Ik kan in Spanje gaan werken...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 20:36

Wat je ook nog kunt doen is eens informeren bij verschillende fokkers van andalusiers, die heben een hoop contacten met de fokkers in spanje en kunnen je vast wel iets meer vertellen over die vrouw. En het zegt ook al heel wat als ze dat niet kunnen.

Ik hoop voor je dat het wat is, het klinkt echt fantastisch. Zorg idd wel dat je alles zwart op wit hebt staan.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:25

Dit is een aanbod waar ik als Spanje- en Andalusierfan stikjaloers op ben... Ik ben heel benieuwd wat je er mee gaat doen!! En als ze nog iemand zoekt voor september ben ik heel geïnteresseerd!!!

Camilla meenemen zou ik ook niet z'n goed idee vinden, maar wel om andere redenen: als paarden worden aangekocht vanuit Spanje, gaan ze met een professioneel (en duur) transport mee naar Ned en Bel, met voldoende rustpauzes enz. Dat kan die vrouw haar niet bieden met haar trailer en dan zal de reis veel te stressvol zijn voor je pony. Plus het wordt daar heel warm in zo'n trailer. Professionele transporten hebben meestal zelfs airco om die reden... En hoe zou je haar terugbrengen?

Maar dat je het plots beu wordt en weet ik veel... Dat vind ik onzin. Je kiest er tenslotte voor en als je betaald wordt, heb je je plichten te vervullen. Ik heb zelf vorig jaar intern gewerkt in Luxemburg voor een maand, wel voor veeeeeel minder geld (500 EUR om precies te zijn en heeeeel hard werken) en ik was daar ook mèt paard, ik had ook geen contract ondertekend, maar je hebt een mondelinge overeenkomst e.d. Ik was aanvankelijk ook een beetje achterdochtig, maar alles is super meegevallen. Nu ga ik een maand naar Friesland, ook heel ver voor mij. Als je nu al maar zou denken dat je het beu zou worden (wat andere mensen hier suggereren) moet je er volgens mij niet aan beginnen.

Maar ik ben er vast van overtuigd dat STEL dat je gaat, je het zeker niet gaat beu worden!!! Het klinkt fantastisch!!!! Knipoog

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:32

Als ik jullie was zou ik het wel doen!! maar pony's idd niet meenemen Haha!:D
Het is echt een super kans om veel te leren en met prachtige paarden te werken en het verdient dan ook nog een super Haha!:D
Als ik die kans kreeg zou ik zo heen gaan!! Haha!:D

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 21:55

Idra, geloof me je kan het echt plots beu worden. En een maand is niet te vergelijken met een paar maanden.

In Australie heb ik oa 4 maanden op een veebedrijf gewerkt en daar zo gemiddeld 8 uur per dag op het paard gezeten. Dat 14 dagen achter elkaar zonder een dag vrij. Geen stromend water, geen wc, geen gas, licht en vers voedsel. Alleen stof, koeien, vliegen en hard heel hard werken.
Zoals al eerder vermeld had ik daar dus mijn pols gebroken maar heb al die tijd doorgewerkt. Net zo lang en zwaar als de mannen waarmee ik samen werkte.
Toen we eindelijk op de boerderij terug kwamen na 14 dagen. Mochten alle mannen uitrusten van het werk, maar ik moest doorgaan met koken, afwassen en schoonmaken. Waarom? Omdat ik een vrouw was, daarom. Geloof me.....als ik weg had gekund dan had ik het eerste vliegtuig genomen! Maar helaas zat ik 500 kilometer van de dichtbijzijnde grote stad en kon dus niet weg!

Dit soort dingen gebeuren, zorg dus dat je NOOIT afhankelijk ben van je werkgever zoals ik dat was. Hij moest mij nl naar Mount Isa vliegen met z'n vliegtuigje als ik weg wilde en dat wilde hij niet.

