verkopen...

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:26

Ik respecteer wel andermans mening!!!!!

Dennis

Berichten: 31492
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:29

Tja, in principe is Den niet te koop. Tenzij er echt belachelijke bedragen worden geboden en hij een goed huisje krijgt. Maar als ik reeel ben weet ik gewoon dat er voor Den nooit genoeg geboden kan worden omdat het 'maar' een shet hengstje is, NMPRS goedgekeurd maar zonder afstamming en hij ook niet op hoog nivo loopt(maakt niet uit wat, hij doet alles een beetje, springen, dresuur, voor de kar, aan de lange lijnen en vrijheids dresuur). Ik hoop gewoon dat er nooit een heel gek bedrag voor Den geboden word. Want ik weet eigenlijk toch wel dat ik er spijt van ga krijgen, wat ik met Den heb ik zo speciaal.

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:29

lollilli schreef:
Dus dan moet je altijd maar je mening voor je houden, beetje raar toch?
IK mag dus mijn mening niet geven omdat andere mensen er misschien anders over denken. Dan heeft dit hele forum denk ik ook geen zin meer.
Als het je niet bevalt wat ik denk dan reageer je toch niet


Je mag best wel je mening geven natuurlijk maar je gebruikt het woord "walgelijk" om aan te geven hoe je over mensen denkt die hun paard verkopen en dat is onnodig kwetsend.

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:43

Ja dat mag toch , IK VIND DAT OOK WALGWELIJK als het op die manier gebeurt. klaar dat is mijn mening

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:51

In principe zijn Isolda en Udinde niet te koop. Kijk als er iemand nou eens heel veel geld voor ging bieden... Maar aangezien dat nooit zal gebeuren, houd ik ze maar lekker zelf Haha!

Ik heb afgelopen jaar weleens met de gedacht gespeeld om Isolda weg te doen. Maar aangezien ik denk dat zij niet fatsoenlijk terecht zal komen, aangezien ze al ietsje ouder is en nog maar weinig kan en ook nog eens hier en daar een ongelukje gehad/veroorzaakt heeft, heb ik maar gewoon besloten om nog veel plezier met haar te maken.

Lielle

Berichten: 66269
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:52

dat soort termen vind ik dus niet van respect voor andermans mening getuigen, en nu haak ik af.

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:54

lollilli schreef:
Ja dat mag toch , IK VIND DAT OOK WALGWELIJK als het op die manier gebeurt. klaar dat is mijn mening


als ik je goed begrijp, mag je dus volgens jou alles zeggen, zolang je er maar bij zegt dat het je eigen mening is Verward ???

Ik denk niet dat goed communiceren zo werkt, helaas...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:55

Ik heb mijn paarden altijd voor mijn eigen plezier gehad en gelukkig wilde de vorige eigenaren ze verkopen Haha!

Piropo zou ik niet zo snel verkopen, ik heb voor dit paard gekozen en heb daar nog steeds heel veel plezier van.
Dus nee niet verkopen Knipoog

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:00

Vraagje aan iedereen TEGEN het verkopen:

HOE KOMEN JULLIE AAN JE PAARD?? juist ja, GEKOCHT.. dus als niemand zou verkopen zou niemand ooit eens aan een ander paard komen.

Fitzroy

Berichten: 25205
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:02

Ik heb mijn paard niet gekocht hoor, die is zomaar aan komen waaien Haha!

Sorry, ik word een beetje melig van zulke "pennypraat"

lollilli
Berichten: 153
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:16

Mensen laten we er maar over ophouden want dit heeft totaal geen zin er zitten zoveel mensen op dit forum en iedereen denkt overal anders over en goed recht natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:22

Ik heb voorheen alleen op paarden van anderen gereden.
Deze waren ook allemaal voor de handel.
Zadelmak maken en als ze ongeveer B/L dressuur en springen liepen waren ze weer weg.

Bij sommige stond ik te juichen Extreme duivel
Bij andere vond ik het heel erg.
Vooral bij die bange paarden, waar je zoveel tijd in gestopt hebt en die dan uiteindelijk helemaal happy onder het zadel waren.
daar had ik dan wel moeite mee.

Zo heb ik Kawa ook kunnen kopen in een tijd dat hij het niet geweldig deed op concours.
Ik wist dat dat paard ff tijd nodig had om alles te laten bezinken, ff op rust, terug de wei in.
De eigenaar dacht er anders over dus kwam hij te koop.

Mijn 1e eigen paard was gekocht en stond meteen 3 maanden in de wei Haha!
Maar daarna sprong hij weer als de beste.
En was ik super blij dat ik in dat paard ben blijven geloven.
En ik weet zeker dat de vorige eigenaar wel eens buikoijn heeft gehad omdat hij mij niet geloofde Haha!

