!@$%* Amev

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:41

Bij dood - noodslachting - brand - diefstal bedraagt de uitkering 100% van de verzekerde waarde. Bij blijvende ongeschiktheid bedraagt de uitkering 90% van de verzekerde waarde.
Terug kopen is 800 euro!

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:54

lundi schreef:
:D Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Je voelt je nogal enorm aangevallen!
Veel plezier bij Amev meid,het is te hopen dat je ook je kop daar zal stoten
Zoals je leest zijn het niet alleen Cracy en ik die problemen hebben of hebben gehad,lees dit toppic maar eens goed door,en ik kan zo nog een aantal gevallen opnoemen,die niet te spreken zijn over deze maatschapij!


Punt 1: ik werk niet voor Amev
Punt 2: ik voel me zeker niet aangevallen, alleen dat ongenuanceerde gedoe van jou lijkt nergens op.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:59

Als je daar niet tegen kan moet je niet op dit soort toppics reageren!
En ik heb niet gezegt dat je daar werkt hoor,lezen is nogal moeilijk!
Ik snap niet wat je hier mee wil bereiken,maar als je perse mij wilt hebben .... kom maar op!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:20

Mijn merrie is destijds afgekeurd bij Amev en ik kreeg 90% vergoed op basis van ongeschiktheid voor de sport. We hebben haar teruggekocht voor als ik het me goed herriner 1000,- gulden. Ze was toen 2 jaar en in de toekomst nog wel geschikt voor recreatie.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:23

Femmy schreef:
Ons paard is op 1 december 2004 afgekeurd en op 7 december hadden we het schadebedrag op de rekening.

Er is dus niet altijd sprake van onnodig tijdrekken om in het (nieuwe) polisjaar te komen.

Ook de rekening de dierenarts van het inmiddels overleden paarden hebben ze keurig en snel voldaan.

Gelukkig is ons alle "verzekerings"ellende bespaard gebleven.


Dat is wel heel netjes dat ze zo snel met het geld kwamen maar dat was het probleem bij ons ook niet. Ze bleven het besluit om hem defintief af te keuren maar uit stellen terwijl dat al lang overduidelijk was... ze wouden hem steeds maar weer binnenstebuiten keren terwijl dat al 2 keer helemaal gebeurd was. We zijn er zeker wel een half jaar mee bezig geweest... terwijl hij niet meer te redden was...

moet je nagaan... dat paard heeft een half jaar langer moeten creperen van de pijn omdat de verzekering maar zo moeilijk bleef doen.. second opinion hier, second opinion daar! ook niet echt een fijn einde voor zo'n paard terwijl het echt overduidelijk was...

hoop niet dat het met mijn huidige paard ook zo afgaat lopen want dat word waarschijnlijk ook nog een verzekerings kwesie helaas Huilen

Weten jullie eigenlijk hoe dat zit met terugkopen? kan dat altijd? heb namelijk van mensen gehoord dat ze dat niet in alle gevallen toestaan of is dat onzin?

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:26

lundi schreef:
Als je daar niet tegen kan moet je niet op dit soort toppics reageren!
En ik heb niet gezegt dat je daar werkt hoor,lezen is nogal moeilijk!
Ik snap niet wat je hier mee wil bereiken,maar als je perse mij wilt hebben .... kom maar op!



Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:42

Margo schreef:
Dat is wel heel netjes dat ze zo snel met het geld kwamen maar dat was het probleem bij ons ook niet. Ze bleven het besluit om hem defintief af te keuren maar uit stellen terwijl dat al lang overduidelijk was... ze wouden hem steeds maar weer binnenstebuiten keren terwijl dat al 2 keer helemaal gebeurd was. We zijn er zeker wel een half jaar mee bezig geweest... terwijl hij niet meer te redden was...

moet je nagaan... dat paard heeft een half jaar langer moeten creperen van de pijn omdat de verzekering maar zo moeilijk bleef doen.. second opinion hier, second opinion daar! ook niet echt een fijn einde voor zo'n paard terwijl het echt overduidelijk was...

hoop niet dat het met mijn huidige paard ook zo afgaat lopen want dat word waarschijnlijk ook nog een verzekerings kwesie helaas Huilen

Weten jullie eigenlijk hoe dat zit met terugkopen? kan dat altijd? heb namelijk van mensen gehoord dat ze dat niet in alle gevallen toestaan of is dat onzin?



