Waar staat jou paard op stal?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:42

Domingo staat in een binnenstal, als je dan binnenkomt de 3e stal.
Hij staat tussen 2 andere shets in, wat dus wel gezellig is voor hem.
Ik ben heel tevreden, behalve dat het gangpad niet zo heel groot is..

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:04

Mijn pony staat bij mijn tante. Daar zijn twee rijen van drie stallen, met de deuren naar elkaar toe. Het dak loopt ook over het beton tussen de stallen, maar voor de rest is het vrij open: langs de ene opening gaan de paarden de wei op, en langs de andere opening kom je binnen (hekje).
Jessie staat in de eerste stal links als je door het hekje binnenkomt. Van daaruit kan ze alles overzien. De stal ernaast is hooi en stro opslag, de stal daarnaast staat Pipo, een shetlander. Tussen die drie stallen zit telkens een stukje tralies, zodat Pipo en Jessie elkaar kunnen zien. Tegenover Jessie staat Laïka, de andere shetlander, in het midden Dedi Cated en in de laatste stal het eten. De paarden kunnen allemaal naar buiten kijken, zelfs als het waait ofzo, want behalve Jessie hebben ze allemaal een bovenluik dat haaks op de luchtstroom kan gezet worden. Jessie heeft geen bovenluik omdat het voldoende is om dat van Pipo haaks te zetten en dat van de stal ertussen te sluiten om haar uit de tocht te houden. En dicht zou dat luik toch sowieso niet gaan, want Jessie wordt gek als ze niet naar buiten kan kijken.

Miran

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:13

Bij ons zijn de stallen in 3 schuren. In onze schuur zijn een stuk of 10 standaardboxen in 2 rijen, met een open bovendeur de stalgang in. Sheril staat in het midden, tussen 2 ruinen, wat prima gaat. Alleen met voertijd kunnen ze wat narrig doen. Verder heeft ze uitzicht op het barretje en het solarium, ze ziet dus regelmatig wel mensen rommelen, ook van de andere schuren.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:23

Mijn paarden staan buiten het hele jaar door.

Ze staan daar met een stuk of 7 andere. Ze hebben de gelegenheid om te kunnen schuilen bij slecht weer en de ruimte van 2 enorme weilanden.
Enkelt een lang breed zandpad wat prut is en verder is alles droog.
Ik zelf hoef 3 dagen in de week de mest van het plateau te halen en te voeren.

Ik heb het in 8 jaar nog nooit zo makkelijk en goedkoop gehad en mijn paarden zijn op en top gelukkig. Wat wil je nog meer.(ja.. een ijsco erbij Haha! )

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:50

in ons stalletje zijn 5 boxen en er staan alleen maar arabieren Lovers we hebben het stalletje ook samen en dus zorgen we allemaal voor de paarden ook hebben we een hengst. de paarden wisselen heel vaak van stal omdat ze dan ook is ergens anders kunnen staan. verder hebben we 2 weilanden een gewone en een op het dijkje en hebben we een buitenbak. we horen bij wenekers ( het stalletje word verhuurd door de zoon van de eigenaar van wenekers) dat is een stal waar ong 230 paarden staan met buiten stallen, overdekte stallen, loopstallen, en gewone stallen. en er zijn ook heel veel bakken:
kleine binnenbak
grote binnenbak( die is aan 1 zijde open)
losgooibak
2 buitenbakken( waaronder een helegrote)
3 longeerkralen
een springbak (buiten)
een renbaan
en een Koe stal
er zijn ook best veel spuitplaatsen weet niet hoeveel want wij hebben er zelf een dus ik ga bijna nooit daar heen en we zitten ook naast het amsterdamse bos waar je via een ruiterpad zo bent. Party!!
ik ben wel bij dat we een eigen stalletje hebben want nu hebben we niet die drukte van wenekers, en hun mogen niet in onze bak en wij wel bij hun Knipoog
Laatst bijgewerkt door belcanto op 11-12-02 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:55

we hebben een grote stal en een kleine..
Ewald staat in de grote stal in de 1e box Haha! dus als je binnenkomt zie je mijn pony Haha!
Hij staat altijd in de grote stal.. soms ook ergens anders maar de laatste tijd in deze Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:58

