Clinic bij Sjuimpje...

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 18:16

Lovely schreef:
Iedereen heeft het nummer van Sjuim


Dat is dus niet waar. Ik heb helaas geen telefoonnummer van Sjuimpje, vandaar dat ik haar ook niet persoonlijk heb kunnen melden dat ik niet zou komen. Heb dit echter netjes in het topic gemeld, ook met de reden, en heb haar een PB gestuurd. Dat nu net op dit kritieke moment haar internetverbinding het begeeft, kan ik natuurlijk ook niet weten. Natuurlijk is het veel netter om even persoonlijk te melden dat je niet kunt komen, maar dat was dus in dit geval, net zoals bij Nimber, niet mogelijk.

Apple

Berichten: 76242
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:16

Pipo schreef:
De argumenten van degene die het door hebben laten gaan, worden steeds anders. De vraag is nu, wisten ze het wel? of niet? zo ja? wanneer? en hoe?


Sjuim wist niet dat ze in het gebied A viel. Tot donderdagnacht viel zij nl. gewoon in D. Daarna is die grens verschoven naar de A27 en viel Sjuim in A. Sjuim kon echter niet op internet, via teletekst staat het niet goed aangegeven en net wat Manic ook al zegt: de informatievoorziening aan de burgers is niet echt goed te noemen.

[BM] Katjaspringclinic 19-04, Update:

In dit topic zie je dat vanaf vrijdagochtend de vraag begon te ontstaan of Sjuim wellicht toch niet in A viel. Daarna heeft Lovely nog een post geplaatst met de herindeling van de groepjes (Lovely was ook niet op de hoogte).

Rond kwart voor 5 's avonds komt Belker erachter dat Sjuim in A valt. Vanaf dat moment regent het afmeldingen in het topic (maar Sjuim weet nog van niets). Om half 9 's avonds komt het bericht van Llewella: zij heeft met Sjuim gebeld en Sjuim zegt dat het gewoon doorgaat omdat ze niet in A valt (Sjuim heeft dan nog de andere grenslijn van A in gedachten en niemand heeft haar nog vertelt dat het verschoven is).

Daarna heb ik gebeld met Sjuim om aan te geven dat die grens verschoven is en dat zij in A valt (en dat ik dus niet meer kom met paard, maar wel als toeschouwer). Rond die tijd was het al na 21:00u 's avonds en viel er natuurlijk voor Sjuim niet veel meer te regelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:33

Apple schreef:
Sjuim heeft dan nog de andere grenslijn van A in gedachten en niemand heeft haar nog vertelt dat het verschoven is.

Daarna heb ik gebeld met Sjuim om aan te geven dat die grens verschoven is en dat zij in A valt (en dat ik dus niet meer kom met paard, maar wel als toeschouwer). Rond die tijd was het al na 21:00u 's avonds en viel er natuurlijk voor Sjuim niet veel meer te regelen.


Niemand heeft inderdaad aan Sjuim verteld hoe het precies zat, terwijl je zou denken dat genoeg mensen het precies wisten, gezien de posts erover (!). Maar niemand heeft dus actie ondernomen en toen dat uiteindelijk wel gedaan was, was het al redelijk laat. Dan ga je dus maar rekening houden met de mensen die zich opgegeven hadden, de boodschappen zijn al gedaan, plannen worden nog eens aangepast; intussen is er geen enkele regel overtreden en nog hebben mensen commentaar en niet zo'n klein beetje ook.

Wie het telefoonnummer van Sjuimpje wil hebben om nog even met haar te bellen, kan dat via PB aan mij vragen, ik geeft het graag hoor. Dus kom van die zijlijn af en laat wat van je horen als je dat wilt.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:51

Lovely vind dat je je als moderator wel wat neutraler op kan stellen en dus ook beter moet begrijpen waarom sommige mense het risico te groot vonden.Tevens vind ik dat men met wel wat meer eerbied over de kippenpest mag oordelen en niet zulke belachelijke stukjes mioet typen die eigenlijk de booschap omzeilen.Volgens mij is men er gewoon op uit dat ieder die zich heeft opgegeven zijn aandeel betaalt en dat heeft dan ook niets meer met de kippenpest te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 19:58

