[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 19005
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:43


jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 15:53

Onze kipjes hebben ook allemaal een naam, maar soms ook als tante kip of oma kip oid. De laatste 2 zwarte hennetjes hebben we jip en janneke genoemd

Lys_PPA

Berichten: 1368
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 16:01

Die hooinetten, handig wel met vullen :P

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 23:17

tennan: We hebben vorige week onze 9 jarige Belle laten inslapen ;( , de twee vorwerks (de bruin met zwarte) zijn Nala & Kiara, die lichtbruine pluizenbal is Plumette (van de franse belle & het beest). We hebben een grijze die Abigail heet (een van de ganzen van de aristocats) en het kleine haantje is dus Stitch. De andere twee hadden al een naam toen we ze kregen (de moeder van stitch is Vilma en zijn vader Vild)

Mer1980: Wij hebben die twee vorwerks die enorm op elkaar lijken, die heten Nala en Kiara maar wie nu precies wie is :') . Ze beginnen nu ze wat meer uitgegroeid is wel van elkaar te verschillen, de een heeft een grotere kam dan de andere dus we moeten binnenkort eens beslissen wie welke naam krijgt hihi.

jeetje77: We hadden de oude kip die officieel Belle heette, maar we waren op een gegeven moment vergeten wat haar naam was :o dus toen werd het chick-chick, dat is eigenlijk haar naam gebleven vanaf toen. ^)

Lys_PPA: Als je ze eenmaal uit elkaar hebt weten te frutten wel ja, maar ze zijn zo enorm stijf haha. We nemen ze nu het zo koud blijft (momenteel -18) naar binnen zodat ze kunnen ontdooien.


Ik moet echt hard opzoek naar motivatie om Thorey weer te gaan trainen, ben bijna 2 weken geleden door mijn rug gegaan en eigenlijk nog steeds last van. Merk echter dat ik steeds wat meer kan en dus Thorey weer op moet gaan pakken, maar soms is het lastig om de motivatie te vinden. Ben zelf absoluut een 'tutter' ik vind het heerlijk om met de paardjes te tutten, alle klusjes rondom stal te doen etc. maar ben nooit een dagelijkse rijder geweest. Ik zag nu vanavond een filmpje van onze verkochte Embla, en hoe geweldig ze het doet met haar 11-jarige ruitertje en haar moeder en dat maakt me dan wel min of meer trots. Hebben we haar toch een dusdanige basis mee gegeven dat ze gewoon lekker op buitenrit kan, lekker in de bak kan werken etc. Dat is wel weer een klein beetje motivatie om weer met Thorey aan de slag te gaan.

Morgen ga ik haar denk ik longeren om het maar weer een beetje op te startten. Natuurlijk is het het belangrijkst dat ze braaf op tour zijn maar wil de paarden die we zelf doorrijden zoals toen Embla en nu Thorey wel echt een fijne basis meegeven. Ik vind dat je dat verschil ook echt wel voelt als je de paardjes buiten rijdt. Dit soort handwerk vind ik fijn om de paardjes zacht te houden, zoals op deze video met Thorey, het is geen perfect wijken maar het is zacht.


Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-23 19:06

Mijn rug is weer min of meer oke dus heb het trainen weer opgepakt zodat Thorey deze winter met gasten op pad kan. Zo'n ontzettend lieve merrie <3
Ze zit gelukkig een heel stuk beter in haar vacht dan vorig jaar toen we haar kochten..

Vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding


Vandaag:
Afbeelding

onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:20

Mooie merrie, ze ziet er een stuk beter uit nu.

Jet

Berichten: 12122
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:13

Jeetje wat een verschil! Wat fijn dat ze er nu zo goed uit ziet!

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 00:06

Ja ben erg blij dat we de beslissing hebben genomen haar lekker een heel jaar te laten staan. Ze is nu 7 jaar en veel meer klaar om aan de slag te gaan.
Ik denk dat hiervoor alles gewoon teveel voor haar was. Van IJsland naar Zweden, geopereerd aan haar griffelbeentje, een veulen gehad en daarna ingereden, en daarna dus bij ons terecht. Wat overigens niets ten nadele van de vorige eigenaren was, denk dat ze oprecht goed voor haar hebben gezorgd maar het was gewoon teveel en te kort op elkaar. Ze zat zo slecht in dr vacht dat we snel wat dekens hebben moeten aanschaffen voor de eerste winter. Nu is het gelukkig gewoon een lekker fluffy beertje.

Leo

Berichten: 50226
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 09:17

Ze ziet er super uit!!

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 12:58

Even een trots momentje delen haha. Vandaag de eerste keer naar buiten na een jaar met Thorey en wow! Echt fantastisch! Zijn heel veel rendieren tegen gekomen maar ze gaf echt nergens om. Ze is alleen een beetje fan van galopperen en als Skutte tölt kan zij daar prima in een handgalopje achteraan aldus Thorey :'). Gelukkig is ze echt heel fijn te rijden en ook fijne stukken tölt gehad. Helemaal trots op haar <3

Afbeelding

Coco4life
Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:05

Ahh leuk zeg! Het sneeuwt al bij jullie :oo , echt leuk allemaal! <3

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 00:03

Oh ja alweer een poosje, er is hier over het algemeen zo'n half jaar sneeuw te vinden :j

Ik hou ervan als de zon zo mooi door de bomen schijnt <3 . Je ziet het iets beter op de video die ik toen heb gemaakt.


Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 09:21

Een voor iedereen die denkt dat het hier altijd alleen maar heel donker is. Zie hier de kracht van een volle maan 8-) . Dan heb je geen lampje nodig, het was op deze foto even voor middernacht.

Afbeelding

Leo

Berichten: 50226
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 09:28

De zon door de bomen in het besneeuwde bos vanaf paardenrug is één van de dierbaarste herinneringen aan de vakantie bij jullie! Zó mooi <3

En wow die maan!
Ik heb zo'n maan 1x zelf meegemaakt, dit jaar op Hawaii, zo mooi! Dan heb je gewoon een schaduw van het maanlicht. :D

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:20

Zo gaaf. Ik had de mazzel 2 winters geleden in Zweden te zijn (veel zuidelijker, 200 km Noord van Göteborg), maar idd ook met sneeuw. Ja het werd donker, maar met de maan erbij ook weer niet op de sneeuw.

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 22:30

We hebben besloten Ofeigur en Skutte gewoon 4x per dag samen te voeren en dat lijkt ze goed te bevallen. Het heeft hier twee dagen flink gesneeuwd dus ze waren blij vandaag weer lekker buiten te kunnen eten ipv in de schuilstal :D
Afbeelding

onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 22:40

Wat is t toch schitterend mooi bij jullie met de sneeuw.

Skessa_
Berichten: 10722
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 09:18

Wow je bent alweer uitgelicht :')

Wat snoezig zo met z'n tweetjes <3

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 14:53

Hihi zie het nu ook! Weet niet hoe vaak we uitgelicht zijn geweest met dit topic maar al een aantal keer :D .

Vandaag zijn we op pad geweest om de tracks open te lopen door de sneeuw.
Eerst met Skutte, Gloí als handpaard en ik op Thorey die het echt zo geweldig doet <3 .

Afbeelding

Afbeelding

En daarna heerlijk op mijn Saedis en Flo op haar favoriet in de winter Leo. Ze hadden al even stil gestaan dus onze galopjes door de sneeuw gingen erm... Hard :')

Afbeelding

Afbeelding

Ow ennem mocht er iemand geïnteresseerd zijn, we geven momenteel 3.000 SEK korting op de tour van 8-12 januari :).

Marilu
Berichten: 1255
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:44

Nog niet zo simpel, denk ik, die paden open houden !! Ik vind dat al die bomen verdacht veel op mekaar gelijken ;)

Mooie beelden, maar oh ... die kou :brr:
Ik vind het hier in Belgenland al meer dan koud genoeg voor het moment ;)

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 21:50

Veel mensen vergissen zich daar idd in, omdat wij niet over wegen rijden maar alleen in het bos zit er veel werk in de paden open houden. Een van de vele redenen dat winter tours wat duurder zijn dan zomer tours.

Haha de kou Tsja, ik was in NL echt een koukleum maar kan de kou hier veel beter hebben. Het is droge kou en je kleed je er veel beter op dan je in NL of België zou doen. Heb veel liever sneeuw dan regen :j

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 19:52

Onze kip Abby was ziek, had een draainek een klein weekje geleden. We hebben haar mee naar binnen genomen en geboost met vitamines, het gaat gelukkig weer goed met haar <3. Maar zowel Abby als wij vinden het wel gezellig zo in de woonkamer hihi
Afbeelding

Afbeelding

Verder kwamen we afgelopen week tijdens een tour een hoop rendieren tegen. Trots op Thorey die er niets om gaf, en Gloí die met een 4jarige op zn rug braaf zijn ding deed.


Verder zijn we druk bezig met tracks lopen voor de winter :).
Afbeelding

Afbeelding

Maandag komt een vriendin en haar vriend gezellig een weekje langs, altijd leuk de winter hier te delen met mn vrienden. :D

Marilu
Berichten: 1255
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:05

Wow, dat zijn wel véél Rudolfs in één keer die daar passeren !!

Geweldig dat de paarden er niks om geven ! Kom je toch ook niet alle dagen tegen, vermoed ik, zo'n kudde rendieren ?

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 22:19

Rond deze periode zijn de rendieren in onze omgeving en komen we ze heel vaak tegen. Ze zullen binnenkort wel verder naar de kust worden gebracht en dan is het weer wat minder. Nu hebben we ook veel vaak hele kuddes in ons zomerweiland staan. Maar idd niet heel vaak dat een hele kudde zo dichtbij voorbij komt galopperen.

Nado
Berichten: 3364
Geregistreerd: 23-11-04

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 22:42

Mooi! Hebben de rendieren bellen om of zijn dat jullie paarden?