Paard naar de slager....

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:38

Pablolover schreef:
MENSEN, ik heb een voorstel laten we een boktmeeting organiseren, en neem je paard mee.locatie: slachthuis, gratis en voor niets, zelfs met bonus. Paarden die nog nooit geschopt , gebeten, gehapt of iets anders minder prttigs hebben gedaan hoeven niet te komen (wedden dat Nederland paardlooswordt) kom op voor de rechten van het paard, maak hem dood, zodat hij uit zijn lijden is verlost van zijn baas die denkt het beste met hem voor t e hebben . KOMT U ALLEN IN GROTE GETALEN!



Waar slaat dit in godsnaam op? Een paard dat een paar x bijt of schopt, is toch niet te vergelijken met DIT paard of wel soms?
Damn... wat wordt je hier moe van zeg!!

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:40

lis schreef:
God, waarom maakt iedereen zich zo kwaad als een 'pennymeisje' zegt dat ZIJ het anders zou doen. Mag je je mening niet geven over zo'n situatie? Dit is een discussie forum hoor Verward
Ik had het ook niet zo aangepakt, maar oordeel verder niet over deze specifieke situatie.

Sorry maar ik kan hier ontzettend kwaad over worden. De eigenaresse heeft een k*ttijd met dat paard gehad, had de eerlijkste beslissing genomen die ze maar kon nemen en zelfs dat was voor haar fout gegaan. En dan komt er zo'n MUTS fijntjes vertellen dat zij het paard had kunnen redden, dat de eigenaresse zich heeft aangesteld om zo'n beslissing te nemen en sterker; dat zei het risico wel durft te nemen. Om te huilen!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15490
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:40

Marrie schreef:


Waar slaat dit in godsnaam op? Een paard dat een paar x bijt of schopt, is toch niet te vergelijken met DIT paard of wel soms?
Damn... wat wordt je hier moe van zeg!!


Ik word nog niet moe, dit topic staat al op 13 pagina´s Lachen
Heerlijk leesvoer toch!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:45

@Coby, dat wel, kan er wel om lachen hoor. Sommige hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel he?! Knipoog

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15490
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:48

Marrie schreef:
@Coby, dat wel, kan er wel om lachen hoor. Sommige hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel he?! Knipoog


Ik denk zelf niet dat dit om verantwoordelijkheidsgevoel gaat. Ik denk echt dat pablolover denkt dat je dit soort paarden zou kunnen behandelen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:51

whaha ja keep dreaming toch?!

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:52

Sommige mensen zijn....MUTSEN!!! Sorry, of-topic, ik weet het. Maar het moet er even uit; Pablolover; HOU HET AlSJEBLIEFT BIJ DE HOUTEN HOBBELPAARDEN!!!! ( en de Penny's....)(p.s. vroeger stond er een verhaal in de Penny, zelfde situatie. Heel vreemd, maar ook in die srip ging de pony uiteindelijk naar deslager met de uitleg dat sommige pony's nou enmaal niet gered kunnen worden. Vreemd)

boeflover

Berichten: 6051
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:58

wat heeft die eigenaar het nog lang volgehouden met dat beest zeg! 4 jaar stalling en ander geld, voor wat? een beest wat je het ziekenhuis in mept..
maar toch, het is een dappere beslissing, vooral dat ze er zelf bij wilt zijn als hij wordt dood geschoten om er zeker van te zijn dat hij niet nog meer schade aan brengt doordat de slager hem weer verkoopt.. wens haar maar sterkte toe.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:59

Ik vind dit allemaal een beetje uit de hand lopen Scheve mond
Wat zouden jullie het liefst gedaan hebben toen jullie 14 waren? Dan wil je toch het liefst alles redden wat er te redden valt? En vooral als je op hele jonge leeftijd al aardig wat bent kwijtgeraakt. Ik zeg nogmaals, ik ga niet oordelen over hoe dat paard eraan toe was, maar ik vind niet dat jullie allemaal zo hoeven te reageren, kan je het een meisje van 14 kwalijk nemen dat ze eventueel nog wel wat (in jullie ogen) pennytrekjes heeft? Ik vind het een beetje flauw hoor Scheve mond

boeflover

Berichten: 6051
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:01

jarrah schreef:
Ik vind dit allemaal een beetje uit de hand lopen Scheve mond
Wat zouden jullie het liefst gedaan hebben toen jullie 14 waren? Dan wil je toch het liefst alles redden wat er te redden valt? En vooral als je op hele jonge leeftijd al aardig wat bent kwijtgeraakt. Ik zeg nogmaals, ik ga niet oordelen over hoe dat paard eraan toe was, maar ik vind niet dat jullie allemaal zo hoeven te reageren, kan je het een meisje van 14 kwalijk nemen dat ze eventueel nog wel wat (in jullie ogen) pennytrekjes heeft? Ik vind het een beetje flauw hoor Scheve mond

opgroeien? (ik ben zelf ook 14 by the way)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:03

jarrah"]
Ik vind gewoon de DOOD iets verschrikkelijks.
[/quote]

Ja JIJ ja. Een paard niet.