Joshua, het is mij wel duidelijk waarom sommigen die keuze hebben gemaakt. Heel erg neutraal kan ik niet zijn omdat vanwege de storing in de internetverbinding van Sjuimpje, zij mij gevraagd heeft om wat centrale mededelingen te doen en dingen in de gaten te houden. Plus dat ikzelf vrijdagavond tot in de nacht nog bezig ben geweest om er iets aan te doen (ongeveer 2 uur met Sjuim aan de telefoon gezeten erover). Daarbij heb ik meer dan genoeg respect voor de kippenpest en zeker voor de betrokkenen, geloof dat maar. Als ik dat niet had gehad dan had ik me er niet zo druk over gemaakt voor, tijdens en na de clinic. Het "belachelijke stukje" omzeilt de boodschap niet denk ik, het is maar wat er mee bedoeld wordt, misschien dat dat niet helemaal helder is.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:04

Boodschap is wel duidelijk maar denk niet dat het met eerbied te maken heeft maar meer met smaad.Gewoon schandelijk om zoiets te typen terwijl men bets wel weet hoe het met de kippenpest is gesteld.De mensen die ervor hebben gekozen waren zich bewesut van de gevolgen en vind dat best een complment waard daar ze zich er ook op verheugd hadden maar hun eigenbelang wel op zij hebben gezet.Voor jullie net zo maar ja een topic starten met zo een stukje als van maniac is onsmakelijk en zou dan ook gewoon verboden moeten worden en denk dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt.
Laatst bijgewerkt door joshua op 21-04-03 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:07

Nee Joshua, het heeft niets met smaad te maken en zo was het ook zeker niet bedoeld denk ik. Vraag het anders nog eens aan de poster zelf, die kan het het beste toelichten denk ik???

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:08

Overdrijven is ook een vak...

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:09

Als jij zoveel contact had met Sjuim, waarom wist ze dan nietvan de afmeldingen?
Ik heb me vrijdagavond afgemeld, gelijk toen ik gelezen had dat de grens verlegd was. Ik heb idd zelf niet naar Sjuim gebeld, omdat ik in de veronderstelling was, dat de hele boel afgeblazen zou worden.
Dat zou de enige logische beslissing geweest zijn. Dat haar internet eruit lag is geen excuus. De telefoon deed het wel, en er is een informatielijn. Die had ze kunnen en moeten bellen.

joshua
Berichten: 1176
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:09

Nee zal het ook niet zo bedeolt zijn maar ja als je de reacties ziet die erop komen had jij als moderator best kunnen ingrijpen en eventueel manic dit laten aanpassen met de werkelijke boodschap.

Apple

Berichten: 76242
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:11

Vraag me nu iets af: zouden de mensen die nu zo tegen de clinic zijn ook op andere momenten eraan denken hoe de compartimenten in elkaar zitten?

Als ze bijvoorbeeld zonder paard gaan meeten met een bokker (met paard) in een besmet compartiment?
Zuiver ethisch bekeken zou dat dan ook niet meer kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:16

joshua schreef:
Nee zal het ook niet zo bedeolt zijn maar ja als je de reacties ziet die erop komen had jij als moderator best kunnen ingrijpen en eventueel manic dit laten aanpassen met de werkelijke boodschap.


Joshua, ik ben niet de enige moderator hier, zoals je al ziet aan de reacties aan het begin van dit topic. Maar laat ik je nog meegeven dat ieder zijn eigen verhaal heeft hierover, zo ook ikzelf.

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:17

Ik kan de vraagstelling begrijpen Apple. Deels heb je gelijk. Maar bij een 1 op 1 meeting kun j nog beter maatregelen nemen, dan bij een meeting waar bokkers uit een groot deel van Nederland bij elkaar komen en daarna weer uitwaaieren over heel Nederland.
Het is in ieder geval iets om kritisch naar te kijken.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:19

Billy schreef:
Als jij zoveel contact had met Sjuim, waarom wist ze dan nietvan de afmeldingen?
Ik heb me vrijdagavond afgemeld, gelijk toen ik gelezen had dat de grens verlegd was.


Vogens mij wist ze wel van de afmeldingen, maar dat was ruim nadat alle boodschappen enzo al gedaan waren. Dacht ik tenminste hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:20

Mayo heeft gelijk.
Het was voor ons op een zeker moment volkomen onduidelijk wie er nu wel en wie er nu niet zouden komen.