Valeska

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:30

maar als we het nu beu worden hebben we altijd elkaar nog om te vervelen..
en we gaan geen maanden...
dacht ik? Verward
ik iig niet, moet nog naar school

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:33

Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen en ik zou zo'n kans niet zo maar laten lopen. Ik zou idd mijn pimy lekker in ons landje laten want ik denk dat je na een dag werken in de spaanse zomer ook geen zin meer in je eigen paard heb.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 22:58

Mensen afgezien van of het te vertrouwen is enzo, denk er goed over na want de Spaanse cultuur is HEEEEEEEL anders dan de onze. Ik heb er twee jaar gewoond en altijd heimwee gehad, en ben blij dat ik weer thuis ben. Ook ik heb op een Spaanse stal gewerkt en paarden gereden maar afhankelijk van waar je zit en wie de eigenaren van de stal zijn, kan het er nog wel eens vrij ruw aan toe gaan, en voor Nederlandse standaarden zul je bepaalde dingen gewoon niet vinden KUNNEN.
Je pony meenemen zou ik zeker niet doen, ik heb mijn paard van daaruit hier naar toe meegenomen en het geeft zoveel stress voor zo'n dier, het zal misschien wel een jaar duren voordat dit paard geaclimatiseerd is. En idd zijn de kosten van een (goed) transport vrij hoog en dan heb ik het nog niet eens over een "retourtje". Met de trailer zou ik niet doen want je vervoert met de rijrichting mee, en niet overdwars zoals met een vrachtwagen, dus is de reis voor het paard veel te vermoeiend.

Denk ook goed na over het feit dat de meeste Spanjaarden geen Engels spreken en dat je alles in het Spaans moet doen. Als je Nederlanders om je heen hebt is dat mooi meegenomen maar Spaans leer je niet even snel, en dus voel je je vaak erg buitengesloten.

Al met al zou het een leuke ervaring zijn als je idd zonder pony kan gaan, terug kan gaan wanneer je zelf wilt, en Nederlandse mensen die te vertrouwen zijn, om je heen hebt, die dingen voor je kunnen vertalen bv in een winkel ofzo.

renee_m

Berichten: 730
Geregistreerd: 23-02-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 23:33

ik hoor net dat nath niet mag...
maar eigenlijk is het gewoon heel gek
dat vrouwtje wil aan 4 personen 132 euro per dafg geven en we kunnen net zolang blijven als we willen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 04:14

lovemidnight schreef:
dat vrouwtje wil aan 4 personen 132 euro per dafg geven en we kunnen net zolang blijven als we willen


Denk eens na, het is toch ook geen reël bedrag. 132 Euro per dag... Vertel mij waar ik dat kan verdienen en ik ga er meteen werken. Dan hoef ik maar 5 dagen te werken voor een maandsalaris.
Iets klopt hier toch niet?
Tuurlijk, het klinkt allemaal erg spannend en mooi, maar ik vrees dat het weleens een heel grote teleurstelling zou kunnen zijn wanneer je op de plaats van bestemming komt.
Bovendien: vinden jullie het nou echt heel raar dat de ouders van Nathalie ( en waarschijnlijk ook jullie eigen ouders) hun 15 jarige dochter niet meegeven aan een volslagen vreemde met mooie praatjes? Ik heb ontzettend gemakkelijke ouders, maar dit zouden ze mij op die leeftijd ook niet hebben toegestaan, hoor.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 09:23

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo stom van ze ofzo. De enigste reden dat ik niet mag is dat ze gewoon bezorgt zijn. En het klinkt ook gewoon veelte mooi om waar te zijn.
Maargoed, ik moest eerst die vrouw maar eens uitnodigen. Mochten ze er dan toch een goed gevoel over hebben mag ik toch nog gaan.

Ethelate

Berichten: 21125
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:07

Lijkt een super kans, als het allemaal zo mooi is als dat het klinkt!
Ik zou het denk ik wel aanpakken, als het allemaal zo super geregelt is.
Wel paardje thuis laten en gewoon daar een maand gaan werken.

Is er geen mogelijkheid dat bv een van jullie ouders op vakantie gaan naar Spanje naar dat gebied?
Die jullie bv afzet, rond kijkt, kijkt of het allemaal zo mooi is, daar de eerste week blijft... *zonder dat die mensen het weten* en mocht er iets mis zijn, dan zijn ze in de buurt.

Maar 132 euro als je 11 euro per uur verdiend... werk je dan 12 uur per dag?

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 12:37

Nee ik denk dat ze bedoelen met zijn 4-en samen 132 euro.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:15

Jamy schreef:
Nee ik denk dat ze bedoelen met zijn 4-en samen 132 euro.