Ik ben meerdere malen voor gek verklaard dat ik hem niet weg deed.
Maar nope, mijn Kawolientje is niet te koop.
Toen niet en nu ook niet.
Ik heb hem beloofd dat hij mij mij oud mag worden.
En beloftes moet je houden Lachen

Maar ik ben er absoluut niet tegen dat mensen hun paard wel verkopen.
waarom zou je ertegen zijn?
De meeste mensen doen echt geen dure aanschaf om te gaan mishandelen, wat wel met stip op nummer 1 staat bij de penny bokt verhalen Lachen

Ik heb nu al plechtig in mijzelf beloofd dat het eerst volgende eigen paard voor een lekker bod wel gaat. (al zegt mijn vriend dat me dat toch niet gaat lukken Lachen )

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:29

Op dit moment staat Universe te koop puur omdat ik geen geld en tijd heb om 2 paarden te onderhouden daarom krijgt hij een nieuwe baas!

Jamaica daarintegen zou ik nooit verkopen omdat ze lichamelijke problemen heeft waar altijd rekening mee gehouden moet worden! Plus dat ze me alles is gaat ze nooit weg!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 15:58

Merel Blom schreef:
Vraagje aan iedereen TEGEN het verkopen:

HOE KOMEN JULLIE AAN JE PAARD?? juist ja, GEKOCHT.. dus als niemand zou verkopen zou niemand ooit eens aan een ander paard komen.


Hehe, ik ben niet tegen verkopen maar heb Flair dus niet gekocht Haha!
Zij is dus wel "aan komen waaien"

Lielle

Berichten: 66269
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:04

ik hoop eigenlijk dat de ooievaar er eentje bezorgt binnenkort *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:07

Lielle schreef:
ik hoop eigenlijk dat de ooievaar er eentje bezorgt binnenkort *LOL*


stuur hem dan ook hierheen.
Als de ooievaar ze toch rondbrengt kan dat ook vast bij een ruin Lachen

Lielle

Berichten: 66269
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:12

ik heb een kastanjebruine merrie met klein kolletje besteld, wat wil jij hebben Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:14

Ik ben niet tegen verkopen hoor, ik zei dat ik Piep niet ga verkopen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:22

uhm doe mij maar een zweetvos van 1.74, die zie je niet zoveel Lachen
een merrie
die goed kan bewegen.
vergeet hij de papieren niet?
Anders moet hij op en neer gaan vliegen, is ook zoveel extra werk.

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:44

Ik ben niet tegen verkopen,

maar die van mij is nu ff niet te koop Knipoog !

Lielle

Berichten: 66269
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:45

welke papieren? Je vraagt maar *LOL*

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:51

Nou mocht er ooit een gek zijn die echt heel veel geld en een erg goed tehuis biedt voor Mega dan gaat hij waarschijnlijk wel. Zal toch denk ik niet gebeuren, bovendien is hij daar niet goed genoeg voor op de foto's.
Ik heb mijn vorige paard verkocht, ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik denk dat zijn huidige eigenarresse hem een thuis biedt wat beter voor hem is dan dat ik kon bieden.

Gelukkig zijn er mensen die paarden verkopen, moet je ze dan tegen wil en dank gaan houden? Grote kans dat die paarden dus verwaarloosd gaan worden, waarop de Pennymeisjes weer dierenbescherming moeten gaan bellen omdat er ergens een zielig verwaarloosd paard staat. Als zo'n paard nou verkocht wordt naar mensen waar hij wel gewild is dan lijkt me dat niet zo'n slechte oplossing.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:00

Lielle schreef:
ik heb een kastanjebruine merrie met klein kolletje besteld, wat wil jij hebben Haha!

Die van mij weet je nog he?
Hengst, bruin, smal blesje en 2 witte voetjes...
En graag 1 mèt voorpluk Boos!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:27

xxx4ya schreef:
Ik snap dat echt niet... Je verkoopt je eigen paard toch niet als je er veel geld voor geboden krijgt?? Ok als je er echt niet meer voor kan zorgen of je er geen geld meer voor hebt en weet dat ie t ergens anders beter krijgt... maar gewoon weg doen voor een goed bod terwijl je er zelf voor kan zorgen?? Ik heb mn paardje nu 3 maanden en zou al niet meer willen dat ie weg gaat!


Sommigen gaan voor de sport, anderen voor het paard. Ik ben er nog niet helemaal uit Haha!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:36

Stella gaat niet weg! Ze is niet te koop omdat ik veel te veel van haar houd. Ik zou dood gaan als zij er niet meer was, we hebben te veel samen meegemaakt!