Apple

Berichten: 76242
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 20:27

Billy schreef:
Ik kan de vraagstelling begrijpen Apple. Deels heb je gelijk. Maar bij een 1 op 1 meeting kun j nog beter maatregelen nemen, dan bij een meeting waar bokkers uit een groot deel van Nederland bij elkaar komen en daarna weer uitwaaieren over heel Nederland.
Het is in ieder geval iets om kritisch naar te kijken.


Tja, als er bokkers vanuit het hele land naar 1 en dezelfde locatie komen (maar op verschillende dagen) dan lijkt me dat ook een riskante onderneming als je het strikt bekijkt.

En de hengstenshow in Lunteren (heel erg gebied A) is ook gewoon doorgegaan.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:15

joshua schreef:
Nee zal het ook niet zo bedeolt zijn maar ja als je de reacties ziet die erop komen had jij als moderator best kunnen ingrijpen en eventueel manic dit laten aanpassen met de werkelijke boodschap.


Uh... en wat zou de werkelijke boodschap dan volgens jou moeten zijn?

De enige boodschap die het verhaal overbrengt is dat ik het zat ben om gezeik te horen over de mensen die -toch- gegaan zijn en dat kennelijk aanniemand durfde toe te geven dat zij bij Sjuimpje geweest waren en dat er daarom geen verslag stond, yadda... denk je nou echt dat als ik een serieus verslag neer had gezet dat de reacties een stuk leuker waren geweest? Ik betwijfel het ten zeerste. Wat jij er verder in leest kan ik niets aan doen.

Wat betreft dat het alleen maar gaat dat iedereen zijn aandeel betaalt, dat is absoluut niet het geval, aangezien ik in deze topic toch echt nergens de naam Sjuimpje ziet staan en -zij- degen is die erbij inschiet. Sjuimpje heeft nog geen word gerept over wat dan ook ivm een kapotte internet verbinding. Het enige wat ik erover gezegd heb is wat er in de allereerste post staat.

Ik ga me absoluut niet mengen in het "ja maar jullie wisten toch dat blah compartiment blah" verhaal... Ik begrijp van Katja dat de RVV absoluut geen problemen had met de manier waarop het gegaan is... ik snap zelf dus niet helemaal waar iedereen zich nog druk over maakt.

Belker

Berichten: 15388
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:28

Het blijft een voor en tegen verhaal. Ik vind de manier waarop de dag verlopen is heel goed. Met applaus voor Sjuimpje voor de organisatie en de gezellige dag. Ik heb me erg vermaakt en Grappa ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 21:43

Apple schreef:
En de hengstenshow in Lunteren (heel erg gebied A) is ook gewoon doorgegaan.


Sta ik ook niet achter, nu is het wel zo dat de paarden al op het bedrijf stonden, en daarom mocht het doorgang vinden. Daarnaast is er een economisch belang in zo'n show. Wat bij een springclinic niet zo is. Maar dan is het nog niet goed te spreken.

Wel grappig om te zien, hoe de mensen die zijn gegaan nu ineens allerlei argumenten erbij halen dat de mensen die niet zijn gegaan ook heel fout zijn. Goede manier om het onderwerp te veranderen. Slaat natuurlijk nergens op.

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-03 21:47

Ik heb helemaal over niemand gezegd dat hij wel heel fout is... ik vind de "daarnaast is er een economisch belang in zo'n show" redenering des te vager...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:08

manic schreef:
Ik heb helemaal over niemand gezegd dat hij wel heel fout is... ik vind de "daarnaast is er een economisch belang in zo'n show" redenering des te vager...


Zeg ook heel duidelijk dat ik het daar ook niet mee eens ben. Maar de hengstenboer moet ervan leven. Jullie niet! Toch had ik dat ook niet door laten gaan. Maar ja...........

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:51

Er is mij even iets niet duidelijk. Ik had namelijk vrij laat gezegd dat ik misschien aanwezig zou zijn, indien ik vervoer kon regelen. Ik ben uiteindelijk niet gegaan, omdat ik niet zeker wist of het nog wel doorging. Ik weet eigenlijk niet of er op mijn komst gerekend was, vandaar dat ik geen stappen heb ondernomen om te bellen oid.