[quote="ArwenLune schreef:
Zoals ik al eens eerder geschreven heb, een paard ziet de dood niet als straf. Die denkt niet 'oh jee, ik heb het verbruid, nu gaan ze me dood maken.' Die gaat gewoon de vrachtwagen in, komt er ergens anders weer uit, wat heeft die man daar nou in z'n hand? En het is
afgelopen
. Het is de mens die er zo'n drama van maakt. Ik denk dat dit paard 10x beter af is zoals het nu is gegaan als met een 'tweede kans'.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:03

je kan idd ook gewoon realistisch zijn

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:07

Eh, sorry, maar op die leeftijd was ik toch wel wat realistischer terwijl ik zelf ook geen gemakkelijke jeugd heb gehad. Ik blijf bij m'n vorige reactie. Verder heb je gelijk, er is al zo vaak geprobeerd de mensen die beter denken te weten op het gevaar van dergelijke paarden te wijzen terwijl diew personen zich er toch niets van aan trekken, we verspillen onze moeite. Gaat maar eens TeM uitproberen....

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:07

boeflover"]
[quote="jarrah schreef:
Ik vind dit allemaal een beetje uit de hand lopen Scheve mond
Wat zouden jullie het liefst gedaan hebben toen jullie 14 waren? Dan wil je toch het liefst alles redden wat er te redden valt? En vooral als je op hele jonge leeftijd al aardig wat bent kwijtgeraakt. Ik zeg nogmaals, ik ga niet oordelen over hoe dat paard eraan toe was, maar ik vind niet dat jullie allemaal zo hoeven te reageren, kan je het een meisje van 14 kwalijk nemen dat ze eventueel nog wel wat (in jullie ogen) pennytrekjes heeft? Ik vind het een beetje flauw hoor Scheve mond

opgroeien? (ik ben zelf ook 14 by the way)
[/quote]

Ben jij ook op je elfde je vader kwijtgeraakt? en nog geen jaar later het veulen wat jou vader speciaal voor jou (toekomst) kwijtraakt? vervolgens worden al je vaders paarden verkocht en raak je zelf ook bijna je valse pony kwijt, waar je ondanks dat hij vals is, toch wel heel veel van houd? het is het laatste wat je nog over heb, van wat je ECHT nog verbind met je vader?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:11

maar WAt heeft DAT met dit paard te maken...........????????

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:13

ik vind gewoon dat het paard een nieuw leven krijgt bij iemand anders.Het hoeft gene slacht aard te worden laat het doo een beroeps inrijden.goed leren africhten?is die al nara de slacht???
ik hoop niet okej ik wete dat ik hem niet ana kan mara ik wete wel dat het een nieuw en fijn leven kan hebben en ik wete zeker dat het baasje het paard wat aan heeft moet doen ander sis die niet zo laat het paard nakijken.MIjn vewrzorgpaard doet nu ook zo en ik probere het ook!

lovelygirly

Berichten: 3541
Geregistreerd: 20-03-04
Woonplaats: Uuut de achterhoeeek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:14

je hebt altijd een band met het paard en het verdient een leven zijn leven lang
hij hoeft niet perse te rijden laat hem hara van de dagen genieten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:14

Ondanks dat hij vals is, is die pony niet levensbedreigend. Wat DIT paard ds wel is. En als die valse pony van jouw, die je ooit van je vader hebt gelregen, ook jouw het ziekenhuis in had gemept, dan had je er wel degelijk anders tegenover gestaan. Geen paard, maar dan ook geen enkel paard, is het waard om voor te sterven.

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:14

gijsenkim schreef:
maar WAt heeft DAT met dit paard te maken...........????????

Justem; weet zij waar ze het over heeft dankzij deze levenservaring? NEE. Kan ze er dus over oordelen? NEE.

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:16

Lovelygirly; doe me en lol en lees het topic effe goed voordat je met domme antwoorden komt....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:16

lovelygirly schreef:
ik vind gewoon dat het paard een nieuw leven krijgt bij iemand anders.Het hoeft gene slacht aard te worden laat het doo een beroeps inrijden.goed leren africhten?is die al nara de slacht???
ik hoop niet okej ik wete dat ik hem niet ana kan mara ik wete wel dat het een nieuw en fijn leven kan hebben en ik wete zeker dat het baasje het paard wat aan heeft moet doen ander sis die niet zo laat het paard nakijken.MIjn vewrzorgpaard doet nu ook zo en ik probere het ook!



lieverd ik ben een beroeps, en ik wil zo een paard niet............. daar ben ik te professioneel voor

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:17

Juut"]
[quote="gijsenkim schreef:
maar WAt heeft DAT met dit paard te maken...........????????

Justem; weet zij waar ze het over heeft dankzij deze levenservaring? NEE. Kan ze er dus over oordelen? NEE.
[/quote]

Ik bedoel gewoon duidelijk te maken dat Kelly gewoon heel angstig is geworden voor de dood en dat zij alles maar dan ook alles op alles zou zetten om de dood te voorkomen, ik zeg niet dat zij veel levenservaring heeft ofzo, maar dat is voor haar gewoon puur gevoelsmatig

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:18

Ik denk dat het tijd is voor een slotje. Iedereen heet nu wel zijn/haar standpunt kunnen geven en blijven nu toch over hetzelfde doorgaan. Jammer van het topic.