[Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 11:56

Een hottub?

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 12:46

Bijna! Wel hot maar geen tub :+

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 13:59

Klaar voor de winter! Lekker rijden in de sneeuw en dan in de sauna om weer op te warmen :D .

Afbeelding

tennan
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 14:26

Wauw, ik stuit nu pas op je topic. Wat heb je beide beestjes er fantastisch bij gekregen, en wat zitten jullie daar mooi! Bucketlist-materiaal <3

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 15:22

Thanks :D. Ik moet toegeven het is een heerlijk leven hier <3 niet voor iedereen weggelegd maar zeker voor mij.

Vandaag Gloí weer getraind hij gaat echt hard vooruit zeg! Vind het zo'n heerlijk dier. Mensen willen nog wel eens klagen dat zijn tölt niet lekker zit een dat komt omdat hij nogal lateraal is maar als je er een beetje aan rijd doet hij het echt super. Hij wordt steeds soepeler, nog steeds wat stijf maar als je bedenkt hoe lang hij pijn in zn voeten heeft gehad vind ik dat niet heel gek. Iedere training verbeterd hij.

Afbeelding

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:17

Wat is hij ook knap, die Gloí <3

senna21

Berichten: 11973
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:29

Wat je noemt een 'ruige bok' <3

onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:35

Hij ziet er goed uit. Die manen <3

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 10:24

Gisteren Gloí een Ofeigur bij de rest gezet tot het winter seizoen begint. De plekken waar we ze nu lieten grazen waren vrij kort terwijl de rest op uitgebloeid gras stond. Niet echt logisch dus besloten ze met deze koude zonnige dagen op het lange uitgebloeide gras te zetten met de rest.

Het is altijd spannend paarden bij de kudde te voegen. Ze staan natuurlijk al een jaar naast elkaar en hebben ook al met elkaar gestaan in andere weitjes maar nooit echt met de hele kudde. Ging redelijk, tot mijn verbazing was Gloí meer de vechtersbaas. Hij heeft ontzettend Thorey opgejaagd totdat een van de hogere rang paarden (Solfari) ingreep en Gloí flink op zn plek zette. Daarna liep Gloí naar Trú (hogere rang merrie uit IJsland) en hebben die flink staan vechten :+. Een gevecht met Trú wint niemand, die merrie veranderd in een tijger *D . Toen hij dat doorhad en opgaf ging het beter, Ófeigur was vooral een hoop gegil maar geen gevechten. Niemand is beschadigd dus is goed gegaan, het is altijd vooral een hoop kont aan kont getrap en geschreeuw maar weinig echte schade.

Afbeelding

Afbeelding

Skutte is weer blij met zijn vriendjes.
Afbeelding

Skessa_
Berichten: 10722
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:29

Wat fijn dat ze lekker bij de rest kunnen!!

Mijn merrie is afgelopen juli bevangen geweest, ik laat haar af en toe een uurtje aan de kantjes grazen. Maar veel meer dan dat durf ik eigenlijk nog niet goed.

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 10:56

Ja moet zeggen dat ik het met de meeste weilanden in Nederland ook niet aan zou durven. Ons weiland is vrij arm, we zitten op een zandbodem en de grassoorten zijn daarop aangepast. Geen raaigras hier. Er zitten een paar groene plekken tussen maar het meeste is toch wel geel uitgebloeid gras. Dit gedeelte heeft ook de hele winter + de zomer tot nu gerust.. De winter telt natuurlijk niet echt want er ligt een dikke laag sneeuw over.

Skessa_
Berichten: 10722
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:07

Wij hebben ook zandgrond! Ik zou alleen niet weten wat voor gras soorten er in zitten. Het is nog wel erg groen in ieder geval.


Afbeelding


Heb ze er net een half uurtje op gehad voor ze naar binnen gingen.

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 09:03

Ja precies dit soort kort groen gras is geen vergelijk met het uitgebloeide gras waar die van ons op staan :).

onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:34

Kasmir schreef:
Gisteren Gloí een Ofeigur bij de rest gezet tot het winter seizoen begint. De plekken waar we ze nu lieten grazen waren vrij kort terwijl de rest op uitgebloeid gras stond. Niet echt logisch dus besloten ze met deze koude zonnige dagen op het lange uitgebloeide gras te zetten met de rest.

Het is altijd spannend paarden bij de kudde te voegen. Ze staan natuurlijk al een jaar naast elkaar en hebben ook al met elkaar gestaan in andere weitjes maar nooit echt met de hele kudde. Ging redelijk, tot mijn verbazing was Gloí meer de vechtersbaas. Hij heeft ontzettend Thorey opgejaagd totdat een van de hogere rang paarden (Solfari) ingreep en Gloí flink op zn plek zette. Daarna liep Gloí naar Trú (hogere rang merrie uit IJsland) en hebben die flink staan vechten :+. Een gevecht met Trú wint niemand, die merrie veranderd in een tijger *D . Toen hij dat doorhad en opgaf ging het beter, Ófeigur was vooral een hoop gegil maar geen gevechten. Niemand is beschadigd dus is goed gegaan, het is altijd vooral een hoop kont aan kont getrap en geschreeuw maar weinig echte schade.