Dat denk ik ook............. Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 15:37

Dat betekent dan maar 4 uurtjes per dag werken. Ik dacht in een eerder bericht iets te lezen over om 6 uur beginnen, tot 12 uur en dan vanaf 4 uur nog een paar uur werken?
Dan kom je toch al gauw aan een gewone 8 urige werkdag Verward

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-03 16:02

Normaal gesproken wordt er daar dus idd gewerkt vanaf 6 uur 's ochtends, t/m 12 uur. Dan van 4 tot 12. Dat is dus idd 12 uur en dus 132 euro. Nee, minder, want we krijgen alleen 11 euro met zadelmak maken en inrijden.
Ik ga straks die vrouw mailen of ze deze week een keertje langs komt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 16:13

Hmmmmm mocht ze nou langskomen en je ouders het goed vinden, laat dan wat goed herkenbare foto's en vingerafdrukken maken Knipoog
just in case Tong uitsteken vind het allemaal te 'makkelijk' gaan...en vooral als er in Spanje iets mis gaat, tot wie kun je je wenden die je verstaat?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 16:13

Nou ben ik zo langzamerhand ook erg benieuwd naar wat dit voor iemand is. Hou je ons op de hoogte?

dell_1
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 16:20

Als het allemaal echt zo is. Lijkt het me fantastisch. Al zou ik het denk ik niet mogen met vreemden. Ik ben benieuwd

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:21

Ben ook benieuwd hoe het afloopt.
Maar vergis je niet dat het hard werken is in de paarden.
Heb net een week stage achter de rug, van 8 tot half 6/ 6 uur op stal.
En ik was echt op eer dat ik thuis kwam.
Het klinkt wel gaaf natuurlijk, lekker in spanje, en ook nog een beetje met de veulentjes fruttelen, paard rijden enz.
Maar het is toch wel raar dat die vrouw jullie onderdak en eten bied en ook nogeens 11 euro per uur!
Dat een maand lang..of misschien wel langer..
Kun je in jou omgeving geen baantje op een stal vinden?
Je begint toch altijd bij de rotklusjes, en als mensen dan ziet dat je niet snel opgeeft en er echt wat voor wil doen laten ze je wel meer doen lijkt me.
Succes!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:42

lovemidnight schreef:
ik heb het er ook nog even met mijn ouders gehad en mijn vader zag het zo:
nederlandse meisjes zijn goed voor nederlandse toeristen daar, ze vinden het fijn als ze zich verstaanbaar kunnen maken...
waarschijnelijk zijn wij ook nog goedkoper omdat wij nog jonger zijn en wij vragen minder, en misschien vinden zij daar in spanje die prijzen heel normaal...maar k we krijgen wel ong 132 euro per dag!!



Tuurlijk zijn die prijzen in Spanje niet normaal! In Spanje liggen de lonen in het algemeen een stuk lager dan in Nederland, met name daar in het zuiden. En 132 euro is bijna 300 gulden hoor! Plus nog kost en inwoning erbij????

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 18:55

vanda's schreef:
Ik vind dat het allemaal wel erg mooi klinkt... Die vrouw kent je niet eens, ze weet helemaal niet of je goed kan rijden en hoe je met paarden omgaat.

Dan ga je zo iemand toch niet zomaar jonge paarden in laten rijden.

Ik vind het een beetje vaag...

Wel een stoere kans natuurlijk, maar wees voorzichtig...



Daar dacht ik dus ook meteen aan.
Ik vind het allemaal wel vreemd hoor, ik geloof er niks van..

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 19:39

Nu ja DAT is op zich niet vreemd. Toen ik in Luxemburg ging werken ben ik ook telefonisch aangenomen hoor... ZONDER dat ze wisten wat mijn rijniveau was, terwijl ik toch ook haar M en Z wedstrijdpaarden en een jong paard moest rijden PLUS de verantwoordelijkheid had over nog 15 andere paarden (pension, veulens en merries, jaarlingen en tweejarigen). En dat terwijl zij op vakantie was. Sommige mensen geloven je nog steeds op je woord (maar goed, want als iedereen zijn vertrouwen in de mensheid verliest).

Maar de lonen zijn idd wel heeeeel hoog, zeker gezien je leeftijd en gezien Spanje. In Luxemburg liggen de lonen veel hoger dan in Bel en Ned en daar verdiende ik dus lang niet zo veel voor keihard werken (ook van 8 tot 18).