Op 23 november hebben wij met de dierenarts contact gehad.. Hij had geen opties meer voor ons paard. Na gezamenlijk overleg is besloten de verzekering te peilen wat ze wilden. Op 1 december belden ze ons dat ze het paard overnamen. Op ons aangeven hebben we hem zelf weggebracht. Dus van second opinion was hier geen sprake.

Met terugkopen heb ik (nog) geen ervaring. Voor dit paard was het geen oplossing. Ons andere paard heeft een peesblessure en wanneer dat niet goed gaat willen we het wel overwegen om hem terug te kopen.

Wat ik wel weet is dat de Amev in de tijd dat we daar verzekerd zijn (nu 11 jaar) de polisvoorwaarden veranderd heeft. Hierover zijn wij niet ingelicht. Ik kwam daar achter toen ik een nieuwe aanvraag deed. Zij adviseerde me om jaarlijks even een belletje te plegen (of nu op het internet te kijken) om te weten wat de veranderingen zijn en of wellicht de nieuwe voorwaarde geen beter optie is. Het omzetten gaf toen geen problemen.

Margo

Berichten: 1636
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Soest

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:04

nou dan is dat aardig lekker verlopen bij jullie... gelukkig maar..

En bij ons vorige paard was terugkopen ook geen passende optie maar voor me huidige paard wel... als we haar pijnvrij kunnen krijgen wil ik met haar gaan fokken.

Ze word dan afgekeurd voor de sport want daar is ze voor verzekerd en krijgen we toch ons geld terug... maar de verzekering hoeft natuurlijk niet te weten dat ik er mee wil fokken want dan willen ze natuurlijk meer geld terugvangen? of maakt dat geen verschil?

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:12

Femmy, werd je polissen ook zonder overleg gewijzigd?

Want dat is met mijn polissen gebeurd. Ze hebben zonder overleg met mij, mijn polissen gewijzigd en mij niet ingelicht. Dus ik wist niet beter of ik voldoende verzekerd was!

Ik ben zelf een zakenvrouw en verkoop ook contracten. Mijn relaties ontvangen altijd een schriftelijk bevestiging en mocht er iets zijn, dan worden ze bijtijds vooraf ingelicht. Daarop ontvangen ze opnieuw een vernieuwde contract of een schriftelijk bevestiging. Zo voorkom je problemen!!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 09:39

hmmmmm... ik heb nog niets gehoord :/

Ga dadelijk de directeur van Amev bellen....

wordt vervolgd!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:26

Gracy schreef:
Femmy, werd je polissen ook zonder overleg gewijzigd?

Want dat is met mijn polissen gebeurd. Ze hebben zonder overleg met mij, mijn polissen gewijzigd en mij niet ingelicht. Dus ik wist niet beter of ik voldoende verzekerd was!

Ik ben zelf een zakenvrouw en verkoop ook contracten. Mijn relaties ontvangen altijd een schriftelijk bevestiging en mocht er iets zijn, dan worden ze

bijtijds
vooraf ingelicht
. Daarop ontvangen ze opnieuw een vernieuwde contract of een schriftelijk bevestiging. Zo voorkom je problemen!!


Nee de polis van mijn 1e paard werd niet veranderd. Wel hadden ze de polisvoorwaarden voor bv nieuwe verzekeringen veranderd zodat ik ipv bij ongeschiktheid 90% ipv 80% uitgekeerd kon krijgen. Na een telefoontje kon ik ook 90% krijgen.
De nieuwe polisvoorwaarden bracht nog meer voordelen voor dit paard met zich mee.


