de DA-en gingen een poging doen het gezwel te verwijderen. Sommige delen uit jou verhaal komen hiermee overeen. Hoop dat het wat anders is. Heel veel sterkte ermee!

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:10

Gadverdarrie wat een verhaal, lijkt me hardstikke eng als je zoiets meemaakt. Ik zou me erg hulpeloos voelen omdat je niet precies weet wat het is en wat je voor je paardje zou kunnen doen. Af en toe zou het inderdaad makkelijker zijn als de paarden konden praten.
Hou ons op de hoogte hoe het nu verder met hem gaat en heel veel sterkte ermee gewenst.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:14

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn...
Is de dierenarts ismiddels al langs geweest om hem te onderzoeken?

SuperSnel

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:23

Nou, ging het net weer iets beter heb je dit weer. Nou ik hoop dat jij of ze snel kunnen achter halen wat het was. Ik hoop dat het niets ernstigs is.

Sterkte

Y_DG

Berichten: 4400
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Beveren (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:23

oh mijn god, zo erg Scheve mond
nou er is gisteren iemand op de manege geweest voor een paard die kon zeggen doormiddel van aanraking wat er met het paard mis is en wat hij voelt en zo van die dingen en ze heeft het paard onderzocht met haar handen en de eigenaresse heeft niks gezegd wat er met het paard is, ze dacht eens zien of ze het kan zeggen.
Na anderhalf uur onderzoeken zei die mevrouw tegen de eigenaresse dat het paard vast zit in de hals, dat de achterhand te zwak is, en dat hij geen vertrouwen heeft in de ruiter omdat hij niet weet hoe de ruiter gaat reageren. Daardoor is hij overal bang van. Wat ik echt raar vond, die mevrouw wist ook te zeggen dat hij vorige week eens een paar goeie meppen heeft gekregen van de eigenaresse. En ze had daar helemaal niks over gezegd, die mevrouw wist dat uit haar eigen Verward En ze kan ook zeggen of het paard gelukkig is of niet en het paard in kwestie was niet gelukkig Scheve mond
Het paard stond helemaal nerveus voor de stal, hij was het beu om stil te staan, en ze maakt bewegingen over zijn hoofd en hij stond in één keer stil en zijn ogen vielen bijna dicht Verward
Nou dacht ik, misschien kun je Quentin eens laten nakijken en eens zien wat ze van hem zeggen? Eens zien hoe het komt dat hij door zijn benen is gezakt.
Ik weet het niet maar het is maar een voorstel hé. Doei
grtjs

Poosje81
Berichten: 21233
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:24

Jeetje, rens
Schrik ervan! Heb je even toegevoegd aan mijn msn!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:41

Veel Sterkte!!
Hopelijk gaat het snel beter.

Ik persoonlijk zou direct de DA hebben gebeld.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:05

Hoi Renske....Ik heb je al een mailtje gestuurd!! Weet je wat meer??
Ik vind het echt rot voor je!! Hopelijk hebje snel een uitslag van wat het geweest kan zijn! Sterkte!!!

Chocopasta

Berichten: 16571
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:17

jeej! arm paardje zeg!!!! gaat het al iets beter met hem?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 11:57


Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 00:10

Wat erg voor jullie zeg.
het zou ook kunnen zijn dat hij suikerziekte heeft.
het komt ook vaak bij honden voor.
in ieder geval veel sterkte
Annick