[ [url=m/Ttg8G5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/s5B5xO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Skutte is weer blij met zijn vriendjes.
[ [url=m/ bn7UA6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze staan er heerlijk bij <3

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 17:14

Het is fris vandaag, had een rijles online via beeldbellen en mn instructrice moest wel lachen dat ik in de sneeuw aan het rijden was :P

Afbeelding

onpaard

Berichten: 2978
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:08

Kasmir schreef:
Het is fris vandaag, had een rijles online via beeldbellen en mn instructrice moest wel lachen dat ik in de sneeuw aan het rijden was :P

[ [url=m/aLsMo0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh al sneeuw. Wat een verschil met hier zeg. Ik reed in een shirtje met korte mouwen. Ik gok 23 graden en zon.

Werkt dat les krijgen via beeld bellen? Heb je camera's in de bak? Ben benieuwd hoe dat gaat. Als ik ga verhuizen dan zou ik ook overwegen. Ik vind mijn instructrische heel fijn namelijk.

tennan
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:55

Wauw sneeuw!

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 22:09

Jaa al sneeuw, wat onverwachts en ook wat vroeg haha :') . Morgen komt gelukkig iemand de winterbanden onder de auto's leggen dan kunnen we weer een beetje veilig op pad. Hoop dat het meeste nog wel weg zal smelten maar het lijkt erop dat het voorlopig een beetje rond het vriespunt blijft. Winter is ineens snel gekomen.. Morgen nog wel +5 dus hopelijk smelt het meeste dan weg.

Dit was tijdens de tour vandaag. Erg blij dat we de paarden sinds deze zomer barefoot hebben want met ijzers hadden we nu geen tours kunnen hebben.

Afbeelding

Onpaard: Ik heb mijn instructrice al een aantal jaartjes en we weten goed van elkaar wat we bedoelen. Ik heb mijn telefoon op een statief op de korte zijde van de bak staan en dan ziet ze het meeste van de bak. Idealerwijs zou ik een pivo willen maar die dingen kosten nog wel een flinke klap geld. Ik kan verder goed aangeven wat ik voel en als mijn instructrice het niet perfect ziet vraagt ze aan me wat ik voel. Heb verder gewoon bluetooth oordopjes in :). Bevalt mij heel goed, en op deze manier kan ik toch nog bij mijn favoriete instructrice blijven rijden hihi. Ze zou het niet zo gauw doen met iemand die ze niet kent op deze manier zegt ze maar omdat we van elkaar weten wat we bedoelen is het geen probleem.

YvonneV
Berichten: 8798
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:58


Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 14:17

YvonneV schreef:
Kasmir schreef:
Idealerwijs zou ik een pivo willen maar die dingen kosten nog wel een flinke klap geld.



Ik kwam toevallig deze tegen https://www.bol.com/nl/nl/p/auto-object ... 1042198726


Ik kan me haast niet voorstellen dat die ook echt goed volgt? Vaak als iets te mooi is om waar te zijn is dat ook het geval.

Heb mijn volgende les de 25e gepland met Gloí ben heel benieuwd. De sneeuw is inmiddels weg hier en ingeruild voor regen, niet echt veel beter hihi. Wel een duidelijk signaal om alles zo sne mogelijk winter klaar te krijgen. Als het goed is komt binnenkort iemand om de automatische drinkbak voor in de winterweide te installeren. Dan hoeven we in de winter niet meer te slepen met jerrycans met water dat lijkt me echt heerlijk!

We hebben helaas ook een minder welkome editie erbij op de boerderij.. Er is een specht die het een na het andere gat in de muren van ons huis pikt. ;(

Afbeelding

tamary

Berichten: 29309
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 14:28

Nest? Of zitten er beestjes in je houtwerk?

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 14:37

Ik vrees een beetje voor de tweede optie want hij blijft maar aan de gang aan zeker 3 verschillende zijdes van het huis :( . We hebben de verzekering gevraagd wat die voor ons kunnen betekenen maar ik denk dat volgend jaar de hele boel eraf moet en er weer nieuw panelen terug op moeten. Dus als iemand nog op vakantie naar Noord Zweden wilt dit is het jaar :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 18:33

Kasmir schreef:
Ik vrees een beetje voor de tweede optie want hij blijft maar aan de gang aan zeker 3 verschillende zijdes van het huis :( . We hebben de verzekering gevraagd wat die voor ons kunnen betekenen maar ik denk dat volgend jaar de hele boel eraf moet en er weer nieuw panelen terug op moeten. Dus als iemand nog op vakantie naar Noord Zweden wilt dit is het jaar :') _O-


Meldt zich :Y)

Marilu
Berichten: 1256
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [Volg] Ófeigur en Gloí krijgen een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:16

Oh, zo'n gezelschap kan je wel missen ! Zeker met de winter op komst zijn die 'verluchtingsgaatjes' alles behalve wenselijk :brr:

Kasmir

Berichten: 5462
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 09:17

Marilu schreef:
Oh, zo'n gezelschap kan je wel missen ! Zeker met de winter op komst zijn die 'verluchtingsgaatjes' alles behalve wenselijk :brr:


Ja precies, we gaan ze nu voor de winter waarschijnlijk maar provisorisch dichtmaken met n stukje hout en dan van het voorjaar eens goed naar kijken. Met de winter voor de deur wil geen enkele timmerman hieraan beginnen.