Misty staat op een stal waar maar 5 stallen naast elkaar staan, van 4 bij 5 meter. Hij staat in de achterste stal, dus hij kan met mooi weer lekker naa buiten kijken:)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:17

Onze paarden staan in een gigantische loods Tong uitsteken
Waar het ijskoud is, die lummel van een schuurhouder heeft hem niet geisoleert Boos!
We hebben daar een speciaal stuk gekregen waar we al onze paarde spullen kwijt kunnen.
We hebben er 6 stallen.
Het zijn best luxe stallen

Afbeelding

En ze hebben altijd contact met elkaar

We hebben erg veel land tot onze beschikking 1 hec naast onze schuur.
En 4 of meer een stukje verder op.

De schuur staat vlak naast de manege, die beschikt over een buitenbak, en binnenbak.
Best makkelijk.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:03

Zowel Sjaak als Don Rico (van djilan) staan in een stal met 7 paarden. Gezellig naast elkaar

Machie

Berichten: 16033
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:04

haha, baloe staat op wei!!!!
En de schuilstallen, zijn er 2 staan naast elkaar!

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:15

Wij hebben 3 binnenstallen in een los huisje, dan een rits buitenstallen en dan weer 5 binnenstallen aan het huis vast. Fleurtje staat in een box bij de deur van de stallen aan huis, waar ze goed kan overzien wie er binnenkomt en uiteraard de vroege vogel die komt voeren 's ochtends hartelijk kan begroeten Haha! Ze staat daar prima.. in het begin vond ik het wel een beetje jammer dat ze niet meer in een buitenbox stond, maar ze is echt superhappy met 'haar' binnenplaatsje Lachen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:22

Ivanka staat bij mijn oom, ik ben de enige die over haar beslist waar ze komt te staan. Van mijn oom mag ik haar in elke wei zetten die hij heeft, nu loopt ze in al zn wei, en dat is zo'n 20 hectare Schijnheilig Ik ben blij dat ze nooit helemaal achterin staat Haha! Ze blijft tot nu toe altijd wel voorin Lachen
Ik ben er altijd alleen, heb ik ook geen problemen mee, daar heb ik immers zelf voor gekozen Knipoog Ik hoef gelukkig geen stalgeld te betalen, dan maar alleen Lachen
We hebben zelf voor haar een (mooie) stal gebouwd, had mijn oom ook geen problemen mee waar die stal kwam te staan... Ik ben dus ongelooflijk tevreden over de plek waar Ivank staat Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:27

Ik heb een eigen schuur met daarin rechts achterin 2 stallen. Early staat helemaal achterin en daarnaast staat Melano. Soms verwissel ik ze ook wel is dus het maakt me niet zo veel uit. Ze kunnen elkaar gewoon zien en ook met elkaar ruiken. De 2 stallen zijn verder precies het zelfde en ze kunnen ook gewoon naar buiten kijken. Ben dus wel tevreden hoor met me stallen, alleen de schuur mocht zelf wel ietsjes groter zijn zodat ik wat meer ruimte had voor me spullen en anders dingen.. Schijnheilig

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:36

Wij hebben onze eigen stal, dus mag zelf bepalen waar ze staan..
Maar goed, Keltic staat in een buitenbox.. en kan ook in de schuur kijken als hij omdraait. Hij kan naar buiten wanneer hij wil ( behalve als ik de staldeur dicht doe Haha!)

Rowan staan naast hem, heeft geen buitenbox maar kan gewoon met hoofd over de rand aan 1 kant. De rest heeft ook buitenboxen..