Wat waren precies de kosten die Sjuimpje gemaakt heeft en wie zouden daar aan bijdragen?? Op wie had zij gerekend en wie zijn er uiteindelijk gekomen? Wat ben ik dan evt. nog aan haar verschuldigd??

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 23:26

Kijkers zouden geloof ik 5 euro betalen, en rijders 15 of zo?
Zodra ze weer online is pb ik haar wel om haar banknummer.
Die kosten kunnen best vergoed worden, dat is wat mij betreft het probleem niet

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 23:31

Ik ben er wel geweest maar ik schaam me daar niet voor hoor manic!!
IK heb geen verslag geplaatst omdat ik maar ff gebleven ben omdat damian het zo koud had...Wat had ik erover moeten vertellen? Dat ik Belker ff heb zien rijden en dat ik daarna met Suus Ozep heb opgezadelt???
IUK vind je stukje ronduit asociaal geschreven. Je hebt totaal geen respect voor andermans mening! Als ik met paard had opgegegevn had ik het ook niet gedaan hoor!
Ik ga geen risico's nemen voor mn eigen lolletje!
Verder vond ik het ook riskant om de hele clinic door te laten gaan, maar goed ik hoefde niet met paard heen en ik vond het jammer voor Suus dat de hele boel in de soep liep.
Vandaar dat Steef en ik alsnog gegaan zijn. Ik dacht eigenlijk ook dat suus alleen met dr eigen paarden zou gaan rijden, maar toen wij aankwamen waren er toch twee trailers.
IK ben overigens helemaal vergeten om die 5 euro te betalen( sorry suus, ik maak het gelijk over met het geld van de deken!!!)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 00:07

Ik snap niet dat jullie zo'n clinic door kunnen laten gaan. Het is ronduit ondoordacht en eigenlijk gewoon associaal, puur uit eigen belang. Ik kom zelf van het platteland en ik weet hoe moeilijk veel mensen het ermee hebben met de vrees dat hun beesten misschien afgemaakt moeten worden. Voor zowel bedrijven als hobby boeren en burgers. Ik denk dat velen niet door hebben hoe ernigstig de situatie is en hoe ontzettend besmettelijk de vogelpest is. En zeg nu niet we hebben voorzorgmaatregelen getroffen. Want als een vogel op het dak van je auto poept heb jij dat niet in de gaten maar die vogel kan wel besmet zijn! (tja het gaat niet alleen om beesten in kooitjes) Dat is het erge van de vogelpest. En een clinic kom nou toch die kun je toch verzetten. De regels zijn er niet voor niets!! En is het nu zo moeilijk een beetje rekening houden met de andere mensen. Als het geen kwaad kon mocht iedereen gewoon overal komen en rondrijden. Maar het kan wel degelijk kwaad. ZO hier de nieuws pagina bijeenkomsten met dieren zijn verboden! Is lezen soms te moeilijk. Tja sorry maar ik vind het gewoon niet kunnen, zoveel mensen moeten zoveel opofferingen doen, zo bijvoorbeeld een vriendin van mij die moet tijdelijk stoppen met school omdat ze kippen thuis heeft en daardoor niet op stage kan. Mijn oom heeft hele zeldzame vogels en door mensen zoals jullie die de regels aan hun laars lappen kan het zo zijn dat hij die dadelijk af moet laten maken. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een kindje die aan de ouders vraagt waar zijn de kippetjes etc. Ik snap het gewoon niet, een clinic is toch in zo'n situatie wel het laaste waar je aan denkt? die verzet je toch gewoon of ben ik nu zo raar aan het denken??? Er staat niet voor niets een boete van 980 euro op!! Nouja, het is gebeurd maar ik hoop wel dat jullie inzien hoe besmettelijk dit is en dat het niet zozeer met paarden te maken heeft maar met medeleven met mensen die er mee te maken hebben en uit respect voor de regels. En dat alleen maar voor een eigen lolletje en niet voor iets heel belangrijks, misschien dat ik het dan nog begrepen zou hebben. Het zou eens de paardenpest moeten zijn..... dan wil ik jullie reactie wel eens zien op mensen die zich dan niet aan de regels houden en dat je daardoor misschien wel je paard zou moeten verliezen!