Het lijkt me ook dat je niet zomaar de polis kunt wijzigen. Ze menen zoals ik het begrepen ook niet zomaar gedaan te hebben omdat ze een brief gestuurd hebben welke jij dan nooit ontvangen hebt.
Wie dan in zijn recht staat.. ik heb geen idee. Maar ik volg het verhaal wel.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 13:48

Femmy, ze geven toe dat er nooit een brief is verzonden!

In welke jaar werd de polissen veranderd?

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:56

Gracy schreef:
Femmy, ze geven toe dat er nooit een brief is verzonden!

In welke jaar werd de polissen veranderd?


Oke.. sorry heb alles niet goed genoeg gelezen.
Dan lijkt het me inderdaad dat je in je recht staat.

Dat moet ca. 6 jaar geleden zijn. Toen hebben we ons 2e paard gekocht. Ik keek beide polissen na en er zaten verschillen in. Voor het 1e paard waren de nieuwe polisvoorwaarden beter, voor 2e paard waren ze nadeliger. We konden het 2e paard natuurlijk niet op de oude voorwaarden krijgen. Maar het 1e paard wel op de nieuwe.

Het kan natuurlijk zijn dat het al langer geleden is want daarvoor had ik niet gedacht dat de polisvoorwaarden zouden veranderen. Het 1e paard zit nu 11 jaar in de verzekering. Iedere keer als ik denk volgend jaar haal ik hem er uit dan krijgt hij weer wat en houden we de verzekering toch maar weer aan.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 00:30

Ik heb vandaag de directeur gesproken.

Het was geen geslaagd gesprek. Wij zitten niet op 1 lijn.
Ik vondt hem ongeduldig, stug en moeilijk om een gesprek aan te gaan.
Zijn houding was arrogant en typisch bazig!

Nu ga ik een andere weg inslaan...

Vraag aan de bokkers die een verzekering hebben bij Amev:

Hebben jullie op de polis bladen een cijfer links onderin?

Volgens de directeur staat op de polisbladen een cijfer links onderin
Hij zei het is klein en niet opvallend.....

Ik heb gekeken, maar er staat op mijn polis bladen geen cijfer links onderin Verward

Ben ik de enige?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:34

Heb mijn polis er even bij gepakt, bij mij staat links onderin (zijkant) een getal van 5 cijfers.

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:40

Heb gelijk even wat andere polissen gepakt van AMEV en op de polissen van 2004 staat dit nummer en op de oudere polissen staat geen nummer! Het zijn ook twee verschillende soorten papier, duidelijk te zien omdat ik bij één verzekering van begin 2004 een fout polisblad heb gekregen. Het nieuwe polisblad was van een nieuwe papier met cijfers, het foute polisblad van het oude papier zonder cijfers.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 00:47

Staat er art. 1.5 t/m art. 1.7 op jouw nieuw polisvoorwaarden?

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:51

Gracy schreef:
Staat er art. 1.5 t/m art. 1.7 op jouw nieuw polisvoorwaarden?


Yep!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:52

Op de algemene voorwaarden staan ook weer andere cijfers links onderin, lijkt op 5 cijfers + maand/jaar.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 00:54

Hartelijk bedankt Ziolette voor meekijken!!! OK dan!

Ik stuur je een pb-tje Knipoog

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:56

Heb voor de gein punten over "ongeval- omschrijving" eens vergeleken met die van Interpolis. Weet nu zeker dat ik mijn merrie straks omzet naar interpolis.........

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 01:10

Ziolette, heb je de pb-tje ontvangen? mijn computer doet een beetje raar Bloos

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 01:14

Gracy schreef:
Ziolette, heb je de pb-tje ontvangen? mijn computer doet een beetje raar Bloos


Ja, had je al een pb terug gestuurd dat ik het aan het uitzoeken was. Ben ik nu mee klaar ik pb je weer Knipoog .

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:04

Ik vrees dat het tel.nr. van Kat in de zak is niet meer aktief ...

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: !@$%* Amev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:33

Ik zal wel even voor je zoeken,ik heb vast ook nog ergens het emailadres!