Rowan zijn stalletje (niet erg duidelijk)
Afbeelding

Afbeelding

Net op stal bij ons.. Samen met Jozianne
Afbeelding

En hier de schuur van de buitenkant en gelijk zicht op Keltic zijn stal..:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/95483/incoming/kelticfoto%20(19).jpg[/img]

Daarbovenin de stal zie je doorzichtbare stukken, dat is voor het licht Lachen
En natuurlijk Keltic zijn kontje Tong uitsteken
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/95483/incoming/kelticfoto%20(31).jpg[/img]

ongeduldig wachten tot zijn stal opgestrooit is..
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/95483/incoming/kelticfoto%20(6).jpg[/img]
[img]

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:33

In onze achtertuin! Heel handig met afvoeren enzo.
Helaas is onze wei dan weer een beetje verder, ik moet wel een stukje met ze lopen. Maar vooruit, het zien van je eigen paardje uit je slaapkamer raam maakt een boel goed Lovers
(oei... dat klonk erg Knipoog )

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:31

Piep staat op een manege gestald, in een stal waar 8 boxen zijn, hij staat op de hoek bij de ingang waar hij dus de hele dag naar buiten kan kijken, in zijn stal zit ook nog een raampje waar hij doorheen kan kijken, dan ziet hij de ponys staan en kan hij zo zien welke paarden er in de bak staan, jaaaa tis net een opa hoor hij houdt dat allemaal in de gaten. Haha!

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:47

bella staa in container stal
omdat zij helemaal gek wordt als ze geen andere paarden ziet!!
ik vind het weel beetje jammer omdat het helemal achteraan op het erf is
zeg maar
maar zij is daar tevreden en dan ben ik het ook!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:58

Net als Ewald van Anna-Jelly staat Gammon in de grote stal maar heeft er geen vast plekje. Dat wisseld nog wel eens van box. Het liefst heb ik hem niet in de achterste boxen want dat ziet hij het minst. Lachen Eingelijk moet hij meer naast Ewald staan want ze zijn vriendjes... Lovers

Mer1980

Berichten: 18982
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:35

El Roy staat in een grote loods of stallencomplex. Rechts staan een rij van 10 boxen en links is een rij van 4 boxen en een stuk verderop na de spuitplaats en de plek van de kasten weer 3 en dan weer een spuitplaats. In dat rijtje van 4 boxen staan alleen hengsten. De gang tussen de boxen links en rechts is zo'n 6 meter breed.

Ro staat in de deel achter het huis. Naast een afspuitplaats en Sya staat aan de andere kant van Ro. en aan de overkant staan nog 5 boxen. Dit is het rustige gedeelte van deze pensionstal. Ro is snel gestrest dus ze staat hier goed.

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:45

Fitz staat in een stal met 5 paarden. waarvan hij de achterste box heeft. Hij kan absoluut niet tegen drukte en heeft een hoekje nodig waar hij zich terug kan trekken. Vandaar dat ik bewust heb gekozen voor een stal waar hij maar aan 1 kant een buuv heeft.
Het liefst zou ik hem in de voorste box hebben met veel frisse buitenlucht, maar die is al bezet en zodra zij weggaat is de box ook al vergeven.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:30

Metellica staal als je binnen komt aan de linkse kant. Tussen een merrie en een hengst in. Lekker boven een doorzichtig raam. Armanda staat recht tegen over Tellie onder een lamp. Echt heerlijk vooral als de poetsplaatsen bezet zijn, is het toch andig als je een lamp hebt.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:58


Leo

Berichten: 50221
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:34

Ik heb een stal bij huis voor leo, met een stenen paddockje van 3 bij 3 ervoor. De stal zelf is 3.5 bij 4. Het is een buitenbox met ook een deur naar binnen, daarbinnen is de hooiopslag, met aan de andere kant (dus tegenover Leo's box) is de stal van de 3 geiten. Met de boxdeur dicht is het echt een gezellig hok, en het is er altijd warm!
Via het paddock heeft Leo een uitloopwei'tje. Met bomen eromheen. Het is echt heel gezellig. In de zomer zal ze alleen wel op het grote land moeten.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:23

wodan staat met nog 2 andere fjorden van stal in een klein fjorden hoekje. stal van 2.5 m breed en 3.5 lang. Naast hem staan loske en njelka van 11 en 8 jaar oud. Overdag staat hij op het land met z'n andere veulen vriendjes. 1 tinker, 1 fries, 1 lusitano x paint en een draver veulen. Een gezellig boel vind ik zelf en wodan vermaakt zich prima.
Ik zou niet weten wat hij zich nog meer kan wensen. en de sfeer met de andere stal genoten(15) is ook goed.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:29

mijn pony staat in z´n 1tje in een stal. Wel een hele open stal. Hij kan alles buiten in de gaten houden!