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:03

No way dat ik zou gaan... echt niet... is dit de modernere versie van een snoepje aanbieden? Schijnheilig

Sorry maar ik geloof d'r ook echt helemaal niks van. Als ze personeel moeten hebben lopen d'r in spanje echt wel genoeg werklozen rond die het voor veel minder doen. En dat ze mailen makkelijker vindt dan bellen, is dat niet gewoon makkelijker om d'r eigen 'praatjes' bij te houden?
Ik ben 17 en mijn ouders zouden me absoluut niet laten gaan, en ik zou ze nog groot gelijk geven ook Haha!

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 20:13

Idd , vind het ook heel erg vreemd en zou er ook niet heen willen. Buiten dat het allemaal heel vreemd is zou ik geen 12 uur per dag kunnen werken. En je bent pas 15, werken niet gewent en dan ineens zoveel/lang. Ookal zijn sommige dingen ook leuk om te doen, het is echt lang. Maar goed, ben wel heel benieuwt heo het gaat en of die vrouw de moeite zal nemen om helemaal naar jullie toe te komen Lachen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-03 23:47

Hey Renee, Esther en Nathalie!
Ik zou er ook erg mee oppassen. Toen ik nog in Frankrijk woonde (jaja 9 jaar in Parijs) heb ik een slechte en een hele goede ervaring meegemaakt in vakantiewerk "met de paarden".
De eerste advertentie luidde ongeveer: in rustige omgeving, natuurliefhebbende mensen. Fokkerij op natuurlijke basis, hengst bij merries op de wei. Volbloed Arabieren. Stallen in aanmaak. Medewerkster gaat in een eigen sta caravan logeren, rustig gelegen. Mn ouders vonden het wat verdacht, en wilden eerst gaan kijken. GELUKKIG!! Na bijna 4 uur in de auto gereden, kwamen we er aan:

-> soort kampvolk, de mensen zagen er onverzorgd uit
-> broodmagere half verwaarloosde paarden op een schraal weitje. Hengst stond tijdelijk "op stal" wat een oude caravan bleek te zijn met roosters. Mark zn container stallen op stal zouden er zeer luxe staan.
-> mijn onderkomen was een vervallen caravan, waar denk ik een colonie ratten en spinnen in woonden. Nergens wc o.i.d te bekennen!

WE WISTEN NIET HOE SNEL WE DAAR WEER WEG WAREN!!!!! Wat was ik blij dat we eerst zijn wezen kijken!

2e ervaring:
Uit een paardentijdschrift, zoiets als Hoefslag hier. Na de vorige ervaring werd ik natuurlijk heel voorzichtig, en heb een aantal keren met de mensen gebeld. Het ging om een soort kleinschalige fokkerij van Camargue paarden in zuid Frankrijk. Het halve jaar stonden de paarden in de natuur, in de zomer mochten ze toeristen rondrijden in het natuurgebied. De mensen hadden internet, en ik kon het online bekijken. Verder hadden ze ook een hotel, waarvan ik een folder heb gekregen. We zijn er niet wezen kijken omdat het te ver weg was. Ik ben er met de trein heen gegaan, en heb het er fantastisch gehad! We sliepen met 3 meiden en 1 vent in een soort bungalow. Er waren 2 stapelbedden, een soort keukentje/woonkamer en toilet. Fransen zijn niet zo goed in dingen goed onderhouden, maar het was te doen. We kregen elke dag vers brood en jus d`orange, en werden om 8.00 opgehaald met een busje, naar de standplaats van de paarden waar de toeristen langs kwamen. Paarden uit de wei halen, daar neerzetten, en allemaal poetsen en het zadel er losjes op doen. De buitenritten waren allemaal gereserveerd, van te voren, en werd er gepland wie welke buitenrit zou begeleiden. 1 dag per week vrij, en de andere 6 dagen echt super leuk! Je deed gemiddeld per dag 4 uur buitenrit, de rest van de tijd zaten we in de schaduw met wat wijn, water, fris, stokbrood, kaas, en alle lekkere dingetjes uit Zuid Frankrijk! Knipoog (dus soms ook wat alcohol, dat mocht daar gewoon tijdens het werk). Ook de paarden water geven, een extra borstel erover etc etc. Ik wou gewoon niet naar huis na afloop!! Ik kan de foto`s wel eens meenemen naar stal, althans, degenen die niet ingelijst zijn dan.!


Sorry voor het lange verhaal, maar om ff duidelijk te maken dat je erg moet oppassen, al kan het dus ook super leuk zijn